Справа № 186/991/15-к
Провадження № 1-кс/0186/111/15
У Х В А Л А
про тимчасовий доступ до речей і документів
09.07.2015 року м.Першотравенськ
Слідчий суддя Першотравенського міського суду Дніпропетровської області ОСОБА_1 ,
секретар- ОСОБА_2
з участю прокурора - ОСОБА_3
розглянувши клопотання прокурора прокуратури м.Першотравенська Дніпропетровської області про тимчасовий доступ до речей та документів по кримінальному провадженню, яке внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42015040380000007 від 29 травня 2015 року за ознаками злочину, передбаченого ч.1 ст.364 КК України,
В С Т А Н О В И Л А:
До Першотравенського міського суду Дніпропетровської області 07 липня 2015 року надійшло клопотання прокурора прокуратури м.Першотравенська Дніпропетровської області про тимчасовий доступ до речей та документів по кримінальному провадженню, яке внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42015040380000007 від 29 травня 2015 року за ознаками злочину, передбаченого ч.1 ст.364 КК України.
Згідно клопотання прокурора, до прокуратури м. Першотравенська звернувся депутат ІНФОРМАЦІЯ_1 з письмовою заявою про те, що посадові особи ІНФОРМАЦІЯ_2 , в період з березня 2015 по 15 травня 2015 року уклали договір з ПП « ОСОБА_4 » (код НОМЕР_1 , АДРЕСА_1 ) про закупівлю 4 насосів за бюджетні кошти. 15.05.2015 року перераховано в рахунок оплати 4 насосів ПП « ОСОБА_4 » бюджетні кошти в сумі 478 тис. грн. Всупереч вимогам ст.ст.2, 12 Законів України «Про здійснення державних закупівель», «Про особливості здійснення закупівель в окремих сферах господарської діяльності» закупівля за бюджетні кошти 4 насосів здійснена без проведення процедури закупівлі.
29 травня 2015 року відомості про вказане кримінальне правопорушення внесено до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №42015040380000008, за ознаками складу злочину, передбаченого ч.1 ст.364 КК України.
Відповідно до ч.2 ст.9 КПК України прокурор, керівник органу досудового розслідування, слідчий зобов`язані всебічно, повно і неупереджено дослідити обставини кримінального провадження, виявити як ті обставини, що викривають, так і ті, що виправдовують підозрюваного, обвинуваченого, а також обставини, що пом`якшують чи обтяжують його покарання, надати їм належну правову оцінку та забезпечити прийняття законних і неупереджених процесуальних рішень.
Таким чином, для надання оцінки законності здійснення посадовими особами ІНФОРМАЦІЯ_3 , що здійснені без проведення процедур, передбачених ЗУ «Про здійснення державних закупівель», необхідно отримати доступ до документів, які утворилися в процесі здійснення таких закупівель, предметом яких або складовою частиною предмету яких було насосне обладнання, незалежно від виду предмету закупівлі (товари, послуги, роботи) з можливістю їх вилучення код економічної класифікації видатків бюджету 3210 «Капітальні трансферти підприємствам (установам, організаціям)» (Наказ Міністерства фінансів України від 12.03.2012 №333 «Про затвердження Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету та Інструкції щодо застосування класифікації кредитування бюджету»), КФК 240900 (цільові фонди, утворені Верховною Радою Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування і місцевими органами виконавчої влади), за період першого півріччя 2015 року, а саме:
- річний план державних закупівель, річний план закупівель, що здійснюються без проведення процедур закупівель ІНФОРМАЦІЯ_4 та зміни до них;
- річний кошторис ІНФОРМАЦІЯ_4 та зміни до нього;
- обґрунтування необхідності проведення закупівель, що здійснюються без проведення процедур закупівель;
- звіти про результати закупівель без проведення процедури закупівлі;
- договори поставок (купівлі-продажу), договори про надання послуг, договори про виконання робіт, предметом яких або складовою частиною предмету яких було насосне обладнання, всі додаткові угоди до них, документи утворені в процесі виконання зазначених договорів, повідомлення про внесення змін до договорів, звіти про виконання таких договорів;
- будь-які інші документи, що стосуються закупівель товарів, послуг, робіт, предметом яких або складовою частиною предмету яких було насосне обладнання, протягом усього періоду її проведення починаючи з планування та оприлюднення інформації про закупівлю і до повного виконання зобов`язань за договором, укладеним за результатами процедури закупівель;
- наказ про призначення на посаду директора ІНФОРМАЦІЯ_4 ;
- посадову інструкцію директора ІНФОРМАЦІЯ_4 ;
- положення про комітет з конкурсних торгів ІНФОРМАЦІЯ_4 ;
- наказ про склад комітету з конкурсних торгів ІНФОРМАЦІЯ_4 ;
- сертифікати про проходження навчання з питань організації та здійснення державних закупівель членами комітету з конкурсних торгів ІНФОРМАЦІЯ_4 .
Є достатні підстави вважати, що вказані документи перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_4 , оскільки, згідно інформації Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців Першотравенське міське житлово-комунальне підприємство є юридичною особою комунальної форми власності з організаційно-правовою формою «комунальне підприємство», код НОМЕР_2 , керівник з 02.04.2015 року ОСОБА_5 , місцезнаходження АДРЕСА_2 . Тобто, Першотравенське міське житлово-комунальне підприємство самостійно здійснює діяльність в межах власних повноважень та наділений правом проведення державних закупівель.
Документи, до яких планується отримати тимчасовий доступ з можливістю їх вилучення мають першочергове значення для встановлення обставин у кримінальному провадженні, оскільки з їх допомогою можливо констатувати наявність або відсутність порушень вимог ЗУ «Про здійснення державних закупівель», також вказані документи необхідні для призначення ревізій та перевірок в кримінальному провадженні із залученням до них органів державного фінансового контролю.
При цьому, документи, до яких планується отримати тимчасовий доступ з можливістю їх вилучення, не належать до охоронюваної законом таємниці в розумінні ст.162 КПК України.
Окрім цього, відповідно до п.7 ч.2 ст.160 КПК України, в клопотанні зазначається обґрунтування необхідності вилучення речей і документів, якщо відповідне питання порушується стороною кримінального провадження.
Згідно ч.7 ст.163 КПК України слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.
Так, в ході проведення досудового розслідування вказаного кримінального провадження заплановано призначення перевірок та ревізій державних закупівель із залученням органів державного фінансового контролю. Згідно положень ЗУ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Постанови Кабінету Міністрів України від 20.04.2006 року №550 «Про затвердження Порядку проведення інспектування Державною фінансовою інспекцією, її територіальними органами», Постанови Кабінету Міністрів України від 01.08.2013 року №631 «Про затвердження Порядку проведення перевірок державних закупівель ІНФОРМАЦІЯ_5 та її територіальними органами і внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України» органи ІНФОРМАЦІЯ_6 проводять перевірки та ревізії на підставі оригіналів документів.
Тому, з метою повного, всебічного та швидкого з`ясування всіх обставин кримінального правопорушення необхідно вилучити оригінали вищевказаних документів, оскільки таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до документів.
Відповідно до ч.2 ст.163 КПК України якщо сторона кримінального провадження, яка звернулася з клопотанням, доведе наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, клопотання може бути розглянуто слідчим суддею, судом без виклику особи, у володінні якої вони знаходяться.
Так, існує необхідність розгляду зазначеного клопотання без участі представників ІНФОРМАЦІЯ_4 з огляду на наступне. Вивченням матеріалів кримінального провадження, а саме: інформації про укладені протягом 2015 року ІНФОРМАЦІЯ_7 підприємством договорів за результатами закупівель, отриманої від ІНФОРМАЦІЯ_8 , інформації з цих питань, наданої ІНФОРМАЦІЯ_7 , протоколу допиту начальнику відділу правового забезпечення підприємства ОСОБА_6 , встановлені істотні розбіжності під час визначення предмета закупівлі щодо придбання насосного обладнання, а саме підміну закупівлі товарів закупівлею робіт. Вказане свідчіть про приховування посадовими особами ІНФОРМАЦІЯ_4 достовірної інформації, тобто існує реальна загроза зміни або знищення документів, створених в процесі здійснення процедур закупівель.
Підсумовуючи викладене, враховуючи, що документи, до яких планується отримати тимчасовий доступ з можливістю їх вилучення, перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_4 , самі по собі та в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, не становлять собою та не включають документів, які містять охоронювану законом таємницю, прокурор просить слідчого суддю розглянути клопотання без виклику представників ІНФОРМАЦІЯ_4 ; надати прокурору прокуратури міста Першотравенська юристу 3 класу ОСОБА_7 , прокурору прокуратури міста Першотравенська юристу 2 класу ОСОБА_3 тимчасовий доступ до вищевказаних документів, що перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_4 , дати розпорядження про надання можливості прокурорам прокуратури міста Першотравенська вилучити вищевказані документи.
Відповідно до ч.1 ст.159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Відповідно до ч.2 ст.163 КПК України якщо сторона кримінального провадження, яка звернулася з клопотанням, доведе наявність достатніх підстав вважати, що існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, клопотання може бути розглянуто слідчим суддею, судом без виклику особи, у володінні якої вони знаходяться. Враховуючи вищевикладене, існує необхідність розгляду зазначеного клопотання без участі представників ІНФОРМАЦІЯ_9 .
Вважаю за необхідне розглянути клопотання без виклику представників ІНФОРМАЦІЯ_9 .
Відповідно до ч.5 ст.163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи:
1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи;
2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні;
3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Ч.6 - слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Ч.7 - слідчий суддя в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.
Вислухавши прокурора прокуратури м.Першотравенська, який підтримав заявлене клопотання, вивчивши матеріали, додані до клопотання, а саме: витяг з кримінального провадження №42015040380000007 про внесення до ЄРДР 29 травня 2015 року заяви депутата ІНФОРМАЦІЯ_1 , заява депутата ІНФОРМАЦІЯ_1 прокурору м.Першотравенська від 26 травня 2015 року, документи, надані ІНФОРМАЦІЯ_10 , що підтверджують факт узяття бюджетного зобов`язання та/або бюджетного фінансового зобов`язання по ІНФОРМАЦІЯ_11 за 2015 рік, вимога в порядку ст.93 КПК України на адресу начальника ІНФОРМАЦІЯ_10 від 25 червня 2015 року та відповідь на вказану вимогу від 30 червня 2015 року, витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, та, оскільки, у матеріалах кримінального провадження вбачається наявність достатніх підстав вважати, що вказані дані мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, іншим способом встановити істину у справі неможливо, та, не дивлячись на те, що отримані дані при витребуванні тимчасового доступу до відомостей, які становлять комерційну таємницю та належать до охоронюваної законом таємниці, але, можливо, будуть використані як докази для встановлення істини по справі, вважаю за можливе клопотання задовільнити.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.131, 132, 159-166 КПК України, - слідчий суддя
У Х В А Л И Л А:
Надати прокурору прокуратури міста Першотравенська юристу 3 класу ОСОБА_7 , прокурору прокуратури міста Першотравенська юристу 2 класу ОСОБА_3 тимчасовий доступ до документів, що перебувають у володінні ІНФОРМАЦІЯ_4 , код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , юридична адреса: АДРЕСА_2 , які утворилися в процесі здійснення державних закупівель ІНФОРМАЦІЯ_7 , що здійснені без проведення процедур, передбачених ЗУ «Про здійснення державних закупівель», предметом яких або складовою частиною предмету яких було насосне обладнання, незалежно від виду предмету закупівлі (товари, послуги, роботи) з можливістю їх вилучення код економічної класифікації видатків бюджету 3210 «Капітальні трансферти підприємствам (установам, організаціям)» (Наказ Міністерства фінансів України від 12.03.2012 №333 «Про затвердження Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету та Інструкції щодо застосування класифікації кредитування бюджету»), КФК 240900 (цільові фонди, утворені Верховною Радою Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування і місцевими органами виконавчої влади), за період першого півріччя 2015 року, а саме:
- річного плану державних закупівель, річний план закупівель, що здійснюються без проведення процедур закупівель ІНФОРМАЦІЯ_4 та зміни до них;
- річного кошторису ІНФОРМАЦІЯ_4 та зміни до нього;
- обґрунтування необхідності проведення закупівель, що здійснюються без проведення процедур закупівель;
- звітів про результати закупівель без проведення процедури закупівлі;
- договорів поставок (купівлі-продажу), договори про надання послуг, договори про виконання робіт, предметом яких або складовою частиною предмету яких було насосне обладнання, всі додаткові угоди до них, документи утворені в процесі виконання зазначених договорів, повідомлення про внесення змін до договорів, звіти про виконання таких договорів;
- будь-яких інших документів, що стосуються закупівель товарів, послуг, робіт, предметом яких або складовою частиною предмету яких було насосне обладнання, протягом усього періоду її проведення починаючи з планування та оприлюднення інформації про закупівлю і до повного виконання зобов`язань за договором, укладеним за результатами процедури закупівель;
- наказу про призначення на посаду директора ІНФОРМАЦІЯ_4 ;
- посадової інструкції директора ІНФОРМАЦІЯ_4 ;
- положення про комітет з конкурсних торгів ІНФОРМАЦІЯ_4 ;
- наказу про склад комітету з конкурсних торгів ІНФОРМАЦІЯ_4 ;
- сертифікатів про проходження навчання з питань організації та здійснення державних закупівель членами комітету з конкурсних торгів ІНФОРМАЦІЯ_4 , з можливістю її вилучення (здійснення виїмки).
Строк дії ухвали один місяць з дня її постановлення, тобто з 09 липня 2015 року по 07 серпня 2015 року.
Ухвала набирає законної сили з моменту її оголошення.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Виконання ухвали покласти на прокурора прокуратури міста Першотравенська юриста 3 класу ОСОБА_7 та прокурора прокуратури міста Першотравенська юриста 2 класу ОСОБА_3 .
Ухвала оскарженню не підлягає. Заперечення можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.
Слідчий суддя: ОСОБА_1
Суд | Першотравенський міський суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 09.07.2015 |
Оприлюднено | 20.03.2023 |
Номер документу | 64321479 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Першотравенський міський суд Дніпропетровської області
Янжула С. А.
Кримінальне
Першотравенський міський суд Дніпропетровської області
Янжула С. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні