Постанова
від 26.01.2017 по справі 826/9536/16
ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м.  Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А І М Е Н Е М   У К Р А Ї Н И м. Київ 26 січня 2017 року           скорочене провадження           № 826/9536/16 Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Арсірія Р.О. розглянувши в скороченому проваджені адміністративну справу за позовомДепартаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) доТовариства з обмеженою відповідальністю «ТРЕВЕЛ КЛУБ» прозастосування заходів реагування, Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРЕВЕЛ КЛУБ» у якій просить суд: - застосувати заходи реагування у вигляді анулювання дозволу № УКР-906-Кіє на спеціальне водокористування виданий 18 лютого 2014 року Товариству з обмеженою відповідальністю «ТРЕВЕЛ КЛУБ», код ЄДРПОУ – 30401173. В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідач протягом шести місяців не сплачує рентну плату за спеціальне використання води, в порушення норм Водного кодексу України та Податкового кодексу України, що є підставою для анулювання дозволу на спеціальне водокористування. Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 24.06.2016 відкрито скорочене провадження у справі та запропоновано відповідачу, в разі невизнання адміністративного позову, у десятиденний строк з дня одержання цієї ухвали надати суду письмові заперечення проти позову та докази на підтвердження цих заперечень або заяву про визнання позову. Відповідач у визначений судом строк заперечення на позовну заяву не надав, заяву про визнання позову також суду не надіслав. Відповідно до частини 4 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України справа розглядається в порядку скороченого провадження без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, на підставі наявних у справі доказів. У відповідності до частини 6 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України у постанові, прийнятій у скороченому провадженні, зазначаються: дата, час та місце її прийняття; найменування адміністративного суду, прізвище та ініціали судді, який прийняв постанову; ім'я (найменування) сторін; предмет адміністративного позову; положення закону, якими суд керувався і на підставі яких задоволено позов; висновок суду про повне або часткове задоволення чи відмову у задоволенні вимог адміністративного позову з посиланням на досліджені судом докази; розподіл судових витрат; обов'язок відповідача виконати постанову негайно, крім постанови в адміністративній справі, передбаченій пунктом 2 частини першої цієї статті; строк набрання постановою законної сили та порядок її оскарження. Розглянувши подані сторонами документи та матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи та вирішення спору по суті, Окружний адміністративний суд міста Києва встановив наступне. Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) 18.02.2014 Товариству з обмеженою відповідальністю «ТРЕВЕЛ КЛУБ» видано Дозвіл №УКР-906-Кіє на спеціальне водокористування, терміном дії з 18.02.2014 по 18.02.2017. Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) здійснює видачу дозволу на спеціальне водокористування відповідно до вимог Водного кодексу України, Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності», Постанови Кабінету Міністрів України № 321 від 13.03.2002 «Про затвердження Порядку погодження та видачі дозволів на спеціальне водокористування та внесення змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 10 серпня 1992 р. № 459», Інструкції про порядок погодження і видачі дозволів на спеціальне водокористування НВН 33-5.1.02-83 № 354 від 30.12.1983. Відповідно до частини 1 статті 1 Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності» документ дозвільного характеру - дозвіл, висновок, рішення, погодження, свідоцтво, інший документ, який дозвільний орган зобов'язаний видати суб'єкту господарювання у разі надання йому права на провадження певних дій щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності та/або без наявності якого суб'єкт господарювання не може проваджувати певні дії щодо здійснення господарської діяльності або видів господарської діяльності. У відповідності до статті 4 вищезазначеного Закону виключно законами, які регулюють відносини, пов'язані з одержанням документів дозвільного характеру, встановлюються: необхідність одержання документів дозвільного характеру та їх види; дозвільний орган, уповноважений видавати документ дозвільного характеру; платність або безоплатність видачі (переоформлення, видачі дубліката, анулювання) документа дозвільного характеру; строк видачі або надання письмового повідомлення про відмову у видачі документа дозвільного характеру; вичерпний перелік підстав для відмови у видачі, переоформлення, видачі дубліката, анулювання документа дозвільного характеру; строк дії документа дозвільного характеру або необмеженість строку дії такого документа; перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності; перелік та вимоги до документів, які суб'єкту господарювання необхідно подати для одержання документа дозвільного характеру. Згідно з пунктом 9 частини 1 статті 44 Водного кодексу України водокористувачі зобов'язані здійснювати спеціальне водокористування лише за наявності дозволу. Видання Дозволу №УКР-906-Кіє від 18.02.2014 на спеціальне водокористування Товариству з обмеженою відповідальністю «ТРЕВЕЛ КЛУБ» передбачає подання декларацій збору за спеціальне використання води , нарахування та сплату податку. Відповідно до статі 30 Водного кодексу України збори за спеціальне водокористування справляються з метою стимулювання раціонального використання і охорони вод та відтворення водних ресурсів і включають рентну плату за спеціальне використання води та екологічний податок за скиди забруднюючих речовин у водні об'єкти, які встановлюються Податковим кодексом України. Згідно розділу XVI Податкового кодексу України № 2755-VI від 02.12.2010 визначено об'єкт оподаткування, платників та механізм внесення до спеціального фонду державного бюджету збору за спеціальне використання води Пунктом 323.1 статті 323 Податкового кодексу України платниками (в редакції чинній на момент виникнення спірних правовідносин). збору є водокористувачі – суб'єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи (крім бюджетних установ), постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи - підприємці, які використовують воду, отриману шляхом забору води з водних об'єктів (первинні водокористувачі) та/або від первинних або інших водокористувачів (вторинні водокористувачі), та використовують воду для потреб гідроенергетики, водного транспорту і рибництва. Згідно пункту 323.2. статті 323 Податкового кодексу України платниками (в редакції  чинній на момент виникнення спірних правовідносин).не є платниками збору водокористувачі, які використовують воду виключно для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб населення (сукупності людей, які знаходяться на даній території в той чи інший період часу, незалежно від характеру та тривалості проживання, в межах їх житлового фонду та присадибних ділянок), у тому числі для задоволення виключно власних питних і санітарно-гігієнічних потреб юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та платників єдиного податку. Державною податковою інспекцією у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києві проведено камеральну перевірку податкової декларації збору за спеціальне використання поверхневих та підземних вод. За результатами перевірки складено Акт про результати камеральної перевірки  податкової декларації збору за спеціальне використання поверхневих та підземних вод №72/26-55-15-10 від 10.03.2015. в якому зазначено, що Товариством з обмеженою відповідальністю «ТРЕВЕЛ КЛУБ» не подано податкову декларацію (розрахунок) щодо збору за спеціальне використання поверхневих та підземних вод. На підставі Акту перевірки №72/26-55-15-10 від 10.03.2015 прийнято податкове повідомлення рішення №0000781510/0 від 20.03.2015, яким встановлено порушення пункту 250.2 статті 250 Податкового кодексу України, у зв'язку з чим визначено суму податкового зобов'язання. Листом № 12382/10/26-55-15-10 від 24.02.2015 Державна податкова інспекція у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києва звернулось до Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРЕВЕЛ КЛУБ» щодо надання пояснень стосовно ненадання декларацій збору за спеціальне використання води. До Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) 07.06.2016 надійшов лист Державної податкової інспекції у Печерському районі Головного управління ДФС у м. Києва, зі змісту якого вбачається, що Товариство з обмеженою відповідальністю «ТРЕВЕЛ КЛУБ» протягом шести місяців не здійснює сплату ренти за спеціальне використання води. Відповідно до частини 7 статті 4№ Закону України «Про дозвільну систему у сфері громадської діяльності» визначено перелік підстав анулювання документу дозвільного характеру з таких підстав: звернення суб'єкта господарювання із заявою про анулювання документа дозвільного характеру; наявність в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомостей про припинення юридичної особи шляхом злиття, приєднання, поділу, перетворення та ліквідації, якщо інше не встановлено законом; наявність в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відомостей про припинення підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця. Дозвільний орган, що видав документ дозвільного характеру, може звернутися до адміністративного суду з позовом про застосування заходу реагування у виді анулювання документа дозвільного характеру за наявності хоча б однієї з таких підстав: 1) встановлення факту надання в заяві про видачу документа дозвільного характеру та документах, що додаються до неї, недостовірної інформації; 2) здійснення суб'єктом господарювання певних дій щодо провадження господарської діяльності або видів господарської діяльності, на які отримано документ дозвільного характеру, з порушенням вимог законодавства, щодо яких дозвільний орган видавав припис про їх усунення із наданням достатнього часу для їх усунення. Законом можуть передбачатися інші підстави для анулювання документа дозвільного характеру. До інших підстав Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) відносить не сплату збору за спеціальне використання води протягом шести місяців Товариством з обмеженою відповідальністю «ТРЕВЕЛ КЛУБ» в порушення норм Водного кодексу України та Податкового кодексу України, Відповідно до пункту 8 частини 1 статті 55 Водного кодексу України визначено, що право юридичних та фізичних осіб на спеціальне водокористування припиняється у разі системного невнесення збору в строки, визначені законодавством. Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи Товариству з обмеженою відповідальністю «ТРЕВЕЛ КЛУБ» було видано Дозвіл №УКР-906-Кіє від 18.02.2014 на спеціальне водокористування – це передбачає подання декларації збору за спеціальне використання води, нарахування та сплату податку. В матеріалах справи містить податкове повідомлення – рішення № 72/26-55-15-10 від 10.03.2015, яким встановлено порушення за платежем збору за спеціальне використання поверхневих та підземних вод. Суду не надано будь-яких належних та допустимих у розумінні статті 70 Кодексу адміністративного судочинства України доказів, щодо оскарження податкового повідомлення – рішення № 72/26-55-15-10 від 10.03.2015 та подання декларацій збору за спеціальне використання води , нарахування та сплату цього податку. Враховуючи наведені обставини в їх сукупності та все вищевикладене, виходячи з встановленого судом факту наявності порушення сплати збору за спеціальне користування водою суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог у вигляді анулювання дозволу на спеціальне водокористування. Згідно частини 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їх посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Згідно частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. Відповідно до частини 2 статті 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову. Суд зазначає, що відповідно до частини 12 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю). Отже, після усунення порушень, відповідач має право звернутись до Окружного адміністративного суду міста Києва із заявою про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду даної справи Керуючись положеннями статей 2, 7, 69-71, 160-163, 183-2, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний адміністративний суд міста Києва, - ПОСТАНОВИВ: 1. Адміністративний позов Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) задовольнити. 2. Застосувати до Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРЕВЕЛ КЛУБ» (код ЄДРПОУ 30401173) заходи реагування у вигляді анулювання дозволу №УКР-906-Кіє на спеціальне водокористування виданий 18.02.2014. 3.Постанова підлягає до негайного виконання. /P> 4.Судові витрати стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «ТРЕВЕЛ КЛУБ» (код ЄДРПОУ 30401173, юридична адреса: 01133, м. Київ, бульвар Л. Українки,15 ) на користь Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (код ЄДРПОУ 34926981, р/р354130010240019 в ГУ ДКУ у м.Києві, МФО 820019)) у сумі 1378,00грн. Відповідно до пунктів 9, 10 статті 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків її оскарження в апеляційному порядку, є остаточною. У разі оскарження в апеляційному порядку постанови, прийнятої у скороченому провадженні, ухвала суду апеляційної інстанції по такій справі є остаточною і оскарженню не підлягає. Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів за правилами, встановленими ст.ст. 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.           Суддя                                                                                                Р.О. Арсірій

СудОкружний адміністративний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення26.01.2017
Оприлюднено31.01.2017
Номер документу64316004
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —826/9536/16

Постанова від 26.01.2017

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

Ухвала від 24.06.2016

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Арсірій Р.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні