ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ
18005, м. Черкаси, бульвар Шевченка, 307, тел. канцелярії (0472) 31-21-49, inbox@ck.arbitr.gov.ua
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"24" січня 2017 р. Справа № 925/19/17
Господарський суд Черкаської області в складі: головуючого - судді Скиби Г.М., за участю секретаря судового засідання Кенкеч О.С., в приміщенні суду розглянув у відкритому судовому засіданні справу за позовом заступника керівника Звенигородської місцевої прокуратури, Черкаська область, м. Звенигородка, вул. Софії Терещенко, 40-а
в інтересах держави в особі Ріпківської сільської ради, Черкаська область, Лисянський район, с. Ріпки
до фермерського господарства Місяць , Черкаська область, Лисянський район, с. Ріпки, вул. Польова, 36
за участю третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Відділу Держгеокадастру у Лисянському районі Черкаської області, Черкаська область, смт. Лисянка, вул. Гетьманський шлях, 20
про внесення змін до договору оренди земельної ділянки водного фонду для риборозведення від 22.07.2010р.,
за участю представників сторін:
прокурор: Гамова В.М. - прокурор відділу - за посадою;
від позивача: не з'явився;
від відповідача: не з'явився;
від третьої особи: не з'явився.
Заступник керівника Звенигородської місцевої прокуратури звернувся в господарський суд Черкаської області в інтересах держави в особі Ріпківської сільської ради з позовом до фермерського господарства Місяць , за участю третьої особи без самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача - Відділу Держгеокадастру у Лисянському районі Черкаської області, в якому просить суд внести до укладеного між Лисянською районною державною адміністрацією та фермерським господарством Місяць договору оренди землі від 22.07.2010р., зареєстрованого 29.07.2010р. у Лисянському районному відділі ЧРФ ДП Центру ДЗК за №041078900158 від 29.07.2010 такі зміни:
- пункт 5 договору викласти в наступній редакції: Нормативна грошова оцінка земельної ділянки, згідно витягу 351/86-16 з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки від 15.12.2016р., становить 894 451,91 грн. .
- пункт 9 договору оренди землі від 22.07.2010р., укладеного між Лисянською районною державною адміністрацією та фермерським господарством Місяць , який зареєстрований 29.07.2010р. у Лисянському районному відділі ЧРФ ДП Центру ДЗК за №041078900158, викласти в наступній редакції: річна орендна плата за користування земельною ділянкою встановлюється у розмірі 3% від її нормативної грошової оцінки, що становить 26833,55 грн. ;
- та відшкодування судових витрат.
У судовому засіданні прокурор позовні вимоги підтримав повністю та просив позов задовольнити.
Сторони та третя особа були належним чином повідомлені про дату та час судового засідання.
Позивач представника у судове засідання не направив, витребувані документи не надав, про причини неявки суд не повідомив. Ухвалу суду від 04.01.2017р. про порушення провадження у справі вручено уповноваженому представнику позивача 10.01.2017р., що підтверджується повідомленням про вручення рекомендованого поштового відправлення.
Відповідач відзив на позов не надав, представника у судове засідання не направив, витребувані документи не надав, про причини неявки суд не повідомив. Подав до суду заяву від 23.01.2017р., в якій справу просить розглядати без участі представника відповідача, позовні вимоги визнає повністю, заперечень не має. Ухвалу суду від 04.01.2017р. про порушення провадження у справі вручено уповноваженому представнику відповідача 11.01.2017р., що підтверджується повідомленням про вручення рекомендованого поштового відправлення.
Третя особа представника у судове засідання не направила, витребувані документи не надала, про причини неявки суд не повідомила. Ухвалу суду від 04.01.2017р. про порушення провадження у справі вручено уповноваженому представнику третьої особи 10.01.2017р., що підтверджується повідомленням про вручення рекомендованого поштового відправлення.
З довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України вбачається, що місцезнаходження відповідача: 19332, Черкаська область, Лисянський район, с. Ріпки, вул. Польова, 36.
Копія позовної заяви з доданими до неї матеріалами та ухвала суду від 04.01.2017р. надсилалися відповідачу за адресою, вказаною в позовній заяві та у довідці з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України: 19332, Черкаська область, Лисянський район, с. Ріпки, вул. Польова, 36.
За змістом ст. 64 ГПК України, зокрема, в разі якщо ухвалу про порушення провадження у справі було надіслано за належною адресою (тобто повідомленою суду стороною, а в разі ненадання суду відповідної інформації - адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), і не повернуто підприємством зв'язку або повернуто з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про час і місце розгляду справи судом.
Суд приходить до висновку, що судом вжиті належні заходи для повідомлення відповідача про час і місце розгляду справи.
Неподання відповідачем відзиву на позовну заяву та нез'явлення представників сторін у судове засідання не перешкоджає розгляду справи по суті за наявними доказами відповідно до вимог ст. 75 Господарського процесуального кодексу України. Адреса сторін відповідає адресі, вказаній в реєстраційних документах. Місце проведення господарської діяльності відповідно до положень ст. 93 Цивільного кодексу України відповідає адресі реєстрації.
Інших доказів сторонами не подано.
Судом встановлено такі взаємовідносини сторін та обставини:
Як вбачається з матеріалів справи, 22.07.2010р. між Лисянською районною державною адміністрацією (Орендодавцем), в особі голови ОСОБА_1, та фермерським господарством Місяць (Орендарем - Відповідач по справі), в особі голови ОСОБА_2, що діє на підставі Статуту, було укладено договір оренди землі (далі - Договір), який зареєстрований у Лисянському районному відділі ЧРФ ДП Центру ДЗК 29.07.2010р. за №041078900158, за умовами якого Орендодавець надав, а Орендар прийняв в строкове платне користування земельну ділянку для риборозведення, яка знаходиться в адмінмежах Ріпківської сільської ради загальною площею 8,4410 га, в тому числі під водним об'єктом - 8,0085 га, гідротехнічна споруда (гребля) - 0,4325 га (а.с. 18-23).
Відповідно до п.8 Договору договір укладений на 20 років. Після закінчення строку Договору орендар має переважне право поновлення його на новий строк.
Відповідно до п.5 Договору - нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить 125008 грн.
В пункті 9 Договору встановлено, що орендна плата вноситься орендарем у формі та розмірі 3% від вартості ріллі по Ріпківській сільській раді в рік.
Як вбачається з розрахунку розміру орендної плати, який є додатком до договору оренди, розмір орендної плати за земельну ділянку водного фонду на 21.07.2010р. становить 3 750,24 грн. в рік (а.с. 25).
Згідно витягу від 15.12.2016р. №650/86-16 з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки села Ріпки Лисянського району Черкаської області станом на 15.12.2016р., - нормативна грошова оцінка земельної ділянки загальною площею 8,4410 га., що перебуває в оренді фермерського господарства Місяць , становить 894 451,91 грн. (а.с. 43).
Згідно листа Лисянського відділення Звенигородської ОДПІ від 13.12.2016р. №18844/23-18-13-525 орендна плата за вищевказану земельну ділянку сплачується на рахунок №33216815700283, який належить Ріпківській сільській раді (а.с. 42).
На момент звернення до суду прокурором встановлено, що відповідно до інформації, наданої Лисянським відділенням Звенигородської ОДПІ від 29.11.2016р., відповідач сплачує річну орендну плату за використання земельної ділянки згідно умов договору у 2014 році в розмірі 3750,24 грн., у 2015 році - 8232,00 грн. та станом на 01.11.2016р. (за 9 місяців 2016 року) - 8840,52 грн., що з розрахунку від нормативно грошової оцінки земельної ділянки за 2016 рік становить лише 0,92% відсотка (а.с. 32).
Прокурор, обґрунтовуючи позовні вимоги, відповідно до норм законодавства, вказав, що орендар повинен сплачувати орендну плату в розмірі не менше 3 відсотків нормативної грошової оцінки земельної ділянки, яка становить 894451,91 грн., та затверджена відповідно до рішення Ріпківської сільської ради №09/04-VI від 29.11.2011р. Про затвердження технічної документації з нормативно грошової оцінки земель Ріпківської сільської ради , а отже - мінімальний розмір орендної плати має становити 26833,55 грн.
Інтереси держави порушуються у зв'язку із тим, що надходження значно заниженого розміру орендної плати від користування земельною ділянкою, який не відповідає вимогам діючого законодавства, призводить до ненадходження до місцевого бюджету значних коштів, що є передумовою неможливості фінансування запланованих органами місцевого самоврядування заходів, направлених на забезпечення виконання функцій по державному управлінню та соціальному захисту громадян.
Відповідно до інформації Ріпківської сільської ради від 18.11.2016р.(а.с. 38) та Лисянської районної державної адміністрації від 16.11.2016р. (а.с. 36) цивільно-правові заходи щодо збільшення орендної плати за використання землі водного фонду (ставку) загальною площею 8,4410 га не вживалися.
Крім того, Ріпківською сільською радою та Лисянською районною державною адміністрацією на адресу орендаря ФГ Місяць не скеровано жодного листа з проханням привести у відповідність щодо збільшення орендної плати до Податкового кодексу України додаткову угоду і як наслідок жодних дій щодо укладення додаткової угоди щодо збільшення орендної плати не здійснено.
У зв'язку з цим заступник керівника Звенигородської місцевої прокуратури звернувся із даним позовом в інтересах Ріпківської сільської ради для захисту інтересів держави та територіальної громади с Ріпки.
Сторонами не заявлено клопотань про витребування додаткових доказів від сторін.
Оцінюючи докази у справі в їх сукупності та за внутрішнім переконанням, враховуючи пояснення прокурора, суд вважає позовні вимоги такими, що підлягають до задоволення.
Згідно положень Пленуму ВГСУ від 23.03.2012р. №6 Про судове рішення при прийнятті рішення суд має врахувати майнові інтереси сторін, не надаючи переваги одному учаснику над іншим. Рішення має ґрунтуватися на повній та всебічній оцінці доказів у конкретній справі.
Сторони у справі є суб'єктами господарювання та самостійними юридичними особами, що підтверджено витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців.
Місце проведення господарської діяльності сторін відповідає місцю їх реєстрації згідно даних ЄДРПОУ - положення ст. 93 ЦК України.
Відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються Конституцією України, Земельним, Податковим та Цивільним кодексами України, іншими законами України та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.
Відповідно до приписів статті 1 Закону України Про оренду землі орендою землі є засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для проведення підприємницької та інших видів діяльності.
Згідно ч. 1 ст. 15 Закону України Про оренду землі однією з істотних умов договору оренди землі є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за несплату.
Відповідно до ст. 21 Закону України Про оренду землі орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою. Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).
Згідно ст. 289.1 Податкового кодексу України для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.
Відповідно до п.14.1.125 ст.14 Податкового кодексу України нормативна грошова оцінка земельних ділянок - це капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений відповідно до законодавства центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.
Відповідно до ч.5 ст.5 Закону України Про оцінку земель нормативна грошова оцінка використовується при визначенні розміру земельного податку, державного мита при міні, спадкуванні та даруванні земельних ділянок згідно із законом, орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.
Таким чином, з наведених вище положень Податкового кодексу України, Закону України Про оренду землі , Закону України Про оцінку земель вбачається, що зазначені законодавчі акти не встановлюють конкретний розмір орендної плати за земельну ділянку, який має бути зазначений у договорі оренди. Податковий кодекс України передбачає лише порядок визначення орендної плати за землю та граничні розміри орендної плати. Також, договором оренди землі мають визначатись форма, умови внесення орендної плати, при цьому строки внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності повинні встановлюватись відповідно до Податкового кодексу України.
Виходячи з аналізу зазначених законодавчих приписів, орендна плата за користування земельними ділянками державної та комунальної власності є регульованою ціною, яка розраховується від нормативної грошової оцінки земель, а її розмір встановлюється в договорі.
Верховний Суд України у своїй постанові від 20.11.2012р. №3-53гс12 вказав, що встановлення ст. 288 Податкового кодексу України граничних розмірів річної орендної плати за земельну ділянку є підставою для приведення положень договору оренди земельної ділянки у відповідність до вимог закону в частині визначення розміру орендної плати.
Так, Законом України Про запобігання фінансової катастрофи та створення передумов для економічного зростання в Україні , положення якого набрали чинності з 01.04.2014р., внесено зміни до Податкового Кодексу України та, зокрема, до ст. 288 ПК України згідно якої розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків нормативної грошової оцінки.
В постанові Вищого господарського суду України від 14.05.2015р. №910/23202/14 зазначено, що з метою приведення у відповідність до вимог законодавства істотних умов договорів оренди земельних ділянок, можливо застосовувати норми даного Закону до договорів оренди, які були укладені до набрання ним чинності.
Враховуючи вищевикладене, зміни в Податковому Кодексі України щодо зміни розміру орендної плати є підставою для її перегляду.
Подібна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду України у справі №5009/3430/12, де зазначено, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок не залежить від волевиявлення сторін договору оренди землі, а є способом регулювання державою плати за користування землею. Зміна нормативної грошової оцінки земельних ділянок не може ототожнюватися зі зміною розміру орендної плати, а є лише її передумовою. Не внесення сторонами договору оренди землі змін до його умов в частині, що встановлюються у законодавчому порядку, не звільняє сторін від обов'язку їх виконання, оскільки відповідно до положень статті 11 Цивільного кодексу України у випадках, встановлених актами цивільного законодавства, цивільні права та обов'язки виникають безпосередньо з актів органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим або органів місцевого самоврядування.
Аналогічне твердження викладене Верховним Судом України у постанові від 03.12.2013р. №3-34гс13, де зазначено, що нормативна грошова оцінка земель є основою для визначення розміру орендної плати, а зміна нормативної грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати.
Відповідно до ч. 1 ст. 652 Цивільного кодексу України у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов'язання.
Згідно ст. 632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У визначених законом випадках застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.
Відповідно до ст. 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
Згідно ст. 30 Закону України Про оренду землі зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі не досягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
Відповідно до ст. 188 Господарського кодексу України зміна та розірвання господарських договорів в односторонньому порядку не допускається, якщо інше не передбачено законом або договором. Сторона договору, яка вважає за необхідне змінити або розірвати договір, повинна надіслати пропозиції про це другій стороні за договором. Сторона договору, яка одержала пропозицію про зміну чи розірвання договору, у двадцятиденний строк після одержання пропозиції повідомляє другу сторону про результати її розгляду. У разі якщо сторони не досягли згоди щодо зміни (розірвання) договору або у разі неодержання відповіді у встановлений строк з урахуванням часу поштового обігу, заінтересована сторона має право передати спір на вирішення суду.
Згідно правових позицій, викладених у постанові Пленуму Вищого господарського суду України від 17.05.2011р. №6 Про деякі питання практики розгляду справ у спорах, що виникають із земельних відносин визначено, що ст. 30 Закону України Про оренду землі передбачено, що зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку. Орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати може бути підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору. При цьому надсилання відповідачеві пропозицій щодо внесення змін до договору оренди є правом, а не обов'язком позивача, тому недотримання останнім вимог частини другої статті 188 ГК України щодо надсилання іншій стороні пропозицій про зміну умов договору не позбавляє його права звернутися до господарського суду з позовом про зміну умов договору. Зміна умов договору в цій частині продиктована зміною вимог закону, тому обов'язкова згода орендаря на внесення такої зміни в договір не вимагається.
За таких обставин, нормами законодавства передбачено можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках встановлених договором або законом, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною.
При цьому, рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2002р. №15-рп/2002 (справа про досудове врегулювання спорів) визначено, що обрання певного засобу правового захисту, у тому числі і досудового врегулювання спору, є правом, а не обов'язком особи, яка добровільно, виходячи з власних інтересів, його використовує.
Отже, надсилання відповідачу пропозицій про внесення змін до спірного договору оренди є виключно правом, а не обов'язком позивача, тому не дотримання позивачем вимог ч. 2 ст. 188 ГК України щодо обов'язку надсилання іншій стороні пропозицій про зміну умов договору оренди земельної ділянки не позбавляє його права звернутися до суду з позовом до відповідача про зміну умов договору за наявності спору, тобто за відсутності згоди на зміну умов договору.
Використання землі в Україні є платним та врегульоване положеннями Конституції України, Земельним кодексом України, Законом України Про оренду землі , Податковим кодексом України в частині внесення оплати за користування землею тощо.
Відповідно до ст.12 Земельного кодексу України, повноваження щодо розпорядження землями в межах населеного пункту здійснюють відповідні сільські, селищні і міські ради. Статтею 83 визначено, що землі, які належать на праві власності територіальним громадам міст, сіл, селищ, - є комунальною власністю.
Органом, уповноваженим здійснювати відповідні функції щодо управління комунальним майном територіальної громади с. Ріпки Лисянського району, до складу якого входить спірна земельна ділянка - є Ріпківська сільська рада.
Порядок обчислення орендної плати, строк сплати та порядок її зарахування до бюджетів застосовується відповідно до вимог ст.ст. 285-287 Податкового кодексу України.
Згідно з положеннями ст. 9 Податкового кодексу України, плата за землю належить до загальнодержавних податків і зборів. Виходячи з положень ст. 69 Бюджетного кодексу України, плата за землю, яка включає в себе земельний податок та орендну плату за земельні ділянки як державної, так і комунальної форми власності, зараховуються до бюджетів місцевого самоврядування. А згідно з положеннями ч. 3 ст. 2 Бюджетного кодексу України бюджети місцевого самоврядування - це бюджети територіальних громад сіл, їх об'єднань, селищ, міст (у тому числі районів у містах), бюджети об'єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад. Таким чином, земельний податок та орендна плата за використання земельних ділянок, які перебувають у державній та комунальній власності, зараховується до відповідних місцевих бюджетів у порядку, визначеному Бюджетного кодексу України для плати за землю, і має правовий режим обов'язкового платежу.
Згідно з ч. 3 ст. 653 ЦК України, якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили, тому вимоги позивача належить задовольнити.
Правовідносини тривають у часі, договір оренди землі не припинений, не розірваний, не визнаний судом недійсним, орендна плата за використання землі є джерелом наповнення бюджету, тому порушене право позивача підлягає захисту.
Суд вважає за необхідне внести з моменту набрання рішенням суду законної сили зміни до договору оренди землі від 22.07.2010р., що укладений між Лисянською районною державною адміністрацією та фермерським господарством Місяць та конкретизувати їх умови з метою забезпечення та гарантування стабільності суспільних відносин:
- пункт 5 договору викласти в наступній редакції: Нормативна грошова оцінка земельної ділянки, згідно витягу 351/86-16 з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки від 15.12.2016р., становить 894 451,91 грн. .
- пункт 9 договору оренди землі від 22.07.2010р. укладеного між Лисянською районною державною адміністрацією та фермерським господарством Місяць , який зареєстрований 29.07.2010р. у Лисянському районному відділі ЧРФ ДП Центру ДЗК за №041078900158, викласти в наступній редакції: річна орендна плата за користування земельною ділянкою встановлюється у розмірі 3% від її нормативної грошової оцінки, що становить 26833,55 грн. .
Відповідно до ст.ст. 33, 34 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. Господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування. Обов'язок доказування слід розуміти як закріплену в процесуальному та матеріальному законодавстві міру належної поведінки особи, що бере участь у судовому процесі, із збирання та надання доказів для підтвердження свого суб'єктивного права.
Судові витрати належить покласти на відповідача повністю. Згідно ст. 49 ГПК України належить стягнути з Відповідача на користь позивача 1 378,00 грн. судового збору.
Керуючись ст.ст. 49, 82, 84, 85 ГПК України, господарський суд
В И Р І Ш И В:
Позовні вимоги задовольнити повністю.
Внести з моменту набрання рішенням суду законної сили зміни до договору оренди землі від 22.07.2010р., що укладений між Лисянською районною державною адміністрацією, Черкаська область, смт. Лисянка, площа Миру, 27, код ЄДРПОУ 04061240
та фермерським господарством Місяць , Черкаська область, Лисянський район, с. Ріпки, вул. Польова, 36, ідентифікаційний код 31834982
- виклавши п. 5 договору в наступній редакції:
Нормативна грошова оцінка земельної ділянки, згідно витягу 351/86-16 з технічної документації про нормативно грошову оцінку земельної ділянки від 15.12.2016р., становить 894 451,91 грн. .
- виклавши п. 9 договору в наступній редакції:
річна орендна плата за користування земельною ділянкою встановлюється у розмірі 3% від її нормативної грошової оцінки, що становить 26833,55 грн. .
Стягнути з відповідача - фермерського господарства Місяць , Черкаська область, Лисянський район, с. Ріпки, вул. Польова, 36, ідентифікаційний код 31834982, номер рахунку в банку невідомий
на користь прокуратури Черкаської області, м. Черкаси, бульв. Шевченка, 286, код ЄДРПОУ 02911119, р/р 35212034003751 в Державній казначейській службі України у м. Київ, МФО 8201721
1 378,00 грн. судового збору.
Наказ видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення суду є невід'ємною частиною договору оренди землі від 22.07.2010р., який зареєстрований 29.07.2010р. у Лисянському районному відділі ЧРФ ДП Центру ДЗК за №041078900158.
Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня прийняття рішення. Сторони у справі протягом цього строку мають право подати апеляційну скаргу до апеляційного суду на вказане рішення через Господарський суд Черкаської області.
Повне рішення складено 26.01.2017р.
Суддя Г.М. Скиба
Суд | Господарський суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 24.01.2017 |
Оприлюднено | 31.01.2017 |
Номер документу | 64320067 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Черкаської області
Скиба Г.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні