ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД 79018, м. Львів, вул. Чоловського, 2; e-mail: inbox@adm.lv.court.gov.ua; тел.: (032)-261-58-10 П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
01 лютого 2017 року Справа № 813/4436/16
Львівський окружний адміністративний суд у складі судді Кузана Р.І., розглянувши в порядку скороченого провадження в м. Львові адміністративну справу за позовом Головного управління Держпраці у Львівській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Стрийський гравійний дробильно-сортувальний завод" про застосування заходів реагування,-
в с т а н о в и в :
Головне управління Держпраці у Львівській області (надалі - позивач, ГУ Держпраці у Львівській області) звернулося до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Стрийський гравійний дробильно-сортувальний завод" (надалі - відповідач, ТзОВ "Стрийський гравійний дробильно-сортувальний завод"), в якому просить застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до ТзОВ "Стрийський гравійний дробильно-сортувальний завод", а саме - зобов'язати відповідача зупинити виконання робіт з подальшої експлуатації механізмів підвищеної небезпеки, зокрема, стрічкових конвеєрів №2, №4, №8 дробильно-сортувального цеху до усунення виявлених перевіркою порушень та отримання рішення суду про відновлення робіт.
Ухвалою від 19.12.2016 суд відкрив скорочене провадження у даній справі, надав відповідачу строк для подання заперечення проти позову або заяви про визнання позову та роз'яснив наслідки такого неподання.
Сторони належним чином повідомлялись про розгляд справи в порядку скороченого провадження.
Відповідачем не подано заперечення проти позову та необхідних документів або заяви про визнання позову у передбачений частиною третьою статті 183 2 Кодексу адміністративного судочинства України десятиденний строк з дня одержання ухвали про відкриття скороченого провадження.
Оцінивши повідомлені позивачем обставини справи та дослідивши докази, якими вони обґрунтовуються, суд прийшов до висновку про наявність достатніх підстав для прийняття рішення в порядку скороченого провадження, виходячи з наступного.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування (надалі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб'єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Згідно з пунктом 3 Положення про Державну службу України з питань праці, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2015 р. N 96, основними завданнями Держпраці є:
1) реалізація державної політики у сферах промислової безпеки, охорони праці, гігієни праці, поводження з вибуховими матеріалами, здійснення державного гірничого нагляду, а також з питань нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю, зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування в частині призначення, нарахування та виплати допомоги, компенсацій, надання соціальних послуг та інших видів матеріального забезпечення з метою дотримання прав і гарантій застрахованих осіб;
2) здійснення комплексного управління охороною праці та промисловою безпекою на державному рівні;
3) здійснення державного регулювання і контролю у сфері діяльності, пов'язаної з об'єктами підвищеної небезпеки;
4) організація та здійснення державного нагляду (контролю) у сфері функціонування ринку природного газу в частині підтримання належного технічного стану систем, вузлів і приладів обліку природного газу на об'єктах його видобутку та забезпечення безпечної і надійної експлуатації об'єктів Єдиної газотранспортної системи.
Відповідно до п. п. 16 п. 4 цього ж Положення Державна служба з питань праці, відповідно до покладених на неї завдань, здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства у сфері охорони праці в частині безпечного ведення робіт, гігієни праці, промислової безпеки, безпеки робіт у сфері поводження з вибуховими матеріалами промислового призначення, у тому числі з питань: забезпечення працівників спеціальним одягом, спеціальним взуттям та іншими засобами індивідуального та колективного захисту; монтажу, ремонту, реконструкції, налагодження і безпечної експлуатації машин, механізмів, устаткування, транспортних та інших засобів виробництва і машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Пунктом 1 Положення про Головне управління Держпраці у Львівській області, затвердженого наказом Державної служби України з питань праці № 8 від 04.02.2016, визначено, що Головне управління Держпраці у Львівській області є територіальним органом Державної служби України з питань праці, що їй підпорядковується.
Статтею 4 Закону України "Про охорону праці" від 14.10.1992 № 2694 визначено, що державна політика в галузі охорони праці базується, у тому числі, на принципах пріоритету життя і здоров'я працівників, повної відповідальності роботодавця за створення належних, безпечних і здорових умов праці.
Згідно з п. 1.4 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом МНС України від 11.08.2011 № 826 (далі - Положення № 826), загроза життю та здоров'ю працівників - виникнення умов, за яких подальше продовження виконання робіт або експлуатація об'єкта, машин і механізмів несе ризик спричинення внаслідок цих умов фізичної шкоди працівникові, в тому числі такої, яка може призвести до смертельних наслідків.
Пунктом 2.26 Положення №826 передбачено, що право заборони виконання робіт, виробництва виникає у разі виявлення під час перевірки, зокрема, порушень вимог законодавства з охорони праці та промислової безпеки, що створюють загрозу життю працівників.
Відповідно до частини 5 статті 4 Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності" повне або часткове зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг допускається за постановою адміністративного суду, ухваленою за результатами розгляду позову органу державного нагляду (контролю) щодо застосування заходів реагування.
Судом встановлено, що Уповноваженою посадовою особою Головного управління Держпраці у Львівській області головним державним інспектором відділу нагляду у гірничодобувній промисловості Прейс Ігорем Павловичем відповідно до наказу Головного Управління Держпраці від 20.10.2016 № 1415-П у присутності уповноважених осіб відповідача - інженера з охорони праці ОСОБА_2, начальника дробильно-сортувального цеху ОСОБА_3 у період з 9.00 год. 25.10.2016 по 18.00 год. 26.10.2016 проведено планову перевірку ТзОВ "Стрийський гравійний дробильно-сортувальний завод щодо дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з питань охорони праці та промислової безпеки.
В результаті проведеної перевірки були виявлені факти порушення вимог чинних нормативно - правових актів з охорони праці, в тому числі й порушення, які створюють загрозу життю працюючих і не були своєчасно усунені на момент проведення перевірки, а саме на стрічкових конвеєрах №2, №4, №8 дробильно-сортувального цеху відсутні:
- пристрій, що запобігає боковому сходу стрічки і датчики від бокового сходу стрічки;
- пристрої, що вловлюють вантажну ланку стрічки під час її розривання;
- пристрої для механізованого очищення стрічки і барабанів від налиплого матеріалу;
- пристрої, що вимикають привід у разі розриву і пробуксовки стрічки, розриву тросів натяжних пристроїв.
Результати перевірки оформлено актом від 25.10.2016 №13/27/059/1965.
Позивач вважає, що дані порушення створюють загрозу життю працівників ТзОВ "Стрийський гравійний дробильно-сортувальний завод", у зв'язку з чим звернувся до суду з даним адміністративним позовом.
Відповідачем не надано жодних доказів щодо усунення виявлених порушень, зазначених в акті перевірки від 25.10.2016 №13/27/059/1965.
Згідно з п.5 ч.1 ст. 183-2 КАС України скорочене провадження застосовується в адміністративних справах щодо застосування у випадках, передбачених законом, заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю), якщо вони можуть бути застосовані виключно за судовим рішенням.
Враховуючи вищевикладене, з метою недопущення спричинення шкоди життю чи здоров'ю людей, у зв'язку з ненаданням відповідачем жодних доказів щодо усунення порушень, зазначених в акті перевірки від 25.10.2016 №13/27/059/1965, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог ГУ Держпраці у Львівській області про застосування заходів реагування у сфері державного нагляду.
Суд зазначає, що за наявності відповідних доказів того, що обставини, які є підставою для вжиття заходів реагування, перестануть існувати або будуть усунуті, відповідач може подати відповідну заяву до суду про їх скасування, в порядку, передбаченому п.п. 12 та 13 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України.
У відповідності до вимог ст. 94 КАС України судові витрати на користь позивача не присуджуються.
Керуючись ст. ст. 17-19, 94, 160-163, 183-2 КАС України, суд, -
п о с т а н о в и в :
адміністративний позов задовольнити повністю.
Застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду, а саме зобов'язати Товариство з обмеженою відповідальністю "Стрийський гравійний дробильно-сортувальний завод" (село Піщани, Стрийський район, Львівська область, 80100, код ЄДРПОУ 03575474) зупинити виконання робіт з подальшої експлуатації механізмів підвищеної небезпеки, а саме стрічкових конвеєрів №2, №4, №8 дробарно-сортувального цеху, до усунення порушень, що створюють загрозу життю працівників, зокрема: встановлення на стрічкові конвеєри №2, №4, №8 дробильно-сортувального цеху пристрою, що запобігає боковому сходу стрічки і датчиків від бокового сходу стрічки; пристроїв, що вловлюють вантажну ланку стрічки під час її розривання; пристроїв для механізованого очищення стрічки і барабанів від налиплого матеріалу; пристроїв, що вимикають привід у разі розриву і пробуксовки стрічки, розриву тросів натяжних пристроїв, та отримання рішення суду про відновлення робіт.
Постанова може бути оскаржена шляхом подачі протягом десяти днів з дня одержання копії постанови апеляційної скарги, яка подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Львівський окружний адміністративний суд з одночасним надсиланням копії апеляційної скарги особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Постанова набирає законної сили в строк та в порядку, передбаченому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова, прийнята у скороченому провадженні, крім випадків оскарження її в апеляційному порядку, є остаточною.
Постанова суду, прийнята у порядку скороченого провадження, виконується негайно.
Суддя Р.І. Кузан .
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.02.2017 |
Оприлюднено | 08.02.2017 |
Номер документу | 64455359 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кузан Ростислав Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кузан Ростислав Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кузан Ростислав Ігорович
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Кузан Ростислав Ігорович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні