Постанова
від 24.01.2017 по справі 802/57/17-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

24 січня 2017 р. Справа № 802/57/17-а

Вінницький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Вільчинського О.В., розглянувши в письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Вінницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Вінницькій області до Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації, Департаменту адміністративних послуг Вінницької міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача про скасування запису, зобов'язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду надійшов позов Вінницької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Вінницькій області до Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації, Департаменту адміністративних послуг Вінницької міської ради, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, на стороні відповідача товариство з обмеженою відповідальністю "Сучасні технології консалтингу" в якому, з урахуванням заяви про зміну позовних вимог, позивач просив:

- скасувати запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань від 06.04.2016 №10707050028050266 щодо державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи в частині зміни місцезнаходження ТОВ «Сучасні технології консалтингу» (код ЄДРПОУ 32829418);

- зобов'язати Департамент адміністративних послуг Вінницької міської ради внести відповідний запис щодо скасування реєстраційної дії відносно ТОВ "Сучасні технології консалтингу" (код ЄДРПОУ 32829418) до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань.

Позовні вимоги мотивовано тим, що державна реєстрація змін до установчих документів товариства з обмеженою відповідальністю "Сучасні технології консалтингу, які стосуються зміни місцезнаходження, була проведена з порушенням вимогЗакону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців", оскільки здійснена на підставі неправдивих відомостей щодо місця знаходження товариства.

Представник позивача у судове засідання не прибув, подала через відділ прийому суду заяву про розгляд справи за його відсутності. Додатково зазначила, що позовні вимоги підтримує.

Представник Департаменту адміністративних послуг Вінницької міської ради також у судове засідання не з'явилася, подала клопотання в якому просив розгляд справи провести за її відсутності.

Представник Святошинської районної в місті Києві державної адміністрації та ТОВ "Сучасні технології консалтингу" у судове засідання не прибули із невідомих для суду причин, хоча про дату, час та місце розгляду справи повідомлені належним чином, що підтверджується матеріалами справи.

Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо письмових доказів для правильного вирішення справи, а особиста участь сторін в судовому засіданні - не обов'язкова, суд, у відповідності до ч. 6 ст. 128 КАС України, визнав можливим проводити розгляд справи в порядку письмового провадження.

Суд, дослідивши матеріали справи та надавши їм юридичну оцінку, прийшов до переконання, що позов належить задовольнити частково з огляду на таке.

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань станом на 26.12.2016 місцезнаходження товариства з обмеженою відповідальністю "Сучасні технології консалтингу" (код ЄДРПОУ 32829418): вул. Корпоративна, буд. 55, офіс 76, м. Вінниця, Вінницька обл., 21023. Зокрема, 06.04.2016 було здійснено Державну реєстрацію змін до установчих документів юридичної особи - товариства з обмеженою відповідальністю "Сучасні технології консалтингу" за №10707050028050266 щодо зміни місцезнаходження (а.с.11-15).

Відповідно до підпункту19-1.1.8пункту19-1.1статті 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи, серед інших функцій, забезпечують достовірність та повноту обліку платників податків та платників єдиного внеску, суб'єктів зовнішньоекономічної діяльності, об'єктів оподаткування та об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням.

Підпунктом 20.1.2. пункту 20.1 статті 20 ПК України передбачено, зокрема, право податкового органу для здійснення функцій, визначених законом, отримувати безоплатно від платників податків, у тому числі благодійних та інших неприбуткових організацій, усіх форм власності у порядку, визначеному законодавством, довідки, копії документів, засвідчені підписом платника або його посадовою особою та скріплені печаткою (за наявності), про фінансово-господарську діяльність, отримані доходи, видатки платників податків та іншу інформацію, пов'язану з обчисленням та сплатою податків, зборів, платежів, про дотримання вимог законодавства, здійснення контролю за яким покладено на контролюючі органи, а також фінансову і статистичну звітність у порядку та на підставах, визначених законом.

Так, в рамках забезпечення комплексу заходів обліку платників податків, об'єктів оподаткування та об'єктів, пов'язаних з оподаткуванням 07.11.2016 за №44061/10/02-28 Вінницькою ОДПІ сформовано повідомлення про запрошення платника податків, зборів, платежів або його представників до органу ДФС з питань своєчасності, достовірності, повноти нарахування та сплати податків і зборів 16.11.2016 о 11:00 год.

В подальшому, 16.11.2016 позивачем направлено до Департаменту архітектури, містобудування та кадастру запит №45154/10/02-28-12-04 щодо встановлення наявності у місті Вінниці, зокрема, вулиці Корпоративної.

06.12.2016 за вх. №3720/10 до Вінницької ОДПІ надійшла відповідь Департаменту архітектури, містобудування та кадастру, якою повідомлено, що відповідно до «Переліку назв вулиць, проспектів, бульварів, провулків, проїздів, площ м. Вінниці», затвердженому рішенням міської ради від 24.06.2016 №333, у місті Вінниця відсутня назва вулиці «Корпоративна».

На переконання позивача, оскільки ТОВ "Сучасні технології консалтингу" не знаходиться за зазначеною в Єдиному державному реєстрі адресою, відтак відомості внесені до Єдиного державного реєстру щодо зміни місця знаходження зазначеного товариства є недостовірними. Враховуючи зазначене, позивач звернувся до суду із даним позовом.

Суд, визначаючись щодо заявлених позовних вимог та наданих у справу доказів, виходив з наступного.

Відносини, що виникають у сфері державної реєстрації юридичних осіб, їхньої символіки (у випадках, передбачених законом), громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців регулює Закон України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" (тут і далі по тексту в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин).

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" державна реєстрація юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців (далі - державна реєстрація) - офіційне визнання шляхом засвідчення державою факту створення або припинення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, засвідчення факту наявності відповідного статусу громадського об'єднання, професійної спілки, її організації або об'єднання, політичної партії, організації роботодавців, об'єднань організацій роботодавців та їхньої символіки, засвідчення факту набуття або позбавлення статусу підприємця фізичною особою, зміни відомостей, що містяться в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, про юридичну особу та фізичну особу - підприємця, а також проведення інших реєстраційних дій, передбачених цим Законом.

Згідно підпункту 10 пункту 2 статті 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" в Єдиному державному реєстрі серед інших, містяться відомості про місцезнаходження юридичної особи.

Статтею 93 Цивільного кодексу України визначено, що місцезнаходженням юридичної особи є фактичне місце ведення діяльності чи розташування офісу, з якого проводиться щоденне керування діяльністю юридичної особи (переважно знаходиться керівництво) та здійснення управління і обліку.

Відповідно до пункту 7 частини 1 статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань", державна реєстрація базується на принципі об'єктивності, достовірності та повноти відомостей у Єдиному державному реєстрі.

Згідно з пунктом 4 статті 10 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, використовуються для ідентифікації юридичної особи або її відокремленого підрозділу, громадського формування, що не має статусу юридичної особи, фізичної особи - підприємця, у тому числі під час провадження ними господарської діяльності та відкриття рахунків у банках та інших фінансових установах.

Для державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у тому числі змін до установчих документів юридичної особи, подаються такі документи:

1) заява про державну реєстрацію змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі;

2) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про зміни, що вносяться до Єдиного державного реєстру, крім внесення змін до інформації про кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) юридичної особи, у тому числі кінцевих бенефіціарних власників (контролерів) її засновника, якщо засновник - юридична особа, про місцезнаходження та про здійснення зв'язку з юридичною особою;

3) реєстр осіб (громадян), які брали участь в засіданні уповноваженого органу управління юридичної особи, - у разі внесення змін до відомостей про громадські об'єднання, політичні партії;

4) документ, що підтверджує правомочність прийняття рішення відповідно до статуту громадського формування про внесення змін до Єдиного державного реєстру, - у разі державної реєстрації змін до відомостей про громадське формування;

5) відомості про керівні органи громадського формування (ім'я, дата народження керівника, членів інших керівних органів, реєстраційний номер облікової картки платника податків (за наявності), посада, контактний номер телефону та інші засоби зв'язку) - у разі внесення змін до складу керівних органів;

6) документ, що підтверджує реєстрацію іноземної особи в країні її місцезнаходження (витяг із торговельного, банківського, судового реєстру тощо), - у разі змін, пов'язаних із входженням до складу засновників юридичної особи іноземної юридичної особи;

7) документ про сплату адміністративного збору - у випадках, передбачених статтею 36 цього Закону;

8) установчий документ юридичної особи в новій редакції - у разі внесення змін, що містяться в установчому документі;

9) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) передавального акта або розподільчого балансу - у разі внесення змін, пов'язаних із внесенням даних про юридичну особу, правонаступником якої є зареєстрована юридична особа;

10) примірник оригіналу (нотаріально засвідчена копія) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про вихід із складу засновників (учасників) та/або заява фізичної особи про вихід із складу засновників (учасників), справжність підпису на якій нотаріально засвідчена, та/або договору, іншого документа про перехід чи передачу частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи, та/або рішення уповноваженого органу управління юридичної особи про примусове виключення із складу засновників (учасників) юридичної особи або ксерокопія свідоцтва про смерть фізичної особи, судове рішення про визнання фізичної особи безвісно відсутньою - у разі внесення змін, пов'язаних із зміною складу засновників (учасників) юридичної особи;

11) заява про обрання юридичною особою спрощеної системи оподаткування та/або реєстраційна заява про добровільну реєстрацію як платника податку на додану вартість, та/або заява про включення до Реєстру неприбуткових установ та організацій за формами, затвердженими відповідно до законодавства, - за бажанням заявника у разі внесення до установчих документів змін, які впливають на систему його оподаткування (ч. 4 ст. 17 Закону).

Підстави відмови у державні реєстрації наведені у статті 28 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" та є вичерпними.

Відмова у державній реєстрації з підстав, не передбачених цією статтею, а також відмова у державній реєстрації (легалізації) професійної спілки, її організації або об'єднання не допускається (ч. 4 ст. 28 Закону).

Як вбачається із матеріалів справи, на підставі даних щодо місцезнаходження відповідача проведено внесення змін до установчих документів та здійснена державна реєстрація ТОВ «Сучасні технології консалтингу» за адресою, відомості щодо якої є недостовірними.

Зокрема, вказане підтверджується листом Департаменту архітектури, містобудування та кадастру від 02.12.2016 №05-00-010-72911 про відсутність у місті Вінниці вулиці з назвою «Корпоративна».

Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» не передбачено такого повноваження державного реєстратора як перевірка фактичного місця знаходження юридичної особи за її юридичною адресою. Це дає підстави стверджувати про відсутність порушень із боку державного реєстратора при проведені державної реєстрації змін до установчих документів ТОВ «Сучасні технології консалтингу».

Однак, державний реєстратор вніс до Державного реєстру запис, який фактично не відповідає дійсності, що, в свою чергу, позбавило можливості податковим органом виконувати свої функції стосовно належного обліку зазначеного платника податків.

Відповідно до пункту 1 статті 7 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань" Єдиний державний реєстр створюється з метою забезпечення державних органів та органів місцевого самоврядування, а також учасників цивільного обороту достовірною інформацією про юридичних осіб, громадські формування, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців з Єдиного державного реєстру.

Пунктом 67.2 статті 67 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючі органи в установленому законом порядку мають право звертатися до суду про винесення судового рішення щодо припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; відміни державної реєстрації припинення юридичних осіб або підприємницької діяльності фізичних осіб - підприємців; скасування державної реєстрації змін до установчих документів.

Враховуючи викладене, суд прийшов до переконання про скасування в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань запису від 06.04.2016 №10707050028050266 щодо державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи в частині зміни місцезнаходження ТОВ «Сучасні технології консалтингу».

Вказане узгоджується із позицією Вищого адміністративного суду, що висвітлена в ухвалі від 13.04.2016 по справі № К/800/38990/15.

Визначаючись щодо позовної вимоги про зобов'язання Департаменту адміністративних послуг Вінницької міської ради внести відповідний запис щодо скасування реєстраційної дії відносно ТОВ "Сучасні технології консалтингу" до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань, суд зазначає наступне.

Відповідно до вимог частини 1 статті 25 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі, а також що надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження" щодо скасування реєстраційної дії/запису в Єдиному державному реєстрі.

Тобто, Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» передбачено обов'язок державного реєстратора вносити відомості до Єдиного державного реєстру на підставі судового рішення, яке набуло законної сили.

У зв'язку із зазначеним суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення позову в частині зобов'язання про зобов'язання Департаменту адміністративних послуг Вінницької міської ради внести відповідний запис щодо скасування реєстраційної дії відносно ТОВ "Сучасні технології консалтингу".

Згідно ст.ст. 71, 86 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

На підставі викладеного, суд прийшов до висновку, що позов підлягає частковому задоволенню шляхом скасування оскаржуваного в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань запису від 06.04.2016 №10707050028050266 щодо державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи ТОВ «Сучасні технології консалтингу».

Згідно зі ст. 94 КАС України судові витрати стягненню не підлягають.

Керуючись ст.ст. 70, 71, 79, 86, 94, 128, 158, 162, 163, 167, 255, 257 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити частково.

Скасувати запис в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань від 06.04.2016 №10707050028050266 щодо державної реєстрації змін до установчих документів юридичної особи в частині зміни місцезнаходження товариства з обмеженою відповідальністю "Сучасні технології консалтингу" (код ЄДРПОУ 32829418).

В задоволенні решти позовних вимог відмовити.

Постанова набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 КАС України.

Відповідно до ст. 186 КАС України апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 цього Кодексу, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 цього Кодексу, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Вільчинський Олександр Ванадійович

Дата ухвалення рішення24.01.2017
Оприлюднено02.02.2017
Номер документу64365932
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —802/57/17-а

Постанова від 24.01.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Вільчинський Олександр Ванадійович

Ухвала від 10.01.2017

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Вільчинський Олександр Ванадійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні