Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
30 січня 2017 р. Справа №805/4841/16-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
час прийняття постанови:
Донецький окружний адміністративний суд в складі:
головуючого судді Христофорова А.Б.,
при секретарі Нестеренко Н.Л.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Мар'їнської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Донбастехелектро» про стягнення заборгованості, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Донбастехелектро» про стягнення заборгованості з податку на додану вартість у розмірі 132 479,68 грн та податку на прибуток у сумі 12 897,26 грн, мотивуючи вимоги тим, що у відповідача існує податкова заборгованість на підставі самостійно визначеного податкового зобов'язання та штрафних санкцій за несвоєчасну сплату грошового зобов'язання. Оскільки самостійно заборгованість не сплачується, будь-які інші міри впливу з боку податкового органу задля погашення податкового боргу, відповідачем не виконуються, просить суд стягнути заборгованість з рахунків у банках, що обслуговують відповідача.
Представник позивача через відділ документообігу та архівної роботи суду надав клопотання про розгляд справи без участі представника інспекції.
Представник відповідача до судового засідання не з'явився про час, дату та місце розгляду справи повідомлявся належним чином, з заявами та клопотаннями про відкладання розгляду справи до суду не звертався.
У відповідності до приписів ч.2 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі- КАС України) суд вважає за можливе розглянути справу без участі сторін.
Суд, дослідивши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, встановив наступне.
Позивач, Мар'їнська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Донецькій області, є суб`єктом владних повноважень, який в даних правовідносинах реалізує надані йому Податковим кодексом України повноваження.
Відповідач, Товариства з обмеженою відповідальністю «Донбастехелектро» (код ЄДРПОУ 20398816, АДРЕСА_1, 85612), пройшов передбачену законом державну реєстрацію 27.12.1994 року № 1 244 120 0000 0000136, є юридичною особою та в даних правовідносинах, у відповідності до вимог ст.48 Кодексу адміністративного судочинства України, здатний особисто здійснювати свої права та обов'язки.
Відповідно до статті 67 Конституції України, кожен повинен сплачувати податки і збори у порядку і розмірах, встановлених законом.
Судом встановлено, що позивачем до податкового органу подано податкову звітність, а саме податкові декларації:
з податку на додану вартість: №9172630013 від 20.09.2016 року на суму 5 040,00 грн.;№ НОМЕР_1 від 18.08.2016 року на суму 38 904,00 грн.; №9102147814 від 19.06.2016 року на суму 28508,00 грн.; №9039406180 від 21.03.2016 року на суму 61,00 грн., уточнюючий розрахунок №9039483123 від 21.03.2016 року на суму 892,00грн.
з податку на прибуток №9276127377 від 26.02.2016 року на суму 5138,00 грн.
Податковим органом проводилися камеральні перевірки даних задекларованих у податкові звітності з ПДВ:
за січень, квітень 2015 року, за результатами якої виявлені порушення та складено акт №1170/12-0/20398816 від 14.09.2016 року. На підставі зазначеного акту сформовано податкове-повідомлення рішення №0011041200 від 28.09.2016 року про нарахування штрафу у сумі 7 780,80 грн., яке отримано відповідачем;
за березень,квітень 2015 року, за результатами якої виявлені порушення та складено акт №847/12-0/20398816 від 12.08.2016 року. На підставі зазначеного акту сформовано податкове-повідомлення рішення №0003941200 від 19.08.2016 року про нарахування штрафу у сумі 3 336,13 грн., яке отримано відповідачем;
за червень-грудень 2014 року, лютий 2015 року за результатами якої виявлені порушення та складено акт №186/12-0/20398816 від 30.03.2016 року. На підставі зазначеного акту сформовано податкове-повідомлення рішення №0001391501 від 30.03.2016 року про нарахування штрафу у сумі 20 129,22 грн., яке отримано відповідачем;
за червень - вересень 2014 року, за результатами якої виявлені порушення та складено акт №203/12-0/20398816 від 04.04.2016 року. На підставі зазначеного акту сформовано податкове-повідомлення рішення №0001451501 від 04.04.2016 року про нарахування штрафу у сумі 680,00 грн., яке отримано відповідачем.
Також, податковим органом проведені перевірки додержання термінів реєстрації податкових накладних, що підлягають наданню покупцям-платника ПДВ та розрахунків коригування до таких податкових накладних:
за травень,червень 2016 року, за результатами якої виявлені порушення та складено акт №872/000031/12-0/20398816 від 12.08.2016 року. На підставі зазначеного акту сформовано податкове-повідомлення рішення №0003981200 від 19.08.2016 року про нарахування штрафу у сумі 19 722,83 грн., яке отримано відповідачем;
за грудень 2015 року січень, квітень 2016 року, за результатами якої виявлені порушення та складено акт №479/12-0/20398816 від 03.06.2016 року. На підставі зазначеного акту сформовано податкове-повідомлення рішення №0001251200 від 17.06.2016 року про нарахування штрафу у сумі 7 455,70 грн., яке отримано відповідачем.
Також, позивачем сформовано податкове повідомлення рішення від 22.07.2016 № НОМЕР_2 та № НОМЕР_3 про збільшення грошового зобов'язання з податку на прибуток за наслідком порушення строку сплати суми грошового зобов'язання з податку на прибуток підприємств на суму 286,23 грн. та 7 473,00грн. відповідно, які отримані відповідачем.
Спірні правовідносини регулюються Податковим кодексом України (далі -ПК України), який відповідно до пункту 1.1 статті 1 цього Кодексу регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов'язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов'язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства.
У відповідності до п.41.1 ст. 41 ПК України, контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів, митних платежів та реалізує державну податкову, державну митну політику, забезпечує формування та реалізацію державної політики з адміністрування єдиного внеску, забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері боротьби з правопорушеннями при застосуванні податкового та митного законодавства, а також законодавства з питань сплати єдиного внеску (далі - центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику), його територіальні органи.
Пунктом 15.1 статті 15 ПК України передбачено, що платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об'єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об'єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов'язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Згідно пп.16.1.4 п.16.1 ст. 16 ПК України, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи;
Відповідно до ст.203 Податкового кодексу України, податкова декларація подається за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному місяцю, протягом 20 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.
Сума податкового зобов'язання, зазначена платником податку в поданій ним податковій декларації, підлягає сплаті протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого пунктом 203.1 цієї статті для подання податкової декларації.
У відповідності до підпункту 14.1.39 пункту 14.1 статті 14 ПК України, грошове зобов'язання платника податків - сума коштів, яку платник податків повинен сплатити до відповідного бюджету як податкове зобов'язання та/або штрафну (фінансову) санкцію, що справляється з платника податків у зв'язку з порушенням ним вимог податкового законодавства та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, а також санкції за порушення законодавства у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Пунктом 58.1 статті 58 ПК України передбачено, що у разі коли сума грошового зобов'язання платника податків, передбаченого податковим або іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, розраховується контролюючим органом відповідно до статті 54 цього Кодексу (крім декларування товарів, передбаченого для громадян), або у разі коли за результатами перевірки контролюючий орган встановлює факт невідповідності суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, або зменшує розмір задекларованого від'ємного значення об'єкта оподаткування податком на прибуток або від'ємного значення суми податку на додану вартість, розрахованого платником податків відповідно до розділу V цього Кодексу, такий контролюючий орган надсилає (вручає) платнику податків податкове повідомлення-рішення.
Згідно із пунктом 58.2 статті 58 ПК України, податкове повідомлення-рішення надсилається (вручається) за кожним окремим податком, збором та/або разом із штрафними санкціями, передбаченими цим Кодексом, а також за кожною штрафною (фінансовою) санкцією за порушення норм іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на такий контролюючий орган, та/або пенею за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Відповідно до пункту 58.3 статті 58 ПК України, податкове повідомлення-рішення вважається надісланим (врученим) платнику податків, якщо його передано посадовій особі такого платника податків під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.
Підпунктом 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 ПК України передбачено, що сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання набуває статусу податкового боргу.
Пунктом 59.1 ст. 59 ПК України передбачено що у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
В силу пункту 59.5 ст. 59 ПК України у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
На виконання зазначених вимог та з метою погашення податкового боргу податковим органом була сформована та направлена на адресу відповідача податкова вимога форми «Ю» № 485-25 від 12.05.2014 року.
Відповідно до підпункту 20.1.34 пункту 20.1 статті 20 ПК України, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Згідно із пунктом 95.2 статті 95 ПК України, стягнення коштів та продаж майна платника податків провадяться не раніше ніж через 60 календарних днів з дня надіслання (вручення) такому платнику податкової вимоги.
Згідно із пунктом 95.4 статті 95 ПК України, контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Заборгованість з податку на додану вартість у сумі 132 479,68 грн. виникла за наслідком не сплати узгодженого грошового зобов'язання за податковими деклараціями з ПДВ та штрафів за порушення строку сплати грошового зобов'язання, порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування до податкових накладних на суму 59 074,68 грн.
Заборгованість з податку на прибуток у сумі 12 897,28 грн. виникла за наслідком не сплати узгодженого грошового зобов'язання за податковими деклараціями з податку на прибуток у сумі 5 138,00 грн. та штрафів за порушення строку сплати грошового зобов'язання на суму 7759,26 грн.
Підстави виникнення податкової заборгованості та наявність боргу у визначеному позивачем розмірі підтверджені інтегрованою карткою платника податків.
Дотримання податковим органом встановленої законодавством процедури, що передує стягненню податкового боргу в судовому порядку підтверджується податковою вимогою.
Суд бере до уваги, що позивачем була дотримана процедура формування та направлення податкової вимоги. Податкова вимога ані в адміністративному порядку, ані в судовому порядку оскаржена не була.
Таким чином, враховуючи, що відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив суму податкового боргу, доказів зворотного суду не надано, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.
Таким чином, враховуючи, що відповідач у встановлені законодавством строки не сплатив суму податкового боргу, доказів зворотного суду не надано, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.
Згідно вимог ч.4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 8-11, 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Мар'їнської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Донецькій області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Донбастехелектро» про стягнення заборгованості - задовольнити.
Стягнути з розрахунків у банках Товариства з обмеженою відповідальністю «Донбастехелектро» (код ЄДРПОУ 20398816, АДРЕСА_1, 85612) заборгованість з податку на додану вартість у сумі 132 479 (сто тридцять дві тисячі чотириста сімдесят дев'ять) грн. 68 коп. на користь Мар'їнського УК /Мар'їнський район/14010100 на р/р 31116029700293, код ЄДРПОУ 38028736, банк отримувача ГУ ДКСУ в Донецькій області, МФО 834016,код платежу 14010100.
Стягнути з розрахунків у банках Товариства з обмеженою відповідальністю «Донбастехелектро» (код ЄДРПОУ 20398816, АДРЕСА_1, 85612) заборгованість з податку на прибуток у сумі 12 897 ( дванадцять тисяч вісімсот дев'яносто сім) грн.. 26 коп. на р/р 33113618700087, код ЄДРПОУ 38028736, банк отримувача ГУ ДКСУ в Донецькій області, МФО 834016,код платежу 11021000.
Вступна та резолютивна частини постанови проголошено у судовому засіданні 30.01.2017 року.
Повний текст постанови виготовлено 03.02.2017 року.
Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції протягом десяти днів з дня отримання особами, які беруть участь у справі, копії постанови шляхом подачі апеляційної скарги, з подачею її копії до суду апеляційної інстанції.
Суддя Христофоров А.Б.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.01.2017 |
Оприлюднено | 07.02.2017 |
Номер документу | 64501311 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Христофоров А.Б.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні