Справа № 815/131/17
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
08 лютого 2017 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Стефанова С.О.,
розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю Грилион про стягнення суми штрафних санкцій у розмірі 10000,00 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
Головне управління Держпродспоживслужби в Одеській області (надалі по тексту позивач або ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області) звернулась до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю Грилион (надалі по тексту - відповідач або ТОВ Грилион ) про стягнення суми штрафних санкцій у розмірі 10000,00 грн. Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивачем була винесена постанова № 9 від 29.03.2016 року про накладення стягнень, передбачених абзацом 11 ч. 2 ст. 20 Закону України Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров'я населення , якою на відповідача накладено фінансову санкцію у розмірі 10000,00 грн. Відповідачем у добровільному порядку не сплачено штраф, у зв'язку з чим позивач просить стягнути його з відповідача у судовому порядку.
Представник позивача в судове засідання не з'явилася, про дату, час та місце розгляду справи була повідомлена належним чином, подала до суду клопотання про розгляд справи за її відсутності у порядку письмового провадження.
Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про час та місце судового розгляду повідомлялася належним чином.
Згідно ч.6 ст.128 КАС України справа розглянута в порядку письмового провадження.
Вивчивши матеріали справи, дослідивши обставини, якими обґрунтовувалися вимоги, перевіривши їх доказами, суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
На підставі Постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2015 року №1092 Про утворення територіальних органів Державної служби з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів , Державну інспекцію України з питань захисту прав споживачів реорганізовано шляхом приєднання до новоутвореної Державної служби України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів ( у тому числі Інспекцію з питань захисту прав споживачів в Одеській області шляхом приєднання до ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області).
Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань - 02.11.2016 року припинено юридичну особу Інспекції з питань захисту прав споживачів в Одеській області за рішенням засновників, а її правонаступником є Головне управління Держпродспоживслужби в Одеській області.
Згідно ч.4 ст.42 Конституції України, держава захищає права споживачів, здійснює контроль за якістю та безпечністю продукції та усіх видів послуг і робіт, сприяє діяльності громадських організацій споживачів.
Закон України Про захист прав споживачів регулює відносини між споживачами товарів (робіт, послуг) та виробниками, виконавцями, продавцями різних форм власності, а також встановлює права споживачів.
Відповідно до ч. 3 ст.5 вказаного Закону захист прав споживачів здійснюють спеціально уповноважений центральний орган виконавчої влади у сфері захисту прав споживачів та його територіальні органи, місцеві державні адміністрації, органи та установи, що здійснюють державний санітарно-епідеміологічний нагляд, інші органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування згідно із законодавством, а також суди.
Спеціально уповноваженим центральним органом у сфері захисту прав споживачів є Держспоживінспекція України та його територіальні органи.
Інспекція з питань захисту прав споживачів в Одеській області (далі - Інспекція) на момент проведення перевірки, станом на 24.03.2016 року була територіальним органом та підпорядковувалася Держспоживінспекції України та відповідно до Положення про інспекцію з питань захисту прав споживачів в Одеській області, затвердженого Головою Держспоживінспекції України від 29.11.2011 року, здійснювала державний контроль за додержанням законодавства про захист прав споживачів, рекламу в цій сфері та державний ринковий нагляд на території м. Одеси та Одеської області.
Також, відповідно до положень ст. 19, 20 Закону України Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення , Держспоживінспекція в Одеській області наділена повноваженнями щодо здійснення контролю за дотриманням вимог зазначеного Закону, та у разі їх порушення суб'єктами господарювання, має право застосовувати фінансові санкції.
Судом встановлено, що 16.03.2016 року на адресу Інспекції з питань захисту прав споживачів в Одеській області надійшло звернення від гр. ОСОБА_2, щодо порушень вимог діючого законодавства про заборону паління тютюнових виробів, електронних сигарет та кальянів в ряді закладів ресторанного господарства, які здійснюють свою господарську діяльність на території м. Одеси, у тому числі у кафе ПіццаГриль ТОВ Грилион (м. Одеса, вул. Ак. Вільямса, 66-А).
Згідно ст. 6 Закону України Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності Інспекцією був надісланий запит до Держспоживінспекції України для отримання згоди на проведення позапланового заходу.
24.03.2016 року, головними спеціалістами відділу контролю у сфері внутрішньої торгівлі Діденко С.О. та Шашоріною Ю.О. здійснено позаплановий захід державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності у кафе ПіццаГриль ТОВ Грилион (м. Одеса, вул. Ак. Вільямса, 66-А) по розгляду звернення споживача від 16.03.2016 року № Н- 250.
Перевірка проводилась на підставі направлення від 24.03.2016 року № 127 та згоди Держспоживінспекції України від 16.03.2016 № 553-8-7/7.
Перед початком здійснення заходу фахівцями Інспекції було проведено контрольну перевірку правильності розрахунків із споживачами за реалізовану продукцію, а саме: було замовлено кальян класичний, який офіціантом був винесений до приміщення закладу. Окрім кальяну, який був реалізований фахівцям Інспекції, в приміщенні кафе ПіццаГриль також були реалізовані кальяни іншим відвідувачам, які їх палили, що є порушення п. 9 ст. 13 Закону України Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров'я населення . Даний факт підтверджено чеком № 182759, актом контрольної перевірки правильності розрахунків та фотофіксацією.
Відповідно до п.9 ст.13 Закону України Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров'я населення забороняється куріння тютюнових виробів, а також електронних сигарет та кальянів у приміщеннях закладів ресторанного господарства.
Після проведення розрахунку за реалізований кальян, фахівці Інспекції представились адміністратору закладу ОСОБА_5, яка за телефоном повідомила директора ТОВ Грилион ОСОБА_1 про початок проведення позапланової перевірки. Після прибуття ОСОБА_1 перевіряючими були пред'явлені службові посвідчення та він був ознайомлений із змістом скарги споживача, йому було вручено копію направлення на проведення позапланового заходу та було зроблено відповідний запис у журналі реєстрацій перевірок контролюючих органів. Про що зазначено у частині II акту перевірки.
В присутності директора ТОВ Грилион ОСОБА_1 фахівцями Інспекції був складений акт перевірки дотримання законодавства про захист прав споживачів від 24.03.2016 року № 28/07 (серія бланка 002622) щодо порушення ст. 20 Закону України Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров'я населення , а саме: куріння кальянів в приміщенні закладу ресторанного господарства.
Відповідно до ч. 1 ст. 20 Закону України Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров'я населення особи винні у порушенні законодавства про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідливого впливу на здоров'я населення несуть відповідальність згідно з законом.
Після складення акту перевірки директор ТОВ Грилион ОСОБА_1 надав письмове пояснення з приводу встановленого факту. Зауважень або заперечень щодо проведеної перевірки та складеного акта ОСОБА_1 не заявляв. Крім того у розділі III акту перевірки ОСОБА_1 власноруч зазначив Замечаний по проведенню проверки не имею (рос.) .
На підставі зазначеного акту перевірки Інспекцією була винесена постанова № 9 від 29.03.2016 року про накладання стягнень, передбачених абзацом 11 ч. 2 ст. 20 Закону України Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров'я населення , якою до ТОВ Грилион застосовано фінансову санкцію у вигляді штрафу розмірі 10000,00 грн. (а.с. 27).
Санкції були застосовані у відповідності до вимог ст. 20 Закону України Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров'я населення .
Не погоджуючись з вказаною постановою ТОВ Грилион звернулося до суду з адміністративним позовом.
Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 22.07.2016 року по справі № 815/1915/16 адміністративний позов ТОВ Грилион - задоволено частково. Визнано протиправною та скасовано постанову Інспекції питань захисту прав споживачів в Одеській області Про накладення стягнень, передбачених ст. 20 Закону України Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів та їх шкідливого впливу на здоров'я населення №9 від 29.03.2016 року.
Постановою Одеського апеляційного адміністративного суду від 16.11.2016 року апеляційну скаргу Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області, як правонаступника Інспекції з захисту прав споживачів в Одеській області - задоволено; постанову Одеського окружного адміністративного суду від 22 липня 2016 року в частині визнання протиправною та скасування постанови Інспекції з питань захисту прав споживачів в Одеській області №9 від 29 березня 2016 року - скасовано, та прийнято в цій частині нову постанову про відмову у задоволенні позовних вимог товариства з обмеженою відповідальністю Грилион про визнання протиправною та скасування постанови Інспекції з питань захисту прав споживачів в Одеській області №9 від 29 березня 2016 року. В іншій частині постанову Одеського окружного адміністративного суду від 22 липня 2016 року залишено без змін.
Судом встановлено, що станом на момент розгляду справи, ГУ Держпродспоживслужби в Одеській області (правонаступник Інспекції з питань захисту прав споживачів в Одеській області) не отримано відомостей про сплату штрафу ТОВ Грилион у добровільному порядку.
На підставі вищевикладеного, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю Грилион про стягнення суми штрафних санкцій у розмірі 10000,00 грн. обґрунтовані, документально підтверджені, відповідають чинному законодавству, у зв'язку із чим підлягають задоволенню.
Керуючись ст.ст. 128, 158-163, КАС України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
Адміністративний позов Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області до товариства з обмеженою відповідальністю Грилион про стягнення суми штрафних санкцій у розмірі 10000,00 грн. - задовольнити.
Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю Грилион (код ЄДРПОУ 37761061, вул. Центральна, 45, с. Фонтанка, Комінтернівський район, Одеська область, 67571) на користь Державного бюджету України суму штрафних санкцій у розмірі 10000,00 грн., яку перерахувати на р/р 31111106700008, МФО 828011 в ГУДКСУ в Одеській області, код ОКПО 38016923, код бюджетної класифікації 21081100 (адміністративні штрафи та інші санкції, балансовий рахунок № 3111, символ звітності бланку 106).
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги. Якщо апеляційну скаргу не буде подано в строк, встановлений ст. 186 КАС України, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Постанова суду може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги до Одеського окружного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Суддя С.О. Cтефанов
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 08.02.2017 |
Оприлюднено | 15.02.2017 |
Номер документу | 64620206 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Стефанов С. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні