ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"18" січня 2017 р. Справа № 809/19/17
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
судді Кишинського М.І.,
за участю секретаря судового засідання: Дмитрашко О.М.
позивача: Татарина Р.І.
відповідача: не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: Західного офісу Держаудитслужби в особі Управління Західного офісу Дераудитслужби в Івано-Франківській області,
до відповідача: Державної інспекції сільського господарства в Івано-Франківській області про стягнення заборгованості в сумі 46452,41 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
Західний офіс Держаудитслужби в особі Управління Західного офісу Дераудитслужби в Івано-Франківській області звернувся в суд з адміністративним позовом до Державної інспекції сільського господарства в Івано-Франківській області про стягнення заборгованості в сумі 46452,41 грн.
Представник позивача вимоги викладені в адміністративному позові підтримав в повному обсязі. Просив позов задовольнити повністю.
Представник відповідача в судове засідання не з'явився, поштове відправлення, що направлялося відповідачу повернулося на адресу суду з відміткою відділення поштового зв'язку з зазначенням причин невручення.
Відповідно до ч. 11 ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України, розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Згідно вимог ч. 4 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Розглянувши матеріали адміністративного позову, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши і оцінивши наявні в матеріалах справи письмові докази в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позов обґрунтований та підлягає задоволенню з огляду на таке.
Судом встановлено, що на виконання п. 2.13 Плану контрольно-ревізійної роботи державної фінансової інспекції України на IV квартал 2015 року Державною фінансовою інспекцією в Івано-Франківській області (далі - Держфінінспекція) проведено ревізію окремих питань фінансово-господарської діяльності Державної інспекції сільського господарства в Івано-Франківській області (далі -Держсільгоспінспекція в Івано-Франківській області) за період з 01.01.2011 по 01.10.2015 року, результати якої задокументовано актом від 15.01.2016 № 07-21/1. Акт ревізії підписано 19.01.2016 із запереченнями (а.с.9-14).
Держсільгоспінспекція здійснює свою діяльність згідно Положення (нова редакція), затвердженого наказом Державної інспекції сільського господарства України від 28.02.2012 №120. Державна інспекція сільського господарства в Івано-Франківській області є територіальним органом Державної інспекції сільського господарства України та їй підпорядковується. Повноваження Держсільгоспінспекції поширюються на територію Івано-Франківської області.
Держсільгоспінспекція є правонаступником Івано-Франківської обласної державної хлібної інспекції, Богородчанської районної державної насіннєвої інспекції, Галицької районної державної насіннєвої інспекції, Городенківської районної державної насіннєвої інспекції, Долинської районної державної насіннєвої інспекції, Калуської районної державної насіннєвої інспекції, Коломийської районної державної насіннєвої інспекції, Надвірнянської районної державної насіннєвої інспекції, Рогатинської районної державної насіннєвої інспекції, Снятинської районної державної насіннєвої інспекції, Тисменицької районної державної насіннєвої інспекції, Тлумацької районної державної насіннєвої інспекції Косівської міжрайонної державної насіннєвої інспекції.
В ході проведення позивачем перевірки питань щодо надходження і використання коштів, до ревізії представлено банківську виписку, відповідно до якої Івано-Франківська обласна державна хлібна інспекція 04.12.2012 року перерахувала на спеціальний рахунок Державної інспекції сільського господарства в Івано-Франківській області як правонаступнику залишок коштів в сумі 46452,71 грн від надання платних послуг, які відповідно до Переліку платних адміністративних послуг, які надаються Державною інспекцією сільського господарства, а також державними інспекціями сільського господарства в Автономній Республіці Крим та областях, м. Києві та Севастополі, районах, та розмір плати за їх надання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 599 від 09.06.2011 року віднесено до платних адміністративних послуг (а.с.15).
Відповідно до п. 24 ч. 2 ст. 29 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 №2456-УІ (із змінами та доповненнями), з 01.01.2012 плата за надання адміністративних послуг є доходами загального фонду Державного бюджету України.
Проте, Державною інспекцією сільського господарства в Івано-Франківській області вказані кошти не перераховано до Державного бюджету.
Таким чином, в порушення вимог п. 2 статті 57 Бюджетного кодексу України залишки коштів спеціального фонду, що станом на 31.12.2012 року обліковувались на спеціальному рахунку Державної інспекції сільського господарства в Івано-Франківській області, не перераховані до Державного бюджету, внаслідок чого Державним бюджетом недоотримано коштів в сумі 46452,71 грн, чим завдано збитків (шкоди) Державному бюджету на зазначену суму.
В ході ревізії колишньому начальнику відділу фінансів, бухгалтерського обліку та економічних розрахунків Державної інспекції сільського господарства в Івано-Франківській області Юсько Л.Т було надано запит про надання інформації від 05.01.2016 №09-07-14-14/46, однак з приводу вищевказаного порушення в листі-відповіді інформації не вказано. Начальником відділу фінансів, бухгалтерського обліку та економічних розрахунків Державної інспекції сільського господарства в Івано-Франківській області Родчук Г.М., пояснення стосовно вищезазначеного порушення також не надано (а.с.23).
З метою усунення виявлених порушень законодавства, керуючись п. 7 ст. 10 Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні від 26.01.1993 №2939-ХІІ Державній інспекції сільського господарства в Івано-Франківській області було надіслано вимогу про усунення виявлених порушень від 12.02.2016 №09-07-14-14/894 (а.с.16-18).
Держфінінспекцією в Івано-Франківській області отримано лист-відповідь про усунення порушень від 10.05.2016 №06/1/631, відповідно до якого вищенаведене порушення законодавства на суму 46452,41 грн не усунуто з причин обмеженого фінансового забезпечення Державної інспекції сільського господарства в Івано-Франківській області (а.с.19-20).
Разом з тим, в зв'язку з невиконанням обов'язкових вимог щодо усунення порушень Держсільгоспінспекції в Івано-Франківській області Держфінінспекцією в Івано-Франківській області надіслано лист-нагадування від 05.07.2016 №09-07-14-14/3803 (а.с.21). Згідно отриманої відповіді від 07.07.2016 № 09/883 вбачається, що вищевказане порушення залишається не усунутим з мотивів того, що Держсільгоспінспекція в Івано-Франківській області звернулась до Держсільгоспінспекції України з приводу правомірності та можливості перерахування коштів у розмірі 46452,71 грн до Державного бюджету (а.с.22).
Іншої інформації від Держсільгоспінспекції в Івано-Франківській області станом на момент розгляду справи не надходило. Таким чином, залишаються не повернутим до Державного бюджету України кошти у сумі 46 452,71 грн.
З огляду на вищезазначене, на переконання суду порушено інтерес держави.
Зокрема, рішенням Конституційного суду України від 08.04.1999 № 3-рп/99 встановлено, що державні інтереси закріплюються як нормами Конституції, так і нормами інших правових актів. Інтереси держави відрізняються від інтересів решти учасників суспільних відносин. Так, інтереси держави визначено як здійснення загальнодержавних (політичних, економічних, соціальних та інших) дій, програм спрямованих на захист суверенітету, територіальної цілісності, державного кордону України, гарантування її державної, економічної, інформаційної, екологічної безпеки, охорону землі як національного багатства, захист прав усіх суб'єктів права власності та господарювання тощо.
Внаслідок не усунення вищезазначеного порушення, не забезпечено відшкодування матеріальної шкоди ( збитків) завданої Державному бюджету у сумі 46 452,71 грн.
Відповідно до п. 10 ст. 10 Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні , органи Держфінінспекції уповноважені звертатися до суду в інтересах держави, якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених ревізією порушень законодавства з питань збереження і використання активів.
Вказана норма регламентує, що право звертатися до суду у органу Держфінінспекції виникає при сукупності двох обставин, а саме: - для забезпечення захисту інтересів держави; - якщо підконтрольною установою не забезпечено виконання вимог щодо усунення виявлених під час здійснення державного фінансового контролю порушень законодавства з питань збереження і використання активів.
З огляду на вищенаведене, суд дійшов до переконання, що адміністративний позов є підставний та підлягає задоволенню в повному обсязі.
На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Державної інспекції сільського господарства в Івано-Франківській області (76014, вул. С. Бандери, м. Івано-Франківськ, інд. код 37952396) в дохід Державного бюджету України (код платежу 22012500 "Адміністративні послуги", рах.№3321887900002) заборгованість в сумі 46 452 (сорок шість тисяч чотириста пятдесять дві) грн. 41 коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Кишинський М.І.
Постанова складена в повному обсязі 23.01.2017 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 18.01.2017 |
Оприлюднено | 02.02.2017 |
Номер документу | 64366310 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Кишинський М.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Кишинський М.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні