Постанова
від 27.01.2017 по справі 815/4937/16
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/4937/16

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 січня 2017 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого по справі судді Бжассо Н.В.,

розглянувши в письмового провадження в м. Одесі справу за адміністративним позовом Приватного підприємства Нора до приватного нотаріуса Одеського міського нотаріального округу Кірнас Ірини Володимирівни, треті особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, Комунальне підприємство Фонтанської сільської ради Фонтанський ринок , Фонтанська сільська рада Лиманського району Одеської області про зобов'язання скасувати державну реєстрацію права постійного користування земельною ділянкою

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Приватного підприємства Нора (далі - ПП Нора ) до приватного нотаріуса Одеського міського нотаріального округу Кірнас Ірини Володимирівни, треті особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, Комунальне підприємство Фонтанської сільської ради Фонтанський ринок , Фонтанська сільська рада Лиманського району Одеської області, за результатом розгляду якого, з урахуванням уточненого адміністративного позову, позивач просить суд: зобов'язати приватного нотаріуса Одеського міського нотаріального округу Кірнас І.В. скасувати державну реєстрацію права постійного користування земельною ділянкою кадастровий номер 5122786400:02:001:2622, загальною площею: 0,3056 га, місце розташування: Одеська область, Комінтернівський район, Фонтанська сільська рада за Комунальним підприємством Фонтанської сільської ради Фонтанський ринок . В обґрунтування позовних вимог представник позивача зазначив наступне.

31.01.1998 року Фонтанською сільською радою народних депутатів прийнято рішення № 4/15-ХХІІ про передачу в постійне користування ПП Нора земельної ділянки площею 0,3056 га для розміщення та реконструкції торгової площі в с. Фонтанка.

09.03.1998 року приватному підприємству Нора Фонтанською сільською радою народних депутатів Комінтернівського району Одеської області видано державний акт 1 -ОД № 001314 на право постійного користування 0,3056 гектарів землі для розміщення та реконструкції торгової площі в с. Фонтанка який зареєстровано в Книзі записів державних актів на право постійного користування землею за №21.

Арбітражним судом Одеської області 07 травня 1999 року винесено рішення по справі № 17-6/2468 за позовом приватного підприємства Нора до Фонтанської сільської ради народних депутатів про визнання недійсним рішення Фонтанської сільської ради № 22-ХХІІІ від 28.12.98 р., яким позов задоволено, визнано недійсним рішення Фонтанської сільради № 22-ХХІІІ від 28.12.98 р. Про розгляд протесту прокурора на рішення Фонтанської сільської ради народних депутатів № 4/15-ХХІІ від 31.01.98 р. . Зазначене рішення набрало чинності.

У 2009 році на замовлення ПП Нора , ТОВ Діва Інвест ЛТД була виготовлена технічна документація щодо присвоєння кадастрового номеру земельній ділянці ПП Нора для розміщення та реконструкції торгової площі в с. Фонтанка вул. Семенова, 62 на території Фонтанської сільської ради Комінтернівського району Одеської області.

Відповідно до Реєстраційної картки земельної ділянки Центру державного земельного кадастру Серія АБС № 379539 від 06.11.2009 р., на підставі вищезазначеної технічної документації земельній ділянці належної ПП Нора на праві постійного користування, присвоєно кадастровий номер 5122786400:02:001:2622.

У червні 2011 р. прокурор Комінтернівського району Одеської області звернувся до господарського суду Одеської області з позовом в інтересах держави в особі Фонтанської сільської ради Комінтернівського району Одеської області, за участю третьої особи - Відділу Держкомзему у Комінтернівському районі Одеської області про визнання недійсним державного акту серії І-ОД №001314 на право постійного користування землею площею 0,3056 га для розміщення та реконструкції торгової площі в с. Фонтанка, виданого Приватному підприємству Нора 09.03.1998 р.

В обґрунтування позовних вимог прокурор послався на те, що оспорюваний державний акт видано на підставі рішення сесії Фонтанської сільської ради народних депутатів №4/15-ХХІІ від 31.01.1998 р. Притому, підґрунтям для доказування послугували доводи прокурора про те, що в межах кримінальної справи №051200900184, слідством встановлено, що зазначене рішення №4/15-ХХІІ від 31.01.1998 р. сесією ради не приймалось. Дані обставини зафіксовані лише в описовій частині постанови про закриття кримінально провадження по зазначеній вище справі.

Рішенням господарського суду Одеської області від 05.09.2011 р. справі № 9/17-2461-2011 позов прокурора задоволено з мотивів доведеності та обґрунтованості позовних вимог.

Не погодившись з рішенням суду, ПП Нора звернулося із апеляційною скаргою, в якій просило рішення скасувати, позов залишити без розгляду.

27.10.2011. р. Одеським апеляційним господарським судом винесено постанову, якою апеляційну скарга ПП Нора задоволено в повному обсязі, рішення господарського суду Одеської області від 05.09.2011 р. у справі № 9/17-2461-2011 - скасовано.

21.12.2011 р. Вищим господарським судом Україна винесено ухвалу, якою касаційну скаргу Фонтанської сільської ради Комінтернівського району Одеської області на постанову Одеського апеляційного господарського суду від 27.10.2011 р. у справі № 9/17-2461-2011 повернуто скаржнику без розгляду.

28.02.2013 р. Одеським окружним адміністративним судом винесено постанову за адміністративним позовом Фонтанської сільської ради Комінтернівського району Одеської області до відділу Держкомзему в Комінтернівському районі Одеської області, третя особа - приватне підприємство Нора , про зобов'язання скасувати державну реєстрацію державного акта серії І-ОД № 001314 на право постійного користування землею.

Зазначеною постановою, в позові Фонтанської сільської ради відмовлено.

Не погоджуючись з постановою суду першої інстанції Фонтанською сільською радою подано апеляційну скаргу.

01.10.2013 р. Одеським апеляційним адміністративним судом винесено постанову у справі № 1570/2743/2012, якою апеляційну скаргу Фонтанської сільської ради Комінтернівського району Одеської області задоволено, зобов'язано відділ Держкомзему у Комінтернівському районі скасувати державну реєстрацію державною акту серії І-ОД № 001314 на право постійного користування землею площею 0,3056 га для розміщення та реконструкції торгової площі в с. Фонтанка Комінтернівського району Одеської області.

Представник позивача зазначає, що незважаючи на скасування державної реєстрації державного акту, на сьогоднішній день рішення № 4/15-ХХІІ від 31.01.1998 року Фонтанської сільської ради народних депутатів про передачу в постійне користування ПП Нора земельної ділянки площею 0,3056 га для розміщення та реконструкції торгової площі в с. Фонтанка - чинне, ні ким не оспорене та не скасоване, державний акт 1-ОД № 001314 від 09.03.1998 р. також чинний та не скасований, з огляду на це ПП Нора має право на користування земельною ділянкою та використовувати її у відповідності до цільового призначення до моменту, скасування вищезазначених документів, або наявності судового рішення про припинення постійного користування земельною ділянкою.

Більш того, починаючи з моменту отримання, а саме з 1998 р та до сьогоднішнього часу, ПП Нора сплачує податок на землю, що в свою чергу підтверджує виконання та дотримання ПП Нора взятих на себе обов'язків та дотримання норм земельного законодавства України.

22.04.2016 р. приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Кірнас І.В. проведено державну реєстрацію права постійного користування земельною ділянкою (кадастровий номер 5122786400:02:001:2622) за КП Фонтанської сільської ради Фонтанський ринок , номер запису про право в державному реєстрі прав - 14291416.

Підстава реєстрації - рішення восьмої сесії Фонтанської сільської ради VII скликання № 233-УІІ від 15.04.2016 року Про передачу КП Фонтанської сільської ради Фонтанський ринок земельної ділянки у постійне користування для будівництва та обслуговування будівель торгівлі та території с. Фонтанка Комінтернівського району Одеської області .

На момент проведення державної реєстрації право постійного користування за КП Фонтанської сільської ради Фонтанський ринок , рішення восьмої сесії Фонтанської сільської ради VII скликання № 233-\ТІ від 15.04.2016 року офіційно не було опубліковане, а отже є таким, що не набрало законної сили.

Таким чином, на думку представника позивача, зробивши належну перевірку, нотаріус отримав би інформацію щодо наявності на день реєстрації, чинного державного акту на право постійного користування земельною ділянкою на іншу особу, а саме на ПП Нора та не набраного законної сили рішення Фонтанської сільської ради.

Однак, всупереч вищезазначених норм права, нотаріус не здійснив належної перевірки, та прийняв рішення про державну реєстрацію прав на спірну земельну ділянку за КП Фонтанської сільської ради Фонтанський ринок .

Представники позивача під час судового розгляду справи позовні вимоги підтримали та просили задовольнити їх з підстав, викладених в адміністративному позові.

Відповідач до судового засідання не з'явився, належним чином та своєчасно повідомлявся про дату,час і місце судового розгляду. У письмових запереченнях на адміністративний позов, що надійшли на адресу суду 18.10.2016 року вх. № 27364/16, приватний нотаріус Кірнас І. В. происла розглянути справу за її відсутності. Згідно письмових заперечень відповідача, приватний нотаріус заперечує щодо задоволення позовних вимог, оскільки встановивши відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями було прийнято рішення про державну реєстрацію постійного користування земельною ділянкою.

Представник третьої особи, Комунального підприємства Фонтанської сільської ради Фонтанський ринок , до судового засідання не з'явився належним чином та своєчасно повідомлявся про дату,час і місце судового розгляду, причини неявки суду не повідомив.

Представник третьої особи, Фонтанської сільської ради Лиманського району Одеської області, до судового засідання не з'явився, належним чином та своєчасно повідомлявся про дату,час і місце судового розгляду, причини неявки суду не повідомив. Із наданих представником третьої особи письмових пояснень вбачається, що Фонтанська сільська рада Лиманського району Одеської області проти позову заперечує у повному обсязі.

Справу розглянуто в порядку письмового провадження на підставі ч.6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Вивчивши та проаналізувавши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд приходить до наступних висновків.

Рішенням Фонтанської сільської ради народних депутатів Комінтернівського району Одеської області XV сесії двадцять другого скликання від 31.01.1998 року, надано земельну ділянку в постійне користування ПП Нора для розміщення базарної площі загальною площею 0,4 га згідно проекту.

На підставі зазначеного рішення ПП Нора видано державний акт на право постійного користування землею І-ОД № 001314 від 09.03.1998 року, акт зареєстровано в книзі записів державних актів на право постійного користування землею за № 21.

Згідно витягу з державного земельного кадастру про земельну ділянку, 31.12.2009 року Комінтернівським районним відділом ОРФ ЦДЗК на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, 02.04.2009 року, що розроблений ТОВ Діва інвест ЛТД , зареєстровано земельну ділянку кадастровий номер 5122786400:02:001:2622, що розташована : Одеська область, Комінтернівський район, Фонтанська сільська рада, площа земельної ділянки 0,3056 га.

Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду по справі № 1570/2743/2012 від 01.10.2013 року зобов'язано відділ Держкомзему у Комінтернівському районі скасувати державну реєстрацію державного акта серії І-ОД № 001314 на право постійного користування землею площею 0,3056 га для розміщення та реконструкції торгової площі в с. Фонтанка Комінтернівського району Одеської області, який виданий Приватному підприємству Нора 09.03.1998 року.

У зазначеному рішенні вказано, що державний акт на право постійного користування земельною ділянкою ПП Нора виданий на підставі встановленого судом факту - неіснуючого рішення сесії та фіктивних документів.

Згідно витягу із рішення Фонтанської сільської ради Комінтернівського району Одеської області від 29.08.2014 року № 930-VI, на підставі постанови Одеського апеляційного адміністративного суду від 01.10.2013 року по справі № 1570/2743/2012, Фонтанська сільська рада прийняла у комунальну власність територіальної громади с. Фонтанка Комінтернівського району Одеської області земельну ділянку площею 0,3056 га кадастровий номер 5122786400:02:001:2622, розташовано за адресою: Одеська область, Комінтернівський район, Фонтанська сільська рада в межах населеного пункту (категорія земель - землі житлової та громадської забудови, цільове призначення - будівництво та обслуговування будівель торгівлі).

24.02.2015 року державним реєстратором Реєстраційної служби Комінтернівського районного управління юстиції в Одеській області Калашніком Д.С. прийнято рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень № 19565129, яким скасовано право постійного користування ПП Нора земельною ділянкою площею 0,3056 га кадастровий номер 5122786400:02:001:2622 на підставі постанови Одеського апеляційного адміністративного суду від 01.10.2013 року по справі № 1570/2743/2012.

24.02.2015 року державним реєстратором Реєстраційної служби Комінтернівського районного управління юстиції в Одеській області Калашніком Д.С. прийнято рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень № 19565129, яким зареєстровано право комунальної власності Фонтанської сільської ради Комінтернівського району Одеської області на земельну ділянку площею 0,3056 га кадастровий номер 5122786400:02:001:2622.

Рішенням Господарського суду Одеської області від 20.11.2015 року, залишеним без змін постановою Одеського апеляційного господарського суду від 21.01.2016 року, відмовлено в задоволенні позову ПП Нора про визнання нечинним рішення Фонтанської сільської ради Комінтернівського району Одеської області № 930-VI від 29.08.2014 року в частині прийняття в комунальну власність територіальної громади с.Фонтанка Комінтернівського району Одеської області земельну ділянку площею 0,3056 га кадастровий номер 5122786400:02:001:2622, розташовану за адресою: Одеська область, Комінтернівський район, Фонтанська сільська рада в межах населеного пункту (категорія земель - землі житлової та громадської забудови, цільове призначення - будівництво та обслуговування будівель торгівлі).

Постановою Вищого господарського суду України від 23.03.2016 року, касаційна скарга ПП Нора залишена без задоволення, а постанова Одеського апеляційного господарського суду від 21.01.2016 року у справі господарського суду Одеської області № 916/2075/15 залишено без змін.

Розпорядженням сільського голови від 05.04.2016 року № 21/2016-ОД скликано 8 чергову сесію сільської ради на 15.04.2016 року, на розгляд якої винесено питання про передачу КП Фонтанської сільської ради Фонтанський ринок земельну ділянку у постійне користування.

Рішенням восьмої сесії Фонтанської сільської ради VII скликання від 15.04.2016 року № 233-VII, передано у постійне користування КП Фонтанської сільської ради Фонтанський ринок земельну ділянку кадастровий номер 5122786400:02:001:2622 загальною площею 0,3056 га для будівництва та обслуговування будівель торгівлі на території с. Фонтанка Комінтернівського району Одеської області (в межах населеного пункту).

22.04.2016 року приватним нотаріусом Одеського міського нотаріального округу Кірнас І.В. зареєстровано право постійного користування земельною ділянкою кадастровий номер 5122786400:02:001:2622 загальною площею 0,3056 га за КП Фонтанської сільської ради Фонтанський ринок номер запису : 14291416.

Зазначену реєстрацію права постійного користування проведено на підставі заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, до якої додано копію паспорту директора КП Фонтанської сільської ради Фонтанський ринок та розпорядження про призначення його на посаду, рішення восьмої сесії Фонтанської сільської ради VII скликання від 15.04.2016 року № 233-VII, квитанція.

Відповідно до ч. 1 ст. 2 Закону України Про державну реєстрацію прав на нерухоме майно та їх обтяжень ( далі - Закон) (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин), державна реєстрація речових прав на нерухоме майно (далі - державна реєстрація прав) - офіційне визнання і підтвердження державою фактів виникнення, переходу або припинення прав на нерухоме майно, обтяження таких прав шляхом внесення відповідного запису до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.1

Згідно положень ч. ст. 4-1 Закону, рішення органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування про передачу земельних ділянок у власність або користування (постійне користування, оренда, користування земельною ділянкою для сільськогосподарських потреб (емфітевзис), користування чужою земельною ділянкою для забудови (суперфіцій), сервітут) приймається без здійснення державної реєстрації права держави чи територіальної громади на такі земельні ділянки, крім випадків, коли право власності на земельні ділянки державної або комунальної власності вже зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно.

Відповідно до положень ч. 1, 2 ст. 9 Закону, державним реєстратором може бути громадянин ,України, який має вищу освіту та відповідає кваліфікаційним вимогам, установленим Міністерством юстиції України.

У випадку, передбаченому цим Законом, державним реєстратором є нотаріус як спеціальний суб'єкт, на якого покладаються функції державного реєстратора прав на нерухоме майно.

Державний реєстратор: 1) встановлює відповідність заявлених прав і поданих документів вимогам законодавства, а також відсутність суперечностей між заявленими та вже зареєстрованими правами на нерухоме майно та їх обтяженнями, зокрема: відповідність обов'язкового дотримання письмової форми правочину та його нотаріального посвідчення (у випадках, встановлених законом); відповідність повноважень особи, яка подає документи на державну реєстрацію прав та їх обтяжень; відповідність відомостей про нерухоме майно, наявних у Державному реєстрі прав та поданих документах; наявність обтяжень прав на нерухоме майно, зареєстрованих відповідно до вимог цього Закону; наявність факту виконання умов правочину, з якими закон та/або договір (угода) пов'язує можливість проведення державної реєстрації виникнення, переходу, припинення прав на нерухоме майно або обтяження таких прав; 2) приймає рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, про відмову в державній реєстрації, про її зупинення, внесення змін до Державного реєстру прав 3) відкриває і закриває розділи Державного реєстру прав, вносить до них відповідні записи; 4) веде реєстраційні справи щодо об'єктів нерухомого майна; 5) присвоює реєстраційний номер об'єкту нерухомого майна під час проведення державної реєстрації; 6) видає свідоцтво про право власності на нерухоме майно у випадках, встановлених статтею 18 цього Закону; 7) надає інформацію з Державного реєстру прав або відмовляє у її наданні у випадках, передбачених цим Законом;8) у разі потреби вимагає подання передбачених законодавством додаткових документів, необхідних для державної реєстрації прав та їх обтяжень; 8-1) під час проведення державної реєстрації прав, які виникли та оформлені в установленому порядку до 1 січня 2013 року, запитує від органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, які відповідно до чинного на момент оформлення права законодавства проводили таке оформлення, інформацію (довідки, копії документів тощо), необхідну для реєстрації прав та їх обтяжень, якщо такі документи не були подані заявником або якщо документи, подані заявником, не містять передбачених цим Законом відомостей про правонабувача або про нерухоме майно. Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи та організації, до яких надійшов запит, зобов'язані безоплатно в установленому законодавством порядку протягом трьох робочих днів надати державному реєстратору відповідну інформацію, зокрема щодо оформлених речових прав на нерухоме майно, у тому числі земельні ділянки; 9) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом та іншими законами України.

Нотаріус як спеціальний суб'єкт здійснює функції державного реєстратора, крім передбачених пунктами 4 і 6 частини другої статті 9 цього Закону.

Відповідно до положень ч. 1 ст. 10 Закону України Про місцеве самоврядування , сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.

Згідно приписів ст. 12 Земельного кодексу України, до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить, у тому числі, а) розпорядження землями територіальних громад; в) надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу.

Приписами ч. 1 ст. 92 Земельного кодексу України встановлено, що право постійного користування земельною ділянкою - це право володіння і користування земельною ділянкою, яка перебуває у державній або комунальній власності, без встановлення строку.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить висновку про помилковість тверджень позивача щодо порушень порядку державної реєстрації нотаріусом через неотримання інформації, щодо наявності на день реєстрації чинного державного акту на право постійного користування земельною ділянкою за ПП Нора , оскільки, як встановлено судом, по-перше, постановою Одеського апеляційного адміністративного суду по справі № 1570/2743/2012 від 01.10.2013 року зобов'язано відділ Держкомзему у Комінтернівському районі Одеської області скасувати державну реєстрацію державного акта серії І-ОД № 001314 на право постійного користування землею площею 0,3056 га, по-друге, рішенням Фонтанської сільської ради Комінтернівського району Одеської області від 29.08.2014 року № 930-VI, прийнято у комунальну власність територіальної громади с. Фонтанка Комінтернівського району Одеської області земельну ділянку площею 0,3056 га кадастровий номер 5122786400:02:001:2622. Зазначене рішення позивачем оскаржено в судовому порядку в частині прийняття третьою особою земельної ділянки у комунальну власність, проте у задоволенні позову відмовлено, по-третє, 24.02.2015 року державним реєстратором Реєстраційної служби Комінтернівського районного управління юстиції в Одеській області Калашніком Д.С. скасовано право постійного користування земельною ділянкою ПП Нора та прийнято рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, яким зареєстровано право комунальної власності Фонтанської сільської ради Комінтернівського району Одеської області на земельну ділянку площею 0,3056 га кадастровий номер 5122786400:02:001:2622. Таким чином, на момент державної реєстрації приватним нотаріусом Кірнас І.В. права постійного користування зазначеною земельною ділянкою КП Фонтанської сільської ради Фонтанський ринок , земельна ділянка перебувала у комунальній власності Фонтанської сільської ради Комінтернівського району Одеської області.

Щодо посилання представників позивача на те, що рішення восьмої сесії Фонтанської сільської ради VII скликання від 15.04.2016 року № 233-VII офіційно не було опубліковане та не набрало законної сили, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Відповідно до положень п.5, п.11 ст. 59 Закону України Про місцеве самоврядування , акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування нормативно-правового характеру набирають чинності з дня їх офіційного оприлюднення, якщо органом чи посадовою особою не встановлено пізніший строк введення цих актів у дію.

Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування підлягають обов'язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України "Про доступ до публічної інформації". Проекти актів органів місцевого самоврядування оприлюднюються в порядку, передбаченому Законом України "Про доступ до публічної інформації", крім випадків виникнення надзвичайних ситуацій та інших невідкладних випадків, передбачених законом, коли такі проекти актів оприлюднюються негайно після їх підготовки.

Згідно положень ст. 5 Закону України Про доступ до публічної інформації , 1. доступ до інформації забезпечується шляхом систематичного та оперативного оприлюднення інформації: в офіційних друкованих виданнях; на офіційних веб-сайтах в мережі Інтернет; на єдиному державному веб-порталі відкритих даних; на інформаційних стендах; будь-яким іншим способом.

Як встановлено судом, у Фонтанської сільської ради відсутній офіційний веб-сайт, у зв'язку з чим розпорядження сільського голови від 05.04.2016 року № 21/2016-ОД та рішення восьмої сесії Фонтанської сільської ради VII скликання від 15.04.2016 року № 233-VII, було оприлюднено на інформаційному стенді сільської ради, доступ до якого забезпечено у робочий час з понеділка по п'ятницю.

Позивачем не надано доказів, які б спростовували пояснення третьої особи щодо порядку оприлюднення актів нормативно-правового характеру Фонтанської сільської ради, у зв'язку з чим, на думку суду, твердження представників позивача відносно порушення порядку оприлюднення рішення восьмої сесії Фонтанської сільської ради VII скликання від 15.04.2016 року № 233-VII є помилковим.

Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Відповідно до ст. 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Статтею 71 КАС України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Відповідно до ч.2 ст.71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти позову.

Згідно зі ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно з частиною 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, зокрема, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо(неупереджено); добросовісно; розсудливо.

Відповідно до ч. 3 ст. 94 КАС України, якщо адміністративний позов задоволено частково, судові витрати, здійснені позивачем, присуджуються йому відповідно до задоволених вимог, а відповідачу - відповідно до тієї частини вимог, у задоволенні яких позивачеві відмовлено.

Враховуючи вищевикладене, суд приходить висновку, що адміністративний позов ПП Нора не підлягає задоволенню.

Керуючись ст.ст. 7-12, 14, 71, 86, 128, 158-164, 254 КАС України суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Відмовити у задоволенні адміністративного позову Приватного підприємства Нора до приватного нотаріуса Одеського міського нотаріального округу Кірнас Ірини Володимирівни, треті особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача, Комунальне підприємство Фонтанської сільської ради Фонтанський ринок , Фонтанська сільська рада Лиманського району Одеської області про зобов'язання скасувати державну реєстрацію права постійного користування земельною ділянкою.

Постанову може бути оскаржено до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги через Одеський окружний адміністративний суд протягом 10 днів з дня отримання копії постанови.

Суддя Н.В. Бжассо

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.01.2017
Оприлюднено31.01.2017
Номер документу64313984
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/4937/16

Постанова від 27.01.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 23.12.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 09.12.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 26.10.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 27.09.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

Ухвала від 27.09.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Бжассо Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні