Постанова
від 24.01.2017 по справі 818/1751/16
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

24 січня 2017 р. Справа №818/1751/16

Сумський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Соп'яненко О.В.,

за участю секретаря судового засідання - Мороз Т.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у м. Сумах Головного управління ДФС у Сумській області до Приватного підприємства "ВАСК" про стягнення податкового боргу,-

В С Т А Н О В И В:

Позивач звернувся до суду з позовом, мотивуючи вимоги тим, що відповідачем порушено строки сплати узгоджених податкових зобов'язань з земельного податку та податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати, а також пені, нарахованої на суму податкового боргу. Просить стягнути 144 433,94 грн. податкового боргу за рахунок коштів на рахунках в банках, обслуговуючих відповідача та готівки, що йому належить.

В судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримав із зазначених підстав.

Представник відповідача в судовому засідання проти позову заперечував в частині вимог про стягнення пені за період з 31.05.2011 по 26.12.2013. Пояснив, що встановлений пунктом 102.1 ст. 102 ПК України строк для стягнення цієї суми заборгованості минув. Просить відмовити в задоволенні позову в частині вимог про стягнення пені в розмірі 48 029,68 грн.

Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення представників осіб, що беруть участь у справі, суд вважає, що позов підлягає задоволенню.

Судом встановлено, що відповідачем до ДПІ в м. Сумах було подано податкову декларацію за з плати за землю за 2014 рік, якою визначено до сплати 22 390,20 грн. земельного податку зі сплатою щомісячно по 1865,85 грн. (а.с. 20-22).

Також відповідач подав декларацію з плати за землю за 2015 рік, якою визначив земельний податок в розміпі 27 965,35 грн, зі сплатою щомісячно протягом січня-листопада под 2330,45 грн. та 2340,40 грн. у грудні (а.с. 35-37). Відповідно до декларації з плати за землю за 2016 рік відповідач зобов'язаний був сплатити земельний податок в розмірі 53134,20 грн., зі сплатою щомісячно по 4427,85 грн. (а.с. 45-46).

Відповідно до п. 287.3. статті 287 Податкового кодексу України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Податок за березень-грудень 2014 року, 2015 рік та січень-вересень 2016 року сплачений не був, що підтверджується витягом з інтегрованої картки платника податку (а.с. 10-18).

Посадовими особами ДПІ в м. Сумах 25.04.2014 була проведена камеральна перевірка податкової декларації з плати за землю та виявлено несвоєчасну сплату земельного податку за лютий-березень 2011 року (а.с. 23) На підставі акту перевірки 14.05.2014 прийнято податкове повідомлення-рішення № 0006841503/26096, яким зобов'язано відповідача сплатити штраф в розмірі 556,36 грн. (а.с. 24)

29.05.2014 проведена камеральна перевірка податкової декларації з плати за землю та виявлено несвоєчасну сплату земельного податку за березень-квітень 2011 року (а.с. 25) На підставі акту перевірки 02.06.2014 прийнято податкове повідомлення-рішення № 0007451503/298786, яким зобов'язано відповідача сплатити штраф в розмірі 374,00 грн. (а.с. 26).

30.07.2014 проведена камеральна перевірка податкової декларації з плати за землю та виявлено несвоєчасну сплату земельного податку за квітень-травень 2011 року (а.с. 27) На підставі акту перевірки 06.08.2014 прийнято податкове повідомлення-рішення № 0008131503/41055, яким зобов'язано відповідача сплатити штраф в розмірі 554,44 грн. (а.с. 28).

08.09.2014 проведена камеральна перевірка податкової декларації з плати за землю та виявлено несвоєчасну сплату земельного податку за травень-червень 2011 року (а.с. 29) На підставі акту перевірки 15.09.2014 прийнято податкове повідомлення-рішення № 0009281503/48237, яким зобов'язано відповідача сплатити штраф в розмірі 220,00 грн. (а.с. 30).

26.09.2014 проведена камеральна перевірка податкової декларації з плати за землю та виявлено несвоєчасну сплату земельного податку за червень-липень 2011 року (а.с. 31) На підставі акту перевірки 02.10.2014 прийнято податкове повідомлення-рішення № 0009801503/51815, яким зобов'язано відповідача сплатити штраф в розмірі 357,37 грн. (а.с. 32).

03.11.2014 проведена камеральна перевірка податкової декларації з плати за землю та виявлено несвоєчасну сплату земельного податку за липень-серпень 2011 року (а.с. 33) На підставі акту перевірки 12.11.2014 прийнято податкове повідомлення-рішення № 0010661503/50222, яким зобов'язано відповідача сплатити штраф в розмірі 374,00 грн. (а.с. 34).

10.07.2015 проведена камеральна перевірка податкової декларації з плати за землю та виявлено несвоєчасну сплату земельного податку за серпень-грудень 2011 року (а.с. 38) На підставі акту перевірки 29.07.2015 прийнято податкове повідомлення-рішення № 0008411504/37031, яким зобов'язано відповідача сплатити штраф в розмірі 1754,35 грн. (а.с. 39).

04.09.2015 проведена камеральна перевірка податкової декларації з плати за землю та виявлено несвоєчасну сплату земельного податку за січень-квітень 2012 року (а.с. 40) На підставі акту перевірки 02.10.2015 прийнято податкове повідомлення-рішення № 0009631504, яким зобов'язано відповідача сплатити штраф в розмірі 1075,88 грн. (а.с. 41,42).

11.11.2015 проведена камеральна перевірка податкової декларації з плати за землю та виявлено несвоєчасну сплату земельного податку за квітень-травень 2012 року (а.с. 43) На підставі акту перевірки 25.11.2015 прийнято податкове повідомлення-рішення № 0009981504, яким зобов'язано відповідача сплатити штраф в розмірі 660,00грн. (а.с. 44).

08.02.2016 проведена камеральна перевірка податкової звітності, якою встановлено несвоєчасне подання відповідачем податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченоо) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку за 3 квартали 2015 року (а.с. 47). За результатами перевірки 29.02.2016 прийнято податкове повідомлення - рішення № 0006691708/9557, яким нараховано штрафні (фінансові) санкції в сумі 510 грн (а.с. 48).

Відповідно до пункту 57.3. статті 57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Вказані податкові повідомлення - рішення були вручені відповідачу, ним не оскаржені, тому відповідно до вимог п.п. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України зобов'язання набули статусу податкового боргу.

Відповідно до п. 129.1 ст. 129 ПК України після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Як вбачається з розрахунку станом на 23.11.2016 на суму податкового боргу з земельного податку нарахована пеня в розмірі 52901,33 грн. Суд вважає безпідставними доводи відповідача, що податковим органом пропущено строк стягнення пені в сумі 48 029,68 грн. за період з 31.05.2011 по 26.12.2013 року.

Відповідно до п. 129.1, 129.3.1 ст. 129 ПК України при нарахуванні суми грошового зобов'язання, визначеного контролюючим органом за результатами податкової перевірки, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати платником податків податкового зобов'язання, визначеного цим Кодексом (у тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження); при нарахуванні суми податкового зобов'язання, визначеного контролюючим органом у випадках, не пов'язаних з проведенням податкових перевірок, - починаючи з першого робочого дня, наступного за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання (в тому числі за період адміністративного та/або судового оскарження); при нарахуванні суми податкового зобов'язання, визначеного платником податків або податковим агентом, - після спливу 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати податкового зобов'язання.

Нарахування пені закінчується у день зарахування коштів на відповідний рахунок органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, та/або в інших випадках погашення податкового боргу та/або грошових зобов'язань.

Відповідно до п. 102.1 ст. 102 ПК України контролюючий орган, крім випадків, визначених пунктом 102.2 цієї статті, має право провести перевірку та самостійно визначити суму грошових зобов'язань платника податків у випадках, визначених цим Кодексом, не пізніше закінчення 1095 дня (2555 дня у разі проведення перевірки контрольованої операції відповідно до статті 39 цього Кодексу), що настає за останнім днем граничного строку подання податкової декларації, звіту про використання доходів (прибутків) неприбуткової організації, визначеної пунктом 133.4 статті 133 цього Кодексу, та/або граничного строку сплати грошових зобов'язань, нарахованих контролюючим органом, а якщо така податкова декларація була надана пізніше, - за днем її фактичного подання. Якщо протягом зазначеного строку контролюючий орган не визначає суму грошових зобов'язань, платник податків вважається вільним від такого грошового зобов'язання (в тому числі від нарахованої пені), а спір стосовно такої декларації та/або податкового повідомлення не підлягає розгляду в адміністративному або судовому порядку.

Як вбачається з вказаних норм, моментом виникнення зобов'язання зі сплати пені є момент сплати платником податкового боргу, на який вона нарахована. Таким чином, саме з часу сплати заборгованості у платника податку виникає обов'язок сплатити пеню, а у податкового органу - право на її стягнення. Статтею 102 ПК України передбачено строк для визначення суми зобов'язання та його стягнення - 1095 днів, і цей строк для стягнення пені розпочинається з моменту закінчення нарахування пені, тобто сплати суми боргу. Як вбачається з розрахунку пені, зобов'язання, яке виникло протягом періоду з 31.05.2011 по 26.12.2013 сплачувалось відповідачем частинами, починаючи з 30.05.2014 року та протягом 2015 року. (а.с. 9) Саме з 30.05.2014 починається 1095-денний строк для звернення до суду з позовом про стягнення пені. Позивач з такими вимогами звернувся 27.12.2016, тобто строк ним не був пропущений.

Станом на 23.11.16 року сума податкового боргу відповідача становить 144 433,94 грн., у тому числі по земельному податку - 143 923,94 грн (85096,21- основний платіж, 5926,40 грн. - штрафні (фінансові) санкції, 52 901,33 грн. - пеня), по штрафним (фінансовим) санкціям з податку на доходи фізичних осіб - 510,00 грн (а.с. 8).

Відповідно до п.п. 16.1.4. п. 16.1. ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний: сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.

Пунктом 20.1.34 ст. 20 Податкового кодексу України визначено, що органи державної податкової служби, окрім іншого, мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до аби. 1 п. 95.3, п. 95. 4 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини. Контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Позивач є органом державної влади, уповноваженим здійснювати функцію контролю за визначенням та сплатою платником податків, повноваження якого на звернення до суду із позовом про стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, які обслуговують такого платника податків та про стягнення готівкових коштів прямо передбачено законом.

Виходячи з викладеного, суд вважає необхідним стягнути з рахунків в банках, обслуговуючих відповідача та готівки, що йому належить 144 433,94 грн. податкової заборгованості.

Позивач також просить стягнути з відповідача судовий збір, сплачений при зверненні до суду в сумі 2166,51 грн. Така вимога не грунтується на законі та не підлягає задоволенню, оскільки відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державної податкової інспекції у м. Сумах Головного управління ДФС у Сумській області до Приватного підприємства "ВАСК" про стягнення податкового боргу - задовольнити

Стягнути з Приватного підприємства "ВАСК" (ідентифікаційний код 14023750, вул. 2-га Залізнична, 1, м. Суми, Сумська область, 40000) за рахунок коштів на рахунках у банках, обслуговуючих такого платника податків та готівки, що йому належить, на користь держави податковий борг у розмірі 144 433,94 грн. (сто сорок чотири тисячі чотириста тридцять три грн. 94 коп.)., у тому числі:

- з земельного податку з юридичних осіб (код податку 18010500) в сумі 143 923,94 грн. на користь Місцевого бюджету м. Суми на р/р № 33219811700002, одержувач УК у м.Сумах/м.Суми/18010500, код одержувача 37970593, банк одержувача ГУ ДКСУ в Сумській області, МФО банка одержувача 837013;

- з податку на доходи з фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати (код податку 11010100) в сумі 510,00 грн. на користь Місцевого: бюджету м. Суми на р/р № 33219811700002, одержувач УК у м.Сумах/м.Суми/11010100, код одержувача 37970593, банк одержувача ГУ ДКСУ в Сумській області, МФО банка одержувача 837013.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя О.В. Соп'яненко

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.01.2017
Оприлюднено01.02.2017
Номер документу64394224
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —818/1751/16

Ухвала від 23.03.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Ухвала від 22.02.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Чалий І.С.

Постанова від 24.01.2017

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.В. Соп'яненко

Постанова від 24.01.2017

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.В. Соп'яненко

Ухвала від 28.12.2016

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

О.В. Соп'яненко

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні