Постанова
від 18.01.2017 по справі 521/30/17
МАЛИНОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ОДЕСИ

Справа №521/30/17

Номер провадження 3/521/496/17

ПОСТАНОВА

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

18 січня 2017 року Малиновський районний суд міста Одеси у складі:

головуючого Іщенко О.В.

при секретарі Анічкіній О. О.

представника Одеської митниці ДФС ОСОБА_1

розглянув у відкритому судовому засіданні у місті Одесі справу № 1272/50000/16, що надійшла 04 січня 2017 року з Одеської митниці ДФС відносно ОСОБА_2, ІНФОРМАЦІЯ_1, уродженця ІНФОРМАЦІЯ_2, працюючого декларантом ТОВ ВЕСТ СЕРВИС , зареєстрованого та проживаючого: ІНФОРМАЦІЯ_3, про порушення митних правил, передбаченого ст. 472 МК України, -

ВСТАНОВИВ:

02 листопада 2016 року декларантом ТОВ ВЕСТ СЕРВИС (65026, Одеська обл., місто Одеса, вулиця Польська, будинок № 3, код ЄДРПОУ 39087911) ОСОБА_2, до Одеської митниці ДФС було подано митну декларацію в митному режимі ЕК10АА зареєстровану за номером 500060702/2016/015358 та необхідні для митного оформлення документи на товар Вироби з деревини, які не мають торцеві з'єднання, завтовшки більш як 6 мм, хвойних порід, сосни звичайної виду Pinus sylvestris L. , який надійшов до митного поста Одеса-порт Одеської митниці ДФС в контейнерах TGHU9346521 та CMAU4469182.

Відповідно до митної декларації та документів відправником товару є ФОП "Зотов Михайло Григорович" (82200, Львівська обл., м. Трускавець, вул. В.Стуса, 5/92, вул. Ярослава Мудрого буд., 36, оф. №5, Обліковий номер UA02878810414), одержувачем товару є компанія Danube Building Materials FZCO, PO Box 18022, Jebel ali Free zone, Dubai .

В графі 31 митної декларації №500060702/2016/015358 заявлено товар Вироби з деревини, які не мають торцеві з'єднання, завтовшки більш як 6 мм, хвойних порід, сосни звичайної виду Pinus sylvestris L. у кількості 78,184 м3. Разом з митною декларацією ОСОБА_2 до митниці надано інвойс №2016/10-013 від 28.10.2016, в якому кількість товару заявлено 78,184 м3, вартість заявлено - 5863,810 доларів США.

Згідно з п. 13 ст. 4 МК України заходи нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності - не пов'язані із застосуванням мита до товарів, що переміщуються через митний кордон України, встановлені відповідно до закону заборони та/або обмеження, спрямовані на захист внутрішнього ринку, громадського порядку та безпеки, суспільної моралі, на охорону здоров'я та життя людей і тварин, охорону навколишнього природного середовища, захист прав споживачів товарів, що ввозяться в Україну, а також на охорону національної культурної та історичної спадщини.

Відповідно до ст. 3 Закону України Про особливості державного регулювання діяльності суб'єктів підприємницької діяльності, пов'язаної з реалізацією та експортом лісоматеріалів від 08 вересня 2005 року № 2860-IV далі (Закон про експорт лісоматеріалів) реалізація за межі митної території України в митному режимі експорту суб'єктами підприємницької діяльності лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів допускається за наявності сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів. Митні органи України здійснюють митне оформлення експорту лісо та пиломатеріалів, за умови подання експортером разом з іншими необхідними документами сертифіката про походження лісоматеріалів та виготовлених з них пиломатеріалів.

Тобто, на експорт лісоматеріалів законодавством України встановлені заходи нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності у вигляді надання сертифікату про походження лісоматеріалів.

До митного оформлення ОСОБА_2 надав два сертифікати про походження лісоматеріалів: серія ЛВ № 322980 на придбання лісоматеріалів у кількості 37,774 м3; серія ЛВ № 322981 на придбання лісоматеріалів у кількості 40,41 м3.

В ході проведення митного контролю встановлено, що фактично в контейнерах TGHU9346521 та CMAU4469182 переміщується товар Вироби з деревини, які не мають торцеві з'єднання, завтовшки більш як 6 мм, хвойних порід, сосни звичайної виду Pinus sylvestris L. у кількості 79,684 м3, що на 1,5 м3 перевищує задекларовану кількість.

Митним органом було встановлено, що декларантом не заявлено за встановленою формою в митній декларації товар Вироби з деревини, які не мають торцеві з'єднання, завтовшки більш як 6 мм, хвойних порід, сосни звичайної виду Pinus sylvestris L. у кількості 1,5 м3.

ОСОБА_2 не виконано вимоги Митного кодексу України в частині декларування товарів у митній декларації №500060702/2016/015358, а саме не заявлено точних та достовірних відомостей про кількість у контейнерах TGHU9346521 та CMAU4469182 товару, який підлягає обов'язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

На підставі вказаних обставин 05 листопада 2016 року інспектором відносно ОСОБА_2 складено протокол про порушення митних правил №1272/50000/16 за ознаками правопорушення, передбаченого ст.472 МК України.

Згідно з інвойсом №2016/10-013 від 28 жовтня 2016 вартість не задекларованого вантажу складає 2878,2 гривень.

Згідно ст. 268 КпАП України справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, за відсутністю цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення про місце і час розгляду справи, і, якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи. Судом за місцем мешкання ОСОБА_2 направлялась повістка про виклик до суду на 18 січня 2017 року, однак до суду останній у призначений час не з'явився, про причини неявки суддю не повідомив.

Представник Одеської митниці ДФС у суді подання підтримав та вважав, що вина ОСОБА_2 доведена повністю матеріалами справи.

Вислухавши думку представника Одеської митниці ДФС, та дослідивши матеріали справи, суддя вважає, що в діях ОСОБА_2 вбачається склад адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України, за кваліфікуючою ознакою: недекларування товарів, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, які підлягають обов'язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

Відповідно до ст. 257 МК України декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного оформлення.

Серед переліку відомостей, що підлягають обов'язковому внесенню в митну декларацію є відомості про кількість товарів (графа 31 митної декларації).

Відповідно до Порядку заповнення митних декларацій на бланку єдиного адміністративного документа, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 30 травня 2012 року № 651, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 серпня 2012 року за №1372/21684, у графі 31 декларації повинні міститися відомості про кількість (в одиницях виміру за рахунком або іншим документом, що визначає вартість товару).

Для декларування товарів відповідно до норм Митного кодексу України декларанту статтею 266 МК України надано право перед подачею митної декларації здійснювати фізичний огляд товарів з метою перевірки їх відповідності опису (відомостям), зазначеному у товаросупровідних документах, брати проби та зразки товарів.

Згідно з п.п.1,4 ч.1 ст. 266 Митного кодексу України, декларант зобов'язаний здійснити декларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, відповідно до порядку, встановленого Митним кодексом України, у випадках, визначеним цим кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі або забезпечити їх сплату відповідно до розділу X цього кодексу.

З моменту прийняття органом доходів і зборів митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації (стаття 264 МК України).

Таким чином, ОСОБА_2 не виконано вимоги Митного кодексу України в частині декларування товарів у митній декларації №500060702/2016/015358, а саме не заявлено точних та достовірних відомостей про кількість у контейнерах TGHU9346521 та CMAU4469182 товару, який підлягає обов'язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

Крім викладеного, вина ОСОБА_2 підтверджується зібраними в справі доказами, а саме: протоколом про порушення митних правил № 1272/50000/16 від 05 листопада 2016 року, доповідною запискою, письмовими поясненнями ОСОБА_2, (а.с. 9), актом про проведення огляду (переогляду) товарів, транспортних засобів, ручної поклажі та багажу (а.с. 16) та іншими наявними в матеріалах справи документами.

Суддя при накладенні стягнення враховує: характер вчиненого правопорушення, ступінь вини ОСОБА_2, його ставлення до вчиненого проступку, тому вважає необхідним і достатнім стягненням для останнього є штраф в розмірі 100 відсотків вартості товару з конфіскацією на користь держави товару вилученого за протоколом про порушення митних правил № 1272/50000/16 від 05 листопада 2016 року.

Відповідно до ст. 401 КпАП України, судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.

Вимогами п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України Про судовий збір , передбачено, що у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення з правопорушника підлягає стягненню судовий збір за ставкою 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що становить 320 гривень 00 копійок.

Керуючись ст. 4 Закону України Про судовий збір , ст. ст. 27, 33, 34, 252, 280, 283, 284 КпАП України, ст. ст. 465, 527, 528, 529 МК України, -

ПОСТАНОВИВ:

Притягнути ОСОБА_2 до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ст. 472 МК України, та накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товару, а саме 2878 гривень 20 копійок з конфіскацією на користь держави товару, вилученого за протоколом про порушення митних правил № 1272/50000/16 від 05 листопада 2016 року.

Стягнути з ОСОБА_2 на користь держави судовий збір у розмірі 320 гривень 00 копійок (Отримувач коштів : УК у м. Одесі/Малиновський район, 22030101; код отримувача (код за ЄДРПОУ): 38016923; банк отримувача: ГУ ДКСУ в Одеській області; код банку отримувача (МФО): 828011; рахунок отримувача: 31216206700007 ; код класифікації доходів бюджету: 22030101; найменування класифікації доходів бюджету - Судовий збір (Державна судова адміністрація України, 050).

Постанова суду (судді) у справі про порушення митних правил може бути оскаржена особою, стосовно якої вона винесена, представником такої особи або органом доходів і зборів, який здійснював провадження у цій справі протягом десяти днів з дня винесення постанови.

Суддя О. В. Іщенко

СудМалиновський районний суд м.Одеси
Дата ухвалення рішення18.01.2017
Оприлюднено13.02.2017
Номер документу64599191
СудочинствоАдмінправопорушення

Судовий реєстр по справі —521/30/17

Постанова від 18.01.2017

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Іщенко О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні