Постанова
від 26.10.2010 по справі 2а-5086/10/2570
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 2а-5086/10/2570

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 жовтня 2010 р. м. Чернігів

Чернігівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Сорочко Є.О.,

при секретарі Сердюк Д.О.,

з участю представника прокуратури ОСОБА_1,

представника Головної державної інспекції на автомобільному транспорті

ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду справу за адміністративним позовом першого заступника прокурора м. Чернігова в інтересах Головної державної інспекції на автомобільному транспорті, представницький орган - територіальне управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Чернігівській області до фізичної особи - підприємця ОСОБА_3 про стягнення фінансової санкції, -

В С Т А Н О В И В:

Перший заступник прокурора м. Чернігова звернувся до суду в інтересах Головної державної інспекції на автомобільному транспорті, представницький орган - територіальне управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Чернігівській області з адміністративним позовом до фізичної особи - підприємця ОСОБА_3 (далі - ФОП ОСОБА_3М.) про стягнення фінансової санкції в розмірі 1700 грн. Свої вимоги обґрунтовує тим, що в результаті перевірки транспортного засобу марки IVEKO, номерний знак НОМЕР_1, що належить ФОП ОСОБА_3, складено акт від 19.03.2010 року № 160504, в якому зафіксовано, що при наданні послуг з перевезення пасажирів по маршруту Чернігів - Київ в режимі регулярних спеціальних перевезень, відповідно до запису у дорожньому листі, перевізник не видав пасажирам страхові поліси обов'язкового особистого страхування на окремому бланку кожному пасажиру. За надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону України Про автомобільний транспорт на автомобільного перевізника накладається штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян. За вказане порушення начальником територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Чернігівській області 31.03.2010 року було винесено постанову № 096360 про застосування фінансових санкцій до ФОП ОСОБА_3 в сумі 1700 гривень, яку відповідач в добровільному порядку не сплатив.

В судовому засіданні представник прокуратури позовні вимоги підтримав та просив задовольнити його в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві.

Представник Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив задовольнити його в повному обсязі, посилаючись на обставини, викладені в позовній заяві та крім того пояснив, що особисте страхування від нещасних випадків на транспорті, відповідно до ст. 7 Закону України Про страхування є обов'язковим видом страхування.

Відповідач в судове засідання повторно не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, надіслав заяву про розгляд справи за його відсутності, в якому зазначив, що позов не визнає та в його задоволенні просить відмовити в повному обсязі, оскільки ним забезпечено страхування пасажирів у порядку, встановленому статтею 6 Закону України Про страхування , тобто укладено договір страхування від нещасних випадків за правилами добровільного страхування. Таким чином ФОП ОСОБА_3 виконана норма п. 48 Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представника прокуратури та представника позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Згідно ст. 6 Закону України Про автомобільний транспорт державний контроль на автомобільному транспорті здійснюється посадовими особами органу державного контролю шляхом проведення планових, позапланових та рейдових перевірок.

Відповідно до ст. 34 Закону України Про автомобільний транспорт автомобільний перевізник повинен забезпечувати водіїв відповідною документацією на перевезення пасажирів.

На підставі завдання на перевірку № 077709 від 19.03.2010 року державними інспекторами територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Чернігівській області здійснено перевірку транспортного засобу марки IVEKO, номерний знак НОМЕР_1, що належить ФОП ОСОБА_3, за результатами якої складено акт від 19.03.2010 року № 160504, в якому зафіксовано, що при наданні послуг з перевезення пасажирів по маршруту Чернігів-Київ в режимі регулярних спеціальних перевезень, відповідно до запису у дорожньому листі, перевізник не видав пасажирам страхові поліси обов'язкового особистого страхування на окремому бланку кожному пасажиру. Водій з актом перевірки ознайомлений, від підпису та надання пояснень відмовився.

Відповідно до ст. 39 Закону України Про автомобільний транспорт автомобільні перевізники, водії, пасажири повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконуються пасажирські перевезення. Документи для регулярних спеціальних пасажирських перевезень: для автомобільного перевізника - ліцензія, договір із замовником транспортних послуг, паспорт маршруту, документ, що засвідчує використання автобуса на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України; для водія автобуса - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, дорожній лист, схема маршруту, розклад руху, інші документи, передбачені законодавством України.

Пунктом 48 Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 18.02.1997 року №176, передбачено, що під час здійснення регулярних спеціальних перевезень пасажирський перевізник забезпечує в установленому законодавством порядку страхування пасажирів.

Згідно ст. 5 Закону України Про страхування страхування може бути добровільним або обов'язковим.

Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 7 вищевказаного Закону особисте страхування від нещасних випадків на транспорті є одним із видів обов'язкового страхування.

Застрахованими, у відповідності до п. 2 Положення про обов'язкове особисте страхування від нещасних випадків на транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 серпня 1996 р. N 959 вважаються: пасажири з моменту оголошення посадки в морське або річкове судно, поїзд, автобус або інший транспортний засіб до моменту завершення поїздки; водії тільки на час обслуговування поїздки.

Згідно п. 3 вищезазначеного Положення кожному застрахованому перевізник, що виступає агентом страховика, видає страховий поліс. Він може видаватися на окремому бланку або міститися на зворотному боці квитка. Документом, що підтверджує страхування пасажирів під час здійснення регулярних пасажирських перевезень автомобільним транспортом, є квиток. У страховому полісі зазначається: вид обов'язкового страхування; найменування, адреса, телефон страховика; розміри страхового платежу та страхової суми.

За таких обставин, суд приходить до висновку, що договір добровільного страхування від нещасних випадків на транспорті від 24.04.2009 року, укладений відповідачем з страховиком - закрите акціонерне товариство ПРОСТО - страхування не звільняє перевізника від обов'язку обов'язкового особистого страхування від нещасних випадків на транспорті та видачі страхового полісу кожному пасажиру.

Відповідно до пунктів 25-27 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 року № 1567 (далі-Порядок) справа про порушення розглядається посадовою особою органу державного контролю за місцезнаходженням суб'єкта господарювання або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи суб'єкта господарювання) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення. За наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування фінансових санкцій.

Згідно п. 26 Порядку, відповідачу 22.03.2010 року було надіслане рекомендованою кореспонденцією повідомлення про розгляд справи про порушення вимог законодавства про автомобільний транспорт в приміщенні територіального управління Головавтотрансінспекції у Чернігівській області.

Відповідно до абзацу 3 ч 1. ст. 60 Закону України Про автомобільний транспорт за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону до автомобільних перевізників застосовуються санкції, - штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Постановою начальника територіального управління Головавтотрансінспекції у Чернігівській області про застосування фінансових санкцій від 31.03.2010 року № 096360 до ФОП ОСОБА_3, застосовано фінансові санкції в сумі 1700 гривень.

Враховуючи вищевикладене, позовні вимоги першого заступника прокурора м. Чернігова в інтересах Головної державної інспекції на автомобільному транспорті, представницький орган - територіальне управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Чернігівській області до фізичної особи - підприємця ОСОБА_3 підлягають задоволенню, оскільки є законними та обґрунтованими, а фінансова санкція стягненню з відповідача.

Керуючись ст.ст. 122, 158 - 163, 167, Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов першого заступника прокурора м. Чернігова в інтересах Головної державної інспекції на автомобільному транспорті, представницький орган - територіальне управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Чернігівській області до фізичної особи - підприємця ОСОБА_3 - задовольнити в повному обсязі.

Стягнути з фізичної особи - підприємця ОСОБА_3 (ідентифікаційний код НОМЕР_2) фінансову санкцію в сумі 1700 (одна тисяча сімсот) грн. в доход державного бюджету на р\р 31118106700002, код 22825965 КБК 21081100, МФО 853592 УДК в м. Чернігові Держбюджет .

Постанова набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови, за правилами, встановленими ст. ст. 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.

Суддя: Сорочко Є.О.

СудЧернігівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.10.2010
Оприлюднено02.02.2017
Номер документу64371328
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-5086/10/2570

Постанова від 26.10.2010

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Сорочко Є.О.

Ухвала від 04.10.2010

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Сорочко Є.О.

Постанова від 26.10.2010

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Сорочко Є.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні