Постанова
від 13.10.2010 по справі 2а-4861/10/2570
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а-4861/10/2570

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 жовтня 2010 р. м. Чернігів

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючої судді - Бородавкіної С.В.

при секретарі - Андрушко І.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом першого заступника прокурора м. Чернігова в інтересах Чернігівського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до Відкритого акціонерного товариства Каротин про стягнення штрафу,-

В С Т А Н О В И В :

20.09.2010 р. перший заступник прокурора м. Чернігова звернувся до суду з адміністративним позовом до Відкритого акціонерного товариства Каротин і просить стягнути з відповідача штраф в сумі 93500,00 грн. Свої вимоги обґрунтовують тим, що постановою № 1-ЧН від 18.02.2010 року уповноваженою особою Чернігівського територіального управління ДКЦПФР на підставі акту про правопорушення на ринку цінних паперів № 2-ЧН від 09.02.2010 року за нерозміщення річної інформації в загальнодоступній інформаційній базі даних ДКЦПФР в установлені законом терміни на відповідача накладено штраф у розмірі 93500,00 грн. Постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів відповідач не оскаржив в установленому законодавством України порядку і терміни, штраф до Державного бюджету України добровільно не сплатив. Відповідно до ч. 3 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» штрафи, накладені ДКЦПФР, стягуються в судовому порядку.

Представник прокуратури надав до суду заяву, в якій просив розглянути справу за його відсутності та позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

В судовому засіданні представник Чернігівського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку позовні вимоги просив задовольнити в повному обсязі.

Представник відповідача позовні вимоги не визнав та пояснив, що ВАТ Каротин вже притягувалось до адміністративної відповідальності за не розміщення річної інформації (звіт за 2008 рік) в загальнодоступній інформаційній базі даних ДКЦПФР. Відповідно до ст. 250 Господарського кодексу України адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані до суб'єкта господарювання протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб'єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності, крім випадків, передбачених законом. Пунктом 1 глави 7 Розділу 5 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів встановлено, що розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних ДКЦПФР, опублікування у офіційному друкованому виданні та подання до Комісії. Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних ДКЦПФР - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним. Отже, Чернігівському територіальному управління ДКЦПФР стало відомо, що ВАТ Каротин не виконало вимоги п. 1 глави 7 Розділу 5 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів 01 травня 2009 року. Враховуючи положення ст. 250 Господарського кодексу України термін притягнення до адміністративної відповідальності минув 01 листопада 2009 року.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню виходячи з наступних підстав:

29.09.2009 року уповноваженою особою комісії-начальником Чернігівського територіального управління ДКЦПФР ОСОБА_1 було винесено розпорядження № 81-ЧН від 29.09.2009 року, яким вимагалося у термін до 25.12.2009 року усунути порушення чинного законодавства про цінні папери, а саме розмістити річну інформацію (звіт за 2008 рік) в загальнодоступній інформаційній базі даних ДКЦПФР та до 30.12.2009 р. проінформувати Чернігівське територіальне управління ДКЦПФР про виконання даного розпорядження (а.с.10).

27.01.2010 року уповноваженою особою комісії-головним спеціалістом відділу правозастосування, контрольно-ревізійної діяльності та з питань кадрової роботи і діловодства Чернігівського територіального управління ДКЦПФР ОСОБА_2 було винесено постанову про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів у відношенні ВАТ Каротин (а.с.9).

09.02.2010 року уповноваженою особою комісії-головним спеціалістом відділу правозастосування, контрольно-ревізійної діяльності та з питань кадрової роботи і діловодства Чернігівського територіального управління ДКЦПФР ОСОБА_2 було складено акт № 2-ЧН про правопорушення на ринку цінних паперів, яким встановлено, що ВАТ «Каротин» не виконало розпорядження № 81-ЧН від 29.09.2009 року (а.с.7).

09.02.2010 року уповноваженою особою комісії-начальником Чернігівського територіального управління ДКЦПФР ОСОБА_1 було винесено постанову про розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів, у відповідності до якої було призначено розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів (а.с.6).

18.02.2010 р. уповноваженою особою комісії-начальником Чернігівського територіального управління ДКЦПФР ОСОБА_1 було винесено постанову № 1-ЧН про накладання санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, якою було встановлено, що ВАТ Каротин не виконало розпорядження № 81-ЧН від 29.09.2009 року, за що на відповідача накладено штраф у розмірі 5500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - 93500 грн (а.с.4).

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначаються Законом України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» .

Відповідно до положень статті 8 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право: здійснювати контроль за достовірністю і розкриттям інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, і саморегулівними організаціями, та її відповідністю встановленим вимогам; проводити самостійно чи разом з іншими відповідними органами перевірки та ревізії фінансово-господарської діяльності емітентів, осіб, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондових бірж та саморегулівних організацій; у разі порушення законодавства про цінні папери, нормативних актів Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку виносити попередження, зупиняти на термін до одного року розміщення (продаж) та обіг цінних паперів того чи іншого емітента, дію ліцензій, виданих Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, анулювати дію таких ліцензій; надсилати емітентам, особам, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, фондовим біржам та саморегулівним організаціям обов'язкові для виконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери та вимагати надання необхідних документів відповідно до чинного законодавства; накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів.

Відповідно до пунктів 1, 2 глави 1 Розділу 5 Положення про розкриття інформації емітентами цінних паперів, затвердженого рішенням ДКЦПФР № 1591 від 19.12.2006 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 5 лютого 2007 р. за N 97/13364 емітенти цінних паперів зобов'язані розкривати регулярну річну інформацію (далі - річна інформація) у повному обсязі відповідно до вимог цього розділу. Звітним періодом для складання річної інформації є календарний рік.

Пунктом 1 глави 7 Розділу 5 вищевказаного Положення встановлено, що розкриття річної інформації має здійснюватись шляхом розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії, опублікування у офіційному друкованому виданні та подання до Комісії. Розкриття річної інформації здійснюється у такі строки: розміщення в загальнодоступній інформаційній базі даних Комісії - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; опублікування у офіційному друкованому виданні - у строк не пізніше 30 квітня року, наступного за звітним; подання до Комісії - не пізніше 1 червня року, наступного за звітним.

Відповідно до п. 8 ч. 1 ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За ті самі дії, вчинені повторно протягом року, - у розмірі від п'яти до десяти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Порядок та строки розгляду Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів врегульовано Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затвердженими рішенням ДКЦПФР від 11 грудня 2007 року № 2272.

Відповідно до п. 5 Розділу І Правил уповноважені особи Комісії в межах своїх повноважень зобов'язані в кожному випадку виявлення правопорушення вжити всіх необхідних заходів для документального закріплення факту правопорушення, всебічно, повно та об'єктивно дослідити обставини справи, а також своєчасно застосувати передбачені законодавством санкції.

Відповідно до п. 1 Розділу VII Правил розглянувши справу про правопорушення, уповноважена особа приймає рішення за справою. Рішення уповноваженої особи за справою оформлюється у вигляді постанови.

Відповідно п. 2 розділу 18 Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій штраф має бути сплачений юридичною особою не пізніше як через 15 днів з дати отримання ним постанови.

Згідно ст. 11 Закону України «Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні» рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку про накладення штрафу може бути оскаржено в суді. Штрафи, накладені Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку, стягуються у судовому порядку.

Постанову про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних відповідач не оскаржив та штрафні санкції в добровільному порядку не сплатив.

Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги першого заступника прокурора міста Чернігова в інтересах держави в особі Чернігівського територіального управління Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку до відкритого акціонерного товариства «Каротин» необхідно задовольнити оскільки вони є законними та обґрунтованими, а штраф стягнути з відповідача до Державного бюджету України.

Судові витрати по справі згідно ч.4 ст.94 КАС України з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Позов задовольнити.

Стягнути з відкритого акціонерного товариства «Каротин» (ідентифікаційний код 05529774) в дохід державного бюджету України по коду бюджетної класифікації 21081100: отримувач: Держбюджет м. Чернігова; код за ЄДРПОУ ВДК № 22825965, банк отримувача: ГУДКУ в Чернігівській області, МФО 853592, п/р 31118106700002 штраф за правопорушення на ринку цінних паперів в розмірі 93500,00 грн.

Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядок і строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Бородавкіна С.В.

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.10.2010
Оприлюднено01.02.2017
Номер документу64346735
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4861/10/2570

Постанова від 13.10.2010

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Постанова від 13.10.2010

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Ухвала від 21.09.2010

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні