ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 січня 2013 року Справа № 823/60/13-а
08 год. 30 хв. м. Черкаси
Черкаський окружний адміністративний суд в складі:
головуючого -судді Кульчицького С.О.,
при секретарі - Поліщук О.О.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Христинівської міжрайонної державної податкової інспекції Черкаської області Державної податкової служби до фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 про стягнення заборгованості,
ВСТАНОВИВ:
Христинівська міжрайонна державна податкова інспекція Черкаської області Державної податкової служби звернулась до Черкаського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить стягнути з рахунків фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 податковий борг в сумі 9144 грн. 40 коп.
Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що відповідач порушив вимоги Податкового кодексу України.
Позивач надав суду клопотання про розгляд справи без участі представника позивача.
Відповідач до зали судового засідання не з'явився, заперечення на позов не надавав, явку своїх представників на судовий розгляд справи не забезпечив, хоча про час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.
Виходячи з положень ч. 2 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вважає, що неприбуття в судове засідання без поважних причин представника сторони або третьої особи, які прибули в судове засідання, або неповідомлення ним про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.
Розглянувши подані позивачем документи і матеріали адміністративного позову, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив.
ОСОБА_1 зареєстрований як фізична особа-підприємець Монастирищенською районною державною адміністрацією Черкаської області, ідентифікаційний номер НОМЕР_1. Відповідно до довідки про взяття на облік платника податків від 17.05.2011 року №120, відповідач взятий на облік платників податків в Христинівській МДПІ Черкаської області 17.05.2011 року за № 2980.
ОСОБА_1 є платником єдиного податку, що підтверджується корінцем свідоцтва про сплату єдиного податку від 01.04.2012 року серія А № 177800.
Відповідно до п. 2 Указу Президента України Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності (№727/98) від 03.07.1998 року (надалі за текстом - Указ ), суб'єкти малого підприємництва - фізичні особи мають право самостійно обрати спосіб оподаткування доходів за єдиним податком шляхом отримання свідоцтва про сплату єдиного податку.
Пунктом 2 Указу визначено, що ставка єдиного податку для суб'єктів малого підприємництва - фізичних осіб встановлюється місцевими радами за місцем їх державної реєстрації залежно від виду діяльності і не може становити менше 20 гривень та більше 200 гривень на місяць. У разі коли фізична особа - суб'єкт малого підприємництва здійснює кілька видів підприємницької діяльності, для яких установлено різні ставки єдиного податку, нею придбавається одне свідоцтво і сплачується єдиний податок, що не перевищує встановленої максимальної ставки. Суб'єкт підприємницької діяльності - фізична особа сплачує єдиний податок щомісяця не пізніше 20 числа наступного місяця.
Відділення Державного казначейства України наступного дня після надходження коштів перераховують суми єдиного податку у таких розмірах: до місцевого бюджету - 43 відсотки; до Пенсійного фонду України - 42 відсотки; на обов'язкове соціальне страхування - 15 відсотків (у тому числі до Державного фонду сприяння зайнятості населення - 4 відсотки) для відшкодування витрат, які здійснюються відповідно до законодавства у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, а також витрат, зумовлених народженням та похованням.
Згідно пп. 3 п. 1 підрозділу 8 Податкового кодексу України єдиний податок сплачується на рахунок відповідного бюджету в розмірі частини єдиного податку, що підлягає перерахуванню до цих бюджетів відповідно до норм Указу Президента України Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва . При цьому розподіл коштів єдиного податку на загальнообов'язкове державне соціальне страхування та/або до Пенсійного фонду України Державним казначейством України не здійснюється.
Враховуючи приписи Податкового кодексу України, відповідач повинен сплачувати до місцевого бюджету щомісяця не пізніше 20 числа наступного на окремий рахунок відділення Державного казначейства України.
Відповідач в порушення вимог чинного законодавства не сплатив єдиний податок в сумі 9144 грн. 40 коп.
Відповідно до п. 14.1.175. ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг -сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Згідно підрозділу 8, розділу ХХ Податкового кодексу України Особливості справляння єдиного податку та фіксованого податку з 1 січня 2011 року до внесення змін до розділу XIV Податкового кодексу України в частині оподаткування суб'єктів малого підприємництва застосовується Указ Президента України від 3 липня 1998 року № 727 Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва (з наступними змінами) .
Оподаткування єдиним податком за своєю суттю є спрощеним порядком оподаткування, оскільки він встановлюється у вигляді платежу, який не залежить від розміру доходів платника такого податку, за фіксованою ставкою відповідно до рішення місцевої ради. Обрання такої системи оподаткування є правом фізичної особи-підприємця. Таким чином, платник податків, надаючи до органу податкової служби заяву про застосування спрощеної системи оподаткування, погоджується на сплату єдиного податку щомісяця у розмірі, встановленому місцевою радою. Тобто, сума єдиного податку є узгодженою з моменту видачі такому платнику податків свідоцтва про сплату єдиного податку і у подальшому узгодження щомісяця не потребує. За таких обставин, сума єдиного податку узгоджена відповідачем з моменту отримання ним свідоцтва про сплату єдиного податку, а саме з 01.04.2012 року.
Відповідно до п. 5 Указу суб'єкти малого підприємництва несуть відповідальність за правильність обчислення, своєчасність подання розрахунків та сплати сум єдиного податку згідно із законодавством України.
Виходячи із зазначених норм, суд приходить до висновку, що сплата єдиного податку не пов'язана з отриманням доходу, отже єдиний податок відповідачем повинен сплачуватись.
Контролюючими органами щодо податків, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів, а також стосовно законодавства, контроль за дотриманням якого покладається на органи державної податкової служби, є органи державної податкової служби (п. 41.1 статті 41 Податкового кодексу України).
Оскільки відповідне право органів державної податкової служби на звернення до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини, передбачено п. 20.1.18 статті 20 Податкового кодексу України, суд вважає доведеним право позивача на стягнення з відповідача заборгованості зі сплати єдиного податку з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника на загальну суму 9144 грн. 40 коп.
Оскільки податкове зобов'язання відповідача в сумі 9144 грн. 40 коп. не було сплачено у встановлені строки, таке зобов'язання визнається податковим боргом, який підлягає сплаті.
Відповідно до ч. 1 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Доказів, які б спростовували доводи позивача, відповідач суду не надав.
Беручи до уваги, що відповідач, у встановлені законодавством строки, не сплатив єдиний податок, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню у повному обсязі.
Інших доказів сторони не назвали та не надали.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, судові витрати (судовий збір) згідно ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України стягненню з відповідача не підлягають.
Керуючись ст. ст. 9, 69-71, 94, 97, ст. 128, ст. ст. 158-163 КАС України, Черкаський окружний адміністративний суд,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з рахунків у банках, обслуговуючих фізичну особу-підприємця ОСОБА_1 (19100, Черкаська область, м. Монастирище, вул. Івана Богуна, буд. 37, ідентифікаційний номер НОМЕР_1) до державного бюджету України через Христинівську міжрайонну державну податкову інспекцію Черкаської області Державної податкової служби (19100, Черкаська область, м. Монастирище, вул. Леніна, 103, ідентифікаційний код 38031229) податковий борг з єдиного податку в сумі 9144 (дев'ять тисяч сто сорок чотири) грн. 40 коп.
Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд в порядку передбаченому ст. ст. 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий С.О.Кульчицький
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.01.2013 |
Оприлюднено | 07.02.2017 |
Номер документу | 64455924 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
С.О.Кульчицький
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні