Рішення
від 30.01.2017 по справі 910/20228/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА 01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 284-18-98, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30.01.2017Справа №910/20228/16 За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ"

до Громадської організації "Об'єднання багатоквартирних сімей "ОРІЯНА" про визнання договору укладеним

Суддя Грєхова О.А.

Представники сторін:

від позивача: Мельник Н.В., за довіреністю

від відповідача: Михайленко О.С., керівник, Гусєв П.В., за довіреністю;

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

На розгляд Господарського суду міста Києва були передані позовні вимоги Товариства з обмеженою відповідальністю "ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ" (далі - позивач) до Громадської організації "Об'єднання багатоквартирних сімей "ОРІЯНА" (далі - відповідач) про визнання договору укладеним.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач ухиляється від укладення з позивачем Договору про надання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води, який відповідач зобов'язаний укласти з позивачем в силу Закону України Про житлово-комунальні послуги .

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 07.11.2016 порушено провадження у справі № 910/20228/16, розгляд справи призначено на 05.12.2016.

28.11.2016 через відділ діловодства Господарського суду міста Києва представником позивача було подано клопотання про долучення документів до матеріалів справи.

У судове засідання 05.12.2016 представник позивача з'явився, подав документи на виконання вимог ухвали суду про порушення провадження у справі.

Представник відповідача в засідання суду 05.12.2016 не з'явився, проте через відділ діловодства суду подав клопотання про відкладення розгляду справи.

Враховуючи те, що представник відповідача у судове засідання 05.12.2016 не з'явився, а також у зв'язку із невиконанням відповідачем вимог ухвали Господарського суду міста Києва від 07.11.2016 про порушення провадження у справі № 910/20228/16, розгляд справи було відкладено на 26.12.2016.

26.12.2016 через відділ діловодства Господарського суду міста Києва представником відповідача було подано відзив на позовну заяву.

Представник позивача у судове засідання 26.12.2016 з'явився та подав клопотання про продовження строків розгляду спору, представник відповідача не з'явився.

З метою створення сторонам необхідних умов для встановлення фактичних обставин справи і правильного застосування законодавства, забезпечення рівності всіх учасників судового процесу перед законом і судом, суд задовольнив клопотання позивача та продовжив строк вирішення спору у справі №910/20228/16 на п'ятнадцять днів.

Враховуючи те, що представник відповідача у судове засідання 26.12.2016 не з'явився, розгляд справи було відкладено.

30.01.2017 через відділ діловодства Господарського суду міста Києва представником позивача було подано письмові пояснення.

У судове засідання 30.01.2017 представник позивача з'явився, надав суду усні пояснення по суті спору, позовні вимоги підтримав в повному обсязі.

Представники відповідача у судове засідання 30.01.2017 з'явились, надали усні пояснення по суті спору, проти позову заперечили.

На виконання вимог ст. 81-1 Господарського процесуального кодексу України складено протокол судового засідання, який долучено до матеріалів справи.

Відповідно до ст. 82 ГПК України рішення у даній справі прийнято у нарадчій кімнаті за результатами оцінки доказів, поданих сторонами та витребуваних судом.

У судовому засіданні 30.01.2017 відповідно до ст. 85 Господарського процесуального кодексу України судом проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, господарський суд міста Києва

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до положень Закону України від 10.04.2014 №1198-VII Про внесення змін до деяких Законів України щодо удосконалення розрахунків за енергоносії виконавцем послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води в будинку по вулиці Червоноткацькій, 27/2 у м. Києві, з 01.07.2014 є Товариство з обмеженою відповідальністю ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ .

Громадська організація "Об'єднання багатоквартирних сімей "ОРІЯНА" є споживачем послуг з централізованого опалення в нежитловому приміщенні площею 38,0 кв.м., за адресою: м. Київ, вулиця Червоноткацька, 27/2, що перебуває у його користуванні на праві оренди, що підтверджується укладеним між Дніпровською районною в місті Києві державною адміністрацією, Громадською організацією "Об'єднання багатоквартирних сімей "ОРІЯНА" та Комунальним підприємством Керуюча дирекція Дніпровського району м. Києва Договором оренди нерухомого майна № 1886 від 11.10.2010 (з урахування Додаткової угоди № 1886/1-1 віл 04.03.2013).

06.08.2014 в газеті Хрещатик №111(4511) було опубліковане оголошення позивача із пропозицією укладення договору про надання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води шляхом звернення споживачів до підрозділів теплопостачальної організації із зазначенням відповідної адреси.

20.09.2016 позивач звернувся до відповідача із пропозицією укласти Договір про надання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води, до якої було додано проект відповідного Договору, що підтверджується наявними у матеріалах справи копіями Листа № УНПН-1724 від 16.09.2016, проектом підписаного з боку позивача Договору, опису вкладення у цінний лист від 20.09.2016 та фіскального чеку № 3874 від 20.09.2016.

Відповідач відповіді на вказаний лист не надав, договір про надання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води, проект якого було надіслано разом з листом, не підписав, доказів протилежного суду не надано.

Відповідно до частини першої статті 626 Цивільного кодексу України договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.

Договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору (частина перша статті 638 Цивільного кодексу України). Інші випадки визнання договору укладеним зазначені у статтях 642, 643 Цивільного кодексу України.

Частина перша статті 628 Цивільного кодексу України передбачає, що зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства.

Відповідно до статті 6 цього Кодексу сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості (ст. 627 Цивільного кодексу України).

Відповідно до ч. 2 та ч. 3 ст. 181 Господарського кодексу України проект договору може бути запропонований будь-якою з сторін. У разі якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках. Сторона, яка одержала проект договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір відповідно до вимог частини першої цієї статті і повертає один примірник договору другій стороні або надсилає відповідь на лист, факсограму тощо у двадцятиденний строк після одержання договору.

Як встановлено судом, 20.09.2016 позивач звернувся до відповідача із Листом № УНПН-1724 від 16.09.2016, у якому викладено пропозицію укласти договір про надання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води від 14.09.2016, проект якого було долучено до листа.

Відповіді на вказаний лист відповідач не надав, договір про надання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води від 14.09.2016, проект якого було надіслано разом з листом, не підписав.

26 квітня 2014 року набрав чинності Закон України "Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення розрахунків за енергоносії" (№ 1198-18 від 10.04.2014).

Вказаним законом було внесено зміни до Закону України "Про житлово-комунальні послуги", зокрема, статтю 19 було доповнено частиною 4, відповідно до якої виконавцем послуг з централізованого опалення та послуг з централізованого постачання гарячої води для об'єктів усіх форм власності є суб'єкт господарювання з постачання теплової енергії (теплопостачальна організація).

Так само, було доповнено статтю 29 відповідного закону частиною 3, відповідно до якої договір на надання послуг з централізованого опалення, послуг з централізованого постачання холодної води, послуг з централізованого постачання гарячої води, послуг з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) у багатоквартирному будинку укладається між власником квартири, орендарем чи квартиронаймачем та виконавцями цих послуг.

При цьому, відповідно до ч. 6 ст. 19 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" особливими учасниками відносин у сфері житлово-комунальних послуг є балансоутримувач та управитель, які залежно від цивільно-правових угод можуть бути споживачем, виконавцем або виробником.

Відповідно до ст. 1 Закону України "Про теплопостачання" постачання теплової енергії (теплопостачання) - господарська діяльність, пов'язана з наданням теплової енергії (теплоносія) споживачам за допомогою технічних засобів транспортування та розподілом теплової енергії на підставі договору.

Згідно з п. 29 ст. 7 Закону України "Про ліцензування видів господарської діяльності", ліцензуванню підлягають виробництво теплової енергії, транспортування теплової енергії магістральними і місцевими (розподільчими) тепловими мережами та постачання теплової енергії, крім виробництва, транспортування та постачання теплової енергії за нерегульованим тарифом.

Як встановлено судом, позивач є постачальником теплової енергії відповідно до ліцензії Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг.

Частиною 1 ст. 19 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" передбачено, що відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах.

Учасниками відносин у сфері житлово-комунальних послуг є: власник, споживач, виконавець, виробник (ч. 2 ст. 19 Закону України "Про житлово-комунальні послуги").

Згідно з п. 1 ч. 3 ст. 20 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" споживач зобов'язаний укласти договір на надання житлово-комунальних послуг, підготовлений виконавцем на основі типового договору.

Цей обов'язок відповідає зустрічному обов'язку виконавця, визначеному п. 3 ч. 2 ст. 21 цього Закону підготувати та укласти із споживачем договір на надання житлово-комунальних послуг з визначенням відповідальності за дотримання умов його виконання згідно з типовим договором.

За змістом ст. 1 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" споживач - фізична чи юридична особа, яка отримує або має намір отримати житлово-комунальну послугу.

За огляду на вищенаведене, з метою встановлення наявності у відповідача обов'язку з укладення з позивачем договору про надання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води, необхідним є встановлення обставин перебування відповідача у статусі споживача таких послуг - особи, що отримує або має намір отримати житлово-комунальну послугу, тобто особи, що має відповідне речове право на об'єкт нерухомого майна, щодо якого обґрунтовано позов (м. Київ, вулиця Червоноткацька, будинок 27/2).

Так, як вказує позивач, відповідач є орендарем нежитлового приміщення за адресою м. Київ, вулиця Червоноткацька, будинок 27/2, а отже останній, на думку позивача, є споживачем житлово-комунальних послуг в розумінні Закону України "Про житлово-комунальні послуги".

Як вбачається з матеріалів справи, між Дніпровською районною в місті Києві державною адміністрацією, Громадською організацією "Об'єднання багатоквартирних сімей "ОРІЯНА" та Комунальним підприємством Керуюча дирекція Дніпровського району м. Києва було укладено Договір оренди нерухомого майна № 1886 від 11.10.2010 (з урахування Додаткової угоди № 1886/1-1 віл 04.03.2013), відповідно до якого, відповідач є з 11.10.2010 є орендарем нерухомого майна, яке належить до комунальної власності територіальної громади міста Києва за адресою: м. Київ, вул. Червоноткацька, 27/2, загальною площею 38,00 кв.м.

За умовами п. 9.1 Додаткової угоди договір оренди діє до 30.03.2015.

Пунктом 9.7 Додаткової угоди сторонами погоджено, що у разі відсутності заяви однієї із сторін про припинення цього Договору або зміну його умов після закінчення строку його чинності протягом одного місяця Договір вважається продовженим на той самий строк і на тих самих умовах, які були передбачені цим Договором.

В свою чергу, відповідачем не було надано суду доказів припинення зазначеного Договору оренди, в редакції Додаткової угоди від 04.03.2013.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що відповідач продовжує користуватись нежитловим приміщенням за адресою: м. Київ, вулиця Червоноткацька, будинок 27/2, а тому, з огляду на неподання відповідачем будь-яких доказів на підтвердження припинення строку дії Договору оренди та звільнення відповідачем вказаного приміщення, враховуючи відсутність у матеріалах справи Акту приймання-передачі спірного нежитлового приміщення від орендаря орендодавцю, відповідач є споживачем, тобто особою, що отримує комунальну послугу у даному нежитловому приміщенні, в розумінні Закону України "Про житлово-комунальні послуги".

За таких обставин, відповідач є споживачем послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води у нежитловому приміщенні за адресою м. Київ, вул. Червоноткацька, будинок 27/2, в зв'язку з чим, у відповідача виник обов'язок з укладення відповідного договору про надання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води у нежитловому приміщенні за адресою м. Київ, вул. Червоноткацька, будинок 27/2 з позивачем.

При цьому, суд зазначає, що відповідно до ч. 2 ст. 179 Господарського кодексу України Кабінет Міністрів України, уповноважені Президентом України міністерства, інші центральні органи виконавчої влади можуть рекомендувати суб'єктам господарювання орієнтовні умови господарських договорів (примірні договори), а у визначених законом випадках - затверджувати типові договори.

Відповідно до частин третьої, четвертої статті 179 Господарського кодексу України укладення господарського договору є обов'язковим для сторін, якщо він заснований на державному замовленні, виконання якого є обов'язком для суб'єкта господарювання у випадках, передбачених законом, або існує пряма вказівка закону щодо обов'язковості укладення договору для певних категорій суб'єктів господарювання чи органів державної влади або органів місцевого самоврядування.

При укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі:

вільного волевиявлення, коли сторони мають право погоджувати на свій розсуд будь-які умови договору, що не суперечать законодавству;

примірного договору, рекомендованого органом управління суб'єктам господарювання для використання при укладенні ними договорів, коли сторони мають право за взаємною згодою змінювати окремі умови, передбачені примірним договором, або доповнювати його зміст;

типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, чи у випадках, передбачених законом, іншим органом державної влади, коли сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови;

договору приєднання, запропонованого однією стороною для інших можливих суб'єктів, коли ці суб'єкти у разі вступу в договір не мають права наполягати на зміні його змісту.

Згідно з приписами частини третьої статті 184 Господарського кодексу України укладення господарських договорів на основі примірних і типових договорів повинно здійснюватися з додержанням умов, передбачених статтею 179 цього Кодексу, не інакше як шляхом викладення договору у вигляді єдиного документа, оформленого згідно з вимогами статті 181 цього Кодексу та відповідно до правил, встановлених нормативно-правовими актами щодо застосування примірного або типового договору.

Форма та зміст (умови) типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 р. №630 Про затвердження Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення .

Отже, умови типового договору, що набули юридично обов'язкового значення в силу актів цивільного законодавства, є обов'язковими для сторін договору, які не мають права відступити від їх положень і врегулювати свої відносини на власний розсуд, окрім випадку, коли такий відступ пов'язаний з конкретизацією умов договору, що кореспондується з положеннями п. 4 ч. 4 ст. 179 Господарського кодексу України.

Відповідно до ст. 630 Цивільного кодексу України договором може бути встановлено, що його окремі умови визначаються відповідно до типових умов договорів певного виду, оприлюднених у встановленому порядку.

Судом встановлено, що запропонований позивачем до укладення договір відповідає умовам типових договорів, затверджених наведеною вище постановою Кабінету Міністрів України.

При цьому, положення п. 31 вказаного договору не суперечать змісту типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та узгоджується з приписами ч. 3 ст. 631 Цивільного кодексу України, за змістом яких сторони можуть встановити, що умови договору застосовуються до відносин між ними, які виникли до його укладення.

Згідно з ч. 4 ст. 181 Господарського кодексу України за наявності заперечень щодо окремих умов договору сторона, яка одержала проект договору, складає протокол розбіжностей, про що робиться застереження у договорі, та у двадцятиденний строк надсилає другій стороні два примірники протоколу розбіжностей разом з підписаним договором.

З огляду на викладене, позивач скористався наданим йому спеціальним законом правом на звернення до відповідача з пропозицією укласти договір про надання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води, проте не зміг реалізувати це право, оскільки не отримав відповіді у встановленому приписами ч. 4 ст. 181 Господарського кодексу України порядку.

При цьому, укладення договору на надання житлово-комунальних послуг є обов'язком споживача за умови, якщо запропонований виконавцем послуг договір відповідає типовому договору. Відмова споживача послуг від укладення договору в такому разі суперечить вимогам ч. 3 ст. 6, статей 627, 630 Цивільного кодексу України та статей 19, 20 Закону України Про житлово-комунальні послуги .

У разі такої відмови, виходячи з положень ст. ст. 3, 6, 12, 15, 20, 630, 640, 642, 643 Цивільного кодексу України, виконавець послуг вправі звернутись до суду за захистом свого права, яке підлягає захисту судом на підставі п. 1 ч. 2 ст. 6 ЦК України шляхом визнання договору укладеним на умовах, передбачених нормативним актом обов'язкової дії.

Крім того суду відзначає, що в силу положень ч. 2 ст. 187 Господарського кодексу України днем укладення спірного договору є день набрання чинності цим рішенням суду.

За приписами ст. 4 3 Господарського процесуального кодексу України судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності. Сторони та інші особи, які беруть участь у справі, обґрунтовують свої вимоги і заперечення поданими суду доказами.

В силу вимог ст. ст. 33, 34 цього Кодексу кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування.

Заперечуючи проти позову, відповідач у відзиві зазначає, що рішенням Господарського суду міста Києва у справі № 910/7940/16 було встановлено обставину укладення спірного договору за спрощеною системою.

Проте, як вбачається з рішення у справі № 910/7940/16 від 30.06.2016, предметом його розгляду були саме надані Комунальним підприємством по утриманню житлового господарства Дніпровського району м. Києва, а не Товариством з обмеженою відповідальністю "ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ", Громадській організації "Об'єднання багатодітних сімей "ОРІЯНА" комунальні послуги за період з 01.10.2012 по 31.05.2014 на загальну суму 5 970,22 грн.

Таким чином, рішення Господарського суду міста Києва від 30.06.2016 у справі № 910/7940/16 жодним чином не впливає на суть спору у даній справі.

За таких обставин, оцінивши подані докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на повному, всебічному і об'єктивному розгляді в судовому засіданні всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог, з покладенням витрат по сплаті судового збору на відповідача, відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України.

Керуючись ст.ст. 4 3 , 32, 33, 34, 43, 44, 49, 75, 82-85, Господарського процесуального кодексу України, суд,

ВИРІШИВ:

1. Позов задовольнити повністю.

2. Визнати договір про надання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води № 420195/1юр укладеним в редакції Товариства з обмеженою відповідальністю "ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ", підготовленій на основі Типового договору, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 р. №630, а саме:

Особовий рахунок

споживача


м. Київ, вул. Червоноткацька,

буд. № 27/2

ДОГОВІР № 420195/1юр

про надання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води

м. Київ 14 вересня 2016 р.

Товариство з обмеженою відповідальністю "ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ" в особі директора департамента енергозбуту Боровської Владлени Сергіївни, яка діє на підставі довіреності від 09.09.2016 № 56. (далі по тексту - виконавець), з однієї сторони, та Громадська організація Об'єднання багатодітних сімей Оріяна , в особі директора Михайленко Олени Степанівни, яка діє на підставі Статуту, код ЄДРПОУ 14277171, яка є власником (орендар) нежитлового приміщення (далі - споживач), з другої сторони, уклали цей договір про нижченаведене:

Предмет договору

1. Виконавець зобов'язується своєчасно надавати споживачеві відповідної якості послуги з централізованого опалення, гарячої води (необхідне підкреслити), а споживач зобов'язується своєчасно оплачувати надані послуги за встановленими тарифами у строки і на умовах, що передбачені договором.

2. Суб'єкти користування послугами:

1) власник (наймач, орендар) житлового приміщення (квартири) та члени його сім'ї - _____-особи:

2) власник (орендар) нежитлового приміщення по вул. Червонотацька, буд. 27/2;

3) наявність у власності транспортних засобів


.

3. Характеристика об'єкта надання послуг:

1) опалювальна площа (об'єм) нежитлового приміщення 38,00 кв.м.:

2) площа зелених насаджень, саду, городу (для власників будинків садибного типу) __ кв. м.

4. Характеристика засобів обліку води і теплової енергії:

№ за/пВид засобу облікуТип засобу облікуЗаводський номерПерше показанняМісце встановленняПримітка ГВПвідсутнє ЦОНавантаження 0,003000Гкал/год

Тарифи на послуги та їх загальна вартість

5. Тарифи на послуги (з врахуванням податку на додану вартість) на дату укладання договору становлять:

1) з централізованого опалення:

з будинковими без будинкових приладів обліку теплової енергії 1 213,78 (з ПДВ) гривень за гігакалорію;

2) з централізованого постачання гарячої води


(з ПДВ) гривень за куб. метр.

6. Розмір щомісячної плати за надані послуги (з урахуванням податку на додану вартість) згідно з нормативами (нормами) споживання на момент укладення цього договору становить


гривень, у тому числі за:

централізоване постачання гарячої води


гривень за куб. метр;

централізоване опалення


грн. за кв. метр та додатково згідно з пунктом 12 цього договору
грн.

7. Плата за надані послуги за наявності засобів обліку води і теплової енергії справляється за їх показаннями згідно з пунктами 10-13 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затверджених постановою КМ України №630 від 21.07.05. (далі - Правила).

Оплата спожитих послуг

8. Розрахунковим періодом є календарний місяць.

У разі застосування щомісячної системи оплати послуг платежі вносяться не пізніше 20 числа місяця, що настає за розрахунковим.

У разі застосування авансової системи оплати послуг платежі вносяться за ____ місяців у розмірі


гривень.

9. Послуги оплачуються готівкою або в безготівковій формі.

10. За наявності у квартирі засобів обліку води і теплової енергії справляння плати за нормативами (нормами) споживання не допускається, крім випадків, передбачених договором на встановлення засобів обліку.

11. За централізоване опалення квартири (будинку садибного типу) плата справляється згідно з нормативами (нормами) споживання та додатково за перевищення розрахункової потужності приладів опалення (радіаторів) на - ____ відсотків - ____ гривень.

12. Плата за послуги вноситься на рахунок із спеціальним режимом використання :

р/р 26039310434426 у філії ГУ по м. Києву та Київській області Ощадбанк ,

МФО 322669

13. За несвоєчасне внесення плати із споживача стягується пеня у розмірі, встановленому законом.

14. У разі ненадання послуг, надання їх не в повному обсязі, зниження якості, зокрема відхилення їх кількісних та/або якісних показників від затверджених нормативів (норм) споживання, виконавець проводить перерахунок розміру плати.

Права та обов'язки сторін

15. Споживач має право на:

1) отримання своєчасно та належної якості послуг згідно із законодавством та умовами цього договору;

2) отримання в установленому законодавством порядку інформації про перелік послуг, їх вартість, загальну суму місячного платежу, структуру тарифів, нормативів (норм) споживання, режиму надання послуг, їх споживчі властивості;

3) відшкодування збитків, завданих його майну та/або приміщенню, шкоди, заподіяної його життю чи здоров'ю внаслідок неналежного надання або ненадання послуг;

4) зменшення розміру плати в разі ненадання послуг, надання їх не в повному обсязі, зниження якості, зокрема відхилення їх кількісних та/або якісних показників від затверджених нормативів (норм) споживання;

5) усунення виконавцем виявлених недоліків у наданні послуг протягом установленого Кабінетом Міністрів України строку;

6) несплату вартості послуг за період тимчасової відсутності споживача і членів його сім'ї (у разі відключення виконавцем холодної та гарячої води і опломбування запірних вентилів у квартирі (будинку садибного типу) та відновлення надання відповідних послуг шляхом зняття пломб за власний рахунок протягом доби згідно з письмовою заявою;

7) зменшення розміру плати за послуги у разі тимчасової відсутності споживача та/або членів його сім'ї на підставі письмової заяви та офіційного документа, що підтверджує його/їх відсутність (довідка з місця тимчасового проживання, роботи, лікування, навчання, проходження військової служби, відбування покарання);

8) перевірку кількісних та/або якісних показників надання послуг (якість і тиск води, температура гарячої води, температура повітря у приміщеннях тощо) у порядку, встановленому Правилами, іншими актами законодавства України та цим договором. Витрати, пов'язані з перевіркою кількісних і якісних показників надання послуг, відшкодовуються виконавцем у разі обґрунтованості звернення споживача та споживачем - у разі необґрунтованості такого звернення;

9) установлення квартирних засобів обліку води і теплової енергії та взяття їх на абонентський облік;

10) періодичну повірку, обслуговування та ремонт квартирних засобів обліку, у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж;

11) ознайомлення з нормативно-правовими актами у сфері житлово-комунальних послуг;

12) внесення за погодженням з виконавцем у договір змін, що впливають на розмір плати за послуги;

13) звільнення від плати за послуги у разі їх ненадання та отримання компенсації за перевищення строків проведення аварійно-відбудовних робіт;

14) укладення з виконавцем договору про заміну або ремонт технічно несправних санітарно-технічних приладів, пристроїв, обладнання та квартирних засобів обліку.

16. Споживач зобов'язаний:

1) оплачувати послуги в установлений договором строк;

2) повідомляти виконавця про осіб, строк тимчасового проживання яких у квартирі (будинку садибного типу) перевищив місяць, а також протягом місяця про зміни, що відбулися у стані підсобного господарства і санітарно-технічного та інженерного обладнання (за умови проведення розрахунків за надані послуги згідно з нормативами (нормами) споживання);

3) забезпечити доступ до відповідної інженерної мережі, арматури, квартирних засобів обліку води і теплової енергії представників виконавця за наявності в них відповідного посвідчення для:

ліквідації аварій - цілодобово;

встановлення і заміни санітарно-технічного та інженерного обладнання, проведення технічного та профілактичного огляду, зняття контрольних показань засобів обліку води і теплової енергії - згідно з вимогами нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг;

4) дотримуватися вимог нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг;

5) забезпечувати цілісність квартирних засобів обліку води і теплової енергії та не втручатися в їх роботу;

6) у разі несвоєчасного внесення плати за послуги сплачувати пеню в установленому законом та цим договором розмірі;

7) повідомляти у десятиденний строк виконавця про втрату права на пільги;

8) своєчасно вживати заходів до усунення виявлених несправностей, пов'язаних з отриманням послуг, що виникли з його вини;

9) за власний рахунок проводити ремонт та заміну санітарно-технічних приладів, пристроїв та обладнання, що вийшли з ладу з його вини;

10) своєчасно проводити підготовку квартири (будинку садибного типу) і його санітарно-технічних приладів, пристроїв та обладнання до експлуатації в осінньо-зимовий період;

11) у разі встановлення виконавцем факту несанкціонованого втручання в роботу засобів обліку води і теплової енергії відшкодовувати вартість робіт з проведення їх експертизи, метрологічної повірки та ремонту згідно із законодавством;

12) відшкодовувати виконавцю витрати з проведення аналізу якісних показників послуг у разі необґрунтованості претензій.

17. Виконавець має право:

1) нараховувати у разі несвоєчасного внесення споживачем плати за надані послуги пеню у розмірі, встановленому законодавством і цим договором;

2) вносити за погодженням із споживачем зміни у цей договір, що впливають на розмір плати за послуги з оформленням додатка до нього;

3) вимагати від споживача дотримання нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг;

4) вимагати від споживача своєчасного усунення виявлених несправностей, пов'язаних з отриманням послуг, що виникли з вини споживача, або відшкодування вартості відповідних робіт;

5) доступу до приміщення споживача для ліквідації аварій, у тому числі несанкціонованого, відповідно до встановленого законом порядку усунення недоліків у роботі санітарно-технічного та інженерного обладнання, його встановлення і заміни, проведення технічного та профілактичного огляду і перевірки показань квартирних засобів обліку води і теплової енергії відповідно до законодавства;

6) у разі виникнення сумнівів щодо правильності показань квартирних засобів обліку води і теплової енергії звернутися до акредитованої лабораторії для проведення експертизи їх технічного стану та метрологічної повірки.

18. Виконавець зобов'язаний:

1) своєчасно надавати споживачу послуги в установлених обсягах, належної якості, безпечні для його життя, здоров'я та які не спричиняють шкоди його майну, відповідно до вимог законодавства, Правил та цього договору;

2) інформувати споживача про адресу та номер телефону диспетчерської, аварійної або аварійно-диспетчерської служби (зазначаються в договорі і рахунках на сплату послуг, а також розміщуються на дошках оголошень в усіх під'їздах багатоквартирного будинку, а також на дошках оголошень, розташованих поблизу житлового будинку);

3) надавати споживачеві в установленому порядку інформацію про перелік послуг, їх вартість, загальну вартість місячного платежу, структуру тарифів, нормативи (норми) споживання, режим надання послуг, їх споживчі властивості, якісні показники надання послуг, граничні строки усунення аварій або інших порушень порядку надання послуг, а також інформацію про Правила (зазначається у цьому договорі, а також розміщується на дошці оголошень у приміщенні виконавця);

4) контролювати установлені міжповіркові інтервали, проводити періодичну повірку квартирних засобів обліку, їх обслуговування та ремонт, у тому числі демонтаж, транспортування та монтаж;

5) проводити два рази на рік перевірку стану внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку із складенням відповідного акта;

6) узгодити із споживачем не пізніше ніж за три робочих дні до проведення планових робіт всередині житлового приміщення час доступу до такого приміщення з наданням йому відповідного письмового повідомлення;

7) повідомляти споживача про плановану перерву в наданні послуг через засоби масової інформації, а також письмово не пізніше ніж за 10 днів до її настання (крім перерви, що настає внаслідок аварії або дії непереборної сили) із зазначенням причини та часу перерви в наданні послуг;

8) відновлювати надання послуг за письмовою заявою споживача шляхом зняття протягом доби пломб із запірних вентилів у квартирі (будинку садибного типу);

9) забезпечувати за заявою споживача взяття у тижневий строк на абонентський облік квартирних засобів обліку;

10) утримувати внутрішньобудинкові мережі у належному технічному стані, здійснювати їх технічне обслуговування та ремонт;

11) інформувати споживача протягом доби з дня виявлення недоліків у роботі внутрішньобудинкових інженерних систем та/або інженерного обладнання, що розташовані за межами багатоквартирного будинку або житлового будинку (у разі його особистого звернення - невідкладно), про причини та очікувану тривалість зупинення надання послуг або обмеження їх кількості, а також про причини порушення якісних показників надання послуг;

12) усувати аварії та інші порушення порядку надання послуг, а також виконувати заявки споживачів у строк, установлений законодавством і цим договором;

13) вести облік скарг (заяв, вимог, претензій) споживачів щодо кількості та якості надання послуг, а також облік їх виконання;

14) зменшувати розмір плати за послуги у разі тимчасової відсутності споживача та/або членів його сім'ї на підставі письмової заяви та офіційного документа, що підтверджує його/їх відсутність (довідка з місця тимчасового проживання, роботи, лікування, навчання, проходження військової служби, відбування покарання);

15) звільняти від плати за послуги у разі їх ненадання та виплачувати компенсацію за перевищення строків проведення аварійно-відбудовних робіт;

16) проводити перерахунок розміру плати за надання послуг у разі ненадання їх або надання не в повному обсязі, зниження якості, зокрема відхилення їх кількісних та/або якісних показників від затверджених нормативів (норм) споживання, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України та визначеному цим договором;

17) своєчасно проводити за власний рахунок роботи з усунення виявлених несправностей, пов'язаних з отриманням послуг, що виникли з його вини;

18) відшкодовувати збитки, завдані майну та/або приміщенню споживача та/або членів його сім'ї, шкоду, що заподіяна його життю чи здоров'ю внаслідок неналежного надання або ненадання послуг, а також моральну шкоду в порядку та розмірі, які визначаються відповідно до законодавства і цього договору;

19) сплачувати споживачу неустойку (штраф, пеню) у разі ненадання послуг або надання послуг неналежної якості у порядку та у випадках, передбачених законодавством і цим договором;

20) виконувати інші обов'язки відповідно до законодавства та цього договору.

Відповідальність сторін

19. Споживач несе відповідальність згідно із законодавством і цим договором за:

1) недотримання вимог нормативно-правових актів у сфері житлово-комунальних послуг;

2) несвоєчасне внесення платежів за послуги - шляхом сплати пені;

3) втручання у роботу засобів обліку води і теплової енергії;

4) порушення зобов'язань, установлених законодавством і цим договором.

20. Виконавець несе відповідальність у разі:

1) неналежного надання або ненадання послуг, що призвело до заподіяння збитків, завданих майну та/або приміщенню споживача, шкоди, що заподіяна його життю чи здоров'ю, - шляхом відшкодування збитків;

2) надання послуг не в повному обсязі, зниження їх якості, зокрема зниження їх кількісних та/або якісних показників - шляхом зменшення розміру плати та виплати споживачеві компенсації за перевищення строків проведення аварійно-відбудовних робіт у розмірі, встановленому законодавством,


відсотків місячної плати за послугу за кожну добу її ненадання;

3) порушення прав споживачів згідно із законодавством;

4) порушення зобов'язань, установлених цим договором або законодавством.

Точки розподілу, в яких здійснюється передача послуг від виконавця споживачеві

21. Точками розподілу, в яких здійснюється передача послуг від виконавця споживачеві, є:

1) у багатоквартирному будинку послуги з:

централізованого опалення - відгалуження від стояків у межах квартири;

постачання холодної та гарячої води - після першої водозапірної арматури на відгалуженні від стояка у квартирі споживача;

2) у будинку садибного типу - місце підключення відповідної інженерної мережі будинку до мережі виконавця.

Порядок встановлення факту неналежного надання або ненадання послуг та розв'язання спорів

22. У разі неналежного надання або ненадання послуг виконавцем споживач повідомляє про це виконавця в усній формі за допомогою телефонного зв'язку чи у письмовій формі за адресами, що зазначені в цьому договорі.

У повідомленні зазначається прізвище, ім'я та по батькові, точна адреса проживання споживача, а також найменування виду неналежно наданої або ненаданої послуги. Повідомлення споживача незалежно від його форми (усна або письмова) обов'язково реєструється представником виконавця у журналі реєстрації заявок споживачів. Представник виконавця зобов'язаний повідомити споживачеві відомості про особу, яка прийняла повідомлення (прізвище, ім'я та по батькові), реєстраційний номер повідомлення та час його прийняття.

23. Представник виконавця, якому відомі причини неналежного надання або ненадання послуг, зобов'язаний невідкладно повідомити про це споживача та зробити відповідну відмітку в журналі реєстрації заявок, що є підставою для визнання виконавцем факту неналежного надання або ненадання послуг.

24. Представник виконавця, якому не відомі причини неналежного надання або ненадання послуг, зобов'язаний узгодити з виконавцем точний час та дату встановлення факту ненадання послуг, надання їх не у повному обсязі або перевірки кількісних та/або якісних показників надання послуг. У разі необхідності проведення такої перевірки у приміщенні споживача представник виконавця повинен з'явитися до споживача не пізніше визначеного у договорі строку.

25. У разі незгоди з результатами перевірки кількісних та/або якісних показників надання послуг споживач і виконавець визначають час і дату повторної перевірки, для проведення якої запрошується представник уповноваженого органу виконавчої влади та/або органу місцевого самоврядування, а також представник об'єднання споживачів. За результатами проведення повторної перевірки складається акт про неналежне надання або ненадання послуг, який підписується споживачем (його представником), представником виконавця, представниками уповноваженого органу виконавчої влади та/або органу місцевого самоврядування, а також представником об'єднання споживачів.

26. За результатами перевірки складається акт-претензія про неналежне надання або ненадання послуг (далі - акт-претензія), який підписується споживачем та представником виконавця згідно з додатком 2 до Правил. Акт-претензія складається у двох примірниках по одному для споживача та виконавця.

27. У разі неприбуття представника виконавця в установлений договором строк для проведення перевірки кількісних та/або якісних показників або необґрунтованої відмови від підписання акта-претензії такий акт вважається дійсним, якщо його підписали не менш як два споживачі.

28. Акт-претензія реєструється уповноваженими особами виконавця у журналі реєстрації актів-претензій згідно з додатком 3 до Правил. Виконавець зобов'язаний розглянути такий акт і повідомити протягом трьох робочих днів споживача про її задоволення або про відмову у задоволенні з обґрунтуванням причин такої відмови. У разі ненадання протягом установленого строку виконавцем відповіді вважається, що він визнав викладені в акті-претензії факти неналежного надання або ненадання послуг. Спори щодо задоволення претензій споживачів розв'язуються у суді. Споживач має право на досудове розв'язання спору шляхом задоволення пред'явленої претензії.

Форс-мажорні обставини

29. Сторони звільняються від відповідальності згідно з цим договором у разі настання дії непереборної сили (дії надзвичайних ситуацій техногенного, природного або екологічного характеру), яка унеможливлює надання відповідної послуги згідно з умовами договору.

Строк дії договору

30. Цей договір укладається на строк до 14 вересня 2017 р. і набирає чинності з дня його укладення. Договір вважається щороку продовженим, якщо за місяць до закінчення строку його дії однією із сторін не буде письмово заявлено про його розірвання або необхідність перегляду.

31. Дія цього Договору поширюється на взаємовідносини, які виникли між сторонами до моменту його укладення відповідно до ст. 631 Цивільного Кодексу України, а саме з 01 липня 2014 року.

32. Договір може бути розірваний достроково у разі:

зникнення потреби в отриманні послуги або відмови споживача від користування послугами виконавця;

переходу права власності (користування) на приміщення (квартиру) до іншої особи;

невиконання умов договору сторонами договору.

33. Договір складено у двох примірниках, один з яких зберігається у споживача, другий - у виконавця.

Інші умови

Порядок доступу до житла та іншого володіння споживача для ліквідації аварій, проведення оглядів технічного стану, перевірки показань засобів обліку гарячої води і теплової енергії визначається згідно ст. 17 Закону України від 28 червня 2004 року Про житлово-комунальні послуги та інших нормативно-правових актів.

Своїм підписом під цим договором споживач засвідчує факт ознайомлення з нормативно-правовими актами в сфері житлово-комунальних послуг, в т.ч. посилання на, які містяться у цьому договорі.

Своїм підписом споживач надає згоду на автоматизоване оброблення його персональних даних та надання інформації третім особам, які мають право на отримання цих даних згідно з чинним законодавством, а також надає згоду на безстрокове збереження персональних даних незалежно від терміну дії договору та його закінчення.

Наявність рушникосушильника


ні _____.

Телефони спеціального виклику у разі виникнення аварій та інших надзвичайних ситуацій:

Аварійні та ремонтні служби внутрішньобудинкових мереж центрального опалення та гарячого водопостачання:

Диспетчерська служба 428-63-65

Аварійні та ремонтні служби зовнішніх мереж центрального опалення та гарячого водопостачання:

Диспетчерська служба тел. 234-10-86, 234-20-87

Служба збуту виконавця


Органи, які відповідно до законодавства здійснюють контроль за дотриманням Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення:

- центральний орган виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства:

Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, адреса: вул. Велика Житомирська, буд. 9, м. Київ, 01601, телефон 278-82-90, 278-83-90, 226-22-08.

- Державна житлово-комунальна інспекція

адреса: вул. Димитрова, буд. 24, м. Київ, 03150, телефон 207-19-15, факс 287-23-46

- територіальний орган Держспоживстандарту:

Інспекція з питань захисту прав споживачів у м. Києві

адреса: вул. Терьохіна, 8-А, м. Київ, 04070, телефон 463-79-72, факс 463-79-73

- структурний підрозділ з питань житлово-комунального господарства місцевої державної адміністрації:

Управління житлово-комунального господарства Дарницького району м. Києва

адреса: вул. О. Кошиця, буд. 11, м. Київ, 02660, телефон 565-22-99

Управління житлово-комунального господарства Дніпровського району м. Києва

адреса: бульвар Праці, буд. 1/1, м. Київ, 02094, телефон 574-00-60

територіальний орган Державної житлово-комунальної інспекції:

назва


адреса


телефон

виконавчий комітет міської, сільської, селищної ради:

Київська міська державна адміністрація

адреса: вул. Хрещатик, 36, м. Київ, 01044, телефон 1551 (зі стаціонарного); 205-73-37 (з мобільного).

Адреси і підписи сторін

Виконавець ТОВ ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ 01011, м. Київ, вул. Панаса Мирного, 28, офіс 20 Код ЄДРПОУ 37739041 р/рах. 26039310434426 у Філії ГУ по м. Києву та Київській області АТ Ощадбанк Код банку 322669 Телефон 291-67-90 Директор департамента енергозбуту


Боровська В.С. (підпис) _____
2016р. М.П. Споживач Громадська організація Об'єднання багатодітних сімей Оріяна Юр. Адреса: 02094, вул. Червоноткацька, буд. 27/2 Код ЄДРПОУ 14277171 Р/р

Тел.
Директор
Михайленко О.С. (підпис) _____
2016р. М.П.

2. Стягнути з Громадської організації Об'єднання багатодітних сімей Оріяна (02094, м. Київ, вулиця Червоноткацька, будинок 27/2; ідентифікаційний код: 14277171) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю Євро-реконструкція (01011, м. Київ, вул. Панаса Мирного, 28, офіс 20; ідентифікаційний код: 37739041) витрати по сплаті судового збору в розмірі 1 378 (одна тисяча триста сімдесят вісім) грн. 00 коп.

3. Після набрання рішенням Господарського суду міста Києва законної сили видати відповідний наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним господарським судом.

Повне рішення складено 06.02.2017.

Суддя О.А. Грєхова

Дата ухвалення рішення30.01.2017
Оприлюднено13.02.2017
Номер документу64590834
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —910/20228/16

Рішення від 30.01.2017

Господарське

Господарський суд міста Києва

Грєхова О.А.

Ухвала від 26.12.2016

Господарське

Господарський суд міста Києва

Грєхова О.А.

Ухвала від 05.12.2016

Господарське

Господарський суд міста Києва

Грєхова О.А.

Ухвала від 07.11.2016

Господарське

Господарський суд міста Києва

Грєхова О.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні