Рішення
від 02.02.2017 по справі 906/1260/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЖИТОМИРСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УКРАЇНА

Господарський суд

Житомирської області



10002, м. Житомир, майдан Путятинський, 3/65, тел. (0412) 48-16-20,

E-mail: inbox@zt.arbitr.gov.ua, http://zt.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Від "02" лютого 2017 р. Справа № 906/1260/16

Господарський суд Житомирської області у складі:

судді Тимошенка О.М.

за участю представників сторін:

від позивача: ОСОБА_1 (довіреність №2982/11-15 від 29.09.15)

від відповідача: ОСОБА_2 (довіреність від 20.02.15)

розглянув у судовому засіданні в м. Житомирі справу

за позовом Державної екологічної інспекції у Житомирській області

до Держаного підприємства "Лугинське лісове господарство"

про стягнення 113986,66 грн.

Позивач звернувся до господарського суду Житомирської області з позовом про стягнення з відповідача 113986,66 грн. завданої державі шкоди, з яких: 27201,69 грн. на р/р місцевого бюджету Бовсунівської сільської ради, 19208,30 грн. на р/р місцевого бюджету Красноставської сільської ради, 14475,85 грн. на р/р місцевого бюджету Лепниківської сільської ради, 1261,71 грн. на р/р місцевого бюджету Калинівської сільської ради, 32165,18 грн. на р/р місцевого бюджету Великодивлинської сільської ради, 6207,76 грн. на р/р місцевого бюджету Повчанської сільської ради, 11764,98 грн. на р/р місцевого бюджету Лугинської селищної ради, 1701,19 грн. на р/р місцевого бюджету Остапівської сільської ради.

18.01.17 до суду подано письмовий відзив на позовну заяву, в якому відповідач частково не погоджується з розміром позовних вимог та вважає, що вимоги щодо стягнення шкоди в розмірі 77801,32 грн. є протиправними і не можуть бути задоволені посилаючись на те, що позивачем не правильно застосовано такси обчислення розміру шкоди, всупереч даних польової перелікової відомості, що потягнуло нарахування шкоди в більшому від законодавчо визначеного розміру , частина завданих збитків відповідачем відшкодована, індексація такс для обчислення розміру шкоди застосована невірно. Визнає позов в частині стягнення 36185,35грн. (а.с.53).

Представник позивача у судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав викладених у позовній заяві. Не виконав вимог ухвали суду від 18.01.17 щодо надання обгрунтованого розрахунку позовних вимог.

Представник відповідача у судовому засіданні позов визнав частково, на суму 36185,35грн. з підстав викладених у відзиві на позовну заяву.

ВСТАНОВИВ:

Державною екологічною інспекцією у Житомирській області 03 -23.07.2014 року було проведено планову перевірку Державного підприємства "Лугинське лісове господарство" щодо дотримання вимог природоохоронного законодавства України відповідно до вимог Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у господарській діяльності" в ході якої виявлено та в Акті від 23.07.2014 року зафіксовані порушення природоохоронного законодавства (а.с.11).

Під час перевірки були складені польово перелікові відомості незаконного пошкодження та зрізання дерев в присутності головного лісничого та лісничих ДП "Лугинське ЛГ" (а.с.20-28).

На підставі польово перелікових відомостей та Акту перевірки здійснено розрахунки розміру шкоди заподіяної лісу внаслідок незаконної порубки, пошкодження дерев та розрахунок розміру нарахованих за несвоєчасне очищення місць рубок від порубкових дерев на загальну суму 113986,66 грн. (а.с.29-38).

За результатами розрахунків розміру шкоди заподіяні лісу відповідачу була направлена претензія № 53-18/5 від 04.08.2014 року та надано Припис № 16 від 28.07.2014 року щодо усунення недоліків (а.с.39,40).

Вказана шкода, завдана навколишньому природному середовищу на даний час є невідшкодованою, що стало підставою для звернення з даним позовом до суду.

Органом, уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у спірних питаннях, що виникають в галузі охорони навколишнього природного середовища та використання природних ресурсів є Міністерство екології та природних ресурсів України та його органи на місцях, а саме Державна екологічна інспекція у Житомирській області, яка в межах своїх повноважень забезпечує реалізацію державної політики в галузі охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання природних ресурсів, поводження з відходами, забезпечення екологічної та у межах своєї компетенції радіаційної безпеки на території області.

Державна екологічна інспекція у Житомирській області (далі - Інспекція) здійснює свої повноваження відповідно до "Положення про Державну екологічну інспекцію в Автономній республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі", затвердженого наказом Державної екологічної інспекції України № 136 від 12.12.201 1 року.

Дії Державної екологічної інспекції у Житомирській області по результатам проведеної вищевказаної позапланової перевірки не були оскаржені відповідачем.

Відповідно до п. 2 ст. 24. ст. 107 Лісового кодексу України підприємства, установи, організації і громадяни зобов'язані відшкодувати шкоду, заподіяну ними лісу внаслідок порушення лісового законодавства, у розмірах і порядку, визначених законодавством України.

Згідно платіжних доручень №2561,2560,2562,2563 від 11.09.14 відповідач сплатив частину боргу за заподіяну шкоду в загальному розмірі 39547,91грн. про що не заперечив позивач (а.с.76-79).

Постановою Кабінету міністрів України №665 від 23.07.08 "Про затвердження такс для обчислення розміру шкоди, заподіяної лісу", затверджено такси для обчислення розміру шкоди, заподіяної лісу підприємствами, установами, організаціями та громадянами: незаконним вирубуванням та пошкодженням дерев і чагарників до ступеня припинення росту (додаток 1); пошкодженням дерев і чагарників до ступеня неприпинення росту (додаток 2).

Позивачем обраховано ромір шкоди з врахуванням вказаної постанови.

Відповідач заперечив правильність застосування такс та розрахунок шкоди, оскільки вважає, що згідно польових перелікових відомостей, ступінь пошкодження дерев, що вплинуло на розрахунок шкоди, зазначено позивачем у розрахунку невірно.

Крім того, відповідач заперечив застосування індексації такс затверджених постановою №665 для обчислення розміру шкоди, заподіяної лісу підприємствами, нарахованої за період з 2008 по 2013 роки, в той час коли індексацію встановлено з 01.01.2009 року.

Суд ухвалою від 18.01.17 зобов'язував позивача надати обгрунтований розрахунок позовних вимог по кожній польовій переліковій відомості, однак позивач вимог ухвали суду не виконав.

Згідно розрахунку відповідача сума боргу становить 36185,35грн. (а.с.58).

Дослідивши матеріали справи, суд дійшов висновку що розрахунок боргу по відшкодуванню шкоди виконаний відповідачем є обгрунтованим, оскільки виконаний з врахуванням польових перелікових відомостей,Постанови КМУ №665 від 23.07.08 та часткових проплат .

Відповідно до ст.ст. 40,47 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" шкода, грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, стягуються до місцевих бюджетів, при яких створено фонди охорони довкілля, і спрямовуються на виконання робіт по відтворенню, підтриманню цих ресурсів у належному стані.

Згідно ст. 69 Закону України ''Про охорону навколишнього природного середовища" шкода, заподіяна навколишньому природному середовищу внаслідок протиправних дій відповідача підлягає відшкодуванню в повному об'ємі.

Відповідно до ст. 16 Конституції України, забезпечення екологічної безпеки і підтримання екологічної рівноваги на території України є обов'язком держави.

Державній охороні і регулюванню використання на території України підлягають природні ресурси, які залучені в господарській обіг, так і невикористані в народному господарстві в даний період (земля, надра, води, атмосферне повітря, ліс та інша рослинність, тваринний світ) ландшафти та інші природні комплекси, (ст. 5 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища").

Ст. 29 Лісового кодексу України зобов'язує центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері лісових відносин (Інспекцію) застосовувати у випадках, передбачених законом, економічні санкції до підприємств, установ та організацій, їх посадових і службових осіб, громадян за порушення вимог законодавства, подавати позови до суду про відшкодування збитків і втрат, завданих у наслідок такого порушення.

Згідно ст. 20-2 Закону України "Про охорону навколишнього природного середовища" до компетенції центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику із здійснення державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природною середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, у сфері охорони навколишнього природного середовища належить: вживати в установленому порядку всіх заходів досудового врегулювання спорів, виступати позивачем та відповідачем у судах.

Відповідно до ст. ст. 43, 33, 34 ГПК України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності, сторони та інші особи, які беруть участь у справі, обґрунтовують свої вимоги і заперечення поданими суду доказами. Кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Враховуючи викладене, господарський суд приходить до висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню частково в розмірі 36185,35грн. У стягненні 77801,31грн. боргу слід відмовити за необгрунтованістю.

Судовий збір відповідно до ст. 49 ГПК України покладається судом на відповідача.

Керуючись ст.ст. 49, 82-85 ГПК України, господарський суд,

ВИРІШИВ:

1.Позов задовольнити частково.

2.Стягнути з Державного підприємства "Лугинське лісове господарство" (11301, Житомирська область, смт. Лугини, вул. Павлова. 18; код ЄДРПОУ 00991864) на користь :

- Бовсунівської сільської ради (11323,Житомирська область, Лугинський район, с.Бовсуни, вул.Центральна, 74; код 04346089; р/р 33115331700295 спеціальний фонд місцевого бюджету МФО 811039, код ЗКПО 37799357, код призначення платежу 24062100 "Грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності" відкритий в Лугинське УДКСУ, банк отримувач ГУДКСУ у Житомирській області) - кошти в сумі 3580,37 грн.;

- Красноставської сільської ради (11335,Житомирська область, Лугинський район, с.Красностав; код 04346132; р/р 33115331700300 спеціальний фонд місцевого бюджету МФО 811039, код ЗКПО 37799357, код призначення платежу 24062100 "Грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності" відкритий в Лугинське УДКСУ, банк отримувач ГУДКСУ у Житомирській області) - кошти в сумі 3236,49 грн.;

- Липниківської сільської ради (11320, Житомирська обл., Лугинський р-н, с. Липники, вул. Леніна,1; код 04346333; р/р 33115331700303 спеціальний фонд місцевого бюджету МФО 811039, код ЗКПО 37799357, код призначення платежу 24062100 "Грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності" відкритий в Лугинське УДКСУ, банк отримувач ГУДКСУ у Житомирській області) - кошти в сумі 4458,79 грн.;

- Калинівської сільської ради (11340, Житомирська обл., Лугинський р-н, с. Калинівка; код 04346126; р/р 33115331700299 спеціальний фонд місцевого бюджету МФО 811039, код ЗКПО 37799357,код призначення платежу 24062100 "Грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності" відкритий в Лугинське УДКСУ, банк отримувач ГУДКСУ у Житомирській області) - кошти в сумі 1261,71 грн.; :

- Великодивлинської сільської ради (11331, Житомирська обл., Лугинський р-н, с. Великий Дивлин, вул. Леніна, буд. 45; код 04346103; р/р 33113331700297 спеціальний фонд місцевого бюджету МФО 811039, код ЗКПО 37799357, код призначення платежу 24062100 "Грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності" відкритий в Лугинське УДКСУ, банк отримувач ГУДКСУ у Житомирській області) - кошти в сумі 14745,68 грн.;

- Повчанської сільської ради (11321, Житомирська обл., Лугинський р-н, с. Повч, вул. Центральна, буд. 80; код 04346184; р/р 33115331700305 спеціальний фонд місцевого бюджету МФО 811039, код ЗКПО 37799357, код призначення платежу 24062100 "Грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності" відкритий в Лугинське УДКСУ, банк отримувач ГУДКСУ у Житомирській області) - кошти в сумі 1686,87грн.;

- Лугинської селищної ради (11301, Житомирська обл., Лугинський р-н, смт. Лугини, вул. Карла Маркса, буд. 2а; код 04346114; р/р 33115331700293 спеціальний фонд місцевого бюджету , МФО 811039, код ЗКПО 37799357, код призначення платежу 24062100 "Грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності" відкритий в Лугинське УДКСУ, банк отримувач ГУДКСУ у Житомирській області) - кошти в сумі 7215,44 грн.

3.Стягнути з Державного підприємства "Лугинське лісове господарство" (11301, Житомирська область, смт. Лугини, вул. Павлова. 18; код ЄДРПОУ 00991864) на користь Державної екологічної інспекції у Житомирській області (10014, м. Житомир, вул. Л. Качинського, 12а; код 38035679) - 542,78грн. судового збору.

4.Відмовити в позові в частині стягнення 77801,31грн. .

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Апеляційна скарга подається на рішення місцевого господарського суду протягом десяти днів з дня його оголошення. У разі якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частину рішення, зазначений строк обчислюється з дня підписання рішення, оформленого відповідно до статті 84 Господарського процесуального кодексу України.

Суддя Тимошенко О. М.

Віддрукувати: 1- в справу

Дата ухвалення рішення02.02.2017
Оприлюднено07.02.2017
Номер документу64503887
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —906/1260/16

Рішення від 02.02.2017

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Тимошенко О. М.

Ухвала від 18.01.2017

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Тимошенко О. М.

Ухвала від 21.12.2016

Господарське

Господарський суд Житомирської області

Тимошенко О. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні