Справа № 2а-21154/09/1270
Категорія №2.7
П О С Т А Н О В А
Іменем України
15 жовтня 2009 року.
Луганський окружний адм іністративний суд у складі:
судді Качур іної Л.С.
при секретарі Смі шливій І.М.,
в присутності сторін:
від позивача: Лубинець А.В., довіреність в ід 01.03.09;
від відповідача: не прибув;
Розглянувши у відкритому судовому засіданні адмініст ративну справу за адміністра тивним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Евросеть ДС» до Жовтневого районного відділу Лугансько го міського управління Голов ного управління міністерств а внутрішніх справ України в Луганській області про визн ання дій неправомірними та п овернення безпідставно вилу ченого майна, -
В С Т А Н О В И В:
24 березня 2009 року до Луган ського окружного адміністра тивного звернулося Товарист во з обмеженою відповідальні стю «Евросеть ДС» з адмініст ративним позовом до Жовтнево го районного відділу Лугансь кого міського управління Гол овного управління міністерс тва внутрішніх справ України в Луганській області про виз нання дій неправомірними та повернення безпідставно вил ученого майна.
У адміністративному позов і позивач просив суд: 1) визнат и неправомірними дії співроб ітників державної служби бор отьби з економічною злочинні стю Жовтневого районного від ділу Луганського міського уп равління ГУМВС України в Луг анській області при проведен ні позапланової перевірки ма газинів ТОВ «Евросеть ДС», ро зташованих за адресами: м. Луг анськ, кВ. Дружби (біля будинку №1) та м. Луганськ, вул. Корольов а, буд.78; 2) зобов' язати співроб ітників державної служби бор отьби з економічною злочинні стю Жовтневого районного від ділу Луганського міського уп равління ГУМВС України в Луг анській області повернути не законно вилучені системні бл оки до комп' ютерів.
Представник позивача у суд овому засіданні підтримав по зовні вимоги та пояснив, що 13 л ютого 2009 року та 12 березня 2009 рок у співробітниками відділу де ржавної служби боротьби з ек ономічною злочинністю Жовтн евого районного відділу Луга нського міського управління ГУМВС України в Луганській о бласті (надалі - ВДСБЕЗ Жовт невого РВ ЛМУ ГУМВС України в Луганській області) з поруше нням чинного законодавства б ула проведена позапланова пе ревірка ТОВ «Евросеть ДС», а с аме магазинів з продажу мобі льних телефонів, розташовани х за адресами: м. Луганськ, кВ. Д ружби (біля будинку №1) та м. Луг анськ, вул. Корольова, буд.78, з п итань виконання підприємств ом законів, що регулюють фіна нсово-господарську діяльніс ть та законодавство про захи ст авторських та суміжних пр ав, в ході якої безпідставно б ули вилучені системні блоки до комп' ютерів ТОВ «Евросет ь ДС», чим були порушені права та інтереси підприємства.
Представник Жовтневого РВ ЛМУ ГУМВС України в Луганс ькій області у судове засіда ння не прибув, заперечення на адміністративний позов у су д не надав, про причини неприб уття суд не повідомив. Про дат у, час і місце судового розгля ду був повідомлений належним чином, причини неявки суду не відомі.
Частиною 4 ст.128 КАС України передбачено, що у разі неприб уття відповідача - суб' єкт а владних повноважень, належ ним чином повідомленого про дату, час і місце судового роз гляду, без поважних причин аб о без повідомлення ним про пр ичини неприбуття розгляд спр ави не відкладається і справ у може бути вирішено на підст аві наявних у ній доказів.
Заслухавши пояснення сто рін, вивчивши матеріали спра ви, дослідивши надані сторон ами докази, суд вважає, що позо в підлягає задоволенню з нас тупних підстав.
В судовому засіданні встан овлено, що позивач - суб' єк т господарювання Товариство з обмеженою відповідальніст ю «Евросеть ДС» ( надалі - ТОВ «Евросеть ДС»), зареєстрован е 27.04.2006 року виконавчим комітет ом Донецької міської ради за адресою: 83015, м. Донецьк, Ворошил овський район, бульвар Шкіль ний, буд.4, ідентифікаційний ко д юридичної особи 34384157.
Згідно з довідкою АБ №033707 від 12.11.2008 року з єдиного державного реєстру підприємств та орга нізацій України, виданої Упр авлінням статистики у м. Доне цьку, ТОВ «Евросеть ДС» має пр аво здійснювати діяльність з роздрібної торгівлі іншими непродовольчими товарами; ін ші види оптової торгівлі; пос ередництво в торгівлі товара ми широкого асортименту; опт ова торгівля радіотелевізій ної апаратурою та засобами з вуко- та відеозапису; роздріб на торгівля в неспеціалізова них магазинах без переваги п родовольчого асортименту.
На підставі дозволу №14-01205/31 Ук раїнського державного центр у радіочастот згідно з Закон ом України «Про радіочастотн і ресурси України» та дозвол у №5383 від 06.11.2008 року міської комі сії з питань розміщення об' єктів торгівлі та сфери посл уг стаціонарної мережі Луган ської міської ради, ТОВ «Евро сеть ДС» дозволяється здійсн ювати роздрібну реалізацію р адіоелектронних засобів та в ипромінювальних пристроїв з а адресою: 91048, м. Луганськ, кварт ал Дружби, біля будинку №1, в ма газині «Евросеть», приміщенн ям якого ТОВ «Евросеть ДС» ко ристується на підставі догов ору оренди нежилого приміщен ня №82/07 від 12.10.2008 року з орендодав цем - фізичною особою-підпр иємцем ОСОБА_2, ідентифіка ційний номер НОМЕР_1.
Також, на підставі дозволу № 14-01205/67 Українського державного центру радіочастот згідно з Законом України «Про радіоч астотні ресурси України» та дозволу №5595 від 22.12.2008 року місько ї комісії з питань розміщенн я об' єктів торгівлі та сфер и послуг стаціонарної мережі Луганської міської ради, ТОВ «Евросеть ДС» дозволяється здійснювати роздрібну реалі зацію радіоелектронних засо бів та випромінювальних прис троїв за адресою: 91057, м. Лугансь к, вул. Корольова, буд.78, в магаз ині «Евросеть», приміщенням якого ТОВ «Евросеть ДС» кори стується на підставі договор у оренди нежилого приміщення №39/08 від 26.12.2008 року з орендодавце м - суб' єктом підприємниць кої діяльності ОСОБА_3, ід ентифікаційний номер НОМЕ Р_2.
Крім того, на підставі наявн их у справі доказів суд устан овив, що ТОВ «Евросеть ДС» є оф ільованою особою ліцензіата - Товариства з обмеженою ві дповідальністю «Керуюча ком панія «Евросеть» (м. Москва, Ро сія), у зв' язку з чим, на підст аві ліцензійного договору №Д 08 05857 від 04.06.2008 року згідно Додатку №3 до вказаного договору та п. 4.3. цього договору має право на інсталяцію, копіювання, запу ск ліцензійного програмного забезпечення компанії-право власника Microsoft Ireland Operations Limited.
З наявних у справі доказів в бачається, що 13 лютого 2009 року т а 12 березня 2009 року керівником Жовтневого РВ ЛМУ ГУМВС Укра їни в Луганській області на п ідставі абзацу 2 п.24 ст.11 Закону України «Про міліцію» для пр оведення позапланових перев ірок магазинів ТОВ «Евросеть ДС», що розташовані за адреса ми: м. Луганськ, кВ. Дружби (біля будинку №1) та м. Луганськ, вул. Корольова, буд.78, з питань зако нності здійснення фінансово -господарської діяльності і додержання законодавства пр о захист авторських і суміжн их прав, направлялись співро бітники ВДСБЕЗ Жовтневого РВ ЛМУ.
Так, 13 лютого 2009 року в період з 11 години до 14 години співробі тниками ВДСБЕЗ Жовтневого РВ ЛМУ ГУМВС України в Луганськ ій області було проведено по запланову перевірку та склад ено протокол огляду, на підст аві якого в приміщенні магаз ину «Евросеть» за адресою: м. Л уганськ, кВ. Дружби (біля будин ку №1) було вилучено системний блок комп' ютеру, приналежн ого ТОВ «Евросеть ДС», в якому на жорсткому диску інстальо вано ліцензійне програмне за безпечення корпорації «Microsoft». При цьому, працівниками мілі ції в протоколі огляду не бул о зазначено, що стало підстав ою для проведення огляду при міщення магазину і в зв' язк у з чим вони прибули для його п роведення. Таким же чином, без підставно і необґрунтовано в протоколі зазначено про нез аконність використання в маг азині комп' ютеру та вилучен о системний блок та товар.
12 березня 2009 року в період з 16 г одини до 18 години 50 хвилин спів робітниками ВДСБЕЗ Жовтнево го РВ ЛМУ ГУМВС України в Луга нській області було проведен о позапланову перевірку та с кладено протокол огляду, на п ідставі якого в приміщенні м агазину ТОВ «Евросеть ДС» за адресою: м. Луганськ, вул. Коро льова, буд.78, було вилучено сис темний блок комп' ютеру, при належного ТОВ «Евросеть ДС», в якому на жорсткому диску ін стальовано ліцензійне прогр амне забезпечення корпораці ї «Microsoft». В протоколі огляду не зазначено, що стало підставо ю для проведення огляду прим іщення магазину і в зв' язку з чим вони прибули для його пр оведення. Таким же чином безп ідставно і необґрунтовано в протоколі зазначено про неза конність використання в мага зині комп' ютеру та вилучено системний блок.
Відповідач не надав суду до казів та не навів обставин, як і б обґрунтовували його дії з проведення позапланових пер евірок та вилучення майна по зивача, в той час як відповідн о до частини 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довест и ті обставини, на яких ґрунту ються її вимоги та заперечен ня, крім випадків, встановлен их ст. 72 цього Кодексу .
Втім, суд сприяв сторонам, я кі брали участь у справі, у док азуванні шляхом витребуванн я та надання доказів, уточнен ня з урахуванням гіпотези но рми матеріального права, яка підлягає застосуванню, кола фактів, які необхідно доказа ти.
Стаття 86 Кодексу адміністра тивного судочинства України встановлює право і обов' яз ок суду оцінювати докази за с воїм внутрішнім переконання м, що ґрунтується на всебічно му і повному дослідженні всі х обставин справи в їх сукупн ості.
Тому, вирішуючи дану справу за наявними у ній доказами су д виходить з того, що відповід но до ст.1 Закону України від 20.1 2.1990 року №565-ХІІ «Про міліцію» мі ліція в Україні - це державн ий озброєний орган виконавчо ї влади, який захищає життя, зд оров'я, права і свободи громад ян, власність, природне серед овище, інтереси суспільства і держави від протиправних п осягань.
Згідно ст. 2 Закону України « Про міліцію» основними завда ннями міліції є: забезпеченн я особистої безпеки громадян , захист їх прав і свобод, зако нних інтересів; запобігання правопорушенням та їх припин ення; охорона і забезпечення громадського порядку; виявл ення і розкриття злочинів, ро зшук осіб, які їх вчинили; забе зпечення безпеки дорожнього руху; захист власності від зл очинних посягань; виконання кримінальних покарань і адмі ністративних стягнень; участ ь у поданні соціальної та пра вової допомоги громадянам, с прияння у межах своєї компет енції державним органам, під приємствам, установам і орга нізаціям у виконанні покладе них на них законом обов'язків .
Правовою основою діяльнос ті міліції є: Конституція Укр аїни, цей Закон, інші законода вчі акти України, постанови В ерховної Ради України, укази Президента України, постано ви Кабінету Міністрів Україн и, нормативні акти Міністерс тва внутрішніх справ України , Загальна декларація прав лю дини, міжнародні правові нор ми, ратифіковані у встановле ному порядку (ст.4 закону).
Згідно п.24 ст.11 Закону Україн и «Про міліцію» зокрема пере дбачено, що міліції для викон ання покладених на неї обов' язків надається право вимага ти від керівників підприємст в, установ і організацій пояс нення по фактах порушення за конодавства, перевірка додер жання якого віднесена до ком петенції міліції, а також у по рядку, встановленому Кабінет ом Міністрів України, провод ити перевірки по фактах пору шення законодавства, контрол ь за додержанням якого відне сено до компетенції міліції, вимагати проведення інвента ризацій і ревізій відповідни х сфер фінансово-господарськ ої діяльності.
Органи міліції вправі прис тупити до проведення перевір ки суб' єктів господарської діяльності за умови наявнос ті направлення на перевірку, яке складається за формою, вс тановленою Міністерством вн утрішніх справ України. У нап равленні на перевірку зазнач аються дата його видачі, назв а підрозділу міліції, мета, ви д, підстави, дата початку та да та закінчення перевірки, пос ади, звання та прізвища посад ових осіб підрозділу міліції , які проводитимуть перевірк у. Направлення на перевірку є дійсним за умови наявності п ідпису керівника підрозділу міліції, скріпленого печатк ою органу міліції;
за рішенням суду в присутно сті понятих та керівників пі дприємств, установ, організа цій, фізичних осіб, щодо яких п роводиться перевірка, витреб увати і вилучати оригінали д окументів, що свідчать про пр авопорушення, зразки сировин и і продукції, а до ухвалення т акого рішення суду - в прису тності понятих та керівників підприємств, установ, органі зацій, фізичних осіб, щодо яки х проводиться перевірка, вив чати документи, що свідчать п ро правопорушення, за рахуно к відповідного органу міліці ї робити з них копії із залише нням особам, щодо яких провод иться перевірка, опису докум ентів, з яких виготовлено коп ії, опечатувати каси, склади т а архіви на термін не більше 24 годин з моменту такого опеча тування, зазначеного в прото колі;
Відповідно до Положення пр о Державну службу боротьби з економічною злочинністю, за твердженого Постановою Кабі нету Міністрів України від 05 л ипня 1993 року №510, передбачено, що підрозділи Державної служби боротьби з економічною злоч инністю у своїй діяльності к ерується Конституцією і зако нами України, постановами Ве рховної Ради України, указам и і розпорядженнями Президен та України, актами Кабінету М іністрів України, цим Положе нням, в також нормативними ак тами МВС. Головними завдання ми Державної служби боротьби з економічною злочинністю є : своєчасне припинення злочи нів у галузі економіки та зап обігання їм; аналіз і прогноз ування криміногенних процес ів в економіці та своєчасне і нформування про них органів виконавчої влади; виявлення та припинення фактів порушен ня прав інтелектуальної влас ності; виявлення причин і умо в, які сприяють вчиненню прав опорушень у галузі економіки , та вжиття заходів до їх усуне ння. Тому, відповідно до покла дених на неї завдань ДСБЕЗ:
1) виявляє і розкриває госпо дарські, посадові та інші зло чини в галузі економіки на пі дприємствах, в організаціях, комерційних структурах, фін ансово-кредитній та банківсь кій системах і вживає заході в до запобігання їм;
2) здійснює оперативне обслу говування об' єктів господа рювання різних форм власност і;
3) аналізує стан злочинності , визначає основні напрями і т актику оперативно-службової діяльності, пов' язаної з ви явленням правопорушень у дер жавному, колективному і прив атному секторах економіки;
4) проводить в установленому законом порядку перевірку м атеріалів про корисливі злов живання, дізнання у кримінал ьних справах щодо злочинів у галузі економіки, виконує пи сьмові доручення слідчих, пр окурорів і суддів відповідно до Кримінально-процесуально го кодексу;
5) забезпечує захист фінансо ваних Кабінетом Міністрів Ук раїни програм розвитку галуз ей економіки України або окр емих регіонів та сфери обслу говування населення від злоч инних посягань;
6) проводить в установленому порядку оперативно-розшуков і заходи, у тому числі пов' яз ані з установленням фактів п орушення прав інтелектуальн ої власності;
7) виявляє факти хабарництва , корупції та інших зловживан ь, у тому числі пов' язаних з п риватизацією державної влас ності, та вживає заходів до за побігання їм;
8) виявляє осіб, які займають ся підробленням грошей, чеко вих книжок, акцій, векселів та інших цінних паперів, а також проводить профілактичну роб оту серед них;
9) готує інформаційно-аналіт ичні документи з питань боро тьби із злочинністю у галузі економіки для органів викон авчої влади;
10) проводить серед населенн я роботу щодо роз' яснення з аконодавства з питань відпов ідальності за вчинення злочи нів у галузі економіки;
11) висвітлює у засобах масов ої інформації стан економічн ої злочинності.
Лише за наявності даних про порушення законодавства, що регулює фінансову, господар ську та іншу підприємницьку діяльність, які тягнуть за со бою кримінальну відповідаль ність, працівники Державної служби боротьби з економічно ю злочинністю мають право:
1) безперешкодно входити до приміщень підприємств, устан ов, організацій незалежно ві д форм власності (крім інозем них дипломатичних представн ицтв), до виробничих приміщен ь, складів, сховищ, що використ овуються громадянами для зан яття підприємництвом;
2) проводити за участю власн ика, його представників огля д виробничих, складських, тор говельних, службових приміще нь, транспортних засобів та і нших місць зберігання майна і його використання;
3) вилучати необхідні матері али про кредитні та фінансов і операції, матеріальні цінн ості, кошти, а також сировину і продукцію в установленому з аконодавством порядку; опеча тувати каси, приміщення і міс ця зберігання документів, гр ошей і товарно-матеріальних цінностей;
4) проводити контрольні заку пки;
5) вимагати обов' язкового п роведення перевірок, інвента ризацій та ревізій виробничо ї та фінансової діяльності п ідприємств, установ і органі зацій; одержувати від посадо вих і матеріально-відповідал ьних осіб відомості й поясне ння про факти порушення зако нодавства;
6) вилучати у громадян і поса дових осіб документи, що мают ь ознаки підроблення, а також речі, предмети і речовини, які вилучені з цивільного обігу і перебувають у громадян без спеціального дозволу, а тако ж безгосподарне майно і в уст ановленому порядку вирішува ти питання про його подальшу належність;
7) одержувати безкоштовно ві д підприємств, установ, орган ізацій і громадян інформацію , за винятком випадків, коли за коном встановлений спеціаль ний порядок її одержання;
8) перевіряти у міністерства х, інших центральних і місцев их органах виконавчої влади, державних фондах, на підприє мствах, в установах і організ аціях грошові та бухгалтерсь кі документи, звіти, кошторис и, інші документи, що підтверд жують надходження та витрача ння коштів і матеріальних ці нностей;
9) проводити перевірку факти чної наявності цінностей (гр ошових сум, цінних паперів, си ровини, матеріалів, готової п родукції, устаткування);
10) залучати для здійснення р евізій і перевірок працівник ів Державної контрольно-реві зїйної служби, фахівців відп овідних міністерств, інших ц ентральних і місцевих органі в виконавчої влади, державни х фондів, підприємств, устано в і організацій;
11) одержувати в установлено му порядку від Національного банку та його установ, комерц ійних банків та інших кредит них установ необхідні відомо сті, копії документів, довідк и про банківські операції та залишки коштів на рахунках о б' єктів, що перевіряються, а від інших підприємств і орга нізацій незалежно від форм в ласності - довідки і копії д окументів про операції та ро зрахунки з підприємствами, у становами і організаціями.
Із аналізу змісту зазначен их положень законодавства су д приходить до висновку, що вк азаними положеннями чітко ок реслюється перелік повноваж ень Державної служби боротьб и з економічною злочинністю щодо проведення перевірок су б' єктів господарської діял ьності, а саме: перевірка має п роводитися тільки по фактах порушення законодавства, що регулює фінансову, господарс ьку та іншу підприємницьку д іяльність, які тягнуть за соб ою кримінальну відповідальн ість.
Але, вказівки на право ДСБЕЗ проводити позапланові перев ірки суб' єктів господарськ ої діяльності на предмет вст ановлення законності провад ження діяльності та додержан ня законодавства про захист авторських і суміжних прав, в они не містять.
Крім того, статтею 5 Указу Президента України від 23.07.1998р. №817/98 «Про деякі заходи з дерегу лювання підприємницької дія льності» дано вичерпний пере лік контролюючих органів, як і мають право проводити план ові та позапланові виїзні пе ревірки фінансово-господарс ької діяльності суб' єкта пі дприємницької діяльності, а саме - контролюючими органам и, які мають право проводити п ланові та позапланові виїзні перевірки фінансово-господа рської діяльності суб' єкті в підприємницької діяльност і, є:
а) органи державної податко вої служби - стосовно сплат и податків і зборів (обов' яз кових платежів) до бюджетів т а державних цільових фондів, неподаткових платежів;
б) митні органи - стосовно сплати ввізного мита, акцизн ого збору та податку на додан у вартість, які справляються у разі ввезення (пересилання ) товарів на митну територію У країни в момент перетинання митного кордону;
в) органи державного казнач ейства, державної контрольно -ревізійної служби та органи державної податкової служби в межах їх компетенції - сто совно бюджетних позик, позик та кредитів, гарантованих ко штами бюджетів, цільового ви користання дотацій та субсид ій, інших бюджетних асигнува нь, коштів позабюджетних фон дів, а також належного викона ння державних контрактів, пр оавансованих за рахунок бюдж етних коштів.
Зазначені у цій статті конт ролюючі органи мають право п роводити перевірки фінансов о-господарської діяльності с уб' єктів підприємницької д іяльності лише в межах їх ком петенції, визначених у части ні першій цієї статті.
Здійснення планових та поз апланових виїзних перевірок з питань, визначених у частин і першій цієї статті, іншими д ержавними органами забороня ється.
Планові виїзні перевірки п роводяться всіма контролююч ими органами одночасно в ден ь, визначений органом держав ної податкової служби. Поряд ок координації проведення та ких перевірок встановлюєтьс я Кабінетом Міністрів Україн и.
Із аналізу змісту вказаних положень зазначеного Указу Президента України суд прихо дить до висновку, що підрозді ли ДСБЕЗ до контролюючих орг анів, наділених правом прово дити планові та позапланові перевірки фінансово-господа рської діяльності суб' єкті в підприємницької діяльност і у тому числі позапланових п еревірок додержання законод авства про захист авторських і суміжних прав - не відносять ся, тобто зазначене положенн я Указу на них не розповсюджу ється.
Таким чином, ДЗБЕЗ відповід но до визначених завдань зоб ов' язано лише здійснювати діяльність направлену на св оєчасне припинення злочинів у галузі економіки та запобі гання їм при наявності відом остей про їх вчинення чи готу вання, використовуючи права, предбачені законами України «Про міліцію», «Про оператив но-розшукову діяльність», кр имінально-процесуальним код ексом України.
Відповідач не надав суду до казів щодо наявності у ДСБЕЗ данніх про вчинення чи готув ання зличинів в магазинах ТО В «Евросеть ДС», у тому числі й про захист авторських і сумі жних прав.
Крім того, абзац 2 пункту 24 ст .11 Закону України «Про міліцію » від 20.12.1990 року №565-ХІІ як підста ва для проведення перевірок взагалі не передбачає права міліції на проведення позапл анових перевірок.
Відповідач не надав суду матеріалів проведених перев ірок, незважаючи на письмові запити суду, і не обґрунтував дій з призначення перевірок торгових об' єктів позивача , хоча в ухвалі суду від 25.03.2009 рок у про відкриття провадження в адміністративній справі за позовом ТОВ «Евросеть ДС» су д ухвалив у разі невизнання п озову надати до 05.05.2009 року належ ним чином засвідчені копії п исьмових доказів, які обґрун товують заперечення.
Наказ Міністерства внут рішніх справ України №1110 від 11. 11.2006 року не може бути правовою підставою складання направл ень на проведення зазначених позапланових перевірок, оск ільки цей наказ не зареєстро ваний в Міністерстві юстиції України і тому не має сили нор мативно-правового акту з нас тупних підстав.
Так, Указом Президента Укра їни «Про державну реєстрацію нормативно-правових актів м іністерств та інших органів виконавчої влади» №493/92 від 03.10.1992 року, із змінами і доповнення ми, внесеними Указом Президе нта України від 21.05.1998р. №493/98, встан овлено, що з метою впорядкува ння видання міністерствами, іншими органами виконавчої в лади нормативно-правових акт ів, забезпечення охорони пра в, свобод і законних інтересі в громадян, підприємств, уста нов та організацій нормативн о-правові акти які зачіпають права, свободи й законні інте реси громадян або мають міжв ідомчий характер, підлягають державній реєстрації.
Пунктом 3 цього Указу пере дбачено, що нормативно-право ві акти, зазначені в статі 1 ць ого Указу, набувають чинност і через 10 днів після їх реєстр ації, якщо в них не встановлен о пізнішого строку надання ї м чинності.
Реєстрація нормативно-п равових актів здійснюється у відповідності до Положення про державну реєстрацію норм ативно-правових актів мініст ерств, інших органів господа рського управління та контро лю, що зачіпають права, свобод и й законні інтереси громадя н або мають міжвідомчий хара ктер, яке затверджено Постан овою Кабінету Міністрів Укра їни №731 від 28.12.1992 року «Про затвер дження Положення про державн у реєстрацію нормативно-прав ових актів міністерств та ін ших органів виконавчої влади ».
Таким чином, із аналізу зм істу зазначених положень зак онодавства суд приходить до висновку, що оскільки наказ М ВС України №1110 від 11.11.2006 року не з ареєстрований в Міністерств і юстиції України і не має сил и нормативно-правового акту, безпосереднє направлення ке рівником Жовтневого РВ ЛМУ Г УМВС України в Луганській об ласті на позапланові перевір ки співробітників ДСБЕЗ, мет а, підстави та вид перевірки н е відповідають чинному закон одавству України, так як жодн им нормативно-правовим актом не передбачено посвідчення на перевірку для працівників міліції, у тому числі й праців ників ДСБЕЗ, що дає підстави д ля суду для визнання дій з про ведення позапланових переві рок магазинів ТОВ «Евросеть ДС» за адресами: м. Луганськ, к В. Дружби (біля будинку №1) та м. Луганськ, вул. Корольова, буд.7 8, - незаконними.
Цей висновок суду ґрунту ється й на постанові Жовтнев ого районного суду м. Лугансь ка від 19.03.2009 року, якою вирішено справу про адміністративне правопорушення відносно О СОБА_4, відносно якого 21.02.2009 ро ку був складений протокол пр о адміністративне правопору шення, передбачене ч.1 ст.164 КУПА П, за наслідками позапланово ї перевірки магазину ТОВ «Ев росеть ДС» за адресою: м. Луган ськ, кВ. Дружбі (біля будинку № 1), а саме здійснення торгівлі мобільними телефонами без до кументів дозвільного характ еру - дозволу Луганської мі ської ради.
Вказаною постановою прова дження у справі про адмініст ративне правопорушення відн осно ОСОБА_4 закрите за ві дсутністю складу адміністра тивного правопорушення, пере дбаченого ч.1 ст.164 КУПАП, а неза конно вилучений товар - моб ільні телефони, повернуті ТО В «Евросеть ДС».
Дане рішення Жовтневого ра йонного суду є доказом відсу тності адміністративного пр авопорушення в діях працівни ка ТОВ «Евросеть ДС» ОСОБА_ 4 при здійсненні ним фінанс ово-господарської діяльност і, а також вказує на незаконні сть дій співробітників ВДСБЕ З Жовтневого РВ ЛМУ ГУМВС Укр аїни в Луганській області, та к як дії з проведення позапла нових перевірок ними були вч иненні не на підставі і не в сп осіб, що передбачені Констит уцією і законами України.
З огляду на встановлені у су довому засіданні на підставі наявних доказів обставини с уд вважає, що позивач навів до кази, які згідно з чинним зако нодавством України обґрунто вують його вимоги.
Статтею 19 Конституції Украї ни передбачено, що органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов' язані діят и лише на підставі, в межах пов новажень та у спосіб, що перед бачені Конституцією та закон ами України.
Це означає, що дії та рішенн я державного чи іншого орган у управління повинно бути пр ийняте в межах компетенції в ідповідного органу, не поруш увати інтересів держави, пра в та інтересів фізичних чи юр идичних осіб, відповідати ви могам діючого законодавства і бути прийнятним у формі та п орядку, визначеному законом.
Отже суд, при вирішенні цієї справи керується принципом законності, відповідно до як ого органи державної влади, о ргани місцевого самоврядува ння, їхні посадові і службові особи зобов' язані діяти ли ше на підставі, в межах повнов ажень та у спосіб, що передбач ені Конституцією і законами України.
Тому, з огляду на викладене та наявні у справі докази суд дійшов висновку, що позовні в имоги позивача у справі щодо визнання протиправними дій співробітників ВДСБЕЗ Жовтн евого РВ ЛМУ ГУМВС України в Л уганській області при провед енні позапланових перевірок магазинів ТОВ «Евросеть ДС» , розташованих за адресами: м. Луганськ, кВ. Дружби (біля буди нку №1) та м. Луганськ, вул. Корол ьова, буд.78 та повернення майн а, відповідають чинному зако нодавству України, повністю підтверджені наявними у спра ві доказами і підлягають зад оволенню у повному обсязі.
Згідно квитанції №33892.276 від 19.03 .2009 року позивач сплатив судов ий збір на рахунок ГУДКУ в Луг анській області за позовом д о Жовтневого РВ ЛМУ ГУМВС Укр аїни в Луганській області в с умі 3,40 грн. Судове рішення ухва лене на користь сторони, яка н е є суб' єктом владних повно важень.
Відповідно до частини 1 ст. 94 КАС України якщо судове ріше ння ухвалене на користь стор они яка не є суб' єктом владн их повноважень, суд присуджу є всі здійснені нею документ ально підтверджені судові ви трати з Державного бюджету У країни.
Згідно ст. 160 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни у судовому засіданні, у як ому закінчився розгляд справ и, оголошено вступну та резол ютивну частини постанови та повідомлено представників с торін про те, що постанову у по вному обсязі буде виготовлен о протягом 5-денного строку.
На підставі викладеного , керуючись ст. ст. 2, 17, 87, 94, 98, 158, - 163 Код ексу адміністративного судо чинства України, суд
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов То вариства з обмеженою відпові дальністю «Евросеть ДС» до Ж овтневого районного відділу Луганського міського управл іння Головного управління Мі ністерства внутрішніх справ України в Луганській област і про визнання дій неправомі рними задовольнити у повному обсязі.
Визнати незаконними дії сп івробітників відділу держав ної служби боротьби з економ ічною злочинністю Жовтневог о районного відділу Луганськ ого міського управління Голо вного управління Міністерст ва внутрішніх справ України в Луганській області при про веденні позапланових переві рок магазинів Товариства з о бмеженою відповідальністю « Евросеть ДС», розташованих з а адресами: м. Луганськ, кВ. Дру жби (біля будинку №1) та м. Луган ськ, вул. Корольова, буд.78.
Зобов' язати Жовтневий ра йонний відділ Луганського мі ського управління ГУМВС Укра їни в Луганській області пов ернути Товариству з обмежено ю відповідальністю «Евросет ь ДС» незаконно вилучені сис темні блоки до комп' ютерів.
Стягнути з Державного бюдж ету України на користь Товар иства з обмеженою відповідал ьністю «Евросеть ДС» держа вне мито у сумі 3грн.40коп.
Постанова може бути оскар жена в апеляційному порядку до Донецького апеляційного а дміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі заяви про апеляційне оскарження в 10-денний строк з дня проголошення постанови, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст.160 цього Кодексу - з дня ск ладення в повному обсязі. Апе ляційна скарга на постанову суду першої інстанції подаєт ься протягом 20 днів після пода ння заяви про апеляційне оск арження. Апеляційна скарга м оже бути подана без попередн ього подання заяви про апеля ційне оскарження, якщо скарг а подається у строк, встановл ений для подання заяви про ап еляційне оскарження.
Постанова суду набирає з аконної сили після закінченн я строку апеляційного оскарж ення.
Постанову складено у пов ному обсязі та підписано 20 жов тня 2009 року.
СУДДЯ
Суд | Луганський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 15.10.2009 |
Оприлюднено | 15.12.2010 |
Номер документу | 6439846 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Луганський окружний адміністративний суд
Качуріна Людмила Сагідбатдалівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні