Україна
Донецький окружний адміністративний суд
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
09 лютого 2017 р. Справа № 805/5058/16-а
приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1
Донецький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Аляб'єва І.Г. при секретарі судового засідання Филиппенко М.С., розглянувши в порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції у м. Дружківці Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області до Приватного підприємства «Служба комунального сервісу» про припинення юридичної особи,
в с т а н о в и в :
У грудні 2016 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Державної податкової інспекції у м. Дружківці Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області (далі - Інспекція) до приватного підприємства «Служба комунального сервісу» (далі - Підприємство) у якому Інспекція просила припинити юридичну особу – ПП «Служба комунального сервісу».
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Підприємство біль року не подає до податкового органу податкову звітність. Просили задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.
Представники сторін до судового засідання не з`явилися, про дату час та місце розгляду справи повідомлені належним чином.
Відповідно до статті 41 Кодексу адміністративного судочинства (далі – КАС) України суд під час судового розгляду адміністративної справи здійснює повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу. У разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, чи якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності осіб, які беруть участь у справі (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
За таких обставин, суд визнав за можливе розглянути справу за відсутності осіб, які беруть участь у справі без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позову, виходячи з наступного.
Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців ПП «Служба комунального сервісу» (84200, м. Дружківка, вул. Чапаєва, буд. 21, Донецька область) зареєстровано як юридична особа 14 червня 2007 року, код ЄДРПОУ – 35129423.
Відповідач перебуває на обліку у ДПІ у м. Дружківці Головного управління ДФС у Донецькій області як платник податків.
Згідно довідки про встановлення фактичного місцезнаходження платника податків, Підприємство не знаходиться за місцем реєстрації.
Відповідно до довідки Інспекції у Підприємства, станом на 12 грудня 2016 року заборгованість зі сплати податків та зборів, єдиного внеску відсутня.
Судом встановлено, що Підприємством в останнє подано податкову звітність 30 квітня 20014 року.
Згідно із пп. 16.1.3 п. 16.1 статті 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов'язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Відповідно до п. 49.2 статті 49 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний за кожний встановлений цим Кодексом звітний період подавати податкові декларації щодо кожного окремого податку, платником якого він є, відповідно до цього Кодексу незалежно від того, чи провадив такий платник податку господарську діяльність у звітному періоді.
Аналіз вищенаведених правових норм дозволяє дійти висновку про те, що обов'язок відповідача подавати податкову звітність у строки, визначені законодавством, не залежить від результатів його господарської діяльності чи від наявності доходів, які підлягають оподаткуванню.
Відповідно до положень пп. 20.1.37 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
В обґрунтування позовних вимог, позивач посилається виключно на не подання Підприємством податкової звітності, що на думку позивача є порушенням правил ведення господарської діяльності.
Згідно із приписами п.п. 20.1.37 пункту 20.1 статті 20 Податкового кодексу України податкові органи мають право звертатися до суду щодо припинення юридичної особи та припинення фізичною особою - підприємцем підприємницької діяльності та/або про визнання недійсними установчих (засновницьких) документів суб'єктів господарювання.
Разом із цим, суд вважає за необхідне зазначити наступне.
Станом до 01 січня 2016 року порядок державної реєстрації припинення юридичної особи був передбачений розділом IV Закону України Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» (в редакції, що діяла до 01 січня 2016 року).
Так, відповідно до положень статті 38 вказаного закону підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є неподання протягом року органам доходів і зборів податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Крім того, суд зазначає, що Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців» з 01 січня 2016 року викладено в новій редакції, відповідно до Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців» та деяких інших законодавчих актів України щодо децентралізації повноважень з державної реєстрації юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань» від 26 листопада 2015 року N 835-VIII.
Зокрема, в новій редакції Закону, не міститься ані самої норми, ані аналогічної за змістом норми, яка б встановлювала підставу для постановлення судового рішення про припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством у разі не подання податкової звітності.
Згідно з частиною другою статті 5 КАС України провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Згідно з пунктом 1 частини першої статті 9 КАС України суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого суд вирішує справи відповідно до Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України.
Відповідно до частин другої та третьої статті 159 КАС України законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, а обґрунтованим - ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених доказами, дослідженими в судовому засіданні.
З урахуванням викладеного, суд дійшов висновку про відсутність підстав для задоволення адміністративного позову, оскільки покладені в основу адміністративного позову правові підстави на момент вирішення цього спору, втратили чинність. При цьому іншого правового механізму, який би передбачав задоволення заявлених податковою інспекцією позовних вимог, на момент вирішення спору не запроваджено.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 69-71, 158-163, 183-2, 254, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,
п о с т а н о в и в :
У задоволенні адміністративного позову Державної податкової інспекції у м. Дружківці Головного управління Державної фіскальної служби у Донецькій області – відмовити.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги, постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили постановою за наслідками апеляційного провадження.
Апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецький окружний адміністративний суд.
Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Повний текст постанови виготовлений та підписаний 09 лютого 2017 року.
Суддя Аляб'єв І.Г.
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.02.2017 |
Оприлюднено | 14.02.2017 |
Номер документу | 64619647 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Аляб'єв І.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні