ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
24 січня 2017 р. Справа № 909/1084/16 Господарський суд Івано-Франківської області у складі судді Калашник В. О.
секретар судового засідання Кричовський Р. М.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу
за позовом: Державної екологічної інспекції у Івано-Франківській області,
вул. А. Сахарова, 23 А, м. Івано-Франківськ, 76019
до відповідача: ОСОБА_1 спеціалізованого агролісгоспу ОКАП "
Івано-Франківськоблагроліс"
вул. Дем'янчука, 12, м. Надвірна, Івано-Франківська область, 78400
про відшкодування шкоди завданої лісу внаслідок порушення норм лісового законодавства в сумі 37 213,06 грн.
за участю:
Від позивача: ОСОБА_2 - представник, (довіреність №02-17/16 від 03.01.17 )
Від відповідача представники не з'явилися.
Встановив:
В судовому засіданні 27.12.2016 оголошена перерва до 12:20 год 24.01.2016.
Державна екологічна інспекція у Івано-Франківській області звернулась до господарського суду Івано-Франківської області з позовною заявою про стягнення з відповідача, ОСОБА_1 спеціалізованого агролісгоспу ОКАП "Івано-Франківськоблагроліс" збитків заподіяних навколишньому природному середовищу в сумі 37 213, 06 грн.
Як вбачається з матеріалів справи та встановлено в судовому засіданні, Державною екологічною інспекцією в Івано-Франківській області проводилась перевірка додержання відповідачем, ОСОБА_1 спеціалізованим агролісгоспом ОКАП "Івано-Франківськоблагроліс" вимог природоохоронного законодавства , на предмет охорони, захисту, використання та відтворення лісів.
За наслідками перевірки складено акт від 27.03.2014 , в якому зафіксовано факт незаконної порубки , пошкодження дерев і чагарників до ступеня припинення росту (кв.24 л/діл.15), за що розраховано шкоду в сумі 3885,18 грн.
Відповідач добровільно відшкодував шкоду в сумі 1873,80грн. Отже, залишок невідшкодованої суми становить 2011,38грн.
Також факт правопорушення, яке мало місце у ОСОБА_1 спеціалізованому агролісгоспі ОКАП "Івано-Франківськоблагроліс" зафіксовано актом позапланової перевірки від 18.09.2015, складеного з метою перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони, використання відтворення лісів на території ОСОБА_1 спеціалізованого агролісгоспу.
При натурному обстеженні виявлено: у кварталах 23 діл.9 пл. 1.8 га РР-14; 23 діл 4 пл.2,7 гв -РР-15; кв.24 діл.13 пл.2,8га СВР; кв.15 діл.14 пл.3,4га -СВР-15: кв.12 діл.34 пл. 3.4га -СВР-15; кв.12 діл.25 пл.8,4га -СВР-15; кв.18 л/д 41: кв.18 л/д 22: кв. 1 8 л/д 22; кв.18 л/д 27- незаконну рубку 29 дерев різних порід та різних діаметрів та не очистку лісосіки, за що розраховано шкоду в сумі 27018,73грн, яку відповідно до ст.47 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , слід було перерахувати у фонд охорони навколишнього природного середовища селищних, сільських, та/або міських рад на території, якої вчинені правопорушення .
Відповідач добровільно відшкодував шкоду в сумі 3402,20грн. Отже, залишок невідшкодованої суми становить 23616,53грн.
Також факт правопорушення, яке мало місце у ОСОБА_1 спеціалізованому агролісгоспі ОКАП "Івано-Франківськоблагроліс" зафіксовано актом позапланової перевірки від 23.09.2015, складеного з метою перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони, використання відтворення лісів на території ОСОБА_1 спеціалізованого агролісгоспу.
При натурному обстеженні виявлено: у кварталі 18 виділ 17 - незаконну рубку 40 дерев різних порід, а саме: 11 сироростучих дерев породи явір, діаметрами: 21, 20, 38, 20, 12, 14, 15, 14, 26, 21, 17 см; 14 сироростучих дерев породи бук, діаметрами: 28, 25, 16, 17, 19, 15, 16, 17, 14,16, 14, 15, 27, 17 см.; 1 сироростуче дерево породи береза, діаметром: 22 см.; 8 сироростучих дерев породи ялина, діаметрами 36, 24, 28, 25, 27, 26, 28, 35 см., за що розраховано шкоду в сумі 41138,07грн, яку відповідно до ст.47 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , слід було перерахувати у фонд охорони навколишнього природного середовища селищних, сільських, та/або міських рад на території, якої вчинені правопорушення .
у кварталі 18 виділ 4 - незаконну рубку 11 дерев різних порід, а саме: 5 сироростучих дерев породи дуб, діаметрами: 52, 32, 38, 37, 40 см.: 3 сироростучих дерева породи граб діаметрами: 25, 22, 22 см.; 3 сироростучих дерева породи бук. діаметрами: 30, 21, 27 см.за що розраховано шкоду в сумі 29375,38грн, яку відповідно до ст.47 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , слід було перерахувати у фонд охорони навколишнього природного середовища селищних, сільських, та/або міських рад на території, якої вчинені правопорушення .
у кварталі 18 виділ 3 - незаконну рубку 5 дерев різних порід, а саме: 2 сироростучих дерева породи дуб звичайний, діаметрами: 60, 73 см.; 1 сироростуче дерево породи граб діаметром: 26 см.; 2 сироростучих дерева породи бук. діаметрами: 24, 19 см., за що розраховано шкоду в сумі 22512,87грн, яку відповідно до ст.47 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , слід було перерахувати у фонд охорони навколишнього природного середовища селищних, сільських, та/або міських рад на території, якої вчинені правопорушення .
у кварталі 24 виділ 23 - незаконну рубку 10 сироростучих дерев породи дуб звичний, діаметрами: 46, 50, 18, 50, 60, 42, 26, 49, 54, 53 см., за що розраховано шкоду в сумі 45562,85грн, яку відповідно до ст.47 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , слід було перерахувати у фонд охорони навколишнього природного середовища селищних, сільських, та/або міських рад на території, якої вчинені правопорушення .
у кварталі 24 виділ 25 га - незаконну рубку 10 сироростучих дерев породи ялина діаметрами: 32, 37, 34, 30, 34, 32, 31, 29, 33, 28 см., за що розраховано шкоду в сумі 27105,68грн, яку відповідно до ст.47 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , слід було перерахувати у фонд охорони навколишнього природного середовища селищних, сільських, та/або міських рад на території, якої вчинені правопорушення .
у кварталі 24 виділ 15 - незаконну рубку 5 сироростучих дерев породи ялина, діаметрами: 53, 56, 47, 45, 48 см., за що розраховано шкоду в сумі 31316,28грн, яку відповідно до ст.47 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , слід було перерахувати у фонд охорони навколишнього природного середовища селищних, сільських, та/або міських рад на території, якої вчинені правопорушення .
у кварталі 24 виділ 12 га - незаконну рубку 2 сироростучих дерев породи дуб, діаметрами: 36. 48 см., за що розраховано шкоду в сумі 9746,47грн, яку відповідно до ст.47 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , слід було перерахувати у фонд охорони навколишнього природного середовища селищних, сільських, та/або міських рад на території, якої вчинені правопорушення .
у кварталі 24 виділ 13 - незаконну рубку 33 сироростучих дерев пороли береза, діаметрами: 25, 22, 27, 22, 19, 17, 22, 22, 20, 21, 28, 25, 20, 23, 25, 18, 23, 21, 32, 18, 19, 15, 16, 22, 22, 20, 21, 18, 19, 24, 22, 22, 20 см., за що розраховано шкоду в сумі 31240,11грн, яку відповідно до ст.47 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , слід було перерахувати у фонд охорони навколишнього природного середовища селищних, сільських, та/або міських рад на території, якої вчинені правопорушення .
у кварталі 26 виділ 6 - незаконну рубку 1 сироростучого дерева породи дуб, діаметром 45 см., за що розраховано шкоду в сумі 5288,35грн, яку відповідно до ст.47 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , слід було перерахувати у фонд охорони навколишнього природного середовища селищних, сільських, та/або міських рад на території, якої вчинені правопорушення .
у кварталі 26 виділ 1 - незаконну рубку 1 сироростучого дерева пороли осика, діаметром 34 см., за що розраховано шкоду в сумі 2850,75грн, яку відповідно до ст.47 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , слід було перерахувати у фонд охорони навколишнього природного середовища селищних, сільських, та/або міських рад на території, якої вчинені правопорушення .
Рішеннями господарського суду Івано-Франківської області винесених у справах №909/579/16 та 909/564/16 стягнуто 144971,39грн. та 93026,32грн. заподіяної шкоди, однак шкода в сумі 8139,10грн. залишилась не відшкодованою.
Крім того, факт аналогічного правопорушення мало місце у ОСОБА_1 спеціалізованому агролісгоспі ОКАП "Івано-Франківськоблагроліс" зафіксовано актом позапланової перевірки від 30.10.2015, складеного з метою перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства в галузі охорони, використання відтворення лісів на території ОСОБА_1 спеціалізованого агролісгоспу.
При натурному обстеженні виявлено: у кварталі 1 діл. 24 пл.4.6 га -СВР-15 - незаконну рубку 2 сухостійних дерев породи осика, діаметром: 33, 34 см. та 2 сухостійних дерев породи дуб, діаметром: 25, 26 см. , за що розраховано шкоду в сумі 4198,40грн, яку відповідно до ст.47 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , слід було перерахувати у фонд охорони навколишнього природного середовища селищних, сільських, та/або міських рад на території, якої вчинені правопорушення .
у кварталі 17 діл 4 пл.7,9 га - СВР-15 - незаконну рубку 4 сухостійних дерев породи осика, діаметрами: 20, 23, 24, 26 см.; 6 сухостійних дерев породи дуб діаметрами: 15, 20, 20, 20 21, 22 см., за що розраховано шкоду в сумі 4510,23 грн, яку відповідно до ст.47 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , слід було перерахувати у фонд охорони навколишнього природного середовища селищних, сільських, та/або міських рад на території, якої вчинені правопорушення .
у кварталі 17 діл 9 пл.6.1 га - СВР-15- незаконну рубку 5 сухостійних дерев породи дуб, діаметрами: 22, 25, 30, 32, 34 см., за що розраховано шкоду в сумі 4970,60 грн, яку відповідно до ст.47 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , слід було перерахувати у фонд охорони навколишнього природного середовища селищних, сільських, та/або міських рад на території, якої вчинені правопорушення .
у кварталі 24 діл 33 пл.4,7 га - СВР-15 - пошкодження 3 сироростучих дерев породи ялина до ступеня неприпинення росту, діаметрами: 26, 28, 30 см., за що розраховано шкоду в сумі 1668,36 грн, яку відповідно до ст.47 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , слід було перерахувати у фонд охорони навколишнього природного середовища селищних, сільських, та/або міських рад на території, якої вчинені правопорушення .
у кварталі 12 діл. 18 пл.6,0 га - СВР-15 - пошкодження 5 сироростучих дерев породи дуб червоний до ступеня неприпинення росту, діаметрами: 21, 22, 22, 28, 30 см., за що розраховано шкоду в сумі 1987,07грн, яку відповідно до ст.47 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , слід було перерахувати у фонд охорони навколишнього природного середовища селищних, сільських, та/або міських рад на території, якої вчинені правопорушення .
у кварталі 3 діл. 23 пл.4,3 га - СВР-15 - неочистку лісосіки, , за що розраховано шкоду в сумі 51,03грн, яку відповідно до ст.47 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , слід було перерахувати у фонд охорони навколишнього природного середовища селищних, сільських, та/або міських рад на території, якої вчинені правопорушення .
у кварталі 11 діл. 15 га гіл.3,8 га-СВР-15 - неочистку лісосіки, у кварталі 11 діл. 15 га гіл.3,8 га-СВР-15 - неочистку лісосіки, за що розраховано шкоду в сумі 378,15грн, яку відповідно до ст.47 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , слід було перерахувати у фонд охорони навколишнього природного середовища селищних, сільських, та/або міських рад на території, якої вчинені правопорушення .
за що розраховано шкоду в сумі 378,15грн, яку відповідно до ст.47 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , слід було перерахувати у фонд охорони навколишнього природного середовища селищних, сільських, та/або міських рад на території, якої вчинені правопорушення .у кварталі 7 діл 7 пл.1,0 га - СВР-15 - неочистку лісосіки, , за що розраховано шкоду в сумі 1855,35грн, яку відповідно до ст.47 Закону України Про охорону навколишнього природного середовища , слід було перерахувати у фонд охорони навколишнього природного середовища селищних, сільських, та/або міських рад на території, якої вчинені правопорушення .
Відповідач добровільно відшкодував шкоду в сумі 16173,14грн. Отже, залишок невідшкодованої суми становить 3446,05грн.
Правова відповідальність за вказані правопорушення передбачена ст. 105 Лісового кодексу України.
Оскільки, відповідач ОСОБА_1 спеціалізований агролісгосп ОКАП "Івано-Франківськоблагроліс" в добровільному порядку невідшкодував шкоду заподіяну наколишньому середовищу, позивач звернувся до господарського суду Івано-Франківської області з позовною заявою за захистом свого порушеного права та просить суд стягнути збитки заподіяні навколишньому природному середовищу в сумі 37213,06 грн., які слід перерахувати на користь фонду охорони навколишнього природного середовища , а саме:
23616,53 грн у фонд охорони навколишнього природного середовища Цуцилівської с/р Надвірнянського району: р/р 33110331700336,( отримувач: УК у ОСОБА_1 р /с. Цуцилів /24062100, Код ЄДРПОУ 37904033, Банк отримувача: ГУК в Івано-Франківській обл. МФО 836014, на території вчинені дані правопорушення.
3446,05 грн у фонд охорони навколишнього природного середовища Тисменичанської с/р Надвірнянського району: р/р 33112331700334, отримувач: УК у ОСОБА_1 р /с. Тисменичани /24062100, Код ЄДРПОУ 37904033, Банк отримувача: ГУК в Івано-Франківській обл. МФО 836014 , на території вчинені дані правопорушення.
2011,38 грн у фонд охорони навколишнього природного середовища Парищенської с/р Надвірнянського району: р/р 33118331700327; отримувач: УК у ОСОБА_1 р /с. Парище /24062100, Код ЄДРПОУ 37904033, Банк отримувача: ГУК в Івано-Франківській обл. МФО 836014 , на території вчинені дані правопорушення.
8139,10 грн у фонд охорони навколишнього природного середовища Гаврилівської с/р Надвірнянського району: р/р 33118331700316, отримувач: УК у ОСОБА_1 р /с. Гаврилівка /24062100. Код ЄДРПОУ 37904033, Банк отримувача: ГУК в Івано-Франківській обл. МФО 836014 , на території вчинені дані правопорушення.
Позивач в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав, викладених в позовній заяві та просить суд позов задовольнити.
Відповідача позовні вимоги не визнав, зокрема, представник відповідача вказав, що вказані збитки підлягають стягненню з винних осіб , а не з підприємства, оскільки воно безпосередньо шкоду лісовому господарству не завдавало.
Заслухавши в судовому засіданні пояснення представників сторін , дослідивши обставини у справі і подані докази, оцінивши їх відповідно до ст.43 ГПК України, суд вважає позовні вимоги обгрунтованими і такими, що підлягають задоволенню із слідуючих підстав:
Відповідно до ст. 47 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" для фінансування заходів щодо охорони навколишнього природного середовища створені Державний, республіканський Автономної Республіки Крим та місцеві фонди охорони навколишнього природного середовища, які утворюються у складі відповідного бюджету за місцем заподіяння екологічної шкоди за рахунок, в тому числі: частини грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища в результаті господарської та іншої діяльності, згідно з чинним законодавством. Статтею 68 цього Закону зобов'язано підприємства, установи, організації та громадян відшкодовувати шкоду, заподіяну ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України.
Державною екологічною інспекцією в Івано-Франківській області , була проведена перевірка додержання відповідачем, ОСОБА_1 спеціалізованим агролісгоспом ОКАП "Івано-Франківськоблагроліс" вимог природоохоронного законодавства щодо охорони, захисту, використання та відтворення лісів.
За наслідками перевірки складено акти від 27.03.2014, 18.09.2015, 23.09.2015, 30.10.2015 в яких зафіксовано факт незаконної порубки дерев , що знаходиться у підпорядкуванні ОСОБА_1 спеціалізованого агролісгоспу ОКАП "Івано-Франківськоблагроліс". Розмір матеріальної шкоди, завданої лісу в наслідок незаконних рубок склав 37213,06 грн.
Відповідно до Порядку організації та проведення перевірок суб'єктів господарювання щодо дотримання природоохоронного законодавства, затвердженого наказом Міністерства охорони навколишнього природного середовища України № 464 від 10.09.2008 року, акт перевірки - це документ, який є, зокрема, носієм доказової інформації про виявлені порушення вимог законодавства та його дотримання, а відтак, зазначені акти слід розцінювати, як належний доказ, в якому зафіксовано факт вчинення правопорушення природоохоронного законодавства.
Статтею 1 Лісового кодексу України передбачено, що ліси України є її національним багатством і за своїм призначенням та місце розташуванням виконують переважно водоохоронні, захисні, санітарно-гігієнічні, оздоровчі, рекреаційні, естетичні, виховні, інші функції та є джерелом для задоволення потреб суспільства в лісових ресурсах. Усі ліси на території України, незалежно від того, на землях яких категорій за основним цільовим призначенням вони зростають, та незалежно від права власності на них, становлять лісовий фонд України і перебувають під охороною держави.
За змістом ст. 17 Лісового кодексу України, постійним лісокористувачем зазначених в актах перевірки ділянок лісу є ОСОБА_1 спеціалізований агролісгосп ОКАП "Івано-Франківськоблагроліс", і саме це підприємство не забезпечило охорону і збереження закріплених за ним лісів, допустило їх самовільну порубку, яку своєчасно не було виявлено. Тобто, в результаті господарської діяльності зазначене підприємство порушило вимоги ст. 19 Лісового кодексу України, якою зобов'язано постійних лісокористувачів забезпечувати охорону лісових насаджень, вести лісове господарство, здійснювати використання лісових ресурсів способами, які забезпечують збереження оздоровчих і захисних властивостей лісів, а також створюють сприятливі умови для їх охорони, захисту та відтворення.
Порушення вимог лісового законодавства призвело до незаконної порубки лісу на території ОСОБА_1 спеціалізованого агролісгоспу ОКАП "Івано-Франківськоблагроліс".
Згідно зі статтею 107 Лісового кодексу України, підприємства, установи, організації і громадяни зобов'язані відшкодувати шкоду, заподіяну ними лісу внаслідок порушення лісового законодавства, у розмірах і порядку, визначених законодавством України.
Згідно розрахунку, проведеного Державною екологічною інспекцією в Івано-Франківській області на підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 24.07.2013 № 541, розмір шкоди, завданої незаконною рубкою дерев лісового фонду ОСОБА_1 спеціалізованого агролісгоспу ОКАП "Івано-Франківськоблагроліс" 37213,06 грн , становить 42618,24грн., внаслідок чого державі завдано істотної шкоди.
Відповідно до ст. 16, ч. 1 ст. 17 Лісового кодексу України, право користування лісами здійснюється в порядку постійного та тимчасового користування . У постійне користування ліси на землях державної власності для ведення лісового господарства без встановлення строку надаються спеціалізованим державним лісогосподарським підприємствам, іншим державним підприємствам, установам та організаціям, у яких створено спеціалізовані лісогосподарські підрозділи.
Згідно п. 1 ч. 2 ст. 19, ч.ч. 1, 5 ст. 86 Лісового кодексу України, постійні лісокористувачі зобов'язані зокрема, забезпечувати охорону, захист, відтворення, підвищення продуктивності лісових насаджень. Організація охорони і захисту лісів передбачає здійснення комплексу заходів, спрямованих на збереження лісів від пожеж, незаконних рубок, пошкодження, ослаблення та іншого шкідливого впливу, захист від шкідників і хвороб. Забезпечення охорони і захисту лісів покладається на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері лісового господарства та органи місцевого самоврядування, власників лісів і постійних лісокористувачів відповідно до цього кодексу.
Відповідно до положень ст. 86, 88, 89, 90 Лісового кодексу України, організація забезпечення охорони і захисту лісів, яка передбачає здійснення комплексу заходів, спрямованих на збереження лісів, зокрема, від незаконних рубок, покладається на постійних лісокористувачів.
Згідно ст. 5 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", ліс, як природний ресурс загальнодержавного значення, підлягає державній охороні і регулюванню на всій території України.
Статтею 40 наведеного Закону передбачено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов'язкових екологічних вимог.
Cтаттею 41 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" закріплені економічні заходи забезпечення охорони навколишнього природного середовища, зокрема, передбачено відшкодування в установленому порядку збитків, завданих порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища.
Відповідно до ч. 4 ст. 68 вказаного Закону, підприємства, установи, організації і громадяни України, а також іноземні юридичні і фізичні особи та особи без громадянства зобов'язані відшкодувати шкоду, завдану ними внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, в порядку та розмірах, встановлених законодавством України.
Шкода, заподіяна внаслідок порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, підлягає компенсації, як правило, в повному обсязі без застосування норм зниження розміру стягнення та незалежно від збору за забруднення навколишнього природного середовища та погіршення якості природних ресурсів (ч. 1 ст. 69 наведеного вище Закону).
Згідно ч. 1 ст. 105 Лісового кодексу України, порушення лісового законодавства тягне за собою дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність відповідно до закону.
Відповідальність за порушення лісового законодавства несуть особи, винні у незаконному вирубуванні та пошкодженні дерев та чагарників (п. 1 ч. 2 ст. 105 ЛК України).
Відповідно до ст. 107 Лісового кодексу України підприємства, установи, організації і громадяни зобов'язані відшкодувати шкоду, заподіяну ними лісу внаслідок порушення лісового законодавства, у розмірах і порядку, визначених законодавством України.
Статтею 1166 ЦК України визначені загальні підстави відповідальності за завдану майнову шкоду, відповідно до якої, майнова шкода, завдана неправомірними рішеннями, діями чи бездіяльністю особистим немайновим правам фізичної або юридичної особи, а також шкода, завдана майну фізичної або юридичної особи, відшкодовується в повному обсязі особою, яка її завдала.
Підставою для настання цивільно-правової відповідальності за заподіяння шкоди є правопорушення, що включає в себе певні елементи: шкода; протиправність поведінки особи, яка заподіяла шкоду; причинний зв'язок між ними; вина. Відсутність хоча б одного елемента складу правопорушення, за загальним правилом, виключає настання відповідальності.
Факт незаконної порубки дерев, внаслідок чого лісу завдано шкоду, підтверджено складеним за наслідками перевірки актами від 27.03.2014, 18.09.2015, 23.09.2015, 30.10.2015, які є чинними на час вирішення спору та підписані представником відповідача без жодних зауважень.
Системний аналіз змісту положень п. 1 ч. 2 ст. 19, п. 5 ст. 64, ч.ч. 1, 5 ст. 86, п. 5 ч. 2 ст. 105 та ст. 107 Лісового кодексу України свідчить про те, що відповідач, як постійний лісокористувач, має нести відповідальність за порушення вимог щодо ведення лісового господарства, зокрема, за незабезпечення охорони та захисту лісів від незаконних рубок на підвідомчій відповідачу території.
Оскільки, при вирішенні даного спору слід виходити з презумпції вини правопорушника, то саме відповідач повинен довести, що шкоду завдано не з його вини, або ж у діях його працівників відсутня вина у заподіянні шкоди. Відповідач не подав доказів відсутні вини у вчиненні правопорушення - незабезпечення охорони та захисту лісів від незаконних рубок на підвідомчій йому території.
Таким чином, відповідач, як постійний лісокористувач, допустив незаконну рубку лісу, що є підставою для стягнення з нього збитків, завданих навколишньому природному середовищу.
Визначений позивачем розмір збитків в сумі 37213,06 грн підтверджується наявними у справі доказами, а тому позовні вимоги підлягають задоволенню.
Відповідно до ст.49 ГПК України, судові витрати слід стягнути з відповідача на користь позивача.
На підставі викладеного, керуючись ст. 124 Конституції України, ст. 47, 68, 69 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища", ст. 1166Цивільного кодексу України, ст. 33, 43, 49, ст. 82 - 85 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
Задовольнити позов Державної екологічної інспекції у Івано-Франківській області до відповідача, ОСОБА_1 спеціалізованого агролісгоспу ОКАП "Івано-Франківськоблагроліс" про стягнення збитків заподіяних навколишньому природному середовищу в сумі 37 213, 06 грн.
Стягнути з відповідача, ОСОБА_1 спеціалізованого агролісгоспу ОКАП "Івано-Франківськоблагроліс" ( вул. Дем'янчука, 12, м. Надвірна, Івано-Франківська область, код 25596732) на користь позивача, Державної екологічної інспекції у Івано-Франківській області (вул. А. Сахарова, 23 А, м. Івано-Франківськ, р/р 35213078081073 в ДКСУ м.Київ, МФО - 820172, код 37952307) збитки заподіяні навколишньому природному середовищу в сумі 37213,06 грн., які слід перерахувати:
- 23616,53 грн у фонд охорони навколишнього природного середовища Цуцилівської с/р Надвірнянського району: р/р 33110331700336,( отримувач: УК у ОСОБА_1 р /с. Цуцилів /24062100, Код ЄДРПОУ 37904033, Банк отримувача: ГУК в Івано-Франківській обл. МФО 836014, на території вчинені дані правопорушення.
-3446,05 грн у фонд охорони навколишнього природного середовища Тисменичанської с/р Надвірнянського району: р/р 33112331700334, отримувач: УК у ОСОБА_1 р /с. Тисменичани /24062100, Код ЄДРПОУ 37904033, Банк отримувача: ГУК в Івано-Франківській обл. МФО 836014 , на території вчинені дані правопорушення.
-2011,38 грн у фонд охорони навколишнього природного середовища Парищенської с/р Надвірнянського району: р/р 33118331700327; отримувач: УК у ОСОБА_1 р /с. Парище /24062100, Код ЄДРПОУ 37904033, Банк отримувача: ГУК в Івано-Франківській обл. МФО 836014 , на території вчинені дані правопорушення.
-8139,10 грн у фонд охорони навколишнього природного середовища Гаврилівської с/р Надвірнянського району: р/р 33118331700316, отримувач: УК у ОСОБА_1 р /с. Гаврилівка /24062100. Код ЄДРПОУ 37904033, Банк отримувача: ГУК в Івано-Франківській обл. МФО 836014 , на території вчинені дані правопорушення.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили та позивачу.
Стягнути з відповідача, ОСОБА_1 спеціалізованого агролісгоспу ОКАП "Івано-Франківськоблагроліс" ( вул. Дем'янчука, 12, м. Надвірна, Івано-Франківська область, код 25596732) на користь позивача, Державної екологічної інспекції у Івано-Франківській області (вул. А. Сахарова, 23 А, м. Івано-Франківськ, р/р 35213078081073 в ДКСУ м.Київ, МФО - 820172, код 37952307) 1378,00грн. судового збору.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили та позивачу.
Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.
Повне рішення складено 26.01.17
Суддя Калашник В. О.
Суд | Господарський суд Івано-Франківської області |
Дата ухвалення рішення | 24.01.2017 |
Оприлюднено | 26.01.2017 |
Номер документу | 64289795 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Івано-Франківської області
Калашник В. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні