Справа № 2а-5081/10/2570
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
01 листопада 2010 р. м. Чернігів
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі :
Головуючої судді Баргаміної Н.М.
при секретарі Хоботні Є. А.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Першого заступника прокурора міста Чернігова в інтересах Головної державної інспекції на автомобільному транспорті, від імені якої територіальне управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Чернігівській області до приватного підприємства Івушка про стягнення фінансової санкції, -
В С Т А Н О В И В :
Перший заступник прокурора міста Чернігова 30.09.2010 року звернувся до суду з адміністративним позовом в інтересах Головної державної інспекції на автомобільному транспорті від імені якої - Територіальне управління Головної інспекції на автомобільному транспорті в Чернігівській області до приватного підприємства Івушка , в якому просить стягнути з відповідача фінансову санкцію у сумі 1700 грн., мотивуючи позов тим, що під час перевірки автотранспорту, належного відповідачу, виявлено порушення ст. 39 Закону України Про автомобільний транспорт від 05.04.2001 року, а саме: при наданні послуг по перевезенню вантажу у водія відсутня ліцензійна картка на транспортний засіб а також в шляховому листі відсутня відмітка підприємства про проведення передрейсового медичного огляду водія.
Представник прокуратури в судове засідання не з'явився, натомість надав заяву, в якій просив справу розглянути без представника прокуратури та задовольнити позовні вимоги.
Представник Головної державної інспекції на автомобільному транспорті не з'явився, про день, час і місце розгляду справи повідомлявся завчасно та належним чином, надав суду заяву про розгляд справи без його участі, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.
В судове засідання відповідач не з'явився, про дату, час та місце судового засідання був повідомлений завчасно та належним чином, про що свідчить повідомлення про вручення поштового відправлення. Оскільки повістка направлена відповідачу рекомендованим листом за адресою, вказаною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців суд вважає, що вжив всі залежні від нього заходи для повідомлення відповідача належним чином про час і місце розгляду судової справи з його участю та реалізації ним права судового захисту своїх прав та інтересів, а тому неявка відповідача у судове засідання, вдруге, без повідомлення причин, свідчить про умисне затягування розгляду справи, що може потягнути за собою порушення строків розгляду справи. За таких обставин суд вирішив за можливе розглянути справу без участі відповідача або його повноважного представника.
Фіксування судового засідання відповідно до ст.41 Кодексу адміністративного судочинства України не здійснювалося.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Статтею 6 Закону України Про автомобільний транспорт від 05.04.2001 року передбачено, що державний контроль автомобільних перевізників здійснюється шляхом проведення планових, позапланових і рейдових перевірок. Не частіше одного разу на квартал здійснюються рейдові перевірки дотримання автомобільними перевізниками вимог законодавчих і нормативно-правових актів щодо забезпечення безпеки пасажирських перевезень та безпеки дорожнього руху. При проведенні позапланових і рейдових перевірок автомобільний перевізник, що буде перевірятися, стосовно терміну проведення перевірки не інформується. Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті визначає Кабінет Міністрів України.
На виконання статті 6 цього Закону Кабінетом Міністрів України постановою від 8 листопада 2006 року N 1567 затверджено Порядок здійснення державного контролю на автомобільному транспорті (далі - Порядок), який визначає процедуру здійснення державного контролю за додержанням суб'єктами господарювання, які провадять діяльність у сфері автомобільного транспорту, вимог законодавства про автомобільний транспорт, норм та стандартів щодо організації перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом, норм міжнародних договорів про міжнародне автомобільне сполучення, наявністю відповідних ліцензій і ліцензійних карток, виконанням ними ліцензійних умов, а також процедуру здійснення державного нагляду за забезпеченням такими суб'єктами господарювання безпеки автомобільних перевезень.
Державний контроль на автомобільному транспорті здійснюється посадовими особами органу державного контролю шляхом проведення планових, позапланових та рейдових перевірок.
Відповідно до пунктів 14-15 Порядку рейдова перевірка транспортних засобів проводиться на окремо визначених ділянках дороги, маршрутах, автовокзалах, автостанціях, автобусних зупинках, місцях посадки та висадки пасажирів, стоянках таксі і транспортних засобів, місцях вантаження та розвантаження вантажних автомобілів, контрольно-вагових комплексах, під час виїзду з підприємств та місць стоянки, у пунктах пропуску через державний кордон за погодженням з начальником органу охорони державного кордону.
Під час проведення рейдової перевірки перевіряється: наявність визначених статтями 39 і 48 вказаного Закону документів, на підставі яких здійснюються перевезення автомобільним транспортом; додержання вимог статей 53, 56, 57 і 59 Закону; наявність у документах водія відмітки про проходження ним медичного огляду та проведення перевірки технічного стану транспортного засобу перед виїздом на маршрут; відповідність зовнішнього і внутрішнього спорядження (екіпірування) транспортного засобу встановленим вимогам; оснащення таксі справним таксометром; відповідність кількості пасажирів, що перевозяться, відомостям, зазначеним у реєстраційних документах, або нормам, передбаченим технічною характеристикою транспортного засобу; додержання водієм автобуса затвердженого розкладу та маршруту руху; наявність у всіх пасажирів квитків на проїзд та квитанцій на перевезення багажу, а у разі пільгового проїзду - відповідного посвідчення; додержання водієм режиму праці та відпочинку, а також вимоги щодо наявності в автобусі двох водіїв у разі перевезення пасажирів на відстань 500 і більше кілометрів; виконання водієм інших вимог Правил надання послуг пасажирського автомобільного транспорту та Правил перевезень вантажів автомобільним транспортом в Україні.
Рейдова перевірка проводиться групою посадових осіб у кількості не менш як дві особи відповідно до завдання на перевірку.
Відповідно до ст. 34 Закону України Про автомобільний транспорт від 05.04.2001 року автомобільний перевізник повинен забезпечувати водіїв відповідною документацією на перевезення пасажирів.
05.03.2010 року державними інспекторами територіального управління Головної державної інспекції на автомобільному транспорті в Чернігівській області на підставі завдання на перевірку від 05.03.2010 року № 077690 була проведена перевірка транспортного засобу ГАЗ 33021 номерний знак НОМЕР_1, що належить приватному підприємству Івушка , за наслідками якої складено акт проведення перевірки додержання вимог законодавства про автомобільний транспорт під час виконання перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом № 164910, з якого вбачається, що під час перевірки було виявлено порушення, а саме надання послуг по перевезенню вантажу, при цьому у водія відсутня ліцензійна картка на транспортний засіб, а також в шляховому листі відсутня відмітка підприємства про проведення передрейсового медичного огляду водія.
Водія транспортного засобу було ознайомлено з актом про проведення перевірки, про що свідчить його підпис.
Крім того, в матеріалах справи міститься довідка, з аналізу якої вбачається, що станом на 31.03.2010 року на транспортний засіб ГАЗ 33021 р/н НОМЕР_1 ліцензійна картка не оформлена.
Відповідно до ст. 48 Закону України Про автомобільний транспорт від 05.04.2001 року автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред'являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення.
Документами для юридичної особи, що здійснює вантажні перевезення на договірних умовах, є: для автомобільного перевізника - ліцензія та документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, дорожній лист, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством України.
Документами для фізичної особи, що здійснює вантажні перевезення на договірних умовах, є: для автомобільного перевізника - ліцензія та документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством України; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, ліцензійна картка, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством України.
Пунктами 25-27 Порядку здійснення державного контролю на автомобільному транспорті, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2006 року № 1567 встановлено, що справа про порушення розглядається посадовою особою органу державного контролю за місцезнаходженням суб'єкта господарювання або за місцем виявлення порушення (за письмовою заявою уповноваженої особи суб'єкта господарювання) не пізніше ніж протягом двох місяців з дня його виявлення. За наявності підстав керівник органу державного контролю або його заступник виносить постанову про застосування фінансових санкцій.
Ст. 60 Закону України Про автомобільний транспорт від 05.04.2001 року за надання послуг з перевезень пасажирів та вантажів без оформлення документів, перелік яких визначений статтями 39 та 48 цього Закону, передбачено штраф у розмірі ста неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
На підставі зазначеного акту та за наслідками розгляду справи про порушення відповідачем законодавства про автомобільний транспорт, в. о. начальника територіального управління Головавтотрансінспекції у Чернігівській області, згідно положень ст. 60 Закону України Про автомобільний транспорт від 05.04.2001 року прийнято постанову від 31.03.2010 року № 096359 про застосування фінансових санкцій до відповідача в сумі 1700 грн.
Встановлено, що постанова про застосування фінансових санкцій відповідачем не оскаржувалась, сума накладеної фінансової санкції суб'єктом господарювання в добровільному порядку сплачена не була.
Відповідно до вимог частини 1 статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України, розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведення судових експертиз, судові витрати (судовий збір) згідно ч.4 ст.94 КАС України стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст.ст. 17,18,104,122,160-163 КАС України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.
Стягнути з приватного підприємства Івушка (с. Радуль, Ріпкинського району, код 30041271) в доход державного бюджету на р/р 31119106700421, код ЄДРПОУ 21409644, КБК 21081100, МФО 853592, УДК держбюджет Ріпкинського району фінансову санкцію в сумі 1700 грн.
Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядок і строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Баргаміна Н.М.
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.11.2010 |
Оприлюднено | 02.02.2017 |
Номер документу | 64371332 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Баргаміна Н.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні