Рішення
від 06.02.2017 по справі 926/4587/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"06" лютого 2017 р. Справа № 926/4587/16

За позовом Консисторії (Єпархіальне управління) Чернівецько-Хотинської Єпархії Української Автокефальної Православної церкви

до відповідача ОСОБА_1 міської ради

про визнання незаконним та скасування рішення органу місцевого самоврядування

Суддя Проскурняк О.Г.

Представники сторін:

Від позивача - ОСОБА_2, довіреність №996 від 12 жовтня 2016 року.

Від відповідача - ОСОБА_3, довіреність № 01/02-05/1174 від 06 травня 2016 року.

СУТЬ СПОРУ: Консисторія (Єпархіальне управління) Чернівецько-Хотинської Єпархії Української Автокефальної Православної церкви звернулась з позовом до ОСОБА_1 міської ради про визнання незаконним та скасування рішення органу місцевого самоврядування.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач посилається на те, що пунктом 1.2. рішення 65 сесії ОСОБА_1 міської ради VI скликання від 02.07.2015р. №1658 було надано Консисторії (Єпархіальне управління) ОСОБА_1 - Хотинської Єпархії Української Автокефальної Православної церкви дозвіл на складання проекту відведення земельної ділянки, орієнтовною площею 0,1400 га. на вул. Ризькій, 2 у постійне користування для будівництва храму Святих Жон -Мироносиць та єпархіального управління.

На засіданні 68 сесії ОСОБА_1 міської ради VI скликання, яке відбулося 03.09.2015р. було прийнято рішення №1723, пунктом 19 якого вирішено зняти із розгляду порядку денного сесії питання щодо надання дозволу Консисторії на зміну цільового призначення земельної ділянки на вул.Ризькій,2 у М.Чернівцях.

Далі позивач стверджує, що пунктом 7 рішення 8 сесії ОСОБА_1 міської ради VII скликання від 05.07.2016р. №292 було відмовлено Консисторії в наданні дозволу на зміну цільового призначення. Так, позивач вважає, що вказаний пункт рішення суперечить попередньо прийнятому рішенню органу місцевого самоврядування та вимогам чинного земельного та містобудівного законодавства України, а тому є незаконним та підлягає скасуванню в судовому порядку.

В судовому засіданні 06 лютого 2017 року позивач позовні вимоги підтримав в повному обсязі.

Відповідач у відзиві на позовну заяву проти задоволення позовних вимог заперечив, з тих підстав, що біля земельної ділянки на яку претендує позивач, розташована ОСОБА_1 обласна консультативна стоматологічна поліклініка. Так, згідно листа від 24 вересня 2014 року, остання заперечує щодо побудови храму, оскільки це призведе до ускладнення їх діяльності. Крім того, відповідач вказує, що у позивача відсутні погодження, щодо та містобудівні розрахунки, в яких беззаперечно доказувалось би, що дані види забудови і використання ділянки не створять перешкод і незручностей для здійснення переважних і супутніх видів забудови і використання, території зони відповідності діючим нормам і правилам та вимогам щодо ефективного використання земель.

Розглянувши подані сторонами документи і матеріали, заслухавши пояснення сторін, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, дослідивши докази, що мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив:

Пунктом 1.2. рішення 65 сесії ОСОБА_1 міської ради VI скликання від 02.07.2015р. №1658 вирішено надати Консисторії (Єпархіальне управління) ОСОБА_1 - Хотинської Єпархії Української Автокефальної Православної церкви дозвіл на складання проекту відведення земельної ділянки, орієнтовною площею 0,1400 га. на вул. Ризькій, 2 у постійне користування для будівництва храму Святих Жон-Мироносиць та єпархіального управління.

Статтею 123 Земельного кодексу України, встановлено порядок отримання земельної ділянки у користування із земель комунальної власності.

Так, надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється Верховною ОСОБА_4 Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування.

Рішення зазначених органів приймається на підставі проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у разі:

1. надання земельної ділянки із зміною її цільового призначення;

2. формування нової земельної ділянки (крім поділу та об'єднання).

Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр", право власності на яку зареєстровано у Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно, без зміни її меж та цільового призначення здійснюється без складення документації із землеустрою.

Надання у користування земельної ділянки в інших випадках здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості). У такому разі розроблення такої документації здійснюється на підставі дозволу, наданого Верховною ОСОБА_4 Автономної Республіки Крим, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, крім випадків, коли особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування, набуває право замовити розроблення такої документації без надання такого дозволу.

Земельні ділянки державної та комунальної власності, на яких розташовані будівлі, споруди, інші об'єкти нерухомого майна, що перебувають у державній чи комунальній власності, передаються особам, зазначеним у пункті "а" частини другої статті 92 цього Кодексу, лише на праві постійного користування.

Особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності за проектом землеустрою щодо її відведення, звертається з клопотанням про надання дозволу на його розробку до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, передають у власність або користування такі земельні ділянки.

У клопотанні зазначаються орієнтовний розмір земельної ділянки та її цільове призначення. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, письмова згода землекористувача, засвідчена нотаріально (у разі вилучення земельної ділянки). ОСОБА_4 Автономної Республіки Крим, Раді міністрів Автономної Республіки Крим, органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, забороняється вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені цією статтею.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах їх повноважень у місячний строк розглядає клопотання і дає дозвіл на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки або надає мотивовану відмову у його наданні. Підставою відмови у наданні такого дозволу може бути лише невідповідність місця розташування земельної ділянки вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, а також генеральних планів населених пунктів, іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку.

Забороняється відмова у наданні дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок, місце розташування об'єктів на яких погоджено відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування згідно із статтею 151 цього Кодексу.

У разі якщо у місячний строк з дня реєстрації клопотання Верховна ОСОБА_4 Автономної Республіки Крим, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу, не надав дозволу на розроблення документації із землеустрою або мотивовану відмову у його наданні, то особа, зацікавлена в одержанні у користування земельної ділянки із земель державної або комунальної власності, у місячний строк з дня закінчення зазначеного строку має право замовити розроблення документації із землеустрою без надання такого дозволу, про що письмово повідомляє ОСОБА_4 Автономної Республіки Крим, Раду міністрів Автономної Республіки Крим, відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування. До письмового повідомлення додається договір на виконання робіт із землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Умови і строки розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок визначаються договором, укладеним замовником з виконавцем цих робіт відповідно до типового договору. Типовий договір на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки затверджується Кабінетом Міністрів України.

Проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки погоджується в порядку, встановленому статтею 186-1 цього Кодексу.

У разі якщо місце розташування об'єкта, розміри і межі земельної ділянки, що пропонується до вилучення (викупу), та умови вилучення (викупу) цієї ділянки погоджені згідно з вимогами статті 151 цього Кодексу, які під час розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки не змінилися, проект погодженню не підлягає.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування у двотижневий строк з дня отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, а в разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку такої експертизи приймає рішення про надання земельної ділянки у користування.

Якщо земельна ділянка надається у користування за погодженням з Верховною ОСОБА_4 України, погоджений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки подається до ОСОБА_4 міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, які із своїми пропозиціями та позитивним висновком державної експертизи землевпорядної документації подають зазначений проект до Кабінету Міністрів України, який розглядає ці матеріали та подає їх до Верховної ОСОБА_4 України для прийняття відповідного рішення.

Якщо земельна ділянка надається у користування за рішенням Кабінету Міністрів України або за погодженням з Кабінетом Міністрів України, погоджений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки (крім проектів землеустрою щодо відведення у користування земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов'язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи) подається відповідно до ОСОБА_4 міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, які розглядають його і в місячний строк подають зазначений проект зі своїми пропозиціями та позитивним висновком державної експертизи землевпорядної документації до Кабінету Міністрів України для прийняття відповідного рішення.

Проекти землеустрою щодо відведення у користування земельних ділянок зони відчуження та зони безумовного (обов'язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, подаються до Кабінету Міністрів України центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері управління зоною відчуження та зоною безумовного (обов'язкового) відселення, разом із пропозиціями та позитивним висновком державної експертизи землевпорядної документації.

Якщо земельна ділянка надається у користування Верховною ОСОБА_4 Автономної Республіки Крим, погоджений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки (а у разі необхідності здійснення обов'язкової державної експертизи землевпорядної документації згідно із законом - після отримання позитивного висновку державної експертизи) подається до ОСОБА_4 міністрів Автономної Республіки Крим, яка розглядає його і в місячний строк подає зазначений проект із своїми пропозиціями до Верховної ОСОБА_4 Автономної Республіки Крим.

Рішенням про надання земельної ділянки у користування за проектом землеустрою щодо її відведення здійснюються:

1. затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки;

2. вилучення земельних ділянок у землекористувачів із затвердженням умов вилучення земельних ділянок (у разі необхідності);

Підставою відмови у затвердженні проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки може бути лише його невідповідність вимогам законів та прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів.

Відмова органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування у наданні земельної ділянки у користування або залишення клопотання без розгляду можуть бути оскаржені до суду.

Пунктом 7 Рішення 8 сесії ОСОБА_1 міської ради VII скликання від 0 липня 2016 року №292 було відмовлено Консисторії в наданні дозволу на зміну цільового призначення та складання проекту відведення земельної ділянки за адресою вул. Ризька, 2, площею 0,1403 га. (кадастровий номер 7310136600:03:001:0011), в постійне користування для будівництва храму Святих Жон-Мироносиць та Єпархіального управління.

Отже, з вищевикладеного вбачається, що пунктом 1.2. рішення 65 сесії ОСОБА_1 міської ради VI скликання від 02.07.2015 року №1658 було надано Консисторії Чернівецько-Хотинської Єпархії Української АПЦ дозвіл на складання проекту відведення земельної ділянки, однак пунктом 7 рішення 8 сесії ОСОБА_1 міської ради VII скликання від 05 липня 2016 року №292 було відмовлено Консисторії в наданні дозволу на зміну цільового призначення та складання проекту відведення земельної ділянки.

Так, статтею 123 ЗК України не передбачено прийняття рішень про відмову у наданні дозволу на складання проекту відведення земельної ділянки, за умови прийняття попередньо рішення, яким вирішено надати дозвіл на складення проекту відведення земельної ділянки.

Тому, відповідачем при прийнятті рішення 8 сесії VII скликання №292 від 05 липня 2016 року, пунктом 7 якого, відмовлено Консисторії (Єпархіальне управління) Чернівецько-Хотинської Єпархії Української АПЦ у наданні дозволу на зміну цільового призначення та складання проекту відведення земельної ділянки порушено, встановлений статтею 123 ЗК України порядок отримання земельної ділянки у користування із земель комунальної власності.

Відповідно до статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи, місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Тобто, відповідачем неправомірно прийнято рішення 8 сесії VII скликання №292 від 05 липня 2016 року, пунктом 7 якого, відмовлено Консисторії (Єпархіальне управління) Чернівецько-Хотинської Єпархії Української Автокефальної Православної церкви у надані дозволу на зміну цільового призначення та складання проекту відведення земельної ділянки за адресою: вул. Ризька, 2, площею 0,1403 га. (кадастровий номер 7310136600:03:001:0011), в постійне користування для будівництва храму Святих Жон-Мироносиць та єпархіального управління, оскільки воно суперечить встановленому порядку отримання земельної ділянки у користування із земель комунальної власності, унормованого статтею 123 Земельного кодексу України.

Відповідно до пункту 2 частини 2 статті 20 Господарського кодексу України, кожний суб'єкт господарювання та споживач має право на захист своїх прав і законних інтересів. Права та законні інтереси зазначених суб'єктів захищаються шляхом: визнання повністю або частково недійсними актів органів державної влади та органів місцевого самоврядування, актів інших суб'єктів, що суперечать законодавству, ущемлюють права та законні інтереси суб'єкта господарювання або споживачів; визнання недійсними господарських угод з підстав, передбачених законом.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку позов задовольнити.

Судові витрати покласти на відповідача.

Керуючись статтями 4-2, 4-3, 43, 49, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

В И Р І Ш И В :

1. Позов задовольнити.

2. Визнати недійсним пункт 7 рішення 8 сесії ОСОБА_1 міської ради VII скликання від 05 липня 2016 року №292.

3. Стягнути з ОСОБА_1 міської ради (58000, м. Чернівці, пл. Центральна, 1, код ЄДРПОУ 36068147) на користь Консисторії (Єпархіальне управління) Чернівецько-Хотинської Єпархії Української Автокефальної Православної церкви (58000, м. Чернівці, бульвар Героїв Крут, 5/180, код ЄДРПОУ 38453119) - 1 378,00 грн. - судового збору.

Повний текст рішення складено 07.02.2017 року.

Суддя О.Г. Проскурняк

Дата ухвалення рішення06.02.2017
Оприлюднено08.02.2017
Номер документу64561642
СудочинствоГосподарське
Сутьвизнання незаконним та скасування рішення органу місцевого самоврядування

Судовий реєстр по справі —926/4587/16

Судовий наказ від 20.02.2017

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Проскурняк Олег Георгійович

Рішення від 06.02.2017

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Проскурняк Олег Георгійович

Ухвала від 16.01.2017

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Проскурняк Олег Георгійович

Ухвала від 19.12.2016

Господарське

Господарський суд Чернівецької області

Проскурняк Олег Георгійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні