Постанова
від 01.02.2017 по справі 809/69/17
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"01" лютого 2017 р. Справа № 809/69/17

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Суддя Остап'юк С.В.,

за участю секретаря Котик Д.М.,

представників позивача ОСОБА_1, ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю Калійно-Магнієвий комбінат до Управління Державної служби України з питань праці в Івано-Франківській області про визнання протиправним та скасування припису від 29.12.2016 та постанови від 12.01.2017, -

ВСТАНОВИВ:

06.01.2017 Товариства з обмеженою відповідальністю Калійно-Магнієвий комбінат (надалі - позивач, товариство) звернулося до суду з адміністративним позовом до Управління Державної служби України з питань праці в Івано-Франківській області (далі по тексту - відповідач) про визнання протиправними та скасування припису за №09-03-0100/711-608 від 29.12.2016 та, з урахування заяви про збільшення розміру позовних вимог постанови за №09-03-021/22 від 12.01.2017.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач протиправно, на підставі помилкових висновків про порушення пункту 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1078 від 17.07.2003 при визначенні суми індексації грошових доходів начальнику відділу кадрів ОСОБА_3 вніс оскаржуваний припис та оскаржуваною постановою застосував штраф в розмірі 16 000 гривень. Вважає протиправними та такими, що підлягають скасуванню припис за №09-03-0100/711-608 від 29.12.2016 та постанова №09-03-021/22 від 12.01.2017 .

Представники позивача в судовому засіданні заявлений позов підтримали, з мотивів викладених в позовній заяві.

Представник відповідача в судовому засіданні 26.01.2017 позовних вимог не визнала, з мотивів викладених в письмовому запереченні, обґрунтованого тим, що з 01.12.2015 для визначення суми індексації грошових доходів начальнику відділу кадрів товариства - ОСОБА_3 у відповідності до пункту 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1078 від 17.07.2003 повинен застосовуватися індекс споживчих цін, обчислений наростаючим підсумком з грудня 2008, а не з січня 2015, як базового місяця, що було зроблено на товаристві. Внесений припис, а також постанову про застосування штрафу вважає правомірними, а позовні вимоги безпідставними. Після оголошеної перерви за клопотанням представника відповідача для надання часу з підготовки додаткових письмових пояснень та обґрунтувань представник відповідача в судове засідання 01.02.2017 не з'явилася, а відповідач своїм клопотанням просив здійснити розгляд справи за відсутності такого представника.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши докази, судом встановлено наступне.

В період з 28.12.2016 до 29.12.2016 посадовою особою Управління Держпраці в Івано-Франківській області здійснено перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю Калійно-Магнієвий комбінат , за наслідками якої складено акт перевірки додержання суб'єктами господарювання законодавства про працю та загальнообов'язкове державне соціальне страхування за №09-03-0100/711 (а. с. 8 - 21).

Перевіркою встановлено порушення позивачем частини 6 статті 95 Кодексу законів про працю України, статті 33 Закону України Про оплату праці , постановою Кабінету Міністрів України №1078 від 17.07.2003, внаслідок нарахування ОСОБА_3 індексації грошових доходів з порушенням вимог пункту 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення.

Допущення позивачем вказаного порушення відповідач обґрунтовує тим, що начальник відділу кадрів ОСОБА_4 прийнята на роботу 09.02.2015 згідно наказу від 09.02.2015 за №10к з окладом 3500 гривень, який встановлений штатним розписом за даною посадою 01.10.2008. У період з 01.12.2015 до 30.11.2015 індексація вказані особі нараховувалася виходячи з базового місяця - січня 2015 року, а відповідно до пункту 5 Порядку (із змінами внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 09.12.2015 за №1013) для визначення суми індексації має застосовуватися індекс споживчих цін, обчислений наростаючим підсумком з грудня 2008 року.

29.12.2016 відповідачем внесено позивачу припис за №09-03-0100/711-608, яким крім приписано позивачу усунути порушення вимог частини 6 статті 95 Кодексу законів про працю України, статті 33 Закону України Про оплату праці , постанови Кабінету Міністрів України Про затвердження порядку проведення індексації грошових доходів населення (а.с.7).

12.01.2017 Управлінням Держпраці в Івано-Франківській області винесено постанову про накладення штрафу уповноваженими посадовими особами за №09-03-021/22, якою, у відповідності до абзацу 4 частини 2 статті 265 Кодексу законів про працю України, за порушення позивачем вимог частини 6 статті 95 Кодексу законів про працю України, статті 33 Закону України Про оплату праці , постанови Кабінету Міністрів України №1078 Про затвердження порядку проведення індексації грошових доходів населення штраф в розмірі 16 000 гривень (а. с. 33).

Кодекс законів про працю України регулює трудові відносини всіх працівників, сприяючи зростанню продуктивності праці, поліпшенню якості роботи, підвищенню ефективності суспільного виробництва і піднесенню на цій основі матеріального і культурного рівня життя трудящих, зміцненню трудової дисципліни і поступовому перетворенню праці на благо суспільства в першу життєву потребу кожної працездатної людини (частина 1 статті 1).

Частиною 6 статті 95 Кодекс законів про працю України встановлено, що заробітна плата підлягає індексації у встановленому законодавством порядку.

Аналогічно стаття 33 Закону України Про оплату праці передбачає, що в період між переглядом розміру мінімальної заробітної плати індивідуальна заробітна плата підлягає індексації згідно з чинним законодавством.

Правила обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації та сум індексації грошових доходів населення визначає Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затверджений постановою Кабінету Міністрів України за №1078 від 17.07.2003 (із подальшими змінами та доповненнями) далі по тексту - Порядок 1078).

Пунктом 5 Порядку 1078 встановлено, що у разі підвищення тарифних ставок (окладів), пенсій або щомісячного довічного грошового утримання, стипендій, виплат, що здійснюються відповідно до законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування, значення індексу споживчих цін у місяці, в якому відбувається підвищення, приймається за 1 або 100 відсотків. Обчислення індексу споживчих цін для проведення подальшої індексації здійснюється з місяця, наступного за місяцем підвищення зазначених грошових доходів населення.

Пунктом 10-2 Порядку 1078, чинного на момент прийняття позивачем працівника ОСОБА_5 на роботу (09.02.2019) встановлювалось, що для працівників, яких переведено на іншу роботу на тому ж підприємстві, в установі або організації, а також переведено на роботу на інше підприємство, в установу або організацію або в іншу місцевість, та у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці у разі продовження такими працівниками роботи сума індексації зберігається, якщо сума збільшення заробітної плати менша, ніж сума індексації, яка повинна нараховуватися за відповідний місяць. У разі коли сума збільшення заробітної плати більша, ніж сума індексації, яка повинна нараховуватися за відповідний місяць, такий місяць вважається базовим під час обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації.

Як встановлено відповідачем під час перевірки та судом в судовому засіданні, індексація грошових доходів начальнику відділу кадрів товариства ОСОБА_5 нараховувалася виходячи з базового місяця - січня 2015 року, як такого місяця в якому сума індексації, яка повинна нараховуватися менша, ніж сума збільшення заробітної плати.

Постановою Кабінету Міністрів України за №1013 від 09.12.2015 Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів внесено зміни до Порядку 1078, якими пункт 10-2 Порядку викладено в новій редакції, яка чинна з грудня 2015 року.

Редакція пункту 10-2 Порядку 1078, яка чинна з грудня 2015 року передбачає, що для працівників, яких переведено на іншу роботу на тому самому підприємстві, в установі або організації, а також переведено на роботу на інше підприємство, в установу або організацію або в іншу місцевість та у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці у разі продовження такими працівниками роботи, для новоприйнятих працівників, а також для працівників, які використали відпустку для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та відпустку без збереження заробітної плати, передбачені законодавством про відпустки, обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації здійснюється з місяця, наступного за місяцем підвищення тарифної ставки (окладу), за посадою, яку займає працівник.

Виходячи з аналізу зазначених норм, суд зазначає, що є вірним твердження відповідача, що для визначення суми індексації грошових доходів населення має застосовуватися індекс споживчих цін, обчислений наростаючим підсумком з місяця, наступного за місяцем підвищення тарифної ставки (окладу), за посадою, яку займає працівник.

Однак, дія вказаної норми передбачає своє поширення на правовідносини, що виникли з приводу обчислення індексу споживчих цін для працівників, яких переведено на іншу роботу на тому самому підприємстві, в установі або організації, а також переведено на роботу на інше підприємство, в установу або організацію або в іншу місцевість та у зв'язку із змінами в організації виробництва і праці у разі продовження такими працівниками роботи, для новоприйнятих працівників, а також для працівників, які використали відпустку для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку та відпустку без збереження заробітної плати, передбачені законодавством про відпустки і не передбачає поширення своєї дії на правовідносини з приводу обчислення індексу споживчих цін для працівників, які працюють на підприємстві.

Начальник відділу кадрів товариства ОСОБА_3 не належить до категорій працівників, які передбачені гіпотезою норми пункту 10-2 Порядку 1078, в редакції від 09.12.2015, а тому застосування вказаної норми до правовідносин обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації грошових доходів цьому працівнику є помилковим.

Як наслідок, є помилковим висновок відповідача про встановлено порушення позивачем частини 6 статті 95 Кодексу законів про працю України, статті 33 Закону України Про оплату праці , постановою Кабінету Міністрів України №1078 від 17.07.2003, внаслідок нарахування ОСОБА_3 індексації грошових доходів з порушенням вимог пункту 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення.

Враховуючи вищевикладене, є протиправним та підлягає скасуванню припис за №09-03-0100/711-608 від 29.12.2016 внесеного Управлінням Держпраці в Івано-Франківській області Товариству з обмеженою відповідальністю Калійно-Магнієвий комбінат .

Оскільки, підставою для прийняття оскаржуваного рішення були висновки відповідача про порушення позивачем вимог 6 статті 95 Кодексу законів про працю України, статті 33 Закону України Про оплату праці , постановою Кабінету Міністрів України №1078 від 17.07.2003, що визнані судом протиправними, у зв'язку із чим відпали підстави для накладення штрафу, то постанова Управління Держпраці в Івано-Франківській області за №09-03-021/22 від 12.01.2017 про накладення уповноваженими особами на товариство з обмеженою відповідальністю Калійно-Магнієвий комбінат штрафу в розмірі 16 000 гривень, є протиправною та підлягає скасуванню.

Враховуючи викладене, суд вважає, позовні вимоги обґрунтованими, а даний адміністративний позов таким, що підлягає до задоволення.

Частиною 1 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа, визначеного статтею 181 Кодексу адміністративного судочинства України.

Таким чином, враховуючи, що заявлені позовні вимоги підлягають до задоволення, позивачем квитанціями за №0.0.681855029.1 від 05.01.2017 та №0.0.687589092.1 від 17.01.2017 на загальну суму 3 440 гривень підтверджено сплату судового збору за подання даного адміністративного позову, суд робить висновок про стягнення на користь товариства з обмеженою відповідальністю Калійно-Магнієвий комбінат за рахунок бюджетних асигнувань Управління Держпраці в Івано-Франківській області сплачений судовий збір в розмірі 3 440 гривень.

На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Визнати протиправним та скасувати припис за №09-03-0100/711-608 від 29.12.2016 внесеного Управлінням Держпраці в Івано-Франківській області Товариству з обмеженою відповідальністю Калійно-Магнієвий комбінат .

Визнати протиправною та скасувати постанову Управління Держпраці в Івано-Франківській області за №09-03-021/22 від 12.01.2017 про накладення уповноваженими особами на Товариство з обмеженою відповідальністю Калійно-Магнієвий комбінат штрафу в розмірі 16 000 гривень.

Стягнути на користь товариства з обмеженою відповідальністю Калійно-Магнієвий комбінат (вулиця Шахтарська, 2, а/с-9, місто Калуш, Івано-Франківська область, код ЄДРПОУ 35112582) за рахунок бюджетних асигнувань Управління Держпраці в Івано-Франківській області (вулиця Незалежності, 67, місто Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ 39784625) сплачений судовий збір в розмірі 3 440 (три тисячі чотириста сорок) гривень.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.

Суддя /підпис/ ОСОБА_6

Постанова складена в повному обсязі 02.03.2017.

Дата ухвалення рішення01.02.2017
Оприлюднено07.02.2017
Номер документу64506853
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —809/69/17

Постанова від 11.06.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 10.06.2020

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 26.11.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Данилевич Н.А.

Ухвала від 06.11.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рецебуринський Ю.Й.

Ухвала від 13.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Рецебуринський Ю.Й.

Ухвала від 21.09.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 01.09.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Нос Степан Петрович

Ухвала від 31.03.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Ухвала від 02.03.2017

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Ільчишин Надія Василівна

Постанова від 01.02.2017

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні