Ухвала
від 26.01.2017 по справі 820/4001/16
ХАРКІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 січня 2017 р.Справа № 820/4001/16

Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі

Головуючого судді: Подобайло З.Г.

Суддів: Тацій Л.В. , Григорова А.М.

за участю секретаря судового засідання Гришко Ю.В.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою ОСОБА_1 на постанову Харківського окружного адміністративного суду від 09.11.2016р. по справі № 820/4001/16

за позовом ОСОБА_2

до Приватного нотаріуса Харківського міського нотаріального округу Гібадулової Лариси Августинівни треті особи ОСОБА_1 , Департамент реєстрації Харківської міської ради , Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Чернишевська-50"

про визнання протиправними дій та скасування рішення,

ВСТАНОВИЛА:

Позивач, ОСОБА_2, звернулась до Харківського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Приватного нотаріуса Харківського міського нотаріального округу Гібадулової Лариси Августинівни в якому просить суд визнати протиправною державну реєстрацію юридичної особи Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Чернишевська-50" (61002, м. Харків, вул. Чернишевська, 50; ЄДРПОУ 40375501), здійснену приватним нотаріусом Гібадуловою Ларисою Августинівною, яка є державним реєстратором та скасувати в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань реєстраційний запис про державну реєстрацію юридичної особи Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Чернишевська- 50" (61002, м. Харків, вул. Чернишевська, 50; ЄДРПОУ 40375501).

Постановою Харківського окружного адміністративного суду від 09 листопада 2016 р. адміністративний позов ОСОБА_2 залишено без задоволення.

ОСОБА_1 та його представник ОСОБА_4 з постановою суду не згодні, подали апеляційну скаргу , вважають, що, приймаючи зазначену постанову, суд не повно з'ясував частину обставини, що мають значення для справи. В іншій частині обставин суд їх повно з'ясував, але висновки суду щодо цієї частини не відповідають встановленим ним обставинам справи, більше того - зроблені всупереч встановленим обставинам, при цьому судом порушені норми процесуального та матеріального права - застосовані норми закону, які втратили чинність як на момент проведення державної реєстрації юридичної особи ОСББ Чернишевська-50 , так і на час розгляду справи і вирішення судового спору, що призвело до ухвалення незаконної постанови. Постановлене судом рішення є незаконним, оскільки ухвалене на підставі норм ЗУ Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців в редакції, яка станом на 01.01.2016р. втратила чинність, без урахування норм чинної редакції ЗУ Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань , на яку в своєму позові посилається позивач. Апелянт вказує , що при виконанні своїх обов'язків нотаріус повинен був здійснити перевірку наявності підстав для відмови в державній реєстрації та встановити наступні обставини : - ОСББ Чернишевська-50 створена з порушенням встановленого законом порядку при створенні юридичної особи, протиправно зареєстрована в Єдиному державному реєстрі і діє у протиправний спосіб; - затверджений рішенням установчих зборів, що відображено в протоколі №1 від 02.02.2016р., Статут ОСББ Чернишевська-50 є недійсним як за фактом протиправності створення , так і за своїм змістом в частині визнання ОСББ Чернишевська-50 правонаступником ОСББ Садиба Чернишова щодо укладених останнім з комунальними підприємствами договорів на постачання до будинку відповідних ресурсів , оскільки : по-перше, ОСББ Садиба Чернишова не є припиненою юридичною особою, діє на підставі статуту і закону, є дієздатною і правоздатною, веде господарську діяльність, по-друге, припинення юридичної особи шляхом ліквідації, в процесі якого знаходиться ОСББ Садиба Чернишова за законом не передбачає правонаступництва; втрете засновниками (учасниками) юридичної особи ОСББ Чернишевська-50 , що створюється, є власники житлових і нежитлових приміщень будинку №50 по вул. Чернишевській в м. Харкові, які також є засновниками (учасниками) юридичної особи ОСББ Садиба Чернишова , що вже створена і діє на даний час в цьому ж будинку і щодо якої проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації. Просить суд апеляційної інстанції скасувати постанову Харківського окружного адміністративного суду від 09.11.2016р. , постановити нове рішення по справі, викладені в позовній заяві вимоги задовольнити.

Приватний нотаріус Харківського міського нотаріального округу Гібадулової Лариси Августинівни заперечує проти задоволення апеляційної скарги , вважає постанову суду першої інстанції прийнятою відповідно до вимог законодавства та з урахуванням всіх обставин справи.

Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку "Чернишевська-50" заперечує проти задоволення вимог апеляційної скарги , вважає , що вона не містить обґрунтувань , зазначення у чому полягає неправильність чи неповнота дослідження доказів і встановлення обставин справи та застосування норм права.

Колегія суддів, заслухавши суддю доповідача, пояснення сторін, присутніх у судовому засіданні , перевіривши рішення суду першої інстанції, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню, з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та підтверджено у суді апеляційної інстанції , що 28.03.2016 року до приватного нотаріуса Харківського міського нотаріального округу Гібадулової Л.А. звернувся ОСОБА_5 з заявою про реєстрацію ОСББ "Чернишевська-50", до якої було додано протокол установчих зборів від 02.02.2016 року та статут ОСББ.

На підставі зазначених документів до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесені дані про реєстрацію юридичної особи ХББ "Чернишевська-50".

Відмовляючи у задоволенні позовних вимог , суд першої інстанції виходив з того , що під час розгляду документів підстав для зупинення розгляду документів відповідно п. 27 Закону, нотаріусом не встановлено , заява про реєстрацію, протокол установчих зборів від 01.02.2016р. та статут ОСББ "Чернишевська-50" не мали жодних суперечностей чинному законодавству. ОСББ "Чернишевська-50" внесено до Єдиного реєстру, як новостворена організація, жодних даних про правонаступництво чи реорганізацію до Єдиного реєстру не внесено та відповідно ст. 9 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських нормувань" не підлягають внесенню. Суд вказує, що чинним законодавством не передбачено обов'язок реєстратора перевіряти наявність інших ОСББ за адресою під час внесення даних до Єдиного державного реєстру. Таким чином, суд першої інстанції приходить до висновку, що приватним нотаріусом Харківського міського нотаріального округу Гібадуловою Л.А. реєстрацію ОСББ "Чернишевська-50" проведено у порядку та з дотриманням всіх вимог , передбачених Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань".

Колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції щодо відмови у задоволенні позовних вимог , виходячи з наступного.

Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Спірні відносини регулюються Законом України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку .

Відповідно до ч. 2 ст. 6 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань (в редакції від 01.01.2016р. , яка діяла станом на момент виникнення спірних правовідносин) державний реєстратор: 1) приймає документи; 2) перевіряє документи на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 3) перевіряє документи на наявність підстав для відмови у державній реєстрації; 4) проводить реєстраційну дію (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови у державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 5) веде Єдиний державний реєстр; 6) веде реєстраційні справи; 7) здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

Статтею 25 Закону України визначений порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій.

Так, зокрема , частинами першою та дугою зазначеної статті , визначено , що державна реєстрація та інші реєстраційні дії проводяться на підставі: 1) документів, що подаються заявником для державної реєстрації; 2) судових рішень, що набрали законної сили та тягнуть за собою зміну відомостей в Єдиному державному реєстрі або заборону (скасування заборони) вчинення реєстраційних дій, а також надійшли в електронній формі від суду або державної виконавчої служби відповідно до Закону України "Про виконавче провадження";3) рішень, прийнятих за результатами оскарження в адміністративному порядку відповідно до статті 34 цього Закону.

Порядок проведення державної реєстрації та інших реєстраційних дій на підставі документів, що подаються заявником для державної реєстрації, включає: 1) заповнення форми заяви про державну реєстрацію - у разі подання документів особисто заявником (за бажанням заявника); 2) прийом документів за описом - у разі подання документів у паперовій формі; 3) виготовлення копій документів в електронній формі - у разі подання документів у паперовій формі; 4) внесення копій документів в електронній формі до Єдиного державного реєстру; 5) перевірку документів на наявність підстав для зупинення розгляду документів; 6) перевірку документів на наявність підстав для відмови в державній реєстрації; 7) прийняття рішення про проведення реєстраційної дії - для громадських формувань, символіки та засвідчення факту наявності всеукраїнського статусу громадського об'єднання; 8) проведення реєстраційної дії (у тому числі з урахуванням принципу мовчазної згоди) за відсутності підстав для зупинення розгляду документів та відмови в державній реєстрації шляхом внесення запису до Єдиного державного реєстру; 9) формування та оприлюднення на порталі електронних сервісів виписки, результатів надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації та установчих документів юридичної особи.

Відповідно до вимог статті 15 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань документи, що подаються для державної реєстрації, повинні відповідати таким вимогам: 1) документи мають бути викладені державною мовою та додатково, за бажанням заявника, - іншою мовою (крім заяви про державну реєстрацію); 2) текст документів має бути написаний розбірливо (машинодруком або від руки друкованими літерами); 3) документи не повинні містити підчищення або дописки, закреслені слова та інші виправлення, не обумовлені в них, орфографічні та арифметичні помилки, заповнюватися олівцем, а також містити пошкодження, які не дають змоги однозначно тлумачити їх зміст; 4) документи в електронній формі мають бути оформлені згідно з вимогами, визначеними законодавством; 5) заява про державну реєстрацію підписується заявником. У разі подання заяви про державну реєстрацію поштовим відправленням справжність підпису заявника повинна бути нотаріально засвідчена; 6) рішення уповноваженого органу управління юридичної особи повинно бути оформлено з дотриманням вимог, встановлених законом, та відповідати законодавству; 7) рішення про припинення юридичної особи має містити відомості про персональний склад комісії з припинення (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії), її голову або ліквідатора, реєстраційні номери облікових карток платників податків або серію та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта), про порядок та строк заявлення кредиторами своїх вимог; 8) установчий документ юридичної особи, положення, регламент, список суддів постійно діючого третейського суду, статут (положення) громадського формування, що не має статусу юридичної особи, повинен містити відомості, передбачені законодавством, та відповідати законодавству; 9) установчий документ юридичної особи викладається у письмовій формі, прошивається, пронумеровується та підписується засновниками (учасниками) або уповноваженими ними особами; 10) установчі документи банків, інших юридичних осіб, які згідно із законом підлягають погодженню (реєстрації) відповідно Національним банком України, іншими державними органами, подаються з відміткою про їх погодження відповідним органом; 11) внесення змін до установчого документа юридичної особи, положення, регламенту, списку суддів постійно діючого третейського суду, статуту (положення) громадського формування, що не має статусу юридичної особи, оформляється шляхом викладення його в новій редакції; 12) передавальний акт (у разі злиття, приєднання, перетворення) та розподільчий баланс (у разі поділу або виділу) юридичної особи повинні відповідати вимогам, встановленим законом; 13) документи, видані відповідно до законодавства іноземної держави, повинні бути легалізовані (консульська легалізація чи проставлення апостиля) в установленому законодавством порядку, якщо інше не встановлено міжнародними договорами; 14) документ, викладений іноземною мовою, повинен бути перекладений на державну мову із засвідченням вірності перекладу з однієї мови на іншу або підпису перекладача в установленому законодавством порядку;15) зображення та опис символіки повинні бути оформлені з дотриманням вимог, встановлених законом, та відповідати законодавству.

Згідно вимог ст. 27 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань підставами для зупинення розгляду документів, поданих для державної реєстрації, є: 1) подання документів або відомостей, визначених цим Законом, не в повному обсязі; 2) невідповідність документів вимогам, установленим статтею 15 цього Закону; 3) невідповідність відомостей, зазначених у заяві про державну реєстрацію, відомостям, зазначеним у документах, поданих для державної реєстрації, або відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 4) невідповідність відомостей, зазначених у документах, поданих для державної реєстрації, відомостям, що містяться в Єдиному державному реєстрі; 5) невідповідність реєстраційного номера облікової картки платника податків або серії та номера паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків, повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку в паспорті про право здійснювати платежі за серією та номером паспорта) відомостям, наданим відповідно до статті 13 цього Закону; 6) несплата адміністративного збору або сплата не в повному обсязі; 7) подання документів з порушенням встановленого законодавством строку для їх подання.

Зупинення розгляду документів з підстав, не передбачених цією статтею, не допускається.

Статтею 28 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань визначені підстави для відмови у державній реєстрації: 1) документи подано особою, яка не має на це повноважень; 2) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення щодо заборони проведення реєстраційної дії; 3) у Єдиному державному реєстрі містяться відомості про судове рішення про арешт корпоративних прав - у разі державної реєстрації змін до відомостей про юридичну особу, що містяться в Єдиному державному реєстрі, у зв'язку із зміною частки засновника (учасника) у статутному (складеному) капіталі (пайовому фонді) юридичної особи; 4) не усунуто підстави для зупинення розгляду документів протягом встановленого строку; 5) документи суперечать вимогам Конституції та законів України; 6) документи суперечать статуту громадського формування; 7) порушено встановлений законом порядок створення юридичної особи, громадського формування, що не має статусу юридичної особи; 8) невідповідність найменування юридичної особи вимогам закону; 9) щодо засновника (учасника) юридичної особи, що створюється, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 10) щодо юридичної особи, стосовно якої подано заяву про державну реєстрацію змін до відомостей Єдиного державного реєстру, пов'язаних із зміною засновників (учасників) юридичної особи, проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації; 11) документи для державної реєстрації припинення юридичної особи подані: раніше строку, встановленого цим Законом; щодо юридичної особи, що припиняється в результаті її ліквідації та є засновником (учасником) інших юридичних осіб та/або має не закриті відокремлені підрозділи; в Єдиному державному реєстрі відсутній запис про державну реєстрацію юридичної особи, утвореної шляхом реорганізації в результаті злиття, приєднання, поділу або перетворення; щодо акціонерного товариства, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованої реєстрації випуску акцій; щодо юридичної особи - емітента цінних паперів, стосовно якого надійшли відомості про наявність нескасованих випусків цінних паперів; щодо юридичної особи, що ліквідується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування; щодо юридичної особи, що реорганізується, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати податків і зборів та/або наявність заборгованості із сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та відсутній узгоджений план реорганізації юридичної особи; щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про наявність заборгованості із сплати страхових коштів до Пенсійного фонду України та фондів соціального страхування; щодо юридичної особи, стосовно якої надійшли відомості про відкрите виконавче провадження; щодо юридичної особи, стосовно якої відкрито провадження у справі про банкрутство.

Матеріали справи свідчать , що 28.03.2016 до приватного нотаріуса Харківського міського нотаріального округу Гібадулової Л.А. звернувся ОСОБА_5 з заявою про реєстрацію ОСББ Чернишевська- 50 , до якої було додано протокол установчих зборів від 02.02.2016 року та статут ОСББ , на підставі яких до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесені дані про реєстрацію юридичної особи ОСББ Чернишевська-50 , про що зроблено відповідний запис 14801020000069133.

Позивач вважає , що при проведені реєстрації нотаріус повинна була встановити наступні обставини: ОСББ Чернишевська-50 створена з порушенням встановленого законом порядку при створенні юридичної особи, а саме порушено ч.3 ст. 4 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку відповідно до якої в одному багатоквартирному будинку може бути створено тільки одне об'єднання; Статут ОСББ Чернишевська-50 є недійсним як за фактом протиправності створення самого ОСББ Чернишевська-50 , так і за своїм змістом в частині визнання ОСББ Чернишевська-50 правонаступником ОСББ Садиба Чернишова в частині укладених останнім з комунальними підприємствами договорів на постачання до будинку відповідних ресурсів за наступних причин: по-перше: ОСББ Садиба Чернишова не є припиненою юридичною особою, діє на підставі Статуту і Закону, є дієздатною і правоздатною, веде господарську діяльність, по-друге: припинення юридичної особи шляхом ліквідації , в процесі якого знаходиться ОСББ Садиба Чернишова , за Законом не передбачає правонаступництва; засновниками (учасниками) юридичної особи ОСББ Чернишевська-50 , що створюється, є власники житлових і нежитлових приміщень будинку №50 по вул. Чернишевській в м. Харкові, які також є засновниками (учасниками) юридичної особи ОСББ Садиба Чернишова , що вже створена і діє на даний час в цьому ж будинку і щодо якої проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації.

Так, судом апеляційної інстанції встановлено та підтверджено матеріалами справи, що рішенням Апеляційного суду Харківської області від 25.06.2013 року по справі № 2/2018/3011/2012/13, яке є чинним, визнано незаконним та скасовано рішення установчих зборів власників приміщень у будинку № 50 по вул. Чернишевська в м. Харкові, що оформлене протоколом №1 від 14.05.2010 року. Визнано недійсним Статут Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Садиба Чернишова , (м. Харків, вул. Чернишевська.50, код ЄДРПОУ 37091418), затверджений рішенням загальних зборів від 14.05.2010 року. Визнано недійсним державну реєстрацію Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Садиба Чернишова (м. Харків, вул. Чернишевська, 50, Код ЕДРПОУ 37091418). Припинено юридичну особу Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Садиба Чернишова (м. Харків, вул. Чернишевська, 50, Код ЕДРПОУ 37091418). Призначено головою ліквідаційної комісії Об'єднання співвласників багатоквартирного будинку Садиба Чернишова (м. Харків, вул. Чернишевська, 50, Код ЕДРПОУ 37091418) ОСОБА_5 (61082, АДРЕСА_1). Рішення Апеляційного суду Харківської області від 25.06.2013 року залишено без змін ухвалою ВССУ від 27.09.2013 року.

04.07.2013 року до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців внесено відомості про перебування ОСББ Садиба Чернишова в стані припинення за судовим рішенням про визнання недійсним запису про проведення державної реєстрації через порушення закону, допущені при створенні юридичної особи, які не можна усунути.

Таким чином, ОСББ Садиба Чернишова - юридична особа, що перебуває у стані припинення - ліквідаційній процедурі.

Враховуючи наявність рішення Апеляційного суду Харківської області від 25.06.2013 року по справі № 2/2018/3011/2012/13 про визнання незаконним та скасування рішення установчих зборів ОСББ Садиба Чернишова , визнання недійсним державної реєстрації та Статуту, колегія суддів зазначає , що ОСББ Садиба Чернишова не створювалось у порядку, визначеному Законом України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку , не має статусу об'єднання співвласників багатоквартирного будинку та фактично не існує.

Процедура ліквідації незаконно створеного ОСББ Садиба Чернишова на підставі рішення суду не впливає на створення нової юридичної особи ОСББ Чернишевська-50 в будинку № 50 по вул. Чернишевська в м. Харкові .

Відповідно незаконне створення ОСББ Садиба Чернишова не може бути юридично правомірною перешкодою створення нового ОСББ Чернишевська-50 за цією ж адресою.

З огляду на наведене, доводи апелянта щодо порушення встановленого законом порядку при створенні юридичної особи ОСББ Чернишевська-50 є безпідставниними та не можуть бути підставою визнання недійсною та скасування державної реєстрації юридичної особи ОСББ Чернишевська-50 .

Стосовно доводів позовної заяви та апеляційної скарги щодо порушення законодавства у зв'язку з наявністю у статуті ОСББ Чернишевська-50 положень про правонаступництво за договорами про утримання та обслуговування будинку № 50 по вул. Чернишевська, в м. Харкові, що були укладені з ОСББ Садиба Чернишова , колегією суддів встановлено наступне.

Відповідно до ч. 1 ст. 21 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку кошти об'єднання складаються з залишків коштів на утримання і ремонт багатоквартирного будинку на рахунках особи, що здійснювала управління таким будинком до створення об'єднання.

Таким чином , новостворене ОСББ Чернишевська-50 згідно ст. 21 Закону України Про об'єднання співвласників багатоквартирного будинку зобов'язане прийняти залишки коштів на утримання і ремонт багатоквартирного будинку на рахунках особи, що здійснювала управління таким будинком до створення об'єднання.

Саме таке передавання було і зроблено та з 01.04.2016 року будинок № 50 по вул. Чернишевська в м. Харкові переданий на баланс в управління ОСББ Чернишевська-50 . Співвласниками багатоквартирного будинку було затверджено порядок обслуговування будинку, визначено обсяг і вартість послуг, затверджено кошторис ОСББ Чернишевська-50 .

ОСББ Садиба Чернишова , перебуваючи у ліквідаційній процедурі, передала всі кошти, у тому числі дебіторські заборгованості (право вимоги) ,пов'язані з обслуговуванням будинку № 50 по вул. Чернишевській в м. Харкові і не заперечує, проти передання ОСББ Чернишевська-50 всіх прав та обов'язків за всіма договорами, пов'язаними з обслуговуванням і утриманням багатоквартирного будинку.

Колегія суддів зазначає , що питання правонаступництва за договорами пов'язаними з обслуговуванням багатоквартирного будинку не стосуються позивача і не відносяться до публічних правовідносин, а відповідно не можуть бути підставою для відмови у проведенні реєстрації юридичної особи ОСББ Чернишевська-50 .

Доводи апелянта з посиланням на те , що засновниками (учасниками) юридичної особи ОСББ Чернишевська-50 , що створюється, є власники житлових і нежитлових приміщень будинку №50 по вул. Чернишевській в м. Харкові, які також є засновниками (учасниками) юридичної особи ОСББ Садиба Чернишова , що вже створена і діє на даний час в цьому ж будинку і щодо якої проведено державну реєстрацію рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації є помилковими, виходячи з наступного.

Відповідно до п. 9 ч. 1 ст. 28 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань (в редакції від 01.01.2016р. , яка діяла станом на момент виникнення спірних правовідносин ) підставою для відмови у державній реєстрації є проведення державної реєстрації рішення про припинення юридичної особи в результаті її ліквідації щодо засновника (учасника) юридичної особи, що створюється.

Норми вказаного Закону не містять такої підстави для відмови у державній реєстрації як наявність рішення про припинення фізичної особи - засновника (учасника) юридичної особи, така підстава стосується лише юридичної особи (підприємства), яка була у складі засновників (учасників) юридичної особи.

В даному випадку , засновниками ОСББ Садиба Чернишова є власники житлових і нежитлових приміщень будинку №50 по вул. Чернишевській в м. Харкові , тобто фізичні особи, відносно яких взагалі будь-які записи до ЄДР не вносяться.

Враховуючи вищенаведене , колегія суддів дійшла висновку, що отримавши документи, визначені ст. 15 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань , а саме заяву про реєстрацію, протокол установчих зборів від 01.02.2016р. та статут ОСББ "Чернишевська-50", які не суперечили вимогам Закону , у нотаріуса були відсутні підстави для зупинення та відмови у проведенні державної реєстрації ОСББ "Чернишевська-50" , передбачені ст. ст.27, 28 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань , тому така реєстрація проведена в порядку та з дотриманням вимог Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань".

Доводи апелянта з посиланням на застосування судом першої інстанції невірної редакції Закону не впливають на вирішення справи по суті та не призвело до прийняття неправильного рішення. Судом апеляційної інстанції при прийнятті рішення враховано наведені доводи та застосовано редакцію Закону , яка діяла на момент вчинення спірної реєстраційної дії.

Враховуючи вищевикладене , доводи апеляційної скарги є безпідставними, не впливають на правомірність висновків суду, а відповідно і підстави для скасування постанови суду першої інстанції відповідно до ст. 202 КАС України відсутні.

Відповідно до ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

На підставі наведеного, суд апеляційної інстанції погоджується повністю із висновком суду першої інстанції щодо відмови у задоволенні позовних вимог, тому судове рішення не підлягає скасуванню, апеляційна скарга не підлягає задоволенню.

Керуючись ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -

У Х В А Л И Л А:

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 залишити без задоволення.

Постанову Харківського окружного адміністративного суду від 09.11.2016р. по справі № 820/4001/16 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.

Головуючий суддя (підпис)Подобайло З.Г. Судді (підпис) (підпис) Тацій Л.В. Григоров А.М. Повний текст ухвали виготовлений 31.01.2017 р.

СудХарківський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.01.2017
Оприлюднено02.02.2017
Номер документу64434799
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —820/4001/16

Ухвала від 24.09.2018

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Біленський О.О.

Постанова від 31.07.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 30.07.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Мороз Л.Л.

Ухвала від 10.03.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 24.02.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Черпіцька Л.Т.

Ухвала від 26.01.2017

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 01.12.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Ухвала від 01.12.2016

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Подобайло З.Г.

Постанова від 09.11.2016

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

Ухвала від 08.08.2016

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Зінченко А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні