Ухвала
від 30.01.2017 по справі 808/583/16
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

і м е н е м У к р а ї н и

30 січня 2017 рокусправа № 808/583/16 Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Олефіренко Н.А.

суддів: Білак С.В. Шальєвої В.А.

за участю секретаря судового засідання: Лащенко Р.В.

За участю представників:

Позивача - Луньов С.М. ( довіреність від 30.07.2016 року)

Відповідача - Бойко В.В. ( довіреність від 06.01.2017 року № 83/10)

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Дніпрі апеляційну скаргу Енергодарської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області

на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 24 жовтня 2016 р.

у справі № 808/583/16

за позовом Державного підприємства "Сільськогосподарське підприємство "Запорізьке"

до Енергодарської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області

про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,-

ВСТАНОВИВ:

У лютому 2016 року Державне підприємство "Сільськогосподарське підприємство "Запорізьке" звернулося до суду із адміністративним позовом до Енергодарської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області, в якому просить визнати протиправними та скасувати податкові повідомлення-рішення відповідача від 18.08.2015: №0000332200 код платежу 3021080900 щодо застосування штрафних санкцій з регулювання обігу готівки на суму 242157 грн. 00 коп., №0000322200 код платежу 21081103 щодо застосування адміністративного штрафу на суму 1020 грн. 00 коп., №0000312200 код платежу 14010100 щодо штрафних санкцій та грошового зобов'язання по податку на додану вартість на суму 155460 грн. 00 коп. та 77730 грн. 00 коп., №0000302200 код платежу 11020100 щодо штрафних санкцій та грошового зобов'язання по податку на прибуток підприємств і організацій що перебувають у державній власності на суму 60626 грн. 00 коп. та 30313 грн. 00 коп., №006071701 по коду 8511010100 щодо штрафних санкцій по податку на доходи фізичних осіб, що сплачуються податковими агентами на суму 60031 грн. 83 коп.

Постановою Запорізького окружного адміністративного суду 24 жовтня 2016 року задоволено: визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення №0000302200 прийняте Енергодарською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Запорізькій області 18.08.2015, яким Державному підприємству "Сільськогосподарське підприємство "Запорізьке" визначено зобов'язання з податку на прибуток підприємств та організацій, що перебувають у державній власності, у сумі 90939 грн. 00 коп. (основний платіж - 60626 грн. 00 коп., штрафні (фінансові) санкції - 30313 грн. 00 коп.); визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення №0000312200 прийняте Енергодарською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Запорізькій області 18.08.2015, яким Державному підприємству "Сільськогосподарське підприємство "Запорізьке" визначено грошове зобов'язання з ПДВ у сумі 233190 грн. 00 коп. (основний платіж - 155460 грн. 00 коп., штрафні (фінансові) санкцій - 77730 грн. 00 коп.);визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення №0000322200 прийняте Енергодарською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Запорізькій області 18.08.2015, яким Державному підприємству "Сільськогосподарське підприємство "Запорізьке" визначено грошове зобов'язання у вигляді штрафу у сумі 1020 грн. 00 коп.; визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення №0000332200 прийняте Енергодарською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Запорізькій області 18.08.2015, яким Державному підприємству "Сільськогосподарське підприємство "Запорізьке" визначено грошове зобов'язання у вигляді штрафу у сумі 242157 грн. 00 коп.; визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення №0006071701 прийняте Енергодарською об'єднаною державною податковою інспекцією Головного управління ДФС у Запорізькій області 18.08.2015, яким Державному підприємству "Сільськогосподарське підприємство "Запорізьке" визначено грошове зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, у сумі 60031 грн. 83 коп. штрафних (фінансових) санкцій.

Відповідач - Енергодарська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Запорізькій області , не погодившись з постановою суду першої інстанції звернувся з апеляційною скаргою, в якій посилаюсь на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просить апеляційну скаргу задовольнити, постанову суду першої скасувати та прийняти нову, якою у задоволені позовних вимог відмовити в повному обсязі.

В судовому засіданні представник відповідача апеляційну скаргу підтримав, просить суд апеляційну скаргу задовольнити, а рішення суду першої інстанції скасувати.

В судовому засіданні представник позивача проти апеляційної скарги заперечив, вважає рішення суду першої інстанції законним та обґрунтованим, а апеляційну скаргу безпідставною. Просить в задоволенні апеляційної скарги відмовити, а рішення суду першої інстанції залишити без змін.

Перевіривши законність та обґрунтованість постанови суду, в межах доводів апеляційної скарги та заявлених вимог, дослідивши матеріали справи, суд апеляційної інстанції вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судом першої інстанції встановлено та знайшло підтвердження під час розгляду апеляційної скарги, що на підставі пп.78.1.11 п.78.1 ст.78 Податкового кодексу України та відповідно до наказу Енергодарської ОДПІ від 01.07.2015 №129 з 02.07.2015 по 10.07.2015 Енергодарською ОДПІ проведена документальна позапланова виїзна перевірка ДП "СП "Запорізьке" з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства в частині надходження та використання коштів посадовими особами ДП "СП "Запорізьке" за період з 01.09.2014 по 30.06.2015, в частині нарахування заробітної плати та ЄСВ працівникам підприємства за період з 01.09.2014 по 30.06.2015, в частині проведення операцій при закупівлі товарів у ТОВ "Мастерфрукт" (код за ЄДРПОУ 38530219) та ТОВ "Дарлан Груп" (код за ЄДРПОУ 39296846) у період з 01.09.2014 по 31.12.2014.

За результатами перевірки податковим органом складено акт від 17.07.2015 №69/22-07/36418685, яким встановлено ряд порушень, а саме: п.135.1, п.135.2, пп.135.4.1 п.135.4 ст.135, п.137.1 ст.137 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено податок на прибуток до сплати в бюджет в періоді, що перевірявся, на загальну суму 60626 грн. 00 коп., в тому числі за 2014 рік в сумі 60626 грн. 00 коп.; п.44.6 ст.44, п.85.2 ст.85, п.187.1 ст.187, п.198.2, п.198.3, п.198.6 ст.198 Податкового кодексу України, в результаті чого занижено суми податку на додану вартість на загальну суму 155460 грн. 00 коп. шляхом заниження сум податку на додану вартість на суму 163142 грн. 00 коп., а саме: за жовтень 2014 року у сумі 125856 грн. 00 коп.; за грудень 2014 року у сумі 7233 грн. 00 коп.; за січень 2015 року у сумі 2286 грн. 00 коп.; за лютий 2015 року у сумі 1667 грн. 00 коп.; за березень 2015 року у сумі 21481 грн. 00 коп.; за квітень 2015 року у сумі 4619 грн. 00 коп., та завищено податок на додану вартість у сумі 7682 грн. 00 коп., у тому числі за листопад 2014 року.; абз.4 пп.2.11 п.2 "Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні", затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.2004 №637 (із змінами та доповненнями), в частині видачі готівкових коштів під звіт без своєчасного звітування за отримані під звіт суми та без повного звітування щодо раніше виданих коштів в сумі 484500 грн. 00 коп., у тому числі у вересні місяці 2014 року у сумі 36000 грн. 00 коп. та у жовтні місяці у сумі 448500 грн. 00 коп.; пп.2.8 п.2 "Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні", затвердженого постановою Правління НБУ від 15.12.2004 №637, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 13.01.2005 за №40/10320, в частині перевищення встановленого ліміту залишку готівки в касі у сумі 60516 грн. 00 коп.; пп.14.1.54 п.14.1 ст.14, пп.163.1.2 п.163.1 ст.163, пп.167.1 ст.167, п.176.2 ст.176, пп.168.1.5 п.168.1 ст.168 Податкового кодексу України, в частині не перерахування податку на доходи фізичних осіб за період з 01.09.2014 по 30.06.2015 та на дату закінчення перевірки у сумі - 49687 грн. 55 коп. та несвоєчасного перерахування податку на доходи фізичних осіб у сумі 40151 грн. 23 коп.; пп.49.18.2 п.49.18 ст.49, п.51.1 ст.51, пп."а" п.176.2 ст.176 Податкового кодексу України, "Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку", затверджений Наказом Державної податкової адміністрації України 24.12.2010 №1020, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 13.01.2011 за №46/18784, "Порядок заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку", затверджений Наказом Міністерства доходів і зборів України 21.01.2014 №49, зареєстрований у Міністерстві юстиції України 05.02.2014 за №228/25005, ДП "СП "Запорізьке", як податковим агентом, у податкових розрахунках сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, і сум утриманого з них податку по формі 1-ДФ за ІІІ-IV квартали 2014 року та І квартал 2015 року відображено недостовірні данні щодо сум податку з доходів фізичних осіб, які перераховані до бюджету, а саме у ІІІ кварталі 2014 року відображена сплата податку у сумі 34069 грн. 26 коп., фактично сплачено 57582 грн. 09 коп., у IV кварталі 2014 року відображена сплата податку у сумі 52328 грн. 24 коп., фактично сплачено 8057 грн. 13 коп., у І кварталі 2015 року відображена сплата податку у сумі 11302 грн. 82 коп., фактично сплачено 12460 грн. 83 коп.; ст.ст.21, 22, 24 Закону України "Про оплату праці" - станом на 30.06.2015 встановлена прострочена заборгованість по заробітній платі перед працівниками у сумі 270959 грн. 48 коп.; ст.44 Податкового кодексу України (із змінами та доповненнями), в частині надання не в повному обсязі первинних документів, регістрів бухгалтерського обліку, податкової звітності та інших документів, що пов'язані з предметом перевірки.

На підставі Акту перевірки від 17.07.2015 №69/22-07/36418685 винесені податкові повідомлення-рішення: №0000302200 від 18.08.2015, яким визначено зобов'язання з податку на прибуток підприємств та організацій, що перебувають у державній власності, у сумі 90939 грн. 00 коп. (основний платіж - 60626 грн. 00 коп., штрафні (фінансові) санкції - 30313 грн. 00 коп.); №0000312200 від 18.08.2015, яким визначено грошове зобов'язання з ПДВ у сумі 233190 грн. 00 коп. (основний платіж - 155460 грн. 00 коп., штрафні (фінансові) санкцій - 77730 грн. 00 коп.); №0000322200 від 18.08.2015, яким визначено грошове зобов'язання у вигляді штрафу у сумі 1020 грн. 00 коп.; №0000332200 від 18.08.2015, яким визначено грошове зобов'язання у вигляді штрафу у сумі 242157 грн. 00 коп.; №0006071701 від 18.08.2015, яким визначено грошове зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, у сумі 60031 грн. 83 коп. штрафних (фінансових) санкцій.

Суд першої інстанцій, задовольняючи позовні вимоги, виходив з того, що оскільки перевірка позивача була призначена відповідно до кримінально-процесуального закону то за відсутності доказів набрання законної сили судовим рішенням в кримінальній справі, у відповідача були відсутні правові підстави для прийняття спірних податкових повідомлень-рішень.

Колегія суддів апеляційної інстанції погоджується з зазначеним висновком, зважаючи на наступне.

Так, відповідно до п. 20.1.4 п. 20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку, встановленому цим Кодексом.

Порядок проведення документальних позапланових перевірок передбачений статтею 78 Податкового кодексу України, у відповідності до пп. 78.1 якої визначено, що документальна позапланова перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з обставин, перелік яких наведений у підпунктах 78.1.1 - 78.1.13 ст.78 цього Кодексу.

Зокрема, згідно пп. 78.1.11 п. 78.1 ст. 78 Податкового кодексу України документальна позапланова виїзна перевірка здійснюється у випадку отримання постанови суду (ухвали суду) про призначення перевірки або постанови органу дізнання, слідчого, прокурора, винесеної ними відповідно до закону у кримінальних справах, що перебувають у їх провадженні.

За змістом п 86.9 ст. 86 Податкового кодексу України (в редакції, чинній на момент проведення перевірки позивача та прийняття спірних податкових повідомлень-рішень) у разі, якщо грошове зобов'язання розраховується органом державної податкової служби за результатами перевірки, призначеної відповідно до кримінально-процесуального закону або закону про оперативно-розшукову діяльність, податкове повідомлення-рішення за результатами такої перевірки не приймається до дня набрання законної сили відповідним рішенням суду. Матеріали перевірки разом з висновками органу державної податкової служби передаються правоохоронному органу, що призначив перевірку. Статус таких матеріалів перевірки та висновків органу державної податкової служби визначається кримінально-процесуальним законом або законом про оперативно-розшукову діяльність.

Пунктом 58.4 ст. 58 Податкового кодексу України передбачено, що у разі, коли судом за результатами розгляду кримінальної справи про злочини, предметом якої є податки, збори, винесено обвинувальний вирок, що набрав законної сили, або винесено рішення про закриття кримінальної справи за нереабілітуючими підставами, відповідний контролюючий орган зобов'язаний визначити податкові зобов'язання платника податків за податками та зборами, несплата податкових зобов'язань за якими встановлена рішенням суду, та прийняти податкове повідомлення-рішення про нарахування платнику таких податкових зобов'язань і застосування стосовно нього штрафних (фінансових) санкцій у розмірах, визначених цим Кодексом.

Складання та надсилання платнику податків податкового повідомлення-рішення за податковими зобов'язаннями платника податків за податками та зборами, несплата податкових зобов'язань за якими встановлена рішенням суду, забороняється до набрання законної сили рішенням суду у справі або винесення постанови про закриття такої кримінальної справи за нереабілітуючими підставами.

Таким чином, враховуючи, що позапланова документальна виїзна перевірка Підприємства проведена на виконання постанови слідчого про призначення позапланової перевірки позивача, прийняття відповідних рішень за результатами такої перевірки повинно здійснюватись з урахуванням п. 86.9 ст. 89 Податкового кодексу України.

Таким чином, матеріали перевірки та висновки органу державної податкової служби, викладені в акті перевірки, яка фактично призначена та проведена на виконання постанови слідчого відповідно до кримінально-процесуального закону, до дня набрання законної сили відповідним рішенням у кримінальній справі, не можуть бути підставою для прийняття контролюючим органом податкових повідомлень-рішень про збільшення платникові податків грошового зобов'язання з податку на прибуток приватних підприємств, розрахованих за результатами такої перевірки.

З огляду на вищезазначене у суду відсутні правові підстави для висновку про законність оскаржуваних податкових повідомлень-рішень.

Отже, суд апеляційної інстанції відхиляє доводи податкового органу, викладені у апеляційній скарзі, і не вбачає підстав для скасування судового рішення першої інстанції.

Керуючись ст. 195, п. 1 ч. 1 ст. 198, ст. 200 Кодексу адміністративного судочинства України, Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Енергодарської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Запорізькій області - залишити без задоволення.

Постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 24 жовтня 2016 р. у справі № 808/583/16 - без змін.

Ухвала суду набирає законної сили у відповідності до ч.5 ст. 254 КАС України та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня набрання чинності.

Повний текст ухвали виготовлено 02.02.2017 року.

Головуючий: Н.А. Олефіренко

Суддя: С.В. Білак

Суддя: В.А. Шальєва

СудДніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.01.2017
Оприлюднено07.02.2017
Номер документу64533400
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —808/583/16

Постанова від 30.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 27.05.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 12.06.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олендер І.Я.

Ухвала від 05.05.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Олендер І.Я.

Ухвала від 10.04.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 14.03.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 22.02.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Цвіркун Ю.І.

Ухвала від 07.02.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 03.02.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

Ухвала від 30.01.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Олефіренко Н.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні