Рішення
від 01.02.2017 по справі 903/917/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

01 лютого 2017 р. Справа № 903/917/16

Господарський суд Волинської області, розглянувши матеріали по справі

за позовом ОСОБА_1 Володимир-Волинської місцевої прокуратури в інтересах держави в особі уповноваженого органу на здійснення відповідних функцій у спірних правовідносинах Головного управління держгеокадастру у Волинській області, м. Луцьк

до відповідача: Фермерського господарства "Соломія", с. Кульчин Турійського району Волиснької області

про внесення змін до договору оренди землі

Суддя: С.В. Бондарєв

За участю представників сторін:

від прокуратури: ОСОБА_2-посвідчення від 12.11.2015р. №036264

від позивача: ОСОБА_3-дов. №0-3-0.6-8197/2-16 від 13.12.2016р.

від відповідача: н/з

Відповідно до ст. 20 Господарського процесуального кодексу України роз'яснено право відводу судді. Відводу судді заявлено не було. В судовому засіданні учасникам судового процесу згідно ст.ст. 22, 29 ГПК України роз'яснено процесуальні права та обов'язки.

В судовому засіданні 01.02.2017 року відповідно до ст. 85 ГПК України оголошено вступну та резолютивну частину рішення.

Суть спору: ОСОБА_1 - Волинської місцевої прокуратури Волинської області в інтересах держави в особі уповноваженого органу на здійснення відповідних функцій у спірних правовідносинах Головного управління Держгеокадастру у Волинській області звернувся до господарського суду Волинської області з позовом до Фермерського господарства "Соломія" про внесення змін до договору оренди землі від 01.11.2011 року, укладеного між Турійською райдержадміністрацією та Фермерським господарством "Соломія", в якому просив внести зміни до пунктів 5, 9, 11 договору оренди землі від 01.11.2011 року, укладеного між Турійською райдержадміністрацією та ФГ "Соломія", зареєстрованого в управлінні Держкомзему у Турійському районі 20.02.2012р. та викласти їх у наступній редакції:

"5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: за земельну ділянку площею 38,7287га-654 556,54грн. та 27,2055га- 578 141,45грн.".

9. Орендна плата вноситься орендарем у формі та розмірі: грошовій, у розмірі не менше 3% від нормативної грошової оцінки землі на рік".

11. Орендна плата вноситься у такі строки - згідно зі ст. 287 Податккового кодексу України рівними частками за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останім календарним днем податкового (звітного) місяця".

В правове обгрунтування позовних вимог посилався на ст.ст. 632, 651 ЦК України, ст.ст. 122, 148-1, 206 ЗК України, ст. 289 ПК України, ст. 188 ГК України, ЗУ "Про оренду землі", ЗУ "Про оцінку земель" та ЗУ "Про прокуратуру".

Ухвалою суду від 06.12.2016р. порушено провадження по справі та призначено її до розгляду на 20.12.2016р. на 11:00год.

20.12.2016р. через відділ документального забезпечення та контролю суду від відповідача надійшли до суду письмові пояснення вих.№192 від 20.12.2016р. (вх.№01-54/11692/16), в яких він вказав, що договір оренди землі від 01.11.2011р. фактично складається з трьох земельних ділянок площею 38,7287га, 27, 2055га та 2,4482га, при цьому рішенням Турійської районної ради №42/23 від 18.12.2014р. було затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки двох земельних ділянок, а саме площею 38,7287га та 27, 2055га. Таким чином, нормативна грошова оцінка третьої ділянки площею 2,4482 га не проведена.

Зазначив, що на його думку, норми закону, якими збільшено мінімальний розмір орендної плати, а саме положення ст. 288 ПК України не мають зворотної дії в часі та не поширюються на договори, укладені до набрання ним чинності. Оскільки договір укладено 01.11.2011р., тобто до прийняття статті 288 ПК України в нинішній редакції, то і відповідно її положення не мають зворотної дії в часі та не повинні поширюватись на вищезгаданий договір оренди.

Зауважив, що в спірному договорі оренди встановлений фіксований розмір орендної плати, який визначається сталою сумою, яка становить 6 838,24грн. в рік, яка не повинна змінюватись.

Просив слухати справу за відсутності представника відповідача.

В судовому засіданні 20.12.2016р. прокурор та представник позивача позовні вимоги підтримали.

Водночас, звернулися до суду з клопотанням, в якому просили суд відкласти розгляд справи, у зв'язку з неявкою відповідача в судове засідання та необхідністю витребування додаткових доказів по справі.

Відповідач в судове засідання 20.12.2016р. не з'явився.

Ухвалою суду від 20.12.2016р. розгляд справи відкладався згідно ст.77 ГПК України з метою повного та всебічного з'ясування всіх обставин по справі, зважаючи на неявку відповідача в судове засідання та необхідністю витребування додаткових доказів по справі.

24.01.2017р. через відділ документального забезпечення та контролю суду від відповідача надійшов до суду відзив на позовну заяву вих.№6 від 19.01.2017р. (вх.№01-54/936/17), в якому він позовні вимоги визнав в повному обсязі.

Крім того, повідомив, що починаючи з серпня місяця 2016 року (тобто, ще до пред'явлення позову) ФГ "Соломія" почало сплачувати орендну плату з розрахунку 3% від нормативної грошової оцінки землі на рік у строки відповідно до ст.287 Податкового кодексу України.

Що стосується, нормативної грошової оцінки земельної ділянки площею 2,4482 га, яка на даний час не проведена, вказав, що відповідач зобов'язується при першій можливості замовити та виготовити відповідну технічну документацію по нормативній грошовій оцінці, оскільки на даний момент її виготовлення є неможливим. ДП "Волинський науково-дослідний та проектний інститут землеустрою" (організація, яка має право виготовляти ці технічні документації) повідомив відповідачу, що до моменту затвердження нового індексу інфляції та, у зв'язку з прийняттям Закону України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2017 році" від 20.12.2016р. за №1791-VIII яким зокрема, передбачена необхідність доповнення підрозділу 6 Розділу XX "Перехідні положення" ПК України пунктом 8 та викладення у новій редакції пункту 5 підрозділу 8 Розділу XX "Перехідні положення" ПК України, такий проект є виготовити неможливим, оскільки його не затвердить відповідна районна рада відповідно до ч.2 ст.23 Закону України "Про оцінку земель".

В зв'язку з вищевикладеним, просив даний позов задовольнити в повному обсязі та слухати справу без участі представника відповідача.

Долучив до матеріалів справи копії платіжних доручень №262 від 28.12.2016р. на суму 4 225,45грн., №203 від 25.10.2016р. на суму 4 225,45грн., №230 від 29.11.2016р. на суму 4 225,45грн., №170 від 26.09.2016р. на суму 4 225,45грн. та №124 від 29.08.2016р. на суму 4 225,45грн.

В судовому засіданні 25.01.2017р. прокурор та представник позивача позовні вимоги підтримали.

Водночас, прокурор звернувся до суду з клопотанням б/н від 25.01.2017р. (вх.№01-54/996/17 від 25.01.2017р.), в якому просив суд відкласти розгляд справи, у зв'язку з необхідністю витребування додаткових доказів по справі.

Відповідач в судове засідання 25.01.2017р. не з'явився.

Ухвалою суду від 25.01.2017р. розгляд справи відкладався згідно ст. 77 ГПК України з метою повного та всебічного з'ясування всіх обставин по справі, зважаючи на необхідність витребування додаткових доказів по справі.

Крім того, зобов'язано сторін представити суду: прокурора та позивача-оригінали, долучених до позову доказів; технічну документацію спірних земель; статут; відповідача-пояснення по справі; статут.

31.01.2017р. через відділ документального забезпечення та контролю суду від відповідача надійшла до суду заява вих.№9 від 31.01.2017р. (вх.№01-54/1229/17), в якій він повідомив суд, що ознайомлений з клопотанням керівника Володимир-Волинської місцевої прокуратури про уточнення позовних вимог в частині викладення п. 5 договору в новій редакції, а саме: "Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: за земельну ділянку площею 38,7287га-654 556,54грн., за 27,2055га-578 141,45грн., за 2,4482га-не проведена" та визнав позовні вимоги (з врахуванням заяви про уточнення позовних вимог) в повному обсязі та просив суд розглядати справу за відсутності його представника.

Представники прокуратури в судовому засіданні 01.02.2017р. звернувся до суду з клопотанням №34-162вих.17 від 31.01.2017р. (вх.№01-541263/17 від 01.02.2017р.), в якому просив суд викласти п. 5 договору оренди землі №615 від 01.11.2011р. в новій редакції, а саме: "Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: за земельну ділянку площею 38,7287га-654 556,54грн., 27,2055га-578 141,45грн., 2,4482га-не проведена".

Вказав, що прокурор посилається на п. 288.5.1 ст.288 Податкового кодексу України, в якому станом на момент пред'явлення позову (29.11.2016р.) та відкриття судом провадження у справі (06.12.2016р.) визначалось, що розмір орендної плати за земельну ділянку встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою 3 відсотків від нормативної грошової оцінки.

Однак, Верховною Радою України 21.12.2016р. прийнято Закон України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні", що набрав чинності 01.01.2017р., яким внесено зміни в пункт 288.5.1 ст. 288 Податкового кодексу України та викладено його у наступній редакції: "розмір орендної плати за земельну ділянку встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою розміру земельного податку, встановленого для відповідної категорії земельних ділянок на відповідній території".

Відповідно до ст. 12.3 Податкового кодексу України сільські, селищні, міські ради та ради об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів.

До місцевих податків згідно ст. 10 Податкового кодексу України належить плата за землю, яка включає в себе за ст. 14.1.147 ПК України і орендну плату за земельні ділянки.

Так, пунктом 3 рішення Кульчинської сільської ради Турійського району №40/6 від 24.04.2015р. "Про затвердження ставок земельного податку з 2016 року" встановлено, що орендна плата для земельних ділянок сільськогосподарського призначення встановлюється в розмірі не менше 3% від грошової оцінки відповідних угідь.

Таким чином, незважаючи на те, що Законом України "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні" змінено положення ст. 288 Податкового кодексу України розмір, орендної плати, який вимагає встановити прокурор у договорі оренди землі, укладеному між Турійською райдержадміністрацією та ФГ "Соломія", не змінюється.

Долучив до матеріалів справи копію витягу з рішення Кульчинської сільської ради Турійського району Волинської області від 24.04.2015р. №40/6 "Про затвердження ставок земельного податку з 2016 року".

Дану заяву судом прийнято.

Представник позивача в судовому засіданні 01.02.2017р. позовні вимоги підтримав (з врахуванням заяви прокурора про уточнення позовних вимог) та просив суд задоволити останні в повному обсязі.

Відповідач в судове засідання 01.02.2017р. не з'явився, вимог суду не виконав, про причини неявки суд не повідомив. Ухвала суду від 25.01.2017р. була направлена на адресу Фермерського господарства "Соломія", зазначену в позовній заяві та у витязі з ЄДР, а саме: Волинська обл., Турійський район, с. Кульчин.

Як вбачається з сайту відстеження пересилання поштових відправлень УДППЗ "Укрпошта" відправлення за номером 4301034649434 вручене адресату (одержувачу) особисто 28.01.2017р. об'єктом поштового зв'язку Кульчин з індексом 44813.

Згідно із ч. 3 ст. 22 ГПК сторони зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами, виявляти взаємну повагу до прав і охоронюваних законом інтересів другої сторони, вживати заходів до всебічного, повного та об'єктивного дослідження всіх обставин справи. У разі неподання учасником судового процесу з неповажних причин або без повідомлення причин матеріалів та інших доказів, витребуваних господарським судом, останній може здійснити розгляд справи за наявними в ній матеріалами та доказами (Інформаційний лист Вищого господарського суду України від 15.03.2010р. №01-08/140 "Про деякі питання запобігання зловживанню процесуальним правами у господарському судочинстві").

Неподання або несвоєчасне подання доказів з неповажних причин, спрямоване на штучне затягування судового процесу, суперечить, зокрема, вимогам статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року, учасником якої є Україна, стосовно права кожного на розгляд його справи судом упродовж розумного строку.

Беручи до уваги приписи ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод стосовно розгляду справи упродовж розумного строку, враховуючи те, що відповідач належним чином був повідомлений про час та місце розгляду справи, явку відповідача не було визнано обов'язковою, господарський суд, заслухавши пояснення представників прокуратури та позивача, визнав зібрані докази достатніми для розгляду спору за наявними в справі матеріалами відповідно до ст. 75 ГПК України, -

встановив:

Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, 01 листопада 2011 року між Турійською районною державною адміністрацією як орендодавцем та Фермерським господарством "Соломія" як орендарем було укладено договір оренди землі №615 згідно з пунктами 1, 2 якого орендодавець надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку сільськогосподарського призначення, яка знаходиться за межами населених пунктів на території Кульчинської сільської ради Турійського району Волинської області на підставі розпорядження Турійської районної державної адміністрації від 07.10.2011р. №330 загальною площею 68,3824 га (складається з трьох ділянок площами 38,7287га, 27,2055га та 2,4482га), в тому числі 68,3824 га - рілля для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Згідно п. 5 договору нормативна грошова оцінка земельної ділянки не проведена.

У відповідності до пунктів 9, 11 даного договору орендна плата вноситься орендарем у грошовій формі та розмірі 100,00грн. за 1 га відповідно до площі 6 838грн.24коп. в рік. Орендна плата вноситься щомісячно у розмірі 1/12 від суми орендної плати.

Відповідно п. 13 договору розмір орендної плати переглядається раз у два роки у разі: зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, у т.ч. внаслідок інфляції; погіршенням стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; в інших випадках, передбачених законом.

Договір оренди землі від 01.11.2011 року укладено на 49 років (п. 8 цього договору) та зареєстровано в управлінні Держкомзему у Турійському районі 20.02.2012р. (а.с. 12-13).

Даний договір підписано сторонами, підписи скріплено відтиском їх печаток.

На виконання умов даного договору орендодавець передав, а орендар прийняв земельну ділянку площею 68,3824 га (складається з трьох ділянок площами 38,7287га, 27,2055га та 2,4482га), в тому числі 68,3824 га - рілля для ведення товарного сільськогосподарського виробництва, яка знаходиться за межами населених пунктів на території Кульчинської сільської ради Турійського району Волинської області.

Відповідно до ст. 206 Земельного кодексу України використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

У відповідності із п.14.1.136. ст. 14 Податкового кодексу орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності - обов'язковий платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Як визначено ч.ч. 1, 8 ст. 93 Земельного кодексу України право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності.

Відносини, пов'язані з орендою землі, регулюються законом.

Відповідно до ст. 13 Закону України Про оренду землі договір оренди землі - це договір, за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства.

Згідно із ст. 15 Закону України "Про оренду землі" однією з істотних умов договору оренди землі є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 21 Закону України "Про оренду землі" орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.

Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).

Відповідно до ч. 1 ст. 124 Земельного кодексу України, в редакції чинній на момент укладення договору оренди землі від 01.11.2011 року, передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки (у разі продажу права оренди) шляхом укладення договору оренди земельної ділянки.

Відповідно до п. 288.1. ст. 288 Податкового кодексу України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.

Згідно із п. 289.1 ст. 289 даного Кодексу для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок.

Відповідно до пп. 288.5.1, п. 288.5, ст.288 Податкового кодексу розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу не може бути меншою розміру земельного податку, встановленого для відповідної категорії земельних ділянок на відповідній території.

Відповідно до ст. 12.3 Податкового кодексу України сільські, селищні, міські ради та ради об'єднаних територіальних громад, що створені згідно із законом та перспективним планом формування територій громад, в межах своїх повноважень приймають рішення про встановлення місцевих податків та зборів.

До місцевих податків згідно ст. 10 Податкового кодексу України належить плата за землю, яка включає в себе за ст. 14.1.147 ПК України і орендну плату за земельні ділянки.

Так, пунктом 3 рішення Кульчинської сільської ради Турійського району №40/6 від 24.04.2015р. "Про затвердження ставок земельного податку з 2016 року" встановлено, що орендна плата для земельних ділянок сільськогосподарського призначення встановлюється в розмірі не менше 3% від грошової оцінки відповідних угідь.

Відповідно до ч. 5 ст.5 ЗУ "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок, серед іншого, використовується для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Згідно ст. 13 ЗУ "Про оцінку земель" нормативна грошова оцінка земельних ділянок проводиться у разі визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності.

Відповідно до ч. 2 ст. 23 ЗУ "Про оцінку земель" технічна документація з бонітування ґрунтів, економічної оцінки земель та нормативної грошової оцінки земельних ділянок, розташованих за межами населених пунктів, затверджується районними радами.

Рішенням Турійської районної ради №42/23 від 18.12.2014р. "Про затвердження технічних документацій по нормативній грошовій оцінці земельної ділянки державної власності сільськогосподарського призначення" затверджено технічну документацію нормативної грошової оцінки земельних ділянок сільськогосподарського призначення площею 38,7286га та 27,2054га, які перебувають в оренді ФГ "Соломія".

Згідно додатку до рішення Турійської районної ради №42/23 від 18.12.2014р. нормативна грошова оцінка земельних ділянок становить відповідно 38,7287га-436 720,40грн. та 27,2055га-385 736,22грн. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 2,4482га на даний час не проведена.

Згідно витягів з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки відділу Держгеокадастру у Турійському районі від 03.11.2016р. нормативно-грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнтів індексації становить відповідно 38,7287га-654 556,54грн. та 27,2055га-578 141,45грн.

Відтак, річний розмір орендної плати за використання земельних ділянок з урахуванням вимог ст. 288 ПК України повинен складати відповідно за земельну ділянку площею 38,7287га-не менше 19 636,69грн., за земельну ділянку площею 27,2055га-не менше 17 344,24грн.

Згідно ст. 287 ПК України податкове зобов'язання щодо плати за землю, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останнім календарним днем податкового (звітного) місяця.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст. 651 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом.

Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.

Згідно із статтею 632 Цивільного кодексу України ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін. У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються або регулюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.

Відповідно п. 13 договору розмір орендної плати переглядається у разі: зміни умов господарювання, передбачених договором; зміни розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, у т.ч. внаслідок інфляції; погіршенням стану орендованої земельної ділянки не з вини орендаря, що підтверджено документами; в інших випадках, передбачених законом.

Статтею 30 Закону України "Про оренду землі" визначено, що зміна умов договору здійснюється за взаємною згодою сторін, а у разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір вирішується у судовому порядку.

Отже, нормами чинного законодавства передбачена можливість зміни умов договору за рішенням суду на вимогу однієї із сторін у випадках, встановлених договором або законом.

Оскільки сторонами в договорі оренди передбачена можливість зміни розміру орендної плати, а орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, тому законодавча зміна граничного розміру цієї плати є підставою для перегляду встановленого умовами договору розміру орендної плати (постанова Верховного Суду України від 06.12.2010р. по справі №2-1/10068-2008).

За таких обставин вимога прокурора в інтересах позивача про внесення змін до пунктів 5,9,11 договору оренди землі від 01.11.2011р., укладеного між Турійською районною державною адміністрацією та ФГ "Соломія", зареєстрованого в управлінні Держкомзему у Турійському районі 20.02.2012р., що:

"5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: за земельну ділянку площею 38,7287га-654 556,54грн., 27,2055га-578 141,45грн., 2,4482га-не проведена".

9. Орендна плата вноситься орендарем у формі та розмірі: грошовій, у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки землі на рік".

11. Орендна плата вноситься у такі строки - згідно зі ст. 287 Податккового кодексу України рівними частками за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останім календарним днем податкового (звітного) місяця", підлягає до задоволення.

Відповідно до ч. 3 ст. 653 Цивільного кодексу України у разі зміни або розірвання договору зобов'язання змінюється або припиняється з моменту досягнення домовленості про зміну або розірвання договору, якщо інше не встановлено договором чи не обумовлено характером його зміни. Якщо договір змінюється або розривається у судовому порядку, зобов'язання змінюється або припиняється з моменту набрання рішенням суду про зміну або розірвання договору законної сили.

З огляду на викладене, позивач вправі вимагати внесення змін до договору оренди землі від 01.11.2011 року.

Відповідно до п. 4 ч. 1 та ч. 3 ст. 84 Господарського процесуального кодексу України резолютивна частина рішення суду має містити висновок про задоволення позову або про відмову в позові повністю чи частково по кожній з заявлених вимог. У спорі, що виник при укладанні або зміні договору, в резолютивній частині вказується рішення з кожної спірної умови договору, а у спорі про спонукання укласти договір - умови, на яких сторони зобов'язані укласти договір, з посиланням на поданий позивачем проект договору. Висновки суду, викладені у резолютивній частині рішення, повинні ґрунтуватися на досліджених у судових засіданнях доказах.

Оскільки зміни до договору оренди землі від 01.11.2011 року вносяться в судовому порядку, враховуючи норму ч.3 ст.653 Цивільного кодексу України, зобов'язання сторін за договором в такому випадку змінюються з моменту набрання рішенням суду законної сили.

Також у відповідності із ч.5 ст.188 Господарського кодексу України якщо судовим рішенням договір змінено або розірвано, договір вважається зміненим або розірваним з дня набрання чинності даним рішенням, якщо іншого строку набрання чинності не встановлено за рішенням суду.

У зв'язку із задоволенням позову, на відповідача відповідно до ст. ст. 44, 49 Господарського процесуального кодексу України, слід покласти судові витрати по справі.

Керуючись ст.ст. 632, 651, 653 ЦК України, ст.ст. 122, 148-1, 206 ЗК України, ст. ст. 287, 288, 289 ПК України, ст. 188 ГК України, ЗУ "Про оренду землі", ЗУ "Про оцінку земель" та ЗУ "Про прокуратуру", ст.ст. 44, 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд,-

в и р і ш и в:

1. Позов задоволити повністю.

2. Внести зміни до пунктів 5, 9, 11 договору оренди землі від 01.11.2011р. укладеного між Турійською районною державною адміністрацією та Фермерським господарством "Соломія", зареєстрованого в управлінні Держкомзему у Турійському районі 20.02.2012р., та викласти їх у наступній редакції:

"5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки становить: за земельну ділянку площею 38,7287га-654 556,54грн., 27,2055га-578 141,45грн., 2,4482га-не проведена ".

9. Орендна плата вноситься орендарем у формі та розмірі: грошовій, у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки землі на рік".

11. Орендна плата вноситься у такі строки - згідно зі ст. 287 Податккового кодексу України рівними частками за податковий період, який дорівнює календарному місяцю, щомісяця протягом 30 календарних днів, що настають за останім календарним днем податкового (звітного) місяця".

3. Стягнути з Фермерського господарства "Соломія" (44812, Волинська обл., Турійський район, село Кульчин, код 32952433)

на користь Прокуратури Волинської області (м. Луцьк, вул. Винниченка, 15, р/р 35216072004945 в Держказначейській службі України, МФО 820172, код ЄДРПОУ 02909915)

кошти у розмірі 1 378,00 грн. витрачених на сплату судового збору.

Повний текст рішення складено

03.02.2017

Суддя С. В. Бондарєв

СудГосподарський суд Волинської області
Дата ухвалення рішення01.02.2017
Оприлюднено07.02.2017
Номер документу64503533
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —903/917/16

Судовий наказ від 14.02.2017

Господарське

Господарський суд Волинської області

Бондарєв Сергій Васильович

Рішення від 01.02.2017

Господарське

Господарський суд Волинської області

Бондарєв Сергій Васильович

Ухвала від 25.01.2017

Господарське

Господарський суд Волинської області

Бондарєв Сергій Васильович

Ухвала від 20.12.2016

Господарське

Господарський суд Волинської області

Бондарєв Сергій Васильович

Ухвала від 06.12.2016

Господарське

Господарський суд Волинської області

Бондарєв Сергій Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні