Постанова
від 23.01.2017 по справі 819/1715/16
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 819/1715/16

23 січня 2017 р.м.Тернопіль

Тернопільський окружний адміністративний суд, в складі:

головуючої судді Білоус І.О.

розглянувши у порядку письмового провадження в місті Тернополі адміністративну справу за позовом Чортківської об`єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Тернопільській області до Державного підприємства " Підприємтсво Копичинської виправної колонії управління державної пенітенціарної служби у Тернопільській області №112" про стягнення податкового боргу, -

ВСТАНОВИВ:

Чортківська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Тернопільській області (надалі - Чортківська ОДПІ, позивач) звернулася до суду з адміністративним позовом до Державного підприємства Підприємство Копичинської виправної колонії управління державної пенітенціарної служби України в Тернопільській області (№ 112) про стягнення податкового боргу в розмірі 355399,19 грн.

Представник позивача в судове засідання не прибув, проте подав до суду клопотання в якому просить розглядати справу без його участі, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Відповідач в судове засідання не з'явився, хоча був повідомлений належним чином, що підтверджується матеріалами справи.

Відповідно до ч. 4 ст.122 КАС України особа, яка бере участь у справі має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Згідно із ч.4 ст.128 КАС України у разі неприбуття відповідача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, без поважних причин розгляд справи може не відкладатися і справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів. Як передбачено ч. 1 ст. 41 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Таким чином, судовий розгляд даної справи здійснено в порядку письмового провадження на підставі наявних у ній доказів, без фіксування адміністративного процесу технічними засобами.

Дослідивши письмові докази, суд приходить до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити з наступних підстав.

Судом встановлено, що Державне підприємство Підприємство Копичинської виправної колонії управління державної пенітенціарної служби України в Тернопільській області (№112) (далі Підприємство Копичинської виправної колонії (№112)) Тернопільська обл., Гусятинський р-н, м.Копичинці, вул.Шевченка, буд.94 зареєстроване органами державної реєстрації як суб'єкт підприємницької діяльності - юридична особа 27.06.1995р., що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців та громадських формувань. Відповідач перебуває на обліку в Чортківській об'єднаній державній податковій інспекції Головного управління ДФС у Тернопільській області (далі Чортківська ОДПІ) як платник податків з 27.06.1995 року.

Згідно п.п.19.1.1., п.п. 19 1 . 1.2. п.19.1 ст. 19 1 Податкового кодексу України (далі ПК України) до функцій податкового органу входить здійснення адміністрування додатків, зборів, платежів; контролю за своєчасністю подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплатою податків, зборів, платежів.

Відповідно до ч.1 ст. 67 Конституції України, пп.1б.1.4 п. 16.1 ст.16, ст.ст.36, 38 ПК України, на платників податків в тому числі на Підприємство Копичинської виправної колонії (№112) покладений обов'язок сплачувати податки і збори в строки та у розмірах, встановлених законодавством.

Згідно ПК України грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності (пп.14.1.39 п.14.1. ст. 14 ПК України).

Податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (п.п.14.1.156 п. 14.1 ст. 14 ПК України).

Згідно п.57.1. ПК України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

П.п.20.1.19. п.20.1. ст.20 ПК України передбачено, що контролюючі органи мають право, зокрема застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.

Відповідно до п.п.54.3.1. п п. 54.3.3. п.54.3. ст.54 ПК України контролюючий орган зобов'язаний самостійно визначити суму грошових зобов'язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію, а при здійсненні заходів податкового контролю встановлено факти здійснення платником податків діяльності, що призвела до виникнення об'єктів оподаткування, наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу та наявності діючих (у тому числі призупинених) ліцензій на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством; згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною нарахування сум податкових зобов'язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.

У разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу,, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу. У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.

Згідно пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПК України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Зважаючи на те, що Підприємство Копичинської виправної колонії (№112) не сплачено узгоджені суми податкових (грошових) зобов'язань, відповідно до інтегрованої картки по податку на додану вартість відповідача за період з 30.03.2016 р. по 18.12.2016р. відповідач допустив приріст податкового боргу по податку на додану вартість в сумі 355399,19 грн., із них основного платежу 216037,00 грн., штрафна санкція 69004,90 гри. та пені 70357,29 грн., згідно поданих декларацій за 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 місяці 2016 року, уточнюючих розрахунків податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку з виправленням самостійно виявлених помилок за звітний період 11 місяць 2016р. уточнюється 10 місяць 2016р, за звітний період 12 місяць 2016р. уточнюється 10 місяць 2016р , податкових повідомлень-рішень від 22.02.2016р. №0000171500, від 25.04.2016р. №0001471500, від 23.06.2016р. №0002481500, від 28.07.2016р. №№0003361500. 0003371500, від 29.09.2016р. №0003631500, від 30.11.2016р. №0003911500, що також підтверджується розрахунком податкового боргу та довідкою Чортківської ОДПІ про наявність заборгованості.

Декларації були подані боржником до податкового органу, тому узгоджені дії платника податків щодо самостійного визначення грошового зобов'язання, в порядку п.54.1, ст.54, п.56.11. ст.56 ПК України, слід розцінювати як згоду на погашення заборгованості до бюджету.

Крім того, зазначені податкові повідомлення-рішення не оскаржені ні адміністративному, ні в судовому порядку, а тому грошові зобов'язання визначені в них, вважаються узгодженими.

Так, в зв'язку з наявністю податкового боргу (який не переривався) податковим органом виставлено та вручено боржнику податкові вимоги від 25.10.2001р. та від 01.12.2001р., які боржник отримав 25.10.2001р. та 01.12.2001р.

За даними Чортківської ОДПІ боржник має відкриті рахунки №26002619986207 в ПАТ Промінвестбанк МФО 300012; №26003055100896 в Тернопільській філії Паткбприватбанк м.Тернопіль МФО 338783; №26003301815498 в Філії ПАТ ПІБ в м.Чортків Тернопіль.обл. МФО 338921; №26005705997519 в АТ Райффайзен банк Аваль у

м.Києві МФО 380805; №37515000007318 в Казначейство України МФО 899998; №26000212003756 в АБ Укргазбанк МФО 320478.

Відповідно до п. 41.1. ст.41 ПК України, контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи.

Відповідно до п. 41,2 ст.41 ПК України органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень.

Згідно п.87.1 ст.87 ПК України, джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті. що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповіднихт бюджетів.

Відповідно пп. 19 1 . 1.22., пп. 19 1 .1.34. п.19.1. ст. 19 1 ПК України контролюючі органи здійснюють погашення податкового боргу, стягнення своєчасно не нарахованих та/або несплачених сум єдиного внеску та інших платежів; забезпечують визначення в установлених цим Кодексом, іншими законами України випадках сум податкових та грошових зобов'язань платників податків, застосування і своєчасне стягнення сум передбачених законом штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) за порушення податкового, валютного та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи;

Згідно пп.20.1.34. п.20.1 ст.20 ПК України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (п. 95.3. ст.95 ПК України).

Пунктом 95.4 статті 95 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відповідач не спростував доводи адміністративного позову, не надав доказів про сплату заборгованості, а тому враховуючи встановлені обставини справи та положення чинного законодавства, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог, позов підлягає до задоволення у повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 94, 158-167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити.

2. Стягнути з з Державного підприємства Підприємство Копичинської виправної колонії управління державної пенітенціарної служби України в Тернопільській області №112 (Тернопільська обл., Гусятинський р-н, м.Копичинці, вул.Шевченка, буд.94, код ЄДРПОУ 08680810) шляхом стягнення коштів з рахунків у банках обслуговуючих відповідача та з рахунку у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритого в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, за рахунок готівки, що належить відповідачу заборгованість перед бюджетами та державними цільовими фондами по податку на додану вартість в сумі 355399,19 грн., на р/р-31114029700116, (код платежу 14010100) код отримувача 37373001 УК у Густинському районі, банк ГУ ДКСУ в Тернопільській області МФО 838012., МФО 838012 в користь Чортківської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Тернопільській області.

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Головуючий суддя Білоус І.О.

копія вірна

Суддя Білоус І.О.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.01.2017
Оприлюднено03.02.2017
Номер документу64394476
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/1715/16

Ухвала від 31.07.2023

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Ухвала від 25.07.2023

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Подлісна Ірина Миколаївна

Ухвала від 24.07.2023

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Баб'юк Петро Михайлович

Ухвала від 05.07.2017

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Білоус Інна Олександрівна

Постанова від 23.01.2017

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Білоус І.О.

Ухвала від 12.01.2017

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Білоус І.О.

Ухвала від 28.12.2016

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Білоус І.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні