Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 вересня 2010 року Справа № 2а-2565/10/1170
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Хилько Л.І., при секретарі Муляренко О.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Світловодської обєднаної державної податкової інспекції до Товариства з обмеженою ваідповідальністю спільного українсько-польського підприємства Чартер Україна про припинення юридичної особи, -
ВСТАНОВИВ:
Світловодська обєднана державна податкова інспекція звернулась до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом до товариства з обмеженою ваідповідальністю спільного українсько-польського підприємства Чартер Україна про припинення юридичної особи.
В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що відповідно до ст. 9 Закону України Про систему оподаткування від 25.06.91р. №1251-XII платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).
Відповідач всупереч вимогам законодавства більше року не подає до державної податкової служби податкових декларацій та документів фінансової звітності, що відповідно до ч. 2 ст. 38 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 15.05.2003р. № 755-IV є підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи.
Відповідач заперечень проти позову суду не надав, на судовий розгляд справи не з'являвся, про розгляд справи був повідомлений належним чином за адресою, вказаною у довідці ЄДРПОУ у Кіровоградській області (а.с.17-19,24-2,33,58).
Відповідно до ч. 2 ст. 128 КАС України неприбуття в судове засідання сторін без поважних причин або неповідомлення ними про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи.
Згідно положення частини 8 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи.
Місцезнаходженням юридичної особи є адреса органу або особи, які відповідно до установчих документів юридичної особи чи закону виступають від її імені (стаття 93 Цивільного кодексу України, стаття 1 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців").
Суд звертає увагу, що, як випливає зі змісту статті 22 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців" інформація про зміну місцезнаходження юридичної особи підлягає обов'язковому опублікуванню в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації. Доказів опублікування інформації про зміну місцезнаходження юридичної особи малого приватного підприємства Укрторгсервіс -в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації суду надано не було. Тому судові ухвали та повістки надсилалися відповідачу за наявною в матеріалах справи довідкою з ЄДРПОУ з зазначеною адресою відповідача та довідкою Головного управління статистики у Кіровоградській області (а.с. 17-19, 24-25).
Справа розглядається судом за наявними в ній матеріалами.
На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 20.09.2010 р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено на 26.09.2010 р., про що повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КАС України
Дослідивши письмові докази по справі, з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив.
Відповідач є юридичною особою за законодавством України. Відповідач зареєстрований Державним реєстратором виконавчого комітету Світловодськоїміської ради Кіровоградськоїобласті 11.05.2007р. (а.с.6).
Станом на день розгляду спору відповідач перебуває на податковому обліку у виконавчогму комітеті Світловодської міської ради Кіровоградськоїобласті .
Відповідно до ст. 4 Закону України Про систему оподаткування від 25.06.91р. №1251-XII платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно з законами України покладено обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі).
Згідно п. 2) ч.1 ст. 9 Закону України Про систему оподаткування від 25.06.91р. №1251-XII платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).
Відповідно до ст. 11 Закону України Про систему оподаткування від 25.06.91р. №1251-XII відповідальність за правильність обчислення, своєчасність сплати податків і зборів (обов'язкових платежів) і додержання законів про оподаткування несуть платники податків і зборів (обов'язкових платежів) відповідно до законів України.
Абзацом 12 ч. 1 ст. 239 Господарського кодексу України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб'єктів господарювання адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації та ліквідація суб'єкта господарювання.
Відповідно до ч. 1 ст. 247 Господарського кодексу України у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації.
Закон України Про державну податкову службу в Україні від 04.12.90р. №509-XII, а саме п. 3) ч.1 ст. 10, наділяє органи державної податкової служби повноваженнями щодо контролю за своєчасністю подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевірки достовірності цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів.
Крім того, п. 17) ст. 11 Закону України Про державну податкову службу в Україні від 04.12.90р. №509-XII передбачає право органів державної податкової служби на звернення у передбачених законом випадках до судових органів із заявою (позовною заявою) про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності.
Відповідно до ст. 38 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців від 15.05.2003р. № 755-IV підставами для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є неподання протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.
Відповідно до частин 1 та 6 ст. 59 Господарського кодексу України припинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його ліквідації за рішенням суду з підстав скасування державної реєстрації такого суб'єкта господарювання.
Як встановлено матеріалами справи відповідач з 21.04.2009 року не подає податкову звітність до органів державної податкової служби, що підтверджується довідкою Олександрійської ОДПІ у Кіровоградській області (а.с.6).
Відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.
Згідно з ч. 1 ст. 69 КАС України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.
Відповідно до ч.ч. 1 та 4 ст. 70 КАС України належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.
На підтвердження подання до державної податкової служби податкових декларацій та документів фінансової звітності відповідач мав би надати суду або примірники відповідних довідок зі штампом канцелярії податкового органу про їх прийняття, або докази про їх відправлення поштою, або докази про подання декларацій та розрахунків в електронній формі.
Однак таких доказів відповідач суду не надав.
Таким чином, в судовому засіданні знайшов підтвердження факт неподання відповідачем до державної податкової служби податкових декларацій та документів фінансової звітності більше одного року, що є підставою для постановлення судового рішення про припинення юридичної особи, а отже позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.
Крім того, суд враховує, що згідно ст. 239 Господарського кодексу України скасування державної реєстрації суб'єкта господарювання та його ліквідація за рішенням уповноваженого державного органом є адміністративно-господарською санкцією.
В свою чергу, згідно ст. 250 Господарського кодексу України адміністративно-господарські санкції можуть бути застосовані до суб'єкта господарювання протягом шести місяців з дня виявлення порушення, але не пізніш як через один рік з дня порушення цим суб'єктом встановлених законодавчими актами правил здійснення господарської діяльності.
В разі звернення органів державної податкової служби з позовами про скасування державної реєстрації та про припинення суб'єктів господарювання підставою для таких позовів може бути виключно неподання таким суб'єктом протягом року до органів державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності згідно з законодавством. Тобто, зазначена санкція може бути застосована не раніше, ніж минув один рік з тієї дати, на яку повинні були подаватися відповідні податкові декларації та фінансова звітність.
Як встановлено матеріалами справи відповідач останній раз подав звітність до органів державної податкової служби починаючи злипня 2008 року. Разом з тим, обов'язок відповідача щодо подання в подальшому звітності у зв'язку з цим не припинився, а строки подання такої звітності визначаються відповідним спеціальним законодавством.
Таким чином, продовжуючи порушувати встановлені правила здійснення господарської діяльності щодо необхідності подання обов'язкової податкової та фінансової звітності, відповідач тим самим здійснює триваюче правопорушення, виявлення якого, а отже і відрахування строку для застосування адміністративно-господарської санкції, можливе в будь-який час в залежності від виду податкової та фінансової звітності.
Оскільки спір вирішено на користь суб'єкта владних повноважень, звільненого від сплати судового збору, а також за відсутності витрат позивача - суб'єкта владних повноважень, пов'язаних із залученням свідків та проведенням судових експертиз, у відповідності до ч. 4 ст. 94 КАС України, судові витрати з відповідача не стягуються.
Враховуючи вищевикладене, керуючись ст. ст. 86, 94, 159 - 163 КАС України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Позовну заяву задовольнити повністю.
Припинити юридичну особу Товариство з обмеженою ваідповідальністю спільне українсько-польське підприємство Чартер Україна , Кіровоградська область, м. Світловодськ, вул. Заводська, буд. 4; ідентифікаційний код 35037940.
3. Призначити ліквідаційну комісію в кількості трьох осіб, з числа представників Світловодської обєднаної державної податкової інспекції.
4. Встановити строк роботи ліквідаційної комісії 70 днів.
5. Ліквідаційній комісії провести заходи щодо ліквідації Товариства з обмеженою ваідповідальністю спільного українсько-польського підприємства Чартер Україна , визначені ст.ст. 60,61 Господарського кодексу України.
Після набрання постановою законної сили, копію постанови направити Державному реєстратору Світловодської міської ради Кіровоградської областідля виконання вимог ст.38 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» .
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова суду набирає законної сили в порядку та строки, передбачені ст. 254 КАС України.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її оголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні, апеляційна скарга подається в 10-денний строк з дня отримання копії постанови.
Повний текст постанови складено 02.08.2010 р.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду ОСОБА_1
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 20.09.2010 |
Оприлюднено | 14.02.2017 |
Номер документу | 64625815 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Л.І. Хилько
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні