Постанова
від 06.02.2017 по справі 805/81/17-а
ДОНЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Україна

Донецький окружний адміністративний суд

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

06 лютого 2017 р. Справа №805/81/17-а

приміщення суду за адресою: 84122, м.Слов'янськ, вул. Добровольського, 1

час прийняття постанови: 14 година 20 хвилин

Донецький окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Кравченко Т.О.,

за участю секретаря судового засідання Проніна Д.С.

представника позивача - не з'явився

представника відповідача - не з'явився

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань адміністративну справу за позовом Донецької обласної дитячо-юнацької спортивної школи до Державної податкової інспекції у м. Краматорську Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені, -

встановив:

03 січня 2017 року до Донецького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов Донецької обласної дитячо-юнацької спортивної школи (далі - позивач або Донецька обласна ДЮСШ) до Державної податкової інспекції у м. Краматорську Головного управління ДФС у Донецькій області (далі - відповідач або ДПІ у м. Краматорську), в якому позивач просив:

- визнати протиправним та скасувати рішення ДПІ у м. Краматорську про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 27 вересня 2016 року № 0021551302/13989.

Фактичні підстави для звернення до суду позивач вбачав в наступному.

27 вересня 2016 року ДПІ у м. Краматорську прийнято рішення № 0021551302/13989, яким на підставі ч. 10 та п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 08 липня 2010 року № 2464-VI (далі - Закон № 2464) за несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 21 серпня 2014 року до 25 грудня 2015 року застосовані штрафні санкції у розмірі 10% від суми недоїмки - 7 801,23 грн, за період з 21 січня 2015 року до 19 липня 2016 року застосовані штрафні санкції у розмірі 20% від суми недоїмки - 43 180,13 грн та нарахована пеня у розмірі 0,1% від суми недоїмки - 53 263,89 грн, а разом - 104 245,25 грн.

Не погодившись з цим рішенням, позивач оскаржив його в адміністративному порядку до Головного управління ДФС у Донецькій області та до Державної фіскальної служби України, проте подані ним скарги залишені без задоволення.

Посилаючись на абз. 1 ст. 2, ст. 11 Закону України Про тимчасової заходи на період проведення антитерористичної операції від 02 вересня 2014 року № 1669-VII (далі - Закон № 1669), п. 9-4 розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2464, розпорядження Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 року № 1275-р, позивач стверджував, що належить до категорії платників єдиного внеску, до яких не можуть бути застосовані відповідальність, штрафні і фінансові санкції, передбачені ст.ст. 25, 26 Закону № 2464 за невиконання обов'язків платників єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, а тому просив задовольнити позов (а.с. 4-7).

В судовому засіданні 26 січня 2017 року представники позивача підтримали заявлені вимоги з підстав, викладених в адміністративному позові, надали пояснення, аналогічні тим, що наведені у позовній заяві, просили задовольнити позов.

Відповідач - ДПІ у м. Краматорську позовні вимоги не визнав, надав письмові заперечення, сутність яких полягала у наступному.

Донецька обласна ДЮСШ перебуває на обліку у ДПІ у м. Краматорську як платник податків за основним місцем обліку з 20 травня 2015 року, до цього перебувала на обліку у Маріупольській об'єднаній державній податковій інспекції (Східно-Донецьке відділення).

Донецька обласна ДЮСШ надавала до Маріупольської ОДПІ (Східно-Донецького відділення), а в подальшому до ДПІ у м. Краматорську Звіти про суми нарахованого єдиної заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування до органів доходів і зборів засобами електронної пошти, згідно з якими проводилось нарахування в інтегрованій картці платника за кодом платежу 71010000.

На підставі поданих позивачем Звітів за липень 2014 року - травень 2016 року в інтегрованій картці платника були відображені зобов'язання зі сплати єдиного внеску.

Впродовж цього періоду Донецька обласна ДЮСШ сплачувала єдиний внесок з порушенням граничного строку, визначеного Законом № 2464, що призводило до виникнення недоїмки.

На підставі ч. 10 та п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону № 2464 за несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування за період з 21 серпня 2014 року до 25 грудня 2015 року застосовані штрафні санкції у розмірі 10% від суми недоїмки - 7 801,23 грн, за період з 21 січня 2015 року до 19 липня 2016 року застосовані штрафні санкції у розмірі 20% від суми недоїмки - 43 180,13 грн та нарахована пеня у розмірі 0,1% від суми недоїмки - 53 263,89 грн, а разом - 104 245,25 грн та прийнято рішення від 27 вересня 2016 року № 0021551302/13989.

Це рішення керівник Донецької обласної ДЮСШ Капкан О.О. отримала під особистий підпис 27 вересня 2016 року.

Відповідач доводив, що у спірних правовідносинах діяв у відповідності до вимог п. 1 ч. 2 ст. 6, ч. ч. 8, 11 ст. 9, п. 6 ч. 1 ст. 1, ч. 10, п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону № 2464 та Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 20 квітня 2015 року № 449.

Відповідач зазначав, що на підставі пп. б пп. 8 п. 4 ст. 11 Закону № 1669 внесені зміни до Закону № 2464, а саме розділ VIII Прикінцеві та перехідні положення доповнений пунктом 9-3 такого змісту:

9-3. Платники єдиного внеску, визначені статтею 4 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року № 405/2014, звільняються від виконання своїх обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану.

Підставою для такого звільнення є заява платника єдиного внеску, яка подається ним до органу доходів і зборів за основним місцем обліку або за місцем його тимчасового проживання у довільній формі не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення антитерористичної операції .

Посилаючись на ст. 10 Закону № 1669, відповідач стверджував, що протягом терміну дії цього Закону єдиним належним та допустимим документом, на підтвердження настання обставин непереборної сили (форм-мажору), що мали місце на території проведення антитерористичної операції, як підстава для звільнення від відповідальності за невиконання (неналежне виконання) зобов'язань, є сертифікат Торгово-промислової палати України.

Відповідач зазначав, що Донецька обласна ДЮСШ не зверталася до ДПІ у м. Краматорську з заявою про звільнення від виконання обов'язків платника єдиного внеску та не надавала сертифікат (висновок) Торгово-промислової палати України

Відповідач також наголошував, що п. 28 Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України від 24 грудня 2015 року № 911-VIII пп. 8 п. 4 ст. 11 Закону № 1669 виключений.

На цих підставах відповідач стверджував, що правомірно застосував до Донецької обласної ДЮСШ штрафні санкції і здійснив нарахування пені, а тому просив відмовити в позові (а.с. 26-34).

Про дату, час і місце судового розгляду сторони повідомлені належним чином з дотриманням вимог ст.ст. 33-36, 38 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).

Сторони явку своїх представників до судового засідання не забезпечили.

06 лютого 2017 року через канцелярію суду представник позивача надала клопотання про розгляд справи за її відсутності, одночасно вказавши, що наполягає на задоволенні позовних вимог (а.с. 156).

26 січня 2017 року через канцелярію суду відповідач надав клопотання про розгляд справи за його відсутності (а.с. 26-34).

З урахуванням наведеного та на підставі ч. 4 ст. 122 КАС України справа розглянута за відсутності представників сторін.

Відповідно до ч. 1 ст. 41 КАС України повне фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося.

З'ясовуючи чи мали місце обставини, якими обґрунтовуються вимоги та заперечення, та якими доказами вони підтверджуються, а також чи є інші фактичні дані, які мають значення для вирішення справи, та докази на їх підтвердження, суд встановив наступне.

Позивач - Донецька обласна дитячо-юнацька спортивна школа (ідентифікаційний код 35098689) зареєстрована як юридична особа 16 квітня 2007 року, про що до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесений запис за номером 1 266 102 0000 025322; в стані припинення не перебуває.

З часу державної реєстрації у якості юридичної особи місцезнаходження позивача було зареєстроване у м. Донецьку Донецької області.

В подальшому місцезнаходження позивача було зареєстроване за адресою: 84301, Донецька обл., м. Краматорськ, вул. Паркова, буд. 12-а.

Як платник єдиного внеску Донецька обласна ДЮСШ перебувала на обліку у Маріупольській об'єднаній державній податковій інспекції (Східно-Донецьке відділення), а в подальшому з 20 травня 2015 року - у ДПІ у м. Краматорську за реєстраційним номером 05-16-03-8699.

Вказані обставини встановлені на підставі відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (а.с. 22), статуту Донецької обласної ДЮСШ, затвердженого розпорядженням голови Донецької обласної державної адміністрації - керівника Донецької обласної військово-цивільної адміністрації від 12 травня 2015 року № 190 (а.с. 39-47)

Як страхувальник Донецька обласна ДЮСШ засобами електронної пошти надає Звіти про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов'язкове держане соціальне страхування.

До Маріупольської ОДПІ (Східно-Донецьке відділення) Донецька обласна ДЮСШ надала:

08 серпня 2014 року Звіт за липень 2014 року, відповідно до якого загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті, становила 12 633,92 грн;

04 вересня 2014 року Звіт за серпень 2014 року, відповідно до якого загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті, становила 11 015,06 грн;

15 жовтня 2014 року Звіт за вересень 2014 року, відповідно до якого загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті, становила 17 946,91 грн;

20 листопада Звіт за жовтень 2014 року, відповідно до якого загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті, становила 17 243,40 грн;

12 грудня 2014 року Звіт за листопад 2014 року, відповідно до якого загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті, становила 19 507,75 грн;

15 січня 2015 року Звіт за грудень 2014 року, відповідно до якого загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті, становила 20 112,79 грн.

Звіти за період з липня по грудень 2014 року суду не надані, оскільки, як пояснили представники позивача, ці документи залишилися у м. Донецьку на тимчасово непідконтрольній території.

Водночас між сторонами не має спору щодо факту подання Донецькою обласної ДЮСШ цих звітів та самостійно визначеної нею суми єдиного внеску за відповідний період.

До ДПІ у м. Краматорську Донецька обласна ДЮСШ надала:

19 жовтня 2015 року Звіт за вересень 2015 року, відповідно до якого загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті, становила 22 451,86 грн (а.с. 57-61);

02 листопада 2015 року Звіт за жовтень 2015 року, відповідно до якого загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті, становила 16 128,81 грн (а.с. 62-72);

16 грудня 2015 року Звіт за листопад 2015 року, відповідно до якого загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті, становила 17 725,64 грн (а.с. 73-84);

18 січня 2016 року Звіт за грудень 2015 року, відповідно до якого загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті, становила 38 703,92 грн (а.с. 85-97);

10 лютого 2016 року Звіт за січень 2016 року, відповідно до якого загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті, становила 13 255,32 грн (а.с. 98-107);

17 березня 2016 року Звіт за лютий 2016 року, відповідно до якого загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті, становила 16 525,51 грн (а.с. 108-116);

20 квітня 2016 року Звіт за березень 2016 року, відповідно до якого загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті, становила 23 563,08 грн (а.с. 117-123);

17 травня 2016 року Звіт за квітень 2016 року, відповідно до якого загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті, становила 20 881,58 грн (а.с. 124-130);

17 червня 2016 року Звіт за травень 2016 року, відповідно до якого загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті, становила 26 552,18 грн (а.с. 131-137).

В період з вересня по грудень 2014 року та з вересня 2015 року по травень 2016 року позивач порушував строки сплати єдиного внеску, що призводило до виникнення недоїмки.

21 січня 2016 року Донецька обласна ДЮСШ звернулася до Донецької торгово-промислової палати з заявою № 01-17/4 про засвідчення форс-мажорних обставин при виконанні зобов'язань зі сплати єдиного внеску.

Листом від 22 лютого 2016 року № 191/12.1-18-03 Донецька торгово-промислово плата повідомила, що положення п. 9-4 розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2464 не містить обмеження у вигляді обов'язкової наявності форс-мажорних обставин, які підтверджуються сертифікатом Торгово-промислової палати, для звільнення від відповідальності, штрафних та фінансових санкцій за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення АТО (а.с. 55-56).

27 вересня 2016 року заступником начальника ДПІ у м. Краматорську Михайлюк О.В. на підставі ч. 10 та п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону № 2464 прийнято рішення за № 0021551302/13989 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.

Цим рішенням до Донецької обласної ДЮСШ за несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за період з 21 серпня 2014 року до 25 грудня 2015 року застосовані штрафні санкції у розмірі 10% від суми недоїмки - 7 801,23 грн, за період з 21 січня 2015 року до 19 липня 2016 року застосовані штрафні санкції у розмірі 20% від суми недоїмки - 43 180,13 грн та нарахована пеня у розмірі 0,1% від суми недоїмки - 53 263,89 грн, а разом - 104 245,25 грн, які мали бути сплачені протягом десяти робочих днів з дня отримання рішення (а.с. 8, 36).

Як свідчить розрахунок штрафної санкції та пені до рішення від 27 вересня 2016 року № 0021551302/13989:

- на підставі Звіту за липень 2014 року (від 08 серпня 2014 року № 1409960091) загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті, становила - 12 633,92 грн, граничний термін сплати 20 серпня 2014 року; сума переплати - 334,86 грн; недоїмка - 12 299,06 грн;

платіжним дорученням від 17 вересня 2015 року № 3 сплачено 1 006,00 грн; дата списання коштів 22 вересня 2015 року; несвоєчасно сплачена сума - 1 006,00 грн; кількість календарних днів прострочення - 398; пеня - 400,39 грн; штраф - 100,60 грн;

платіжним дорученням від 17 вересня 2015 року № 5 сплачено 10 287,00 грн; дата списання коштів 22 вересня 2015 року; несвоєчасно сплачена сума - 10 287,00; кількість календарних днів прострочення - 398; пеня - 4 094,23 грн; штраф - 1 028,70 грн;

платіжним дорученням від 29 вересня 2015 року № 10 сплачено 10 139,17 грн; дата списання коштів 30 вересня 2015 року; несвоєчасно сплачена сума - 1 006,06 грн; кількість календарних днів прострочення - 406; пеня - 408,46 грн; штраф - 100,61 грн;

- на підставі Звіту за серпень 2014 року (від 04 вересня 2014 року № 1410813454) загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті, становила 11 015,06 грн; граничний термін сплати - 22 вересня 2014 року; сума переплати - 0,00 грн; недоїмка - 11 015,06 грн;

платіжним дорученням від 29 вересня 2015 року № 10 сплачено 10 139,17 грн; дата списання коштів 30 вересня 2015 року; несвоєчасно сплачена сума - 9 133,11 грн; кількість календарних днів прострочення - 373; пеня - 3 406,65 грн; штраф - 913,31 грн;

платіжним дорученням від 29 вересня 2015 року № 8 сплачено 1 019,72 грн; дата списання коштів 30 вересня 2015 року; несвоєчасно сплачена сума - 1 019,72 грн; кількість календарних днів прострочення - 373; пеня - 380,36 грн; штраф - 101,97 грн;

платіжним дорученням від 15 жовтня 2015 року № 12 сплачено 186,00 грн; дата списання коштів 16 жовтня 2015 року; несвоєчасно сплачена сума - 186,00 грн; кількість календарних днів прострочення - 389; пеня - 72,35 грн; штраф - 18,60 грн;

платіжним дорученням від 15 жовтня 2015 року № 15 сплачено 2 250,00 грн; дата списання коштів 16 жовтня 2015 року; несвоєчасно сплачена сума - 676,23 грн; кількість календарних днів прострочення - 389; пеня - 263,05 грн; штраф - 67,62 грн;

- на підставі Звіту за вересень 2014 року (від 15 жовтня 2014 року № 1412584238) загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті, становила 17 946,91 грн; граничний термін сплати 20 жовтня 2014 року; сума переплати - 0,00 грн; недоїмка - 17 046,91 грн;

платіжним дорученням від 15 жовтня 2015 року № 10 сплачено 2 250,00 грн; дата списання коштів 16 жовтня 2015 року; несвоєчасно сплачена сума - 1 573,77 грн; кількість календарних днів прострочення - 361; пеня - 568,13 грн; штраф - 157,38 грн;

платіжним дорученням від 29 жовтня 2015 року № 26 сплачено 12 423,64 грн; дата списання коштів 30 жовтня 2015 року; несвоєчасно сплачена сума - 12 423,64 грн; кількість календарних днів прострочення - 375; пеня - 4 658,87 грн; штраф - 1 242,36 грн;

платіжним дорученням від 29 жовтня 2015 року № 24 сплачено 1 269,25 грн; дата списання коштів 30 жовтня 2015 року; несвоєчасно сплачена сума - 1 269,25 грн; кількість календарних днів прострочення - 375; пеня - 475,97 грн; штраф - 126,93 грн;

платіжним дорученням від 12 листопада 2015 року № 31 сплачено 151,00; дата списання коштів 13 листопада 2015 року; несвоєчасно сплачена сума - 151,00 грн; кількість календарних днів прострочення - 389; пеня - 58,74 грн; штраф - 15,10 грн;

платіжним дорученням від 12 листопада 2015 року № 33 сплачено 1 831,00 грн; дата списання коштів 13 листопада 2015 року; несвоєчасно сплачена сума - 1 831,00 грн; кількість календарних днів прострочення - 389; пеня - 712,26 грн; штраф - 183,10 грн;

платіжним дорученням від 27 листопада 2015 року № 39 сплачено 14 295,32 грн; дата списання коштів 30 листопада 2015 року; несвоєчасно сплачена сума - 698,25 грн; кількість календарних днів прострочення - 406; пеня - 283,49 грн; штраф - 69,83 грн;

- на підставі Звіту за жовтень 2014 року (від 20 листопада 2014 року № 1414226493) загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті, становила 17 243,40 грн; граничний термін сплати 20 листопада 2014 року; сума переплати - 0,00 грн; недоїмка - 17 243,40 грн;

платіжним дорученням від 27 листопада 2015 року № 39 сплачено 14 295,32 грн; дата списання коштів 30 листопада 2015 року; несвоєчасно сплачена сума - 13 597,07 грн; кількість календарних днів прострочення - 375; пеня - 5 098,90 грн; штраф - 1 359,71 грн;

платіжним дорученням від 27 листопада 2015 року № 37 сплачено 1 448,33 грн; дата списання коштів 30 листопада 2015 року; несвоєчасно сплачена сума - 1 448,33 грн; кількість календарних днів прострочення - 375; пеня -543,12 грн; штраф - 144,83 грн;

платіжним дорученням від 14 грудня 2015 року № 48 сплачено 481,00 грн; дата списання коштів 15 грудня 2015 року; несвоєчасно сплачена сума - 481,00 грн; кількість календарних днів прострочення - 390; пеня - 187,59 грн; штраф - 48,10 грн;

платіжним дорученням від 14 грудня 2015 року № 50 сплачено 5 821,00 грн; дата списання коштів 15 грудня 2015 року; несвоєчасно сплачена сума - 1 717,00 грн; кількість календарних днів прострочення - 390; пеня - 669,63 грн; штраф - 171,70 грн;

- на підставі Звіту за листопад 2014 року (від 12 грудня 2014 року № 1415229554) загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті, становила 19 507,75 грн; граничний термін сплати 22 грудня 2014 року; сума переплати - 0,00 грн; недоїмка - 19 507,75 грн;

платіжним дорученням від 14 грудня 2015 року № 50 сплачено 5 821,00 грн; дата списання коштів 15 грудня 2015 року; несвоєчасно сплачена сума - 4 104,00 грн; кількість календарних днів прострочення - 358; пеня - 1 469,23 грн; штраф - 410,40 грн;

платіжним дорученням від 24 грудня 2015 року № 63 сплачено 163,25 грн; дата списання коштів 25 грудня 2015 року; несвоєчасно сплачена сума - 163,25 грн; кількість календарних днів прострочення - 368; пеня - 60,08 грн; штраф - 16,33 грн;

платіжним дорученням від 24 грудня 2015 року № 62 сплачено 22 376,62 грн; дата списання коштів 25 грудня 2015 року; несвоєчасно сплачена сума - 15 240,50 грн; кількість календарних днів прострочення - 368; пеня - 5 608,50 грн; штраф - 1 524,05 грн;

- на підставі Звіту за грудень 2014 року (від 15 січня 2015 року № 1501174741) загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті, становила 20 112,79 грн; граничний термін сплати 20 січня 2015 року; сума переплати - 0,00 грн; недоїмка - 20 112,79 грн;

платіжним дорученням від 24 грудня 2015 року № 62 сплачено 22 376,62 грн; дата списання коштів 25 грудня 2015 року; несвоєчасно сплачена сума - 7 136,12 грн; кількість календарних днів прострочення - 339; пеня - 2 419,14 грн; штраф - 1 427,22 грн;

платіжним дорученням від 24 грудня 2015 року № 60 сплачено 2 362,56 грн; дата списання коштів 25 грудня 2015 року; несвоєчасно сплачена сума - 2 362,56 грн; кількість календарних днів прострочення - 339; пеня - 800,91 грн; штраф - 472,51 грн;

платіжним дорученням від 25 грудня 2015 року № 70 сплачено 720,00 грн; дата списання коштів 28 грудня 2015 року; несвоєчасно сплачена сума - 720,00 грн; кількість календарних днів прострочення - 342; пеня - 246,24 грн; штраф - 144,00 грн;

платіжним дорученням від 25 грудня 2015 року № 72 сплачено 75,69 грн; дата списання коштів 28 грудня 2015 року; несвоєчасно сплачена сума - 75,69 грн; кількість календарних днів прострочення - 342; пеня - 25,89 грн; штраф - 15,14 грн;

платіжним дорученням від 25 грудня 2015 року № 73 сплачено 9 137,31 грн; дата списання коштів 28 грудня 2015 року; несвоєчасно сплачена сума - 9 137,31 грн; кількість календарних днів прострочення - 342; пеня - 3 124,96 грн; штраф - 1 827,46 грн;

платіжним дорученням від 21 січня 2016 року № 5 сплачено 3 121,00 грн; дата списання коштів 22 січня 2016 року; несвоєчасно сплачена сума - 681,11 грн; кількість календарних днів прострочення - 367; пеня - 249,97 грн; штраф - 136,22 грн;

- на підставі Звіту за вересень 2015 року (від 20 жовтня 2015 року № 1523390308) загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті, становила 22 451,86 грн; граничний термін сплати 20 жовтня 2015 року; сума переплати - 0,00 грн; недоїмка - 22 451,86 грн;

платіжним дорученням від 21 січня 2016 року № 5 сплачено 3 121,00 грн; дата списання коштів 22 січня 2016 року; несвоєчасно сплачена сума - 2 439,89 грн; кількість календарних днів прострочення - 94; пеня - 229,35 грн; штраф - 487,98 грн;

платіжним дорученням від 21 січня 2016 року № 4 сплачено 35,00 грн; дата списання коштів 22 січня 2016 року; несвоєчасно сплачена сума - 35,00 грн; кількість календарних днів прострочення - 94; пеня - 3,29 грн; штраф - 7,00 грн;

платіжним дорученням від 28 січня 2016 року № 12 сплачено 160,35 грн; дата списання коштів 29 січня 2016 року; несвоєчасно сплачена сума - 160,35 грн; кількість календарних днів прострочення - 101; пеня - 16,20 грн; штраф - 32,07 грн;

платіжним дорученням від 28 січня 2016 року № 13 сплачено 9 938,93 грн; дата списання коштів 29 січня 2016 року; несвоєчасно сплачена сума - 9 938,93 грн; кількість календарних днів прострочення - 101; пеня - 1 003,83 грн; штраф - 1 987,79 грн;

платіжним дорученням від 12 лютого 2016 року № 27 сплачено 3 571,00 грн; дата списання коштів 15 лютого 2016 року; несвоєчасно сплачена сума - 3 571,00 грн; кількість календарних днів прострочення - 118; пеня - 421,38 грн; штраф - 714,20 грн;

платіжним дорученням від 12 лютого 2016 року № 26 сплачено 37,00 грн; дата списання коштів 15 лютого 2016 року; несвоєчасно сплачена сума - 37,00 грн; кількість календарних днів прострочення - 118; пеня - 4,37 грн; штраф - 7,40 грн;

платіжним дорученням від 26 лютого 2016 року № 32 сплачено 128,77 грн; дата списання коштів 29 лютого 2016 року; несвоєчасно сплачена сума - 128,77 грн; кількість календарних днів прострочення - 132; пеня - 17,00 грн; штраф - 25,75 грн;

платіжним дорученням від 26 лютого 2016 року № 31 сплачено 13 005,00 грн; дата списання коштів 29 лютого 2016 року; несвоєчасна сплачена сума - 6 140,92 грн; кількість календарних днів прострочення - 132; пеня - 810,60 грн; штраф - 1 228,18 грн;

- на підставі Звіту за жовтень 2015 року (від 13 листопада 2015 року № 1525149647) загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті, становила 16 128,89 грн; граничний термін сплати 20 листопада 2015 року; сума переплати - 0,00 грн; недоїмка - 16 128,89 грн;

платіжним дорученням від 26 лютого 2016 року № 31 сплачено 13 005,00 грн; дата списання коштів 29 лютого 2016 року; несвоєчасно сплачена сума - 6 864,08 грн; кількість календарних днів прострочення - 101; пеня - 693,27 грн; штраф - 1 372,82 грн;

платіжним дорученням від 26 лютого 2016 року № 33 сплачено 8,19 грн; дата списання коштів 29 лютого 2016 року; несвоєчасно сплачена сума - 8,19 грн; кількість календарних днів прострочення - 101; пеня - 0,83 грн; штраф - 1,64 грн;

платіжним дорученням від 14 березня 2016 року № 42 сплачено 37,00 грн; дата списання коштів 15 березня 2016 року; кількість календарних днів прострочення - 116; пеня - 4,29 грн; штраф - 7,40 грн;

платіжним дорученням від 14 березня 2016 року № 41 сплачено 3 928,00 грн; дата списання коштів 15 березня 2016 року; несвоєчасно сплачена сума - 3 928,00 грн; кількість календарних днів прострочення - 116; пеня - 455,65 грн; штраф - 785,60 грн;

платіжним дорученням від 29 березня 2016 року № 53 сплачено 20 017,73 грн; дата списання коштів 30 березня 2016 року; несвоєчасно сплачена сума - 5 291,62 грн; кількість календарних днів прострочення - 131; пеня - 693,20 грн; штраф - 1 058,32 грн;

- на підставі Звіту за листопад 2015 року (від 18 грудня 2015 року № 1527204392) загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті, становила 17 725,64 грн; граничний термін сплати 21 грудня 2015 року; сума переплати - 0,00 грн; недоїмка - 17 725,64 грн;

платіжним дорученням від 29 березня 2016 року № 53 сплачено 20 017,73 грн; дата списання коштів 30 березня 2016 року; несвоєчасно сплачена сума - 14 726,11 грн; кількість календарних днів прострочення - 100; пеня - 1 472,61 грн; штраф - 2 945,22 грн;

платіжним дорученням від 29 березня 2016 року № 54 сплачено 413,02 грн; дата списання коштів 30 березня 2016 року; несвоєчасно сплачена сума - 413,02 грн; кількість календарних днів прострочення - 100; пеня - 41,30 грн; штраф - 82,60 грн;

платіжним дорученням від 14 квітня 2016 року № 62 сплачено 3 757,00 грн; дата списання коштів 15 квітня 2016 року; несвоєчасно сплачена сума - 2 586,51 грн; кількість календарних днів прострочення - 116; пеня - 300,04 грн; штраф - 517,30 грн;

- на підставі Звіту за грудень 2015 року (від 18 січня 2016 року № 1601739148) загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті, становила 38 703,92 грн; граничний термін сплати 20 січня 2016 року; сума переплати - 0,00 грн; недоїмка - 38 703,92 грн;

платіжним дорученням від 14 квітня 2016 року № 62 сплачено 3 757,00 грн; дата списання коштів 15 квітня 2016 року; несвоєчасно сплачена сума - 1 170,49 грн; кількість календарних днів прострочення - 86; пеня - 100,66 грн; штраф - 234,10 грн;

платіжним дорученням від 14 квітня 2016 року № 61 сплачено 81,00 грн; дата списання коштів 15 квітня 2016 року; несвоєчасно сплачена сума - 81,00 грн; кількість календарних днів прострочення - 86; пеня - 6,97 грн; штраф - 16,20 грн;

платіжним дорученням від 28 квітня 2016 року № 75 сплачено 104,86 грн; дата списання коштів 29 квітня 2016 року; несвоєчасно сплачена сума - 104,86 грн; кількість календарних днів прострочення - 100; пеня - 10,49 грн; штраф - 20,97 грн;

платіжним дорученням від 28 квітня 2016 року № 74 сплачено 17 318,80 грн; дата списання коштів 29 квітня 2016 року; несвоєчасно сплачена сума - 17 318,80 грн; кількість календарних днів прострочення - 100; пеня - 1 731,88 грн; штраф - 3 463,76 грн;

платіжним дорученням від 28 квітня 2016 року № 76 сплачено 43,40 грн; дата списання коштів 29 квітня 2016 року; несвоєчасно сплачена сума 43,40 грн; кількість календарних днів прострочення - 100; пеня - 4,34 грн; штраф - 8,68 грн;

платіжним дорученням від 12 травня 2016 року № 81 сплачено 33,00 грн; дата списання коштів 13 травня 2016 року; несвоєчасно сплачена сума - 33,00 грн; кількість календарних днів прострочення - 114; пеня - 3,76 грн; штраф - 6,60 грн;

платіжним дорученням від 12 травня 2016 року № 82 сплачено 3 428,00 грн; дата списання коштів 13 травня 2016 року; несвоєчасно сплачена сума - 3 428,00 грн; кількість календарних днів прострочення - 114; пеня - 390,79 грн; штраф - 685,60 грн;

платіжним дорученням від 27 травня 2016 року № 92 сплачено 22 230,73 грн; дата списання коштів 30 травня 2016 року; несвоєчасно сплачена сума - 16 524,37 грн; кількість календарних днів прострочення - 131; пеня - 2 164,69 грн; штраф - 3 304,87 грн;

- на підставі Звіту за січень 2016 року (від 10 лютого 2016 року № 1604909543) загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті, становила 13 255,32 грн; граничний термін сплати 22 лютого 2016 року; сума переплати - 0,00 грн; недоїмка - 13 255,32 грн;

платіжним дорученням від 27 травня 2016 року № 92 сплачено 22 230,73 грн; дата списання коштів 30 травня 2016 року; несвоєчасно сплачена сума - 5 706,36 грн; кількість календарних днів прострочення - 98; пеня - 559,22 грн; штраф - 1 141,27 грн;

платіжним дорученням від 27 травня 2016 року № 93 сплачено 436,95 грн; дата списання коштів 30 травня 2016 року; несвоєчасно сплачена сума 436,95 грн; кількість календарних днів прострочення - 98; пеня - 42,82 грн; штраф - 87,39 грн;

платіжним дорученням від 14 червня 2016 року № 101 сплачено 33,00 грн; дата списання коштів 15 червня 2016 року; несвоєчасно сплачена сума - 33,00 грн; кількість календарних днів прострочення - 114; пеня - 3,76 грн; штраф - 6,60 грн;

платіжним дорученням від 14 червня 2016 року № 100 сплачено 6 880,00 грн; дата списання коштів 15 червня 2016 року; несвоєчасно сплачена сума - 6 880,00 грн; кількість календарних днів прострочення - 114; пеня - 784,32 грн; штраф - 1 376,00 грн;

платіжним дорученням від 30 червня 2016 року № 2 сплачено 10 552,00 грн; дата списання коштів 30 червня 2016 року; несвоєчасно сплачена сума - 199,01 грн; кількість календарних днів прострочення - 129; пеня - 25,67 грн; штраф - 39,60 грн;

- на підставі Звіту за лютий 2016 року (від 17 березня 2016 року № 1607349364) загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті, становила 16 525,51 грн; граничний строк сплати 21 березня 2016 року; сума переплати - 0,00 грн; недоїмка - 16 525,51 грн;

платіжним дорученням від 30 червня 2016 року № 2 сплачено 10 552,00 грн; дата списання коштів 30 червня 2016 року; несвоєчасно сплачена сума - 10 353,19 грн; кількість календарних днів прострочення - 101; пеня - 1 045,67 грн; штраф - 2 070,64 грн;

платіжним дорученням від 30 червня 2016 року № 1 сплачено 39 214,00 грн; дата списання коштів 30 червня 2016 року; несвоєчасно сплачена сума - 6 172,32 грн; кількість календарних днів прострочення - 101; пеня - 623,40 грн; штраф - 1 234,46 грн;

- на підставі Звіту за березнь 2016 року (від 20 квітня 2016 року № 1609499841) загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті, становила 23 563,08 грн; граничний термін сплати 20 квітня 2016 року; сума переплати - 0,00 грн; недоїмка - 23 563,08 грн;

платіжним дорученням від 30 червня 2016 року № 1 сплачено 39 214,00 грн; дата списання коштів 30 червня 2016 року; несвоєчасно сплачена сума - 23 563,08 грн; кількість календарних днів прострочення - 71; пеня - 1 672,98 грн; штраф - 4 712,62 грн;

- на підставі Звіту за квітень 2016 року (від 17 травня 2016 року № 1610922135) загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті, становила 20 881,58 грн; граничний термін сплати 20 травня 2016 року; сума переплати - 0,00 грн; недоїмка - 20 881,58 грн;

платіжним дорученням від 30 червня 2016 року № 1 сплачено 39 214,00 грн; дата списання коштів 30 червня 2016 року; несвоєчасно сплачена сума - 9 478,60 грн; кількість календарних днів прострочення - 41; пеня - 388,62 грн; штраф - 1 895,72 грн;

платіжним дорученням від 07 липня 2016 року № 112 сплачено 10 358,29 грн; дата списання коштів 08 липня 2016 року; несвоєчасно сплачена сума - 10 358,29 грн; кількість календарних днів прострочення - 49; пеня - 507,56 грн; штраф - 2 071,66 грн;

платіжним дорученням від 07 липня 2016 року № 113 сплачено 170,35 грн; дата списання коштів 08 липня 2016 року; несвоєчасно сплачена сума - 170,35 грн; кількість календарних днів прострочення - 49; пеня - 8,35 грн; штраф - 34,07 грн;

платіжним дорученням від 14 липня 2016 року № 120 сплачено 15 216,00 грн; дата списання коштів 15 липня 2016 року; несвоєчасно сплачена сума - 874,34 грн; кількість календарних днів прострочення - 56; пеня - 48,96 грн; штраф - 174,87 грн;

- на підставі Звіту за травень 2016 року (від 17 червня 2016 року № 1612680945) загальна сума єдиного внеску, що підлягає сплаті, становила 26 552,18 грн; граничний термін сплати 21 червня 2016 року; сума переплати - 0,00 грн; недоїмка - 26 552,18 грн;

платіжним дорученням від 14 липня 2016 року № 120 сплачено 15 216,00 грн; дата списання коштів 15 липня 2016 року; несвоєчасно сплачена сума - 14 341,66 грн; кількість календарних днів прострочення - 24; пеня - 344,20 грн; штраф - 2 868,33 грн;

платіжним дорученням від 14 липня 2016 року № 121 сплачено 357,72 грн; дата списання коштів 15 липня 2016 року; несвоєчасно сплачена сума - 357,72 грн; кількість календарних днів прострочення - 24; пеня - 8,57 грн; штраф - 71,44 грн;

платіжним дорученням від 19 липня 2016 року № 123 сплачено 5 300,00 грн; дата списання коштів 19 липня 2016 року; несвоєчасно сплачена сума - 5 300,00 грн; кількість календарних днів прострочення - 28; пеня - 148,40 грн; штраф - 1 310,66 грн;

платіжним дорученням від 19 липня 2016 року сплачено 24 000,00 грн; дата списання коштів 19 липня 2016 року; несвоєчасно сплачена сума - 6 553,30 грн; кількість календарних днів прострочення - 28; пеня - 183,49 грн; штраф - 1 310,66 грн.

Таким чином, за період з 21 серпня 2014 року до 25 грудня 2015 року застосовані штрафні санкції у розмірі 10% від суми недоїмки - 7 801,23 грн, за період з 21 січня 2015 року до 19 липня 2016 року застосовані штрафні санкції у розмірі 20% від суми недоїмки - 43 180,13 грн та нарахована пеня у розмірі 0,1% від суми недоїмки - 53 263,89 грн, а разом - 104 245,25 грн (а.с. 37-38).

Рішення ДПІ у м. Краматорську від 27 вересня 2016 року № 0021551302/13989 керівник Донецької обласної ДЮСШ Капкан О.О. отримала під особистий підпис 27 вересня 2016 року (а.с. 8, 36).

Не погодившись з цим рішенням, Донецька обласна ДЮСШ звернулася до Головного управління ДФС у Донецькій області зі скаргою, в якій просила скасувати рішення ДПІ у м. Краматорську від 27 вересня 2016 року № 0021551302/13989 (а.с. 9-10).

02 листопада 2016 року за результатами розгляду скарги позивача (вхідний № 5394/10 Головного управління ДФС у Донецькій області від 17 жовтня 2016 року) заступник начальника Головного управління ДФС у Донецькій області Погосян М.Л. прийняла рішення про результати розгляду скарги № 6239/10/05-99-10-01-12-1, яким скарга Донецької обласної ДЮСШ залишена без задоволення (а.с. 11-12).

17 листопада 2016 року Донецька обласна ДЮСШ звернулася до Державної фіскальної служби України зі скаргою № 167/01-18, в якій просила скасувати рішення ДПІ у м. Краматорську від 27 вересня 2016 року № 0021551302/13989 (а.с. 13-15).

08 грудня 2016 року за результатами розгляду скарги позивача від 17 листопада 2016 року № 167/01-18 (вхідний № 27952/6 від 22 листопада 2016 року) голова Державної фіскальної служби України Насіров Р.М. прийняв рішення про результати розгляду скарги № 26550/6/99-99-11-02-02-25, яким скарга позивача залишена без задоволення (а.с. 16-17).

Рішення Державної фіскальної служби України від 08 грудня 2016 року № 26550/6/99-99-11-02-02-25 Донецька обласна ДЮСШ отримала 15 грудня 2016 року та зареєструвала за вхідним № 01-16/164 (а.с. 16).

Докази, які б спростовували наведені вище обставини, суду не надані.

Сторонами не оспорюється той факт, що з заявою про звільнення від виконання обов'язків платника єдиного внеску до ДПІ у м. Краматорську Донецька обласна ДЮСШ не зверталася.

Надані позивачем Звіти за червень-липень 2016 року (а.с. 138-148) суд не бере до розгляду на підставі ч. 1 ст. 70 КАС України як такі, що не стосуються предмету доказування.

З приводу дотримання позивачем строку для звернення до суду із вказаним позовом суд зазначає наступне.

Відповідно до ч. 4 ст. 99 КАС України, якщо законом передбачена можливість досудового порядку вирішення спору і позивач скористався цим порядком, то для звернення до адміністративного суду встановлюється місячний строк, який обчислюється з дня, коли позивач дізнався про рішення суб'єкта владних повноважень за результатами розгляду його скарги на рішення, дії або бездіяльність суб'єкта владних повноважень.

Судом встановлено, що Управління освіти скористалося досудовим порядком оскарження, передбаченим ч. 4 ст. 25 Закону № 2464.

Рішення Державної фіскальної служби України від 08 грудня 2016 року № 26550/6/99-99-11-02-02-25 Донецька обласна ДЮСШ отримала 15 грудня 2016 року.

Відповідачем не надані належні та допустимі докази на спростування цього твердження позивача.

Правова норма, що міститься у ч. 4 ст. 99 КАС України, пов'язує початок перебігу строку звернення до суду з днем, коли позивач дізнався про рішення суб'єкта владних повноважень за результатами розгляду його скарги (незалежно від того чи розглянув суб'єкт владних повноважень таку скаргу по суті, чи прийняв рішення про залишення її без розгляду).

З цим позовом Донецька обласна ДЮСШ звернулася 21 грудня 2016 року, про що свідчать штампи підприємства поштового зв'язку на конверті в якому здійснено поштове відправлення та на описі вкладення у лист (а.с. 18-19), тобто в межах строку, встановленого ч. 4 ст. 99 КАС України.

Вирішуючи справу по суті, до спірних правовідносин суд застосовує наведені нижче правові норми.

Відповідно до ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства, крім іншого, є захист прав, свобод та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, їхніх посадових і службових осіб при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ.

У справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення; з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку, що передбачено ч. 3 ст. 2 КАС України.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Правові та організаційні засади забезпечення збору та обліку єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, умови та порядок його нарахування і сплати та повноваження органу, що здійснює його збір та ведення обліку, визначені Законом України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування від 08 липня 2010 року № 2464-VI (далі - Закон № 2464).

Закон № 2464 в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, передбачав наступне.

П. 2 ч. 1 ст. 1 Закону № 2464 визначено, що єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок) - консолідований страховий внесок, збір якого здійснюється до системи загальнообов'язкового державного соціального страхування в обов'язковому порядку та на регулярній основі з метою забезпечення захисту у випадках, передбачених законодавством, прав застрахованих осіб на отримання страхових виплат (послуг) за діючими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Недоїмка - сума єдиного внеску, своєчасно не нарахована та/або не сплачена у строки, встановлені цим Законом, обчислена органом доходів і зборів у випадках, передбачених цим Законом, що визначено п. 6 ч. 1 ст. 1 Закону № 2464.

Ч. 1 ст. 2 Закону № 2464 встановлено, що дія цього Закону поширюється на відносини, що виникають під час провадження діяльності, пов'язаної із збором та веденням обліку єдиного внеску. Дія інших нормативно-правових актів може поширюватися на зазначені відносини лише у випадках, передбачених цим Законом, або в частині, що не суперечить цьому Закону.

Збір та ведення обліку єдиного внеску здійснюються за принципами: законодавчого визначення умов і порядку його сплати; обов'язковості сплати; законодавчого визначення розміру єдиного внеску; прозорості та публічності діяльності органу, що здійснює збір та веде облік єдиного внеску; захисту прав та законних інтересів застрахованих осіб; державного нагляду за збором та веденням обліку єдиного внеску; відповідальності платників єдиного внеску та органу, що здійснює збір та веде облік єдиного внеску, за порушення норм цього Закону, а також за невиконання або неналежне виконання покладених на них обов'язків, що визначено ч. 1 ст. 3 Закону № 2464.

Платники єдиного внеску визначені ст. 4 Закону № 2464.

Так, відповідно до абз. 2 п. 1 ч. 1 ст. 4 Закону № 2464 крім іншого платниками єдиного внеску є роботодавці - підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Згідно з ч. 3 ст. 4 Закону № 2464 платники єдиного внеску, зазначені в пункті 1 частини першої цієї статті, є страхувальниками для платників єдиного внеску, зазначених у пунктах 2, 3, 6-14 частини першої цієї статті.

Права та обов'язки платників єдиного внеску визначені ст. 6 Закону № 2464.

Відповідно до п.п. 4-5 ч. 1 ст. 6 Закону № 2464 платник єдиного внеску має право оскаржувати в установленому законом порядку рішення органу доходів і зборів та Пенсійного фонду та дії, бездіяльність його посадових осіб; захищати свої права та законні інтереси, а також права та інтереси застрахованих осіб, на користь яких він сплачує єдиний внесок, у тому числі в суді.

П.п. 1, 4 ч. 2 ст. 6 Закону № 2464 встановлено, що платник єдиного внеску зобов'язаний своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок; подавати звітність та сплачувати до органу доходів і зборів за основним місцем обліку платника єдиного внеску у строки, порядку та за формою, встановленими центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом та фондами загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Ст. 25 Закону № 2464 регламентовані заходи впливу та стягнення за порушення вимог цього Закону.

Так, відповідно до ч. ч. 1, 3 ст. 25 Закону № 2464 рішення, прийняті органами доходів і зборів та органами Пенсійного фонду з питань, що належать до їх компетенції відповідно до цього Закону, є обов'язковими до виконання платниками єдиного внеску, посадовими особами і застрахованими особами.

Положення цієї статті поширюються лише на тих платників, які відповідно до цього Закону зобов'язані нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок.

Суми недоїмки стягуються з нарахуванням пені та застосуванням штрафів.

Згідно з ч. 10 ст. 25 Закону № 2464 на суму недоїмки нараховується пеня з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.

Відповідно до п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону № 2464 орган доходів і зборів застосовує до платника єдиного внеску такі штрафні санкції: за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум (в редакції від 01 січня 2015 року - у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум).

Ч. 14 ст. 25 Закону № 2464 передбачено, що про нарахування пені та застосування штрафів, передбачених цим Законом, посадова особа органу доходів і зборів у порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, за погодженням з Пенсійним фондом, приймає рішення, яке протягом трьох робочих днів надсилається платнику єдиного внеску.

Аналіз наведених вище положень Закону № 2464 в редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин, зумовлює висновок, що за загальним правилом платники єдиного внеску, в тому числі юридичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані своєчасно та в повному обсязі нараховувати, обчислювати і сплачувати єдиний внесок. Невиконання цього обов'язку має наслідком застосування до платника єдиного внеску штрафу у розмірі 10 відсотків своєчасно несплачених сум, а починаючи з 01 січня 2015 року - у розмірі 20 відсотків, а також нарахування пені з розрахунку 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу, про що посадовою особою органу доходів і зборів приймається відповідне рішення.

02 вересня 2014 року Верховною Радою України прийнятий Закон України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції (далі - Закон № 1669).

Закон № 1669 визначає тимчасові заходи для забезпечення підтримки суб'єктів господарювання, що здійснюють діяльність на території проведення антитерористичної операції.

Ст. 1 Закону № 1669 визначено, що період проведення антитерористичної операції - час між датою набрання чинності Указом Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року № 405/2014 та датою набрання чинності Указом Президента України про завершення проведення антитерористичної операції або військових дій на території України.

Територія проведення антитерористичної операції - територія України, на якій розташовані населені пункти, визначені у затвердженому Кабінетом Міністрів України переліку, де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року № 405/2014.

Ч. ч. 1-3 ст. 11 Закону № 1669 передбачають, що цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування, і втрачає чинність через шість місяців з дня завершення антитерористичної операції, крім пункту 4 статті 11 Прикінцеві та перехідні положення цього Закону.

Дія цього Закону поширюється на період проведення антитерористичної операції та на шість місяців після дня її завершення.

Закони та інші нормативно-правові акти України діють у частині, що не суперечить цьому Закону.

На підставі пп. б пп. 8 п. 4 ст. 11 Закону № 1669 внесені зміни до Закону № 2464, а саме розділ VIII Прикінцеві та перехідні положення доповнений пунктом 9-3 такого змісту:

9-3. Платники єдиного внеску, визначені статтею 4 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року № 405/2014, звільняються від виконання своїх обов'язків, визначених частиною другою статті 6 Закону України Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування , на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану.

Підставою для такого звільнення є заява платника єдиного внеску, яка подається ним до органу доходів і зборів за основним місцем обліку або за місцем його тимчасового проживання у довільній формі не пізніше тридцяти календарних днів, наступних за днем закінчення антитерористичної операції.

Відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені цим Законом за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції, до платників єдиного внеску, зазначених у цьому пункті, не застосовуються.

Недоїмка, що виникла у платників єдиного внеску, які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у статті 2 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції , де проводилася антитерористична операція, розпочата відповідно до Указу Президента України Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13 квітня 2014 року Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України від 14 квітня 2014 року № 405/2014, визнається безнадійною та підлягає списанню в порядку, передбаченому Податковим кодексом України для списання безнадійного податкового боргу .

Суд відзначає, що пп. 8 п. 5 розділу ІІІ Прикінцеві положення Закону України Про створення вільної економічної зони Крим та про особливості здійснення економічної діяльності на тимчасово окупованій території України від 12 серпня 2014 року № 1636-VII (далі - Закон № 1636) внесені зміни до Закону № 2464, а саме розділ VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2464 доповнено пунктом 9-3.

Внаслідок цього зміни до Закону № 2464, внесені на підставі пп. б пп. 8 п. 4 ст. 11 Закону № 1669, включені до розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2464 як пункт 9-4.

Аналіз абз. 1 п. 9-4 Розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2464 зумовлює висновок, що правові норми, закріплені у цьому пункті, поширюються на платників єдиного внеску, визначених ст. 4 Закону № 2464, які перебувають на обліку в органах доходів і зборів, розташованих на території населених пунктів, визначених переліком, зазначеним у ст. 2 Закону № 1669, де проводилася антитерористична операція.

Абз. 1 п. 9-4 Розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2464 передбачає звільнення таких платників єдиного внеску від виконання своїх обов'язків, визначених ч. 2 ст. 6 Закону № 2464, на період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції або військового чи надзвичайного стану.

Підставою звільнення платників єдиного внеску, згаданих у абз. 1 п. 9-4 Розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2464, є заява, подана ними до органу доходів і зборів, про що свідчить абз. 2 п. 9-4 Розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2464.

Крім того, в силу положень абз. 3 п. 9-4 Розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2464 до платників єдиного внеску, зазначених у абз. 1 п. 9-4 Розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2464, не застосовується відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені Законом № 2464 за невиконання обов'язків платника єдиного внеску в період з 14 квітня 2014 року до закінчення антитерористичної операції.

При цьому, на відміну від звільнення від виконання обов'язків, передбачених ч. 2 ст. 6 Закону № 2464, незастосування до платників єдиного внеску, зазначених в абз. 1 п. 9-4 Розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2464, відповідальності, штрафних та фінансових санкцій за невиконання обов'язків платника єдиного внеску законодавець не обумовлював додатковими умовами, зокрема необхідністю подання відповідної заяви чи отриманням сертифікату (висновку) Торгово-промислової палати України.

З цієї причини суд відхиляє заперечення відповідача стосовно ненадання Донецькою обласною ДЮСШ заяви про звільнення від виконання обов'язків платника єдиного внеску та сертифікату (висновку) Торгово-промислової палати України.

На виконання абз. 3 п. 5 ст. 11 Прикінцеві та перехідні положення Закону № 1669 п. 1 розпорядження Кабінету Міністрів України від 02 грудня 2015 року № 1275-р Про затвердження переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, та визнання такими, що втратили чинність, деяких розпоряджень Кабінету Міністрів України затверджений перелік населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція, згідно з додатком.

Предметом спору у справі є рішення ДПІ у м. Краматорську від 27 вересня 2016 року № 0021551302/13989 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску.

Цим рішенням до Донецької обласної ДЮСШ за несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску за період з 21 серпня 2014 року до 25 грудня 2015 року застосовані штрафні санкції у розмірі 10% від суми недоїмки - 7 801,23 грн, за період з 21 січня 2015 року до 19 липня 2016 року застосовані штрафні санкції у розмірі 20% від суми недоїмки - 43 180,13 грн та нарахована пеня у розмірі 0,1% від суми недоїмки - 53 263,89 грн, а разом - 104 245,25 грн.

На час виникнення спірних правовідносин місцезнаходження Донецької обласної ДЮСШ було зареєстроване у м. Донецьку, а з травня 2015 року - у м. Краматорську.

Позивач перебував на обліку у Маріупольській ОДПІ (Східно-Донецьке відділення), а з травня 2015 року - у ДПІ у м. Краматорську.

Міста Донецьк та Краматорськ включені до Переліку населених пунктів, на території яких здійснювалася антитерористична операція.

Отже, в силу положень абз. 3 п. 9-4 Розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2464 з 14 квітня 2014 року відповідальність, штрафні та фінансові санкції, передбачені Законом № 2464 за невиконання обов'язків платника єдиного внеску, до Донецької обласної ДЮСШ не застосовуються.

Як наслідок, спірне рішення ДПІ у м. Краматорську від 27 вересня 2016 року № 0021551302/13989 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску підлягає визнанню протиправним і скасуванню, а позовні вимоги - задоволенню.

З приводу доводів відповідача про те, що з 01 січня 2016 року п. 9-4 Розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2464 втратив чинність, а також щодо можливості застосування до спірних правовідносин п. 28 розділу І Закону України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України від 24 грудня 2015 року № 911-VIII (далі - Закон № 911) суд зазначає наступне.

На підставі п. 28 розділу І Закону № 911 виключений підпункт 8 пункту 4 статті 11 Закону України Про тимчасові заходи на період проведення антитерористичної операції .

Закон № 911 набрав чинності з 01 січня 2016 року, що передбачено п. 1 розділу ІІ цього Закону.

Суд відзначає, що пп. 8 п. 4 ст. 11 Закону № 1669 є технічною нормою, якою вносяться зміни до Закону № 2464 шляхом доповнення розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2464 пунктом 9-3.

З набранням чинності Законом № 1669 норма пп. 8 п. 4 ст. 11 Закону № 1669 виконала свою функцію - внесення змін до Закону № 2464, а п. 9-3 (п. 9-4) став складовою Закону № 2464.

Виключення пунктом 28 розділу І Закону № 911 підпункту 8 пункту 4 статті 11 Закону № 1669 не має наслідком автоматичне виключення пункту 9-4 розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2464 чи втрату ним чинності.

Такий висновок суду узгоджується з п. 4 Правил оформлення проектів законів та основних вимог законодавчої техніки (Методичні рекомендації Апарату Верховної Ради України, видання четверте, виправлене і доповнене, 2014 рік), відповідно до якого зміни вносяться до оригінального закону, а не до закону про внесення змін до цього закону чи про визнання закону таким, що втратив чинність.

Як на час виникнення спірних правовідносин, так і на час судового розгляду норма пункту 9-4 розділу VIII Прикінцеві та перехідні положення Закону № 2464 є чинною.

Крім того, згідно з ч. 1 ст. 58 Конституції України закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом'якшують або скасовують відповідальність особи.

В п. 2 мотивувальної частини рішення Конституційного Суду України від 09 лютого 1999 року у справі № 1-7/99 про зворотну дію в часі законів та інших нормативно правових актів зазначено, що в регулюванні суспільних відносин застосовуються різні способи дії в часі нормативно-правових актів. Перехід від однієї форми регулювання суспільних відносин до іншої може здійснюватися, зокрема, негайно (безпосередня дія), шляхом перехідного періоду (ультраактивна форма) і шляхом зворотної дії (ретроактивна форма).

За загальновизнаним принципом права закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі. Цей принцип закріплений у ч. 1 ст. 58 Конституції України, за якою дію нормативно-правового акта в часі треба розуміти так, що вона починається з моменту набрання цим актом чинності і припиняється з втратою ним чинності, тобто до події, факту застосовується той закон або інший нормативно-правовий акт, під час дії якого вони настали або мали місце.

З огляду на викладене до спірних правовідносин суд не застосовує п. 28 розділу І Закону № 911.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні, беручи до уваги, що ніякі докази не мають для суду наперед встановленої сили, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку про задоволення позовних вимог.

Згідно з усталеною практикою Європейського суду з прав людини, яка відображає принцип, пов'язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються.

Хоча п. 1 ст. 6 Конвенції зобов'язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов'язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення Хоча національний суд має певну свободу розсуду щодо вибору аргументів у тій чи іншій справі та прийняття доказів на підтвердження позицій сторін, орган влади зобов'язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

Ще одне призначення обґрунтованого рішення полягає в тому, щоб продемонструвати сторонам, що вони були почуті. Крім того, вмотивоване рішення дає стороні можливість оскаржити його та отримати його перегляд вищестоящою інстанцією. Лише за умови винесення обґрунтованого рішення може забезпечуватись публічний контроль здійснення правосуддя (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії (Ruiz Torija v. Spain) № 303А, п. 29, від 09 грудня 1994 року; рішення у справі Суомінен проти Фінляндії (Suominen v. Finland), № 37801/97, п. 36, від 01 липня 2003 року; рішення у справі Гірвісаарі проти Фінляндії (Hirvisaari v. Finland), № 49684/99, п. 30, від 27 вересня 2001 року; рішення у справі Серявіна та інші проти України , № 4909/04, п. 58, від 10 лютого 2010 року; рішення у справі Проніна проти України , № 63566/00, п. 25, від 18 липня 2006 року; рішення у справі Петриченко проти України , № 2586/07, п. 13, від 12 липня 2016 року; рішення у справі Богатова проти України , № 5231/04, від 07 жовтня 2010 року).

На виконання вимог п. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, судом надана оцінка основним доводам та запереченням сторін. Решта доводів та заперечень висновків суду по суті позовних вимог не спростовують.

Вирішуючи питання розподілу судових витрат, суд входить з такого.

Відповідно до ч. 1 ст. 94 КАС України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони, яка не є суб'єктом владних повноважень, суд присуджує всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати за рахунок бюджетних асигнувань суб'єкта владних повноважень, що виступав стороною у справі, або якщо стороною у справі виступала його посадова чи службова особа.

Позивачем, на користь якого ухвалено судове рішення, документально підтверджені судові витрати по сплаті судового збору у сумі 1 563,69 грн, про що свідчить квитанція від 20 грудня 2016 року (а.с. 3).

Таким чином, судові витрати по сплаті судового збору у розмірі 1 563,69 грн підлягають присудженню на користь Донецької обласної ДЮСШ за рахунок бюджетних асигнувань ДПІ у м. Краматорську.

Керуючись Конституцією України, ст.ст. 2-15, 17-20, 23, 26, 69-72, 94, 98, 159-163, 167, 185-186, 254, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, -

постановив:

1. Адміністративний позов Донецької обласної дитячо-юнацької спортивної школи до Державної податкової інспекції у м. Краматорську Головного управління ДФС у Донецькій області про визнання протиправним та скасування рішення про застосування штрафних санкцій та нарахування пені - задовольнити повністю.

2. Визнати протиправним та скасувати рішення Державної податкової інспекції у м. Краматорську Головного управління ДФС у Донецькій області від 27 вересня 2016 року № 0021551302/13989 про застосування штрафних санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування.

3. Стягнути з Державної податкової інспекції у м. Краматорську Головного управління ДФС у Донецькій області (ідентифікаційний код 39900454, місцезнаходження: 84313, Донецька обл., м. Краматорськ, бул. Машинобудівників, буд. 22) на користь Донецької обласної дитячо-юнацької спортивної школи (ідентифікаційний код 35098689, місцезнаходження: 84300, Донецька обл., м. Краматорськ, вул. Паркова, буд. 12-а) судові витрати по сплаті судового збору у сумі 1 563 (одна тисяча п'ятсот шістдесят три) гривні 69 копійок.

4. Постанова прийнята у нарадчій кімнаті, її вступна та резолютивна частина проголошені у судовому засіданні.

5. Повний текст постанови виготовлений 09 лютого 2017 року.

6. Постанова може бути оскаржена до Донецького апеляційного адміністративного суду через Донецькій окружний адміністративний суд в порядку, визначеному ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України, шляхом подачі апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом ч. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

7. Постанова набирає законної сили після закінчення строків подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлені строки. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя Кравченко Т.О.

Дата ухвалення рішення06.02.2017
Оприлюднено10.02.2017
Номер документу64619735
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/81/17-а

Ухвала від 12.05.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Ухвала від 21.03.2017

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Міронова Галина Михайлівна

Постанова від 06.02.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Ухвала від 06.01.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

Ухвала від 06.01.2017

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Кравченко Т.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні