Постанова
від 26.01.2017 по справі 471/1290/16-а
БРАТСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 471/1290/16-а

Провадження №2-а/471/2/17

Номер рядка звіту 81

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

"26" січня 2017 р.

26 січня 2017 р. суддя Братського районного суду Миколаївської області Скарницька І.Б., розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Братському районі Миколаївської області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії,

В С Т А Н О В И В:

19 грудня 2016 року ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до Управління Пенсійного фонду України в Братському районі Миколаївської області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії.

Свої вимоги позивач мотивував тим, що 15 березня 2005 року УПФУ в Братському районі Миколаївської області йому була призначена пенсія відповідно до ч. 1 ст. 50-1 Закону України Про прокуратуру в розмірі 90 % від розміру місячної заробітної плати. Відповідно до довідки № 18/286 від 14.11.2016 року прокуратури Миколаївської області, його заробітна плата складає 7563,17 грн. На підставі цієї довідки позивач звернувся до Управління Пенсійного фонду України в Братському районі Миколаївської області для здійснення перерахування пенсії. Проте відповідачем було відмовлено у здійсненні перерахунку пенсії, оскільки норми щодо пенсійного забезпечення осіб, яким призначаються пенсії відповідно до ЗУ Про прокуратуру - скасовано. Позивач такі дії відповідача вважає неправомірними та протиправними, оскільки відповідачем незаконно було відмовлено у проведенні перерахунку пенсії, що грубо порушує його права і законні інтереси. Посилаючись на вищевикладене, позивач просить суд визнати протиправними дії та скасувати рішення Управління Пенсійного фонду України в Братському районі Миколаївської області від 05.12.2016 р. за № 8 щодо відмови позивачу у перерахунку раніше призначеної пенсії; зобов'язати відповідача здійснити йому перерахунок раніше призначеної пенсії у відповідності до вимог ст. 50-1 ЗУ Про прокуратуру від 05.11.1991 р. в редакції, що діяла на час призначення пенсії, виходячи з розрахунку 90% від середнього заробітку, на підставі довідки прокуратури Миколаївської області № 18/286 від 14.11.2016 року, згідно якої заробітна плата складає 7563,17 грн., та здійснити відповідні виплати з 01.12.2015 р.

Позивач звернувся до суду із заявою про розгляд справи за його відсутності.

Представник відповідача до суду надіслав заперечення проти позову та заяву про розгляд справи в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи, суд встановив наступне.

З 15.03.2005 року ОСОБА_1 перебуває на обліку в Управлінні Пенсійного фонду України в Братському районі Миколаївської області та йому призначено пенсію, відповідно до Закону України Про прокуратуру , в розмірі 90% від середнього заробітку.

Згідно Довідки виданої прокуратурою Миколаївської області від 14.11.2016 року за № 18/286 вих-16, сума заробітної плати за посадою, яку займав ОСОБА_1 складає 7563,17 грн.

30 листопада 2016 року ОСОБА_1 звернувся до УПФУ про перерахунок пенсії.

Рішенням УПФУ в Братському районі Миколаївської області за № 8 від 05.12.2016 р. позивачу відмовлено в проведенні перерахунку пенсії через неприйняття нормативного правового акту щодо пенсійного забезпечення осіб, яким пенсії призначенні (перераховані) згідно ЗУ "Про прокурату".

У відповідності до ст. 50-1 Закону України Про прокуратуру (в редакції, чинній на час призначення пенсії позивачу), прокурори і слідчі зі стажем роботи не менше 20 років, у тому числі зі стажем роботи на посадах прокурорів і слідчих прокуратури не менше 10 років, мають право на пенсійне забезпечення за вислугу років незалежно від віку. Пенсія призначається в розмірі 80 відсотків від суми їхньої місячної (чинної) заробітної плати, до котрої включаються всі види оплати праці, на які нараховуються страхові внески, одержуваної перед місяцем звернення за призначенням пенсії. За кожен повний рік роботи понад 10 років на цих посадах пенсія збільшується на 2 відсотки, але не більше 90 відсотків від суми місячного (чинного) заробітку.

Згідно з ч. 13 ст. 50-1 Закону України Про прокуратуру , обчислення (перерахунок) пенсій провадиться за документами пенсійної справи та документами, додатково поданими пенсіонерами, виходячи з розміру місячного заробітку за відповідною посадою, з якої особа вийшла на пенсію, станом на час звернення за призначенням або перерахунком.

Частиною 18 статті 50-1 Закону України Про прокуратуру , призначені працівникам прокуратури пенсії перераховуються у зв'язку з підвищенням заробітної плати відповідних категорій прокурорсько-слідчих працівників. Перерахунок призначених пенсій провадиться з першого числа місяця, що йде за місяцем, в якому настали обставини, що тягнуть за собою зміну розміру пенсії. Якщо при цьому пенсіонер набув права на підвищення пенсії, різницю в пенсії за минулий час може бути виплачено йому не більш як за 12 місяців. Перерахунок пенсій провадиться з урахуванням фактично отримуваних працівником виплат і умов оплати праці, що існували на день його звільнення з роботи.

Згідно з ч. 1 ст. 58 Конституції України, закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

Верховний Суд України в постанові від 10.12.2013 р. у справі №21-348а13 дійшов правового висновку, що внесені Законом України Про заходи законодавчого забезпечення реформування пенсійної системи зміни до ст. 50-1 Закону України Про прокуратуру щодо розміру пенсії у відсотках стосуються порядку призначення пенсії прокурорам і слідчим у разі реалізації ними права на пенсійне забезпечення, а не перерахунку вже призначеної пенсії. Процедури призначення та перерахунку пенсії різні за змістом та механізмом їх проведення. Нормами, які визначають механізм проведення перерахунку пенсії за вислугу років прокурорам є частини 13 та 18 ст. 50-1 Закону України Про прокуратуру .

Положеннями ст. 22 Конституції України передбачено, що при прийнятті нових законів або внесенні змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав і свобод.

Пунктом 5 Прикінцевих положень Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення від 02.03.2015 р. передбачено, що у разі неприйняття до 01.06.2015 р. закону щодо призначення пенсій, у тому числі спеціальних, на загальних підставах з 01.06.2015 р. скасовуються норми щодо пенсійного забезпечення осіб, яким пенсії/щомісячне довічне утримання призначаються відповідно до Законів України Про державну службу , Про прокуратуру , Про судоустрій і статус суддів , Про статус народного депутата України , Про Кабінет Міністрів України , Про судову експертизу , Про ОСОБА_2 України , Про службу в органах місцевого самоврядування , Про дипломатичну службу , Податкового та Митного кодексів України, Положення про помічника - консультанта народного депутата України.

Таким чином, при перерахунку пенсії працівникам прокуратури має застосовуватися норма, що визначає розмір пенсії у відсотках, яка діяла на момент призначення пенсії, а тому внесені Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення від 02.03.2015 р. зміни до ст. 50-1 Закону України Про прокуратуру щодо розміру пенсії у відсотках стосуються порядку призначення пенсії прокурорам і слідчим у разі реалізації ними права на пенсійне забезпечення, а не перерахунку вже призначеної пенсії.

Частини 13, 18 ст. 50-1 Закону України Про прокуратуру є нормами, які визначають механізм проведення перерахунку пенсії за вислугу років прокурорам, та які змін у зв'язку із прийняттям Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення від 02.03.2015 р. не зазнали.

Разом з тим, 01 квітня 2015 року набрав чинності Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо пенсійного забезпечення від 02.03.2015 р., яким внесено зміни в статтю 50-1 Закону України Про прокуратуру , а саме: максимальний розмір пенсії (з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та інших доплат до пенсії, встановлених законодавством, крім доплати до надбавок окремим категоріям осіб, які мають особливі заслуги перед Батьківщиною) не може перевищувати десяти прожиткових мінімумів, установлених для осіб, які втратили працездатність.

Позивачу пенсія була призначена 15.03.2005 р., тобто до набрання чинності вказаним законом.

З огляду на викладене, при перерахунку пенсії працівникам прокуратури має застосовуватися норма, яка визначає розмір пенсії у відсотках без обмеження її граничного розміру, що діяла на момент призначення пенсії.

При цьому, суд вважає, що відповідач застосував нові положення законодавства до правовідносин, які виникли до набрання ними чинності. Проте таке застосування норм права суперечить вимогам ч.1ст. 58 Конституції України, якою передбачено, що закони та нормативні акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність.

Таким чином, суд дійшов висновку, що відповідач повинен був перерахувати позивачу пенсію, згідно довідки від 14.11.2016 року за № 18/286 вих-16, відповідно до ст.50-1 Закону України Про прокуратуру , в редакції яка діяла на час призначення пенсії, з розрахунку 90% середнього заробітку.

Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених ст. 72 цього Кодексу.

Відповідно до вимог ч. 2 ст. 71 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову, однак даний обов'язок відповідачем в даній справі не виконано.

Враховуючи вищевикладене та приймаючи до уваги, що відповідачем неправомірно було відмовлено позивачу у здійсненні перерахунку пенсії, суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Разом з тим, строки проведення перерахунку пенсії регулюються статтею 45 ЗУ Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування . Вищезазначеною нормою передбачено, що перерахунок призначеної пенсії у разі виникнення права на підвищення пенсії провадиться з першого числа місяця, в якому пенсіонер звернувся за перерахунком пенсії, якщо відповідну заяву з усіма необхідними документами подано ним до 15 числа включно, і з першого числа наступного місяця, якщо заяву з усіма необхідними документами подано ним після 15 числа.

Враховуючи вищевикладене та приймаючи до уваги, що позивач звернувся із заявою про перерахунок пенсії до ПФУ 30.11.2016 р., суд вважає за можливе здійснити йому перерахунок і виплату раніше призначену пенсії починаючи з 01.12.2016 р.

Згідно положень ст. 94 КАС України, з відповідача на користь позивача необхідно стягнути судовий збір в розмірі 551 грн. 20 коп.

Керуючись ст. ст. 7-12, 86, 159, 161-163 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Позовні вимоги ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Братському районі Миколаївської області про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинити певні дії - задовольнити частково.

Визнати протиправними дії Управління Пенсійного фонду України в Братському районні Миколаївської області щодо відмови ОСОБА_1 у перерахунку раніше призначеної пенсії та скасувати Рішення Управління Пенсійного Фонду України в Братському районні Миколаївської області від 05.12.2016 р. за № 8.

Зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в Братському районні Миколаївської області здійснити ОСОБА_1 перерахунок раніше призначеної пенсії у відповідності до вимог ст. 50-1 Закону України Про прокуратуру (із змінами і доповненнями в редакції, що діяла на час призначення пенсії), виходячи з розрахунку 90% від середнього заробітку, згідно Довідки прокуратури Миколаївської області №18/286 вих-16 від 14.11.2016 р., та здійснити відповідні виплати з 01.12.2016 р.

Стягнути з Управління Пенсійного фонду України в Братському районні Миколаївської області, код ЄДРПОУ 20889903, на користь ОСОБА_1 судовий збір в розмірі 551 (п'ятсот п'ятдесят одна) гривня 20 копійок

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Братський районний суду Миколаївської області шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання її копії.

Суддя - Скарницька І. Б.,

СудБратський районний суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення26.01.2017
Оприлюднено31.01.2017
Номер документу64326369
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —471/1290/16-а

Постанова від 23.03.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Федусик А. Г.

Ухвала від 27.02.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Федусик А. Г.

Ухвала від 17.02.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Федусик А. Г.

Постанова від 26.01.2017

Адміністративне

Братський районний суд Миколаївської області

Скарницька І. Б.

Ухвала від 20.12.2016

Адміністративне

Братський районний суд Миколаївської області

Скарницька І. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні