Ухвала
від 27.01.2017 по справі 757/4868/17-к
ПЕЧЕРСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

печерський районний суд міста києва

Справа № 757/4868/17-к

У Х В А Л А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 січня 2017 року слідчий суддя Печерського районного суду м. Києва Шапутько С.В., за участю секретаря Березовської К.А., прокурора Ковальчука О.П., розглянувши у судовому засіданні в залі суду в м. Києві клопотання слідчого в особливо важливих справах першого слідчого відділу управління спеціальних розслідувань Департаменту спеціальних розслідувань Генеральної прокуратури України Слісаренка Я.А., погоджене прокурором відділу процесуального керівництва у кримінальних провадженнях слідчих управління спеціальних розслідувань Генеральної прокуратури України Ковальчуком О.П. про надання дозволу на проведення позапланової виїзної ревізії, -

В С Т А Н О В И В :

В провадження слідчого судді надійшло клопотання про надання дозволу на проведення у кримінальному провадженні №42016000000002675 позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в АР Крим (код ЄДРПОУ 08592230, юридична адреса: вул. Б. Хмельницького, 4, м. Сімферополь, 95034) та управління Міністерства внутрішніх справ України в м. Севастополі (код ЄДРПОУ 08673543, юридична адреса: вул. Пушкіна, 10, м. Севастополь, 99011), замість яких, відповідно до постанови КМ України від 16 вересня 2015 року № 730 утворено Головне управління Національної поліції в АР Крим та м. Севастополі (код ЄДРПОУ 40108756, юридична адреса: 65045, м. Одеса, вул. Преображенська, 44), за період із 01.01.2010 по 30.03.2014, строком на 20 (двадцять) робочих днів, починаючи з 13.02.2017, за наступними питаннями:

- правильність нарахування та сплати (виплати) заробітної плати, матеріальної допомоги, премій, доплат, надбавок, гарантійних і компенсаційних виплат, інших обов'язкових нарахувань тощо ГУМВС України в АР Крим та УМВС України в м. Севастополі відповідно до вимог Кодексу законів про працю України, Закону України Про оплату праці , Закону України Про міліцію , постанов Кабінету Міністру України та інших нормативних актів України співробітникам правоохоронних органів (міліції), у тому числі співробітникам спецпідрозділів Беркут МОП Беркут МВС України, які відрядженні до м. Києва з різних регіонів України у період із 01.01.2013 по 01.06.2014;

- чи були допущенні порушення чинного на той час законодавства при нарахуванні та сплаті (виплаті) заробітної плати, матеріальної допомоги, премій, доплат, надбавок, гарантійних і компенсаційних виплат, інших обов'язкових нарахувань тощо ГУМВС України в АР Крим та УМВС України в м. Севастополі, у період із 01.01.2013 по 01.06.2014;

- чи відповідає вимогам діючого законодавства України розміри встановлених співробітникам ГУМВС України в АР Крим та УМВС України в м. Севастополі надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат у період із 01.01.2013 по 01.06.2014? Чи були допущенні порушення чинного на той час законодавства при визначені розміру (процентних ставок) надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат тощо; якщо так, які саме порушення, ким саме вони допущені та до яких наслідків (шкоди) вони призвели;

- у якій формі здійснювалася виплата заробітної плати, матеріальної допомоги, премій, доплат, надбавок, гарантійних і компенсаційних виплат, інших обов'язкових нарахувань тощо ГУМВС України в АР Крим та УМВС України в м. Севастополі, у тому числі співробітникам спецпідрозділів Беркут МОП Беркут МВС України, які були відрядженні до м. Києва у період із 01.01.2013 по 01.06.2014;

- який розмір заробітної плати, матеріальної допомоги, премій, доплат, надбавок, гарантійних і компенсаційних виплат нараховано та виплачено ГУМВС України в АР Крим та УМВС України в м. Севастополі (із зазначенням помісячно) у період із 01.01.2013 по 01.06.2014? Чи відрізняється розмір нарахованої та виплаченої заробітної плати, матеріальної допомоги, премій, доплат, надбавок, гарантійних і компенсаційних виплат працівникам правоохоронних органів у зв'язку із залученням їх до охорони громадського порядку у центральній частині м. Києва у період із 21.11.2013 по 20.02.2014;

- які фонди були створенні та діяли при ГУМВС України в АР Крим та УМВС України в м. Севастополі у період із 01.01.2010 по 01.06.2014;

- з якими фондами мало співробітництво ГУМВС України в АР Крим та УМВС України в м. Севастополі у період із 01.01.2010 по 01.06.2014;

- який розмір грошових коштів надійшов на розрахункові рахунки благодійних та інших фондів, з якими мало співробітництво ГУМВС України в АР Крим та УМВС України в м. Севастополі та їх цільове використання у період із 01.01.2010 по 01.06.2014;

- який стан збереження та яка ефективність використання, цільове призначення майна - грошових коштів здійснена на рахунках благодійного фонду взаємодії та соціального захисту родин загиблих в боротьбі зі злочинністю співробітників МВС та надання допомоги органам та підрозділам правоохоронних та силових структур;

- чи з дотриманням чинного законодавства проведені безготівкові та готівкові операції у національній та іноземній валюті благодійним фондом взаємодії та соціального захисту родин загиблих в боротьбі зі злочинністю співробітників МВС та надання допомоги органам та підрозділам правоохоронних та силових структур Милосердя розрахунковий рахунок 260052882 в ПАТ Укргазбанк м. Києва МФО 32078, код ЄДРПОУ 20063439;

- чи відповідає вимогам закону здійснення та достовірність відображення витрат благодійного фонду взаємодії та соціального захисту родин загиблих в боротьбі зі злочинністю співробітників МВС та надання допомоги органам та підрозділам правоохоронних та силових структур Милосердя розрахунковий рахунок 260052882 в ПАТ Укргазбанк м. Києва МФО 32078, код ЄДРПОУ 20063439, у офіційній звітності у період 01.01.2013 - 01.06.2014;

- чи проводилися виплати із каси профспілкового комітету;

- чи проводилися виплати з фондів соціального захисту (фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, з фонду з тимчасової втрати працездатності);

- чи відповідає вимогам діючого законодавства України нараховування та виплата грошових коштів співробітникам ГУМВС України в АР Крим та УМВС України в м. Севастополі, у період із 01.01.2010 по 01.06.2014 на відрядження, у тому числі суми та склад витрат на відрядження.

Крім того, слідчий просить надати можливість інспекторам Державної аудиторської служби України та її міжрегіональним територіальним органам в ході проведення позапланової виїзної ревізії ознайомлюватися із оригіналами і копіями нормативних, фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, у тому числі з необхідними матеріалами кримінального провадження №42016000000002675 від 05.10.2016, робити з них копії.

Проведення вказаної ревізії слідчий просить доручити Державній аудиторській службі України та її міжрегіональними територіальними органами.

Обґрунтовуючи внесене клопотання, сторона кримінального провадження вказує, що Департаментом спеціальних розслідувань Генеральної прокуратури України здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42016000000002675 від 05.10.2016 за фактом зловживання владою та службовим становищем, надання службовими особами ДГБ МВС України неправомірної вигоди працівникам правоохоронних органів, задіяних в охороні громадського порядку під час акцій протесту громадян, які відбувалися у центральній частині м. Києва у період грудня 2013 року - лютого 2014 року, за вчинення ними в інтересах третіх осіб дій з використанням наданої їм влади та службового становища, вчинених за попередньою змовою групою осіб, а також незаконного перешкоджання проведенню зборів, мітингів, походів і демонстрацій, перевищення влади та службових повноважень, що призвело до масових жертв серед цивільних учасників акцій протесту та заподіяння тілесних ушкоджень різного ступеня тяжкості, тобто до настання тяжких наслідків, за ознаками злочинів, передбачених ч. 2 ст. 364, ч. 4 ст. 41, ст. 340, ч. 4 ст. 369, ч. 4 ст. 41, ч. 3 ст. 27, ч. 3 ст. 365 Кримінального кодексу України.

В даному провадженні повідомлено про підозру колишньому заступнику начальника Департаменту громадської безпеки - начальнику управління організації служби та роботи конвойних підрозділів спеціальних установ і судової міліції Міністерства внутрішніх справ України ОСОБА_3 у вчиненні злочинів, передбачених ч. 4 ст. 41, ст. 340 КК України, ч. 4 ст. 369 КК України (у ред. від 18.04.2013); ч. 4 ст. 41, ч. 3 ст. 27, ч. 3 ст. 365 КК України (в редакції від 07.04.2011).

Під час досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_3, працюючи на посаді заступника начальника Департаменту громадської безпеки - начальника управління організації служби та роботи конвойних підрозділів спеціальних установ і судової міліції, у період грудня 2013 року - лютого 2014 року, на виконання явно злочинного наказу вчиняв дії, спрямовані на незаконне перешкоджання проведенню зборів, мітингів, походів та демонстрацій та здійснив за попередньою змовою групою осіб надання службовим особам, які займають відповідальне становище неправомірної вигоди за вчинення ними в інтересах третіх осіб дій з використанням наданої їм влади чи службового становища, а також організував перевищення влади та службового становища працівниками правоохоронних органів, чим спричинив настання тяжких наслідків.

На протязі грудня 2013 року, більш точний час слідством не встановлено, командири спецпідрозділів МОП Беркут МВС України з різних регіонів України, які задіяні у охороні громадського порядку у м. Києві, достовірно не розуміючи джерело походження вищевказаних грошових коштів та те що вони надані в якості неправомірної вигоди за вчинення службовими особами вищевказаних правоохоронних органів дій з використанням наданої їм влади чи службового становища, грошові кошти отриманні у ДГБ МВС України через старших офіцерів структурних підрозділів Беркут МВС України розподіляли та надавали у вигляді заохочень та премій від керівництва МВС України за активні протистояння учасникам акцій протесту, підлеглим працівникам із розрахунку 5000 грн. на одного працівника з офіцерського складу та 3000 грн. на одного працівника з рядового складу відповідного підрозділу МОП Беркут МВС України.

Таким чином, у період грудня 2013 року, заступник начальника Департаменту - начальник управління ДГБ МВС України ОСОБА_3, діючи умисно, за попередньою змовою з Міністром внутрішніх справ України ОСОБА_4 та заступником Міністра внутрішніх справ України ОСОБА_5, іншими невстановленими слідством особами, зокрема з числа ДГБ МВС України, здійснив видачу службовим особам, які займають відповідальне становище - співробітникам спецпідрозділів МОП Беркут МВС України, неправомірної вигоди у вигляді грошових коштів у загальній сумі приблизно від 10 млн. - до 12 млн. грн., за вчинення службовими особами вищевказаних підрозділів дій з використанням наданої їм влади чи службового становища, зокрема вчинення протидії протестним акціям громадян, у тому числі вчинення дій, пов'язаних із силовим розгоном учасників акції протесту, застосуванням працівниками правоохоронних органів надмірної сили до протестувальників.

Аналогічним чином здійснювалася видача грошових коштів у січні та лютому 2014 року, у тому самому місці за участі заступника начальника Департаменту - начальника управління ДГБ МВС України ОСОБА_3

Таким же чином здійснювалося отримання грошових коштів співробітниками підрозділів МОП Беркут МВС України у вказані вище періоди часу.

На теперішній час, у органу досудового розслідування виникла необхідність у проведенні позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в АР Крим (код ЄДРПОУ 08592230, юридична адреса: вул. Б. Хмельницького, 4, м. Сімферополь, 95034) та управління Міністерства внутрішніх справ України в м. Севастополі (код ЄДРПОУ 08673543, юридична адреса: вул. Пушкіна, 10, м. Севастополь, 99011), замість яких, відповідно до постанови КМ України від 16 вересня 2015 року № 730 утворено Головне управління Національної поліції в АР Крим та м. Севастополі (код ЄДРПОУ 40108756, юридична адреса: 65045, м. Одеса, вул. Преображенська, 44).

Слідчий зазначає, що метою перевірки є встановлення законності, наявності достатніх підстав для виплати заробітної плати, грошового забезпечення, премій, заохочень, матеріальних допомог, коштів на відрядження та інших грошових виплат, а також з метою встановлення їх розміру та кола осіб, які їх отримували.

В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав, посилаючись на викладені в ньому доводи, просив задовольнити.

Заслухавши пояснення прокурора, дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, надходжу до наступного висновку.

Згідно ст. 11 Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні позапланова виїзна ревізія може здійснюватися лише за наявності підстав для її проведення на підставі рішення суду. Позапланова ревізія підконтрольної установи не може проводитися частіше одного разу на квартал. Тривалість позапланової виїзної ревізії не повинна перевищувати 15 робочих днів.

Відповідно до ст. 11 Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні позаплановою виїзною ревізією вважається ревізія, яка не передбачена в планах роботи органу державного фінансового контролю і проводиться за наявності хоча б однієї з таких обставин: у разі надходження доручення щодо проведення ревізій у підконтрольних установах від Кабінету Міністрів України, органів прокуратури, органів доходів і зборів, Міністерства внутрішніх справ України, Служби безпеки України, Національного антикорупційного бюро України, в якому містяться факти, що свідчать про порушення підконтрольними установами законів України, перевірку додержання яких віднесено законом до компетенції органів державного фінансового контролю.

Разом з цим, слідчий суддя вважає необґрунтованим клопотання в частині надання дозволу на проведення ревізії строком на 20 робочих днів, оскільки відповідно до ст. 11 Закону України Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні тривалість позапланової виїзної ревізії не повинна перевищувати 15 робочих днів. Продовження термінів проведення позапланової виїзної ревізії можливе лише за рішенням суду на термін, що не перевищує 5 робочих днів.

Враховуючи викладене, керуючись ст. 11 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні", п.18 ч.1 ст. 3, ст. ст. 40, 93, 110, 223, 309, 532, 534 КПК України, слідчий суддя, -

У Х В А Л И В :

Клопотання - задовольнити частково.

Надати дозвіл на призначення у кримінальному проваджені №42016000000002675 позапланової виїзної ревізії фінансово-господарської діяльності Головного управління Міністерства внутрішніх справ України в АР Крим (код ЄДРПОУ 08592230, юридична адреса: вул. Б. Хмельницького, 4, м. Сімферополь, 95034) та управління Міністерства внутрішніх справ України в м. Севастополі (код ЄДРПОУ 08673543, юридична адреса: вул. Пушкіна, 10, м. Севастополь, 99011), замість яких, відповідно до постанови КМ України від 16 вересня 2015 року № 730 утворено Головне управління Національної поліції в АР Крим та м. Севастополі (код ЄДРПОУ 40108756, юридична адреса: 65045, м. Одеса, вул. Преображенська, 44), за період із 01.01.2010 по 30.03.2014, строком на 15 (п'ятнадцять) робочих днів, починаючи з 13.02.2017 , за наступними питаннями:

- правильність нарахування та сплати (виплати) заробітної плати, матеріальної допомоги, премій, доплат, надбавок, гарантійних і компенсаційних виплат, інших обов'язкових нарахувань тощо ГУМВС України в АР Крим та УМВС України в м. Севастополі відповідно до вимог Кодексу законів про працю України, Закону України Про оплату праці , Закону України Про міліцію , постанов Кабінету Міністру України та інших нормативних актів України співробітникам правоохоронних органів (міліції), у тому числі співробітникам спецпідрозділів Беркут МОП Беркут МВС України, які відрядженні до м. Києва з різних регіонів України у період із 01.01.2013 по 01.06.2014;

- чи були допущенні порушення чинного на той час законодавства при нарахуванні та сплаті (виплаті) заробітної плати, матеріальної допомоги, премій, доплат, надбавок, гарантійних і компенсаційних виплат, інших обов'язкових нарахувань тощо ГУМВС України в АР Крим та УМВС України в м. Севастополі, у період із 01.01.2013 по 01.06.2014;

- чи відповідає вимогам діючого законодавства України розміри встановлених співробітникам ГУМВС України в АР Крим та УМВС України в м. Севастополі надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат у період із 01.01.2013 по 01.06.2014? Чи були допущенні порушення чинного на той час законодавства при визначені розміру (процентних ставок) надбавок, доплат, премій, винагород та інших заохочувальних, компенсаційних і гарантійних виплат тощо; якщо так, які саме порушення, ким саме вони допущені та до яких наслідків (шкоди) вони призвели;

- у якій формі здійснювалася виплата заробітної плати, матеріальної допомоги, премій, доплат, надбавок, гарантійних і компенсаційних виплат, інших обов'язкових нарахувань тощо ГУМВС України в АР Крим та УМВС України в м. Севастополі, у тому числі співробітникам спецпідрозділів Беркут МОП Беркут МВС України, які були відрядженні до м. Києва у період із 01.01.2013 по 01.06.2014;

- який розмір заробітної плати, матеріальної допомоги, премій, доплат, надбавок, гарантійних і компенсаційних виплат нараховано та виплачено ГУМВС України в АР Крим та УМВС України в м. Севастополі (із зазначенням помісячно) у період із 01.01.2013 по 01.06.2014? Чи відрізняється розмір нарахованої та виплаченої заробітної плати, матеріальної допомоги, премій, доплат, надбавок, гарантійних і компенсаційних виплат працівникам правоохоронних органів у зв'язку із залученням їх до охорони громадського порядку у центральній частині м. Києва у період із 21.11.2013 по 20.02.2014;

- які фонди були створенні та діяли при ГУМВС України в АР Крим та УМВС України в м. Севастополі у період із 01.01.2010 по 01.06.2014;

- з якими фондами мало співробітництво ГУМВС України в АР Крим та УМВС України в м. Севастополі у період із 01.01.2010 по 01.06.2014;

- який розмір грошових коштів надійшов на розрахункові рахунки благодійних та інших фондів, з якими мало співробітництво ГУМВС України в АР Крим та УМВС України в м. Севастополі та їх цільове використання у період із 01.01.2010 по 01.06.2014;

- який стан збереження та яка ефективність використання, цільове призначення майна - грошових коштів здійснена на рахунках благодійного фонду взаємодії та соціального захисту родин загиблих в боротьбі зі злочинністю співробітників МВС та надання допомоги органам та підрозділам правоохоронних та силових структур;

- чи з дотриманням чинного законодавства проведені безготівкові та готівкові операції у національній та іноземній валюті благодійним фондом взаємодії та соціального захисту родин загиблих в боротьбі зі злочинністю співробітників МВС та надання допомоги органам та підрозділам правоохоронних та силових структур Милосердя розрахунковий рахунок 260052882 в ПАТ Укргазбанк м. Києва МФО 32078, код ЄДРПОУ 20063439;

- чи відповідає вимогам закону здійснення та достовірність відображення витрат благодійного фонду взаємодії та соціального захисту родин загиблих в боротьбі зі злочинністю співробітників МВС та надання допомоги органам та підрозділам правоохоронних та силових структур Милосердя розрахунковий рахунок 260052882 в ПАТ Укргазбанк м. Києва МФО 32078, код ЄДРПОУ 20063439, у офіційній звітності у період 01.01.2013 - 01.06.2014;

- чи проводилися виплати із каси профспілкового комітету;

- чи проводилися виплати з фондів соціального захисту (фонд соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань, з фонду з тимчасової втрати працездатності);

- чи відповідає вимогам діючого законодавства України нараховування та виплата грошових коштів співробітникам ГУМВС України в АР Крим та УМВС України в м. Севастополі, у період із 01.01.2010 по 01.06.2014 на відрядження, у тому числі суми та склад витрат на відрядження.

Надати можливість інспекторам Державної аудиторської служби України та її міжрегіональним територіальним органам в ході проведення позапланової виїзної ревізії ознайомлюватися із оригіналами і копіями нормативних, фінансово-господарських, бухгалтерських та інших документів, у тому числі з необхідними матеріалами кримінального провадження №42016000000002675 від 05.10.2016, робити з них копії.

Проведення позапланової виїзної ревізії доручити спеціалістам Державної аудиторської служби України.

В іншій частині клопотання залишити без задоволення.

Ухвала не може бути оскаржена, набирає законної сили з моменту її оголошення та підлягає безумовному виконанню.

Слідчий суддя С. В. Шапутько

СудПечерський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення27.01.2017
Оприлюднено07.02.2017
Номер документу64495136
СудочинствоКримінальне

Судовий реєстр по справі —757/4868/17-к

Ухвала від 27.01.2017

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Шапутько С. В.

Ухвала від 27.01.2017

Кримінальне

Печерський районний суд міста Києва

Шапутько С. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні