Постанова
від 17.09.2009 по справі 2а-4139/09/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІ НІСТРАТИВНИЙ СУД

вул. Кремлівська, 65-В, м. Запор іжжя, 69041, тел.286-50-15, inbox@adm.zp.court.gov.ua

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

17 вересня 2009р. Справа № 2а -4139/09/0870

За позовом: Державної подат кової інспекції у Шевченківс ькому районі м. Запоріжжя, 69068, м. Запоріжжя, вул. Брюллова, 4

до: товариства з обмеженою в ідповідальністю «Карант», 69013 , м. Запоріжжя, вул . Військбуд, 20/6

пр о припинення юридичної о соби,

У складі головуючого с удді Нечипуренко О.М.

при секретарі судового за сідання Ємельяновій Г.В.

за участю представників ст орін:

від позивача - Рожук Д.В. (довіреність № 27 від 27.03.2009р,)

від відповідача - не прибу в

СУТЬ СПОРУ:

17.07.2009 р. до Запорізького окр ужного адміністративного су ду надійшла позовна заява Д ержавної податкової інспекц ії у Шевченківському районі м. Запоріжжя (далі по тексту Д ПІ у Шевченківському районі м. Запоріжжя або позивач) про припинення державної реєстр ації юридичної особи товари ства з обмеженою відповідаль ністю «Карант» (далі по текс ту ТОВ «Карант» або відпов ідач).

Ухвалою від 20.07.2009р. судом відк рито провадження у адміністр ативній справі № 2а-4139/09/0870 та приз начено до судового розгляду на 07.09.2009р.

У зв' язку з неявкою відпов ідача у засідання 07.09.2009р., на під ставі ст. 128 КАС України, судом в инесено ухвалу про відкладен ня розгляду справи до 17.09.2009р.

Розгляд справи здійснював ся за допомогою технічних за собів, а саме: програмно-апара тного комплексу “Камертон”.

Позивач підтримав позовні вимоги з підстав, зазначених у позові, які обґрунтовує ст.с т. 19, 38 Закону України “Про держ авну реєстрацію юридичних ос іб та фізичних осіб - підприєм ців”, ст. 11 Закону України “Про державну податкову службу”, зокрема вказавши, що в Єдином у державному реєстрі є запис про відсутність юридичної о соби за своїм місцезнаходжен ням. Просить позов задовольн ити.

Відповідач у судове засіда ння не прибув. Копії ухвали пр о відкриття провадження у сп раві та про відкладення розг ляду справи та позовної заяв и з доданими до неї документа ми, повернулись на адресу суд у з відміткою поштового відд ілення «за закінченням термі ну зберігання».

Місцезнаходження відп овідача визначається відпов ідно до вимог ст.93 Цивільного кодексу України в редакції З акону №2452-IV від 03.03.2005 року.

Приймаючи рішення за відсу тності відповідача, суд бере до уваги те, що відповідач не надав суду відомостей про зм іну свого місця знаходження (перебування).

До повноважень судів н е віднесено установлення фак тичного місцезнаходження юр идичних осіб або місця прожи вання фізичних осіб - учасник ів судового процесу на час вч инення тих чи інших процесуа льних дій. Тому відповідні пр оцесуальні документи надсил аються судом згідно з поштов ими реквізитами учасників су дового процесу, наявними в ма теріалах справи.

До того ж, надані позивачем матеріали свідчать про те, що неявка відповідача не переш коджає вирішенню спору, отже справу вирішено на підставі наявних у ній доказів.

На підставі ст. 160 КАС Украї ни в засіданні 17.09.2009р. судом про голошено вступну та резолюти вну частини постанови.

Судом оголошено про час виготовлення постанови у по вному обсязі.

Розглянувши матеріали сп рави, заслухавши пояснення п редставника позивача, суд

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою ві дповідальністю «Карант» (код ЄДРПОУ 35924278) зареєстроване роз порядженням Шевченківської районної адміністрації Запо різької міської ради від 27.05.2008р . за № 1 103 102 0000 023042 як суб'єкт підприє мницької діяльності - юриди чна особа за адресою: 69013, м. За поріжжя, Шевченківський райо н, вул.. Військбуд, буд. 20, кв. 6.

Згідно наданої Довідки з Єд иного державного реєстру юри дичних осіб та фізичних осіб -підприємців станом на 07.07.2009р. д ержавним реєстратором внесе но запис № 1 103 143 0001 023042 від 02.07.2009р. про внесення інформації щодо ві дсутності юридичної особи за вказаною адресою.

ДПІ у Шевченківському райо ні м. Запоріжжя повідомлено, що відповідачем постійно по дається звітність до подат кового органу та відсутня за боргованість перед бюджетом .

Проаналізувавши наявні матеріали та фактичні обстав ини справи, дослідивши і оцін ивши надані докази в їх сукуп ності, заслухавши пояснення представника позивача, суд в важає, позовні вимоги не обґр унтованими та такими, що задо воленню не підлягають, виход ячи з наступного:

Відповідно до частини 1 стат ті 93 Цивільного кодексу Украї ни місцезнаходження юридичн ої особи визначається місцем її державної реєстрації, якщ о інше не встановлено законо м.

Статтею 1 Закону України від 15.05.2003р. № 755-IV “Про державну реєстр ацію юридичних осіб та фізич них осіб - підприємців” вста новлено, що місцезнаходження юридичної особи - адреса орг ану або особи, які відповідно до установчих документів юр идичної особи чи закону вист упають від її імені (далі - вик онавчий орган).

Частиною 1 статті 59 Господар ського кодексу України встан овлено, що припинення діяльн ості суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його ре організації (злиття, приєдна ння, поділу, перетворення) або ліквідації - за рішенням влас ника (власників) чи уповноваж ених ним органів, за рішенням інших осіб - засновників суб 'єкта господарювання чи їх п равонаступників, а у випадк ах, передбачених цим Кодексо м, - за рішенням суду.

Порядок державної реєстра ції припинення юридичної осо би на підставі судового ріше ння, що не пов'язане з банкрутс твом юридичної особи, встано влений статтею 38 Закону Украї ни від 15.05.03 № 755-IV “Про державну ре єстрацію юридичних осіб та ф ізичних осіб - підприємців” .

Так, відповідно до ч.2 цієї ст атті підставами для постанов лення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутство м юридичної особи, зокрема є:

- визнання недійсним запису про проведення державної ре єстрації через порушення зак ону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути;

- провадження нею діяльност і, що суперечить установчим д окументам, або такої, що забор онена законом;

- невідповідність мінімаль ного розміру статутного фонд у юридичної особи вимогам за кону;

- неподання протягом року ор ганам державної податкової с лужби податкових декларацій , документів фінансової звіт ності відповідно до закону;

- наявність в Єдиному держав ному реєстрі запису про відс утність юридичної особи за в казаним її місцезнаходження м.

Згідно ч.2 ст.20 Закону України від 15.05.03 № 755-IV “Про державну реєс трацію юридичних осіб та фіз ичних осіб - підприємців” ві домості, що містяться в Єди ному державному реєстрі, над аються у вигляді: “...довідки п ро наявність або відсутність в Єдиному державному реєст рі інформації, яка запитуєть ся;...”

Позивачем зазначено, що зг ідно з довідкою державного р еєстратора Виконавчого комі тету Запорізької міської рад и з Єдиного державного реєст ру юридичних осіб та фізични х осіб-підприємців станом на 07.07.2009р. до реєстру внесено запи с про відсутність за місцезн аходженням Товариства з обм еженою відповідальністю «Ка рант».

Пунктами 7 та 8 ст. 19 зазначено го Закону встановлено:

7. Не пізніше тринадцяти м ісяців з дня подачі (надіслан ня рекомендованим листом) ос танньої реєстраційної картк и, що містить відомості про юр идичну особу, юридична особа зобов'язана подати (надіслат и рекомендованим листом) дер жавному реєстратору реєстра ційну картку встановленого з разка про підтвердження відо мостей про юридичну особу.

8. Якщо до Єдиного державног о реєстру не внесено запис пр о відсутність юридичної особ и за її місцезнаходженням, то в разі неодержання реєстрац ійної картки про підтверджен ня відомостей про юридичну о собу в установлений частиною сьомою цієї статті строк, а та кож у разі одержання державн им реєстратором від органу д ержавної податкової служби п овідомлення встановленого з разка про відсутність юридич ної особи за її місцезнаходж енням державний реєстратор з обов'язаний у строк, що не пере вищує десяти робочих днів з д ати, яка встановлена для пода ння реєстраційної картки про підтвердження відомостей пр о юридичну особу, або з дати од ержання повідомлення від орг ану державної податкової сл ужби, направити рекомендован им листом юридичній особі по відомлення про необхідніст ь подання державному реєстра тору реєстраційної картки пр о підтвердження відомостей п ро юридичну особу. У разі пове рнення до державного реєстра тора рекомендованого листа з відміткою відділення зв'яз ку про відсутність юридичної особи за вказаною адресою аб о неподання юридичною особою протягом місяця з дати напра влення їй відповідного пові домлення реєстраційної карт ки про підтвердження відомос тей про юридичну особу держа вний реєстратор повинен внес ти до Єдиного державного реє стру запис про відсутність ю ридичної особи за її місцезн аходженням або запис про від сутність підтвердження відо мостей про юридичну особу.

Таким чином, Закон розрізня є обидві вказані реєстраційн і дії та не ототожнює їх. Внесе ння запису про відсутність ю ридичної особи за її місцезн аходженням пов' язано з пове рненням до державного реєст ратора рекомендованого лис та з відміткою відділення зв'язку про відсутність юрид ичної особи за вказаною адре сою, в той же час внесення зап ису про відсутність підтверд ження відомостей про юридичн у особу здійснюється у разі н еподання юридичною особою пр отягом місяця з дати направл ення їй відповідного повідо млення реєстраційної картки про підтвердження відомосте й про юридичну особу.

Також, як свідчать матеріал и справи а саме, довідка ДПІ у Шевченківському районі м. Запоріжжя № 11828/10/24-020 від 07.09.09р. та довідка № 12220/10/28 - 410 від 15.09.2009р. подат кова звітність відповідачем подається регулярно, тобто п ідприємство звітує до подат кового органу та сплачує від повідні податки та платежі.

Крім цього, суд вважає за не обхідне зазначити наступне.

Згідно ч.1 ст.6 КАС України кож ному гарантується право на з ахист його прав, свобод та інт ересів незалежним і неуперед женим судом.

Пунктом 8 ч. 1 ст. 3 КАС України в становлено, що позивачем є ос оба, на захист прав, свобод та інтересів якої подано адміні стративний позов до адмініст ративного суду, а також суб' єкт владних повноважень, на в иконання повноважень якого п одана позовна заява до адмін істративного суду.

Статтею 10 Закону України “П ро Державну податкову службу в Україні” встановлено, що Де ржавні податкові інспекції в районах, містах без районног о поділу, районах у містах, міжрайонні та об`єднані дер жавні податкові інспекції ви конують такі функції, в т.ч.:

1) здійснюють контроль за своєчасністю, достовірніст ю, повнотою нарахування та с плати податків та зборів (обо в'язкових платежів);

2) забезпечують облік платн иків податків, інших платеж ів, правильність обчислення і своєчасність надходження цих податків, платежів, а так ож здійснюють реєстрацію фіз ичних осіб - платників подат ків та інших обов'язкових пла тежів;

Пунктом 17 ст. 11 цього ж Закону передбачено право податкови х органів звертатися у пере дбачених законом випадках д о судових органів із заявою (позовною заявою) про скасув ання державної реєстрації с уб'єкта підприємницької діял ьності.

Разом з тим, повноваження що до забезпечення обліку платн иків податків має здійснюват ися податковими органами в с илу ст. 19 Конституції України у порядку та в спосіб, передба чений законодавством Україн и.

Зокрема, Наказ Державної по даткової адміністрації Укра їни 19.02.98 N 80 (в редакції наказу Дер жавної податкової адміністр ації України від 17.11.98 N 552) затверд жено “Порядок обліку платник ів податків, зборів (обов'язко вих платежів)”, який зареєстр овано в Міністерстві юстиції України 16 березня 1998 р. за N 172/2612, як им встановлено наступне:

2.1. Облік платників податків є однією з основних функці й органів державної податко вої служби, яка створює перед умови для здійснення контро лю за правильністю обчисле ння, повнотою і своєчасніст ю перерахування податків і зборів (обов'язкових плате жів) до бюджетів та до державн их цільових фондів.

3.2. Узяття на облік платник ів податків органами державн ої податкової служби здійсню ється за принципом організац ійної єдності реєстраційних процедур, що провадяться де ржавними реєстраторами, та п роцедур узяття на облік плат ників податків, що забезпечу ються органами державної по даткової служби.

7.8. Для забезпечення достові рності, повноти та актуально сті реєстраційних частин о блікових справ платників п одатків та відомостей про пл атників податків у реєстрах платників податків, а також д ля приведення у відповідніст ь до вимог нормативно-правов их актів документів із облі кових справ платників пода тків може проводитись інвен таризація реєстраційних ча стин облікових справ платник ів податків.

З'ясування причин розбіжно стей, невідповідностей, що б ули виявлені за результатами інвентаризації, їх усунення , актуалізація банку даних пр о платників податків чи реєс трів платників податків, їх н аповнення чи внесення змін , а також доукомплектуванн я реєстраційних частин обл ікових справ платників по датків відповідними докумен тами може проводитись із зал ученням платників податків шляхом звірки.

7.9. Відомості про відповіда льних за податковий облік ос іб юридичної особи чи відок ремленого підрозділу - кері вника та головного бухгалте ра (бухгалтера, якщо для забе зпечення ведення бухгалтерс ького обліку за штатом пла тника податків передбачена л ише одна посада бухгалтера б ез створення бухгалтерської служби на чолі з головним б ухгалтером) вносяться чи зм інюються органом державної податкової служби в Єдиному банку даних юридичних осіб н а підставі:

реєстраційної заяви платн ика податків з поміткою "Змін и";

даних про таких осіб, що в казуються платником податк ів у податкових деклараціях, розрахунках, звітах, якщо т аких даних достатньо для о днозначної ідентифікації в ідповідальних осіб платник а податків.

11.1. З метою більш повного о бліку платників податків - юр идичних осіб або фізичних осіб - підприємців, унеможлив лення отримання юридичними особами або фізичними особа ми - підприємцями неконтрол ьованих доходів підрозділи органів державної податково ї служби з обліку платникі в податків повинні забезпе чувати систематичний контро ль за повнотою та своєчасніс тю взяття на облік юридичних осіб або фізичних осіб - підп риємців органами державної п одаткової служби після зді йснення їх державної реєст рації, перереєстрації, реорг анізації та внесення змін до реєстраційних чи статутних документів.

11.2. Підрозділи органу держав ної податкової служби:

- стосовно платників подат ків, якими не подано в зазна чені терміни звіти, деклар ації, у порядку, передбачен ому законодавством, самост ійно визначають суму пода ткового зобов'язання, провод ять роботу з узгодження пода ткового зобов'язання та інші заходи;

- стосовно платників податк ів, які мають податковий борг , у порядку, передбаченому з аконодавством, здійснюють з аходи із скорочення податко вого боргу з використанням права податкової застави, а дміністративного арешту ак тивів, стягнення та інші зах оди.

У рамках проведення цих за ходів, а також при призначенн і чи проведенні документаль ної перевірки платника под атків чи при виконанні інши х службових обов'язків пра цівниками органів державно ї податкової служби здійснює ться або може здійснюватис ь перевірка місцезнаходжен ня (місця проживання) платник а податків. За наслідками пер евірки складається акт перев ірки місцезнаходження платн ика податків. Якщо встановле но відсутність платника пода тків за його місцезнаходжен ням (місцем проживання), то п роводиться робота із з'ясув ання фактичного місця розт ашування (місцезнаходження) платника податків, відпов ідальних та афілійованих о сіб.

11.3. Якщо підрозділом з опод аткування юридичних/фізичн их осіб, підрозділом примус ового стягнення податків, пі дрозділом податкового аудит у або іншим підрозділом орг ану державної податкової с лужби встановлено відсутні сть платника податків за йог о місцезнаходженням (місцем проживання), то акт перевірк и місцезнаходження платник а податків, інформація про в житі заходи щодо з'ясування ф актичного місця розташуван ня (місцезнаходження) платни ка податків, всі отримані від омості про платника податків (у тому числі й про фактичне місцезнаходження) та про д опущені порушення податков ого законодавства й суму п одаткового боргу передаютьс я цим підрозділом до підроз ділів з обліку платників по датків.

11.4. Щодо кожного платника п одатків, за яким виявлена в ідсутність його за місцезн аходженням (місцем проживанн я) та не з'ясоване його фактичн е місце розташування (місце знаходження), підрозділи з об ліку платників податків або інші підрозділи органу держа вної податкової служби готу ють та передають підрозділам податкової міліції запит н а встановлення місцезнаходж ення (місця проживання) платн ика податків за формою, що затверджується центральним органом державної податко вої служби. Щодо кожного вст ановлюваного платника подат ків оформляється один окреми й запит незалежно від кілько сті порушень та несплачених видів податків. До Єдиного ба нку даних про платників пода тків - юридичних осіб та Реє стру фізичних осіб відпові дного рівня вносяться дані про подання запиту.

До матеріалів, що передают ься підрозділу податкової мі ліції, включаються акт пере вірки місцезнаходження пла тника податків, інформація про вжиті заходи щодо з'ясу вання фактичного місця розт ашування (місцезнаходження) платника податків, усі отри мані відомості про платника податків (у тому числі і про фактичне місцезнаходження), про допущені порушення податкового законодавства , суму податкового боргу, анкетні дані відповідаль них, афілійованих осіб, роз ширені реєстраційні відомо сті про платника податків (код, назва, дата реєстрації ( перереєстрації), відомі ад ресні дані, відомості про відкриті/закриті банківськ і рахунки, види діяльності та всі інші наявні реквізити із відповідного рівня Єдиного банку даних про платників п одатків - юридичних осіб та Ре єстру фізичних осіб).

11.5. Про результати роботи із встановлення місцезнаходже ння (місця проживання) платни ка податків підрозділи подат кової міліції надають інформ ацію підрозділам з обліку пл атників податків. Якщо підро зділами податкової міліції п ідтверджено відсутність пла тника податків за місцезна ходженням (місцем проживанн я), то підрозділи з обліку пла тників податків до відповідн ого державного реєстратора ( органу державної реєстрації ) надсилають повідомлення пр о відсутність платника под атків за місцезнаходженням (місцем проживання) за формо ю №18-ОПП (додаток 17). Копія так ого повідомлення підшиваєт ься до реєстраційної части ни облікової справи платник а податків.

Згідно довідки ДПІ у Шевче нківському районі м. Запорі жжя останню податкову звітні сть ТОВ «Карант» надавало за липень 2009 року. Заборгованіст ь перед бюджетом у відповіда ча відсутня.

Крім того, у п.7 ст. 19 Закону Укр аїни від 15.05.03 № 755-IV “Про державну реєстрацію юридичних осіб т а фізичних осіб - підприємці в” зазначено: «не пізніше тр инадцяти місяців з дня подач і (надіслання рекомендованим листом) останньої реєстраці йної картки, що містить відом ості про юридичну особу, юрид ична особа зобов'язана подат и (надіслати рекомендованим листом) державному реєстрато ру реєстраційну картку встан овленого зразка про підтверд ження відомостей про юридичн у особу.

Відповідно до свідоцтва пр о державну реєстрацію юридич ної особи - Товариство з обмеж еною відповідальністю «Кара нт» зареєстроване як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа 27.05.2009 року а п озивач звернувся до суду з ад міністративним позовом 20.07.2009 р оку. На підставі чого можна зр обити висновок, що відповідн о до зазначеного закону терм ін 13 місяців, для надання інфо рмації державному реєстрато ру, щодо місцезнаходження ві дповідача, ще не сплив.

Також, ДПІ у Шевченківсько му районі м. Запоріжжя надано Акт перевірки місцезнаходже ння ТОВ «Карант» № 70 від 08.05.2009р. а ле не надано доказів вжиття інших заходів, передбачених вищенаведеним Порядком, для з' ясування фактичного міс цезнаходження відповідача.

Таким чином, суд вважає, що п озовні вимоги ДПІ у Шевченкі вському районі м. Запоріжжя про припинення юридичної особи ТОВ «Карант » є нормативно не обґрунтова ними, документально не підтв ерджинними та такими, що задо воленню не підлягають.

Відповідно до ст. 94 КАС Украї ни, судові витрати з позивача , який звільнений від їх сплат и, не стягуються.

Керуючись ст. ст. 94, 158, 160, 162, 163 , 167 КА С України, суд

ПОСТАНОВИВ:

У позові Державної подат кової інспекції у Шеченківсь кому районі м. Запоріжжя про п рипинення юридичної особи То вариства з обмеженою відпові дальністю «Карант», відмовит и.

П останова суду першої ін станції, якщо інше не встанов лено КАС України , набирає за конної сили після закінченн я строку подання заяви про ап еляційне оскарження, встано вленого цим Кодексом, якщо та ку заяву не було подано.

Заява про апеляційне оска рження постанови суду першо ї інстанції подається протяг ом десяти днів з дня її прогол ошення, а в разі складення п останови у повному обсязі відповідно до статті 160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду п ершої інстанції подається пр отягом двадцяти днів після подання заяви про апеляці йне оскарження.

Заява про апеляційне оска рження чи апеляційна скарга , подані після закінчення ст років, встановлених цією ст аттею, залишаються без розгл яду, якщо суд апеляційної інс танції за заявою особи, яка їх подала, не знайде підстав для поновлення строку, про що пос тановляється ухвала.

Постанова в повному обсяз і у відповідності до вимог ст . 160 КАС України оформлена і під писана 30.09.2009р.

Суддя О.М. Нечипуренко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.09.2009
Оприлюднено14.12.2010
Номер документу6436236
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4139/09/0870

Постанова від 17.09.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко Олександр Михайлович

Ухвала від 07.09.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко О.М.

Ухвала від 20.07.2009

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Нечипуренко О.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні