ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"26" січня 2017 р. Справа № 809/1899/16
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
судді Кишинського М.І.,
за участю секретаря судового засідання: Дмитрашко О.М.
позивача: ОСОБА_1
відповідача: не з'явився
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів,
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю "НВКП" Інтерпроект"
про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені в сумі 8 477,19 грн,-
ВСТАНОВИВ:
Івано-Франківське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів (далі - позивач) звернулося в суд з позовною заявою до Товариства з обмеженою відповідальністю "НВКП" Інтерпроект" (далі - відповідач) про стягнення адміністративно-господарських санкцій в сумі 8477,19 грн.
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач, згідно із положеннями Закону України "Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні" (надалі також - Закон) повинен був забезпечити працевлаштування одного інваліда. Оскільки дану вимогу Закону відповідачем не виконано, до нього застосовано адміністративно-господарські санкції в сумі 7538,46 грн. та 938,73 грн., пені за несвоєчасну сплату адміністративно-господарських санкцій. Застосовані до відповідача адміністративно-господарські санкції ним добровільно не сплачені, а тому підлягають стягненню в судовому порядку.
Представник позивача позовні вимоги, викладені в позовній заяві, підтримав в повному обсязі, просив позов задовольнити повністю.
Представник відповідача в судові засідання не з'являвся, хоча про дату, час та місце розгляду справи повідомлявся завчасно та належним чином, про що свідчить повідомлення про вручення відправлення з відміткою про отримання. Причини неявки суду невідомі. Клопотань про розгляду справи без участі відповідача чи про відкладення розгляду справи на адресу суду не поступали. Правом подання заперечення відповідач не скористався.
Відповідно до частини 4 статті 125 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Розглянувши позовну заяву, заслухавши пояснення представника позивача, дослідивши письмові докази та інші матеріали справи, суд дійшов висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Приписами статті 18 Закону встановлено, що підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до статті 19 Закону, для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, установлюється норматив робочих місць для працевлаштування інвалідів у розмірі чотирьох відсотків середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб, - у кількості одного робочого місця.
Керуючись частиною 8 статті 19 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» , та у відповідності до «Порядку проведення перевірки підприємств, установ, організацій та фізичних осіб, що використовують найману працю» , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.01.2007 року №70 (надалі - Порядок) позивачем здійснено перевірку на предмет виконання відповідачем статей 19 і 20 Закону України «Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні» , результати якої викладені в акті перевірки №2745/9/09-19-13-01-22 від 20.10.2016 року (надалі - Акт).
Так, відповідно до Акту у відповідача обліковується 13 штатних працівників, середньорічна заробітна плата одного штатного працівника за 2015 рік склала 196000 грн., водночас виявлено відсутність штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлено інвалідність, на підставі чого до відповідача застосовано адміністративно - господарські санкції в сумі 7538,46 грн.
Відповідно до листа Калуського міськрайонного центру зайнятості від 29.12.2016 року №2249-03/11-16 позивача повідомлено, що відповідач не звертався з інформацією про наявність у нього вакантних місць для працевлаштування інваліда.
Статтею 65 Конституції України встановлено, зокрема, що кожен зобов'язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України.
Згідно із статтею 20 Закону, підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.
Порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.
Сплату адміністративно-господарських санкцій і пені підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, проводять відповідно до закону за рахунок прибутку, який залишається в їх розпорядженні після сплати всіх податків і зборів (обов'язкових платежів).
Адміністративно-господарські санкції розраховуються та сплачуються підприємствами, установами, організаціями, у тому числі підприємствами, організаціями громадських організацій інвалідів, фізичними особами, зазначеними в частині першій цієї статті, самостійно в строк до 15 квітня року, наступного за роком, в якому відбулося порушення нормативу, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону.
Спори, що виникають із правовідносин за статтями 19, 20 цього Закону, вирішуються Фондом соціального захисту інвалідів або в судовому порядку.
Відтак, у зв'язку із невиконанням відповідачем вимог закону та згідно з розрахунком (а.с.10), до відповідача застосовано адміністративно-господарські санкції в сумі 7538,46 грн. та пеню за несвоєчасну сплату адміністративно-господарський санкцій станом на 20.12.2016 року в сумі 938,73 грн.
З огляду на вищенаведене, враховуючи, що відповідачем не представлено в судове засідання доказу добровільної сплати адміністративно-господарських санкцій та пені в загальній сумі 8477,19 грн., суд приходить до висновку, що позовні вимоги обґрунтовані, а позов підлягає задоволенню в повному обсязі.
На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "НВКП" Інтерпроект" (77300, вул. Підвальна 5/1, м. Калуш, Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 33578172) на користь Івано-Франківського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції у розмірі 7 538,46 грн, та пеню за порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій у розмірі 938,73 грн., що в сумі складає 8 477,19 грн.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Кишинський М.І.
Постанова складена в повному обсязі 31.01.2017 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 26.01.2017 |
Оприлюднено | 01.02.2017 |
Номер документу | 64393733 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Кишинський М.І.
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Кишинський М.І.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні