ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01601, м. Київ, вул. Болбочана Петра 8, корпус 1 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
12 січня 2017 року м. Київ № 826/16553/16
Суддя Окружного адміністративного суду міста Києва Вовк П.В. розглянув в порядку скороченого провадження адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м. Києві до Управління капітального будівництва Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України про стягнення заборгованості.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ:
До Окружного адміністративного суду міста Києва надійшов позов Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м. Києві (далі також - ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві, позивач) до Управління капітального будівництва Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України (далі також - УКБ Мінрегіону України, управління, відповідач) про стягнення частини заборгованості у розмірі 742 945, 88 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що у відповідача перед бюджетом виникла заборгованість по сплаті податку на додану вартість, податку на прибуток підприємств та частини чистого прибутку (доходу) господарських організацій (державних унітарних підприємств) у загальному розмірі 742 945, 88 грн., внаслідок несплати в установлений законодавством строк узгоджених грошових зобов'язань.
Ухвалою Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 листопада 2016 року було відкрито скорочене провадження у справі № 826/16553/16 та запропоновано відповідачу у десятиденний строк з дня одержання копії ухвали про відкриття скороченого провадження надати суду письмові заперечення проти позову та всі докази на їх підтвердження, які наявні у відповідача.
Зазначена ухвала про відкриття скороченого провадження у адміністративній справі отримана відповідачем 15 листопада 2016 року відповідно до наявного в матеріалах справи рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення.
УКБ Мінрегіону України у встановлений судом строк письмових заперечень проти позову, пояснень чи доказів щодо заявлених позовних вимог, на підтвердження або спростування обставин, зазначених у позові, не надано, як і заяви про визнання позову.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд -
В С Т А Н О В И В:
УКБ Мінрегіону України (код ЄДРПОУ 35234649) знаходиться за адресою: 03037, місто Київ, Солом'янський район, вулиця Максима Кривоноса, будинок 2А та перебуває за основним місцем обліку в ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.
Як вбачається з матеріалів справи, відповідачем було подано до контролюючого органу розрахунок частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету державними унітарними підприємствами та їх об'єднаннями від 19 березня 2014 року, яким управлінням самостійно визначено сум податкового зобов'язання у розмірі 15 067, 00 грн.
Також, відповідачем до контролюючого органу було подано розрахунок податкових зобов'язань щодо сплати консолідованого податку на прибуток підприємства від 05 лютого 2014 року, яким самостійно визначено суму податку на прибуток відокремленого підрозділу платника консолідованого податку на прибуток, нарахований за результатами останнього календарного кварталу звітного (податкового) періоду у розмірі 1 671, 00 грн., а також податкові декларації з податку на прибуток підприємства від 17 лютого 2014 року, 19 березня 2014 року (уточнююча), яким платником податку самостійно визначено суми податкових зобов'язань, які підлягають сплаті до бюджету (у тому числі суми авансових внесків) у розмірі 21 568, 00 грн. та суму штрафу від недоплати при наданні уточнюючої декларації у розмірі 1, 00 грн.
Крім того, УКБ Мінрегіону України подавались до контролюючого орану податкові декларації з податку на додану вартість від 18 липня 2013 року, 20 серпня 2013 року, 15 вересня 2013 року, 11 жовтня 2013 року, 08 листопада 2013 року, 12 грудня 2013 року, 16 січня 2014 року, 07 лютого 2014 року, 07 березня 2014 року, 07 квітня 2014 року, 13 травня 2014 року, 18 червня 2014 року, 14 липня 2014 року, 13 серпня 2014 року, 10 вересня 2014 року, 13 жовтня 2014 року, 10 листопада 2014 року, 12 грудня 2014 року, 14 січня 2015 року, 10 березня 2015 року, 08 квітня 2015 року, 14 травня 2015 року, 15 червня 2015 року, 13 липня 2015 року, 19 серпня 2015 року, 17 вересня 2015 року, 10 жовтня 2015 року, 16 листопада 2015 року, 17 грудня 2015 року, 16 січня 2016 року, яким відповідачем самостійно визначено суми податкових зобов'язань, які підлягають сплаті до бюджету у розмірі 442, 00 грн., 2 763, 00 грн., 5 818, 00 грн., 47 570, 00 грн., 43 363, 00 грн., 4 792, 00 грн., 49 647, 00 грн., 39, 00 грн., 11, 00 грн., 4, 00 грн., 29, 00 грн., 1 335, 00 грн., 25, 00 грн., 5 272, 00 грн., 179, 00 грн., 1 852, 00 грн., 3 802, 00 грн., 3 785, 00 грн., 10 596, 00 грн., 7 227, 00 грн., 413, 00 грн., 5 989, 00 грн., 10 557, 00 грн., 4 532, 00 грн., 21 465, 00 грн., 9 386, 00 грн., 27 778, 00 грн., 14 661, 00 грн., 19 895, 00 грн., 103 266, 00 грн., а також, уточнюючі розрахунки податкових зобов'язань з податку на додану вартість у зв'язку із виправленням самостійно виявлених помилок від 19 червня 2014 року, 16 грудня 2014 року, 01 квітня 2015 року, якими уточнено суми податкових зобов'язань та визначено суми штрафу, нарахованого платником самостійно, у зв'язку із виправленням помилки.
ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві були прийняті наступні податкові повідомлення-рішення:
- форми Р № 0004661504 від 03 грудня 2013 року, яким УКБ Мінрегіону України визначено суму грошового зобов'язання за платежем: податок на прибуток за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) у розмірі 170, 00 грн.;
- форми Р № 0004781504 від 04 грудня 2013 року, яким УКБ Мінрегіону України визначено суму грошового зобов'язання за платежем: податок на прибуток за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) у розмірі 3 060, 00 грн.;
- форми Ш № 0000771101 від 28 січня 2016 року, яким УКБ Мінрегіону України за погашення грошового зобов'язання з затримкою визначено суму штрафу за платежем: податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг) у розмірі 56 037, 43 грн.
Зазначені вище податкові повідомлення-рішення отримані підприємством 06 грудня 2013 року та 01 лютого 2016 року відповідно до наявних в матеріалах справи рекомендованих повідомлень про вручення поштового відправлення.
Внаслідок порушення строків погашення узгодженого грошового зобов'язання УКБ Мінрегіону України на суму податкового боргу нарахована пеня у розмірі 523, 46 грн. - частина чистого прибутку (доходу), 240 503, 40 грн. - податок на додану вартість та 6 348, 59 грн. - податок на прибуток.
ДПІ у Солом'янському районі ГУ ДФС у м. Києві на юридичну адресу відповідача направлялась податкова вимога форми Ю від 04 червня 2015 року № 7412-23 на суму 784 632, 19 грн., яка була отримана УКБ Мінрегіону України 15 червня 2015 року, відповідно до наявного в матеріалах справи рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення.
Згідно даних податкового органу за УКБ Мінрегіону України рахується заборгованість по сплаті податку на додану вартість, податку на прибуток підприємств та частини чистого прибутку (доходу) господарських організацій (державних унітарних підприємств) у загальному розмірі 742 945, 88 грн.
Несплата відповідачем у встановлений законом строк узгоджених сум податкових зобов'язань обумовила позивача на звернення до суду з даним адміністративним позовом.
Оцінивши за правилами статті 86 Кодексу адміністративного судочинства України (далі також - КАС України) наявні докази, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, та враховуючи всі наведені обставини, суд погоджується з викладеними у позовній заяві доводами, виходячи з наступного.
Відповідно до положень статті 67 Конституції України (тут і далі по тексту всі нормативно-правові акти наведені в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин), кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Згідно з пп. 16.1.4 п. 16.1 статті 16 Податкового кодексу України (далі - ПК України), сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк) (пп. 14.1.156 п. 14.1 статті 14 ПК України).
Відповідно до п. 54.1 статті 54 ПК України, крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом. Така сума грошового зобов'язання та/або пені вважається узгодженою.
Платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом (п. 57.1 статті 57 ПК України).
Згідно п. 57.3 статті 57 ПК України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
У разі оскарження рішення контролюючого органу про нараховану суму грошового зобов'язання платник податків зобов'язаний самостійно погасити узгоджену суму, а також пеню та штрафні санкції за їх наявності протягом 10 календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
Відповідно до положень пп. 129.1.1 п. 129.1 статті 129 ПК України, після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.
Згідно з п. 59.1 статті 59 ПК України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Відповідно до пункту 59.3 статті 59 ПК України, податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.
Згідно з п. 59.5 статті 59 ПК України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання (пп. 14.1.175 п. 14.1 статті 14 ПК України).
Відтак, враховуючи, що сума податкових зобов'язань відповідачем не була сплачена своєчасно, вона набула статусу податкового боргу.
Доказів оскарження податкової чи погашення податкового боргу за визначеними зобов'язаннями у загальному розмірі 742 945, 88 грн. УКБ Мінрегіону України суду не надано.
Оскільки відповідачем сума податкового боргу після виставлення йому податкової вимоги повністю не погашалась, підстав для винесення нової податкової вимоги не виникало, однак процедура стягнення такого боргу позивачем вважається дотриманою.
Таким чином, за відповідачем обліковується сума узгоджених та несплачених податкових зобов'язань по сплаті податку на додану вартість, податку на прибуток підприємств та частини чистого прибутку (доходу) господарських організацій (державних унітарних підприємств) у загальному розмірі 742 945, 88 грн., що підтверджується наявними в матеріалах справи доказами, зокрема, податковими деклараціями, розрахунком частини чистого прибутку (доходу), що підлягає сплаті до державного бюджету, розрахунком податкових зобов'язань щодо сплати консолідованого податку на прибуток, податковими повідомленнями-рішеннями, довідкою про наявність податкового боргу, розрахунками заборгованості за зазначеними вище податками та обліковими картками такого платника податків.
Між тим, суд зазначає, що наявність у відповідача податкового боргу у розмірі більшому від того, який податковий орган просить стягнути з УКБ Мінрегіону України не є підставою для відмови в задоволенні позову.
У відповідності до пп. 14.1.137 п. 14.1 статті 14 ПК України, орган стягнення - державний орган, уповноважений здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу в межах повноважень, встановлених цим Кодексом та іншими законами України.
Згідно з п. 41.2 статті 41 ПК України, органами стягнення є виключно контролюючі органи, уповноважені здійснювати заходи щодо забезпечення погашення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску у межах повноважень, а також державні виконавці у межах своїх повноважень. Стягнення податкового боргу та недоїмки зі сплати єдиного внеску за виконавчими написами нотаріусів не дозволяється.
Контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини (пп. 20.1.34 п. 20.1. статті 20 ПК України)
Відповідно до п. 95.1 статті 95 ПК України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.
Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини (п. 95.3 статті 95 ПК України).
Згідно зі статтею 161 КАС України, під час прийняття постанови суд вирішує наступні питання, зокрема:
1) чи мали місце обставини, якими обґрунтовувалися вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються;
2) чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження.
Відповідно до положень ч. 1 статті 69 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці данні встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів та висновків експертів.
Згідно положень статті 86 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні. Ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності.
Отже, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України, матеріалів справи, суд приходить до висновку про те, що вимоги позивача підлягають задоволенню.
Згідно ч. 4 статті 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Відповідно до положень ч. 1 статті 256 КАС України, негайно виконуються постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження у адміністративних справах, передбачених, в тому числі, п. 4 ч. 1 статті 183-2 цього Кодексу, а саме, щодо стягнення грошових сум, які ґрунтуються на рішеннях суб'єкта владних повноважень, щодо яких завершився встановлений цим Кодексом строк оскарження.
Керуючись статтями 69-71, 160-162, 183-2, 254, 256 КАС України, суд,
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м. Києві до Управління капітального будівництва Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України про стягнення заборгованості - задовольнити повністю.
Стягнути з рахунків Управління капітального будівництва Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України (код ЄДРПОУ 35234649) у банках, що обслуговують такого платника податків, на користь Державної податкової інспекції у Солом'янському районі Головного управління ДФС у м. Києві, податковий борг у розмірі 742 945, 88 грн. (сімсот сорок дві тисячі дев'ятсот сорок п'ять гривень вісімдесят вісім копійок), який зарахувати наступним чином:
- податок на додану вартість по вітчизняних товарах (роботах, послугах) у розмірі 704 226, 83 грн. (сімсот чотири тисячі двісті двадцять шість гривень вісімдесят три копійки) на бюджетний рахунок № 33218811700010, одержувач: УДКСУ у Солом'янському районі м. Києва, код одержувача 38050812, банк одержувача ГУДКСУ у м. Києві, МФО 820019, код платежу 14010100;
- податок на прибуток підприємств і організацій, що перебувають у державній власності у розмірі 26 313, 50 грн. (двадцять шість тисяч триста тринадцять гривень п'ятдесят копійок) на бюджетний рахунок № 33218811700010, одержувач: УДКСУ у Солом'янському районі м. Києва, код одержувача 38050812, банк одержувача ГУДКСУ у м. Києві, МФО 820019, код платежу 11020100;
- частина чистого прибутку (доходу) господарських організацій (державних унітарних підприємств) у розмірі 12 405, 55 грн. (дванадцять тисяч чотириста п'ять гривень п'ятдесят п'ять копійок) на бюджетний рахунок № 33218811700010, одержувач: УДКСУ у Солом'янському районі м. Києва, код одержувача 38050812, банк одержувача ГУДКСУ у м. Києві, МФО 820019, код платежу 21010100.
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова, відповідно до ч. 1 статті 254 КАС України, набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано.
Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня отримання копії постанови за правилами, встановленими статтями 185-187 КАС України, шляхом подання через суд першої інстанції апеляційної скарги.
Суддя П.В. Вовк
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 12.01.2017 |
Оприлюднено | 01.02.2017 |
Номер документу | 64394818 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Вовк П.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні