Постанова
від 10.02.2017 по справі 815/7189/16
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/7189/16

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 лютого 2017 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі :

головуючої судді Потоцької Н.В.

розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Південно - українського територіального управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до публічного акціонерного товариства Сонячне про стягнення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів згідно постанови № 146-ПУ-1-Е,-

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшов адміністративний позовом Південно - українського територіального управління національної комісії з цінних паперів та фондового ринку до публічного акціонерного товариства Сонячне про стягнення штрафних санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів згідно постанови № 146-ПУ-1-Е.

В обґрунтування заявлених позовних вимог представник позивача, зокрема зазначив, що за наслідками розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів Південно-Українським територіальним управлінням НКЦПФР винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 28.07.2016р. № 146-ПУ- 1-Е за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 24.12.2015р. № 563-ПУ-1-Е.

Вказана постанова прийнята в межах наданих повноважень та з урахуванням приписів спеціального закону, який регулює діяльність на ринку цінних паперів.

ПАТ Сонячне штрафні санкції до теперішнього часу не сплатило, що і стало підставою для звернення до суду.

Представник позивача в судовому засіданні підтримав зав'ялені позовні вимоги з підстав, викладених в адміністративному позові та наданих в судовому засіданні поясненнях.

Представник відповідача в судове засідання не з'явився. Про розгляд справи був повідомлений належним чином і завчасно, що підтверджується повідомленням про вручення поштового відправлення № 6550102286954, яке доставлено на адресу відповідача 19.01.2017 р. (а/с. 36). В обґрунтування заявленої правової позиції надав до суду письмові заперечення (а/с. 28 - 29) в яких зазначив, що Південно-Українське територіальне управління НКЦПФР неправомірно та в супереч ч.6 ст.12 Закону Про державне регулювання ринку цінних паперів Україні винесено постанову № 146-ПУ-1-Е від 28.07.2016 року про накладення санкцій за правопорушення на ринку цінних паперів, а саме: не проведення загальних зборів акціонерів товариства за 2012, оскільки з дня вчинення такого правопорушення минуло більше трьох років.

Вивчивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача, проаналізувавши чинне законодавство, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об'єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Згідно статті 1 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні , державне регулювання ринку цінних паперів - здійснення державою комплексних заходів щодо упорядкування, контролю, нагляду за ринком цінних паперів та їх похідних та запобігання зловживанням і порушенням у цій сфері.

Відповідно до частини 1 статті 6 Закону, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку є державним колегіальним органом, підпорядкованим Президенту України, підзвітним ОСОБА_1 України.

Частиною 3 статті 6 Закону передбачено, що НКЦПФР може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про НКЦПФР.

До складу НКЦПФР входить Південно - Українське територіальне управління НКЦПФР з центром розміщення у м. Одеса, повноваження якого поширюються на Кіровоградську, Миколаївську, Одеську та Херсонську області.

Органом уповноваженим державою здійснювати відповідні функції у даних спірних відносинах є Південно - Українське територіальне управління НКЦПФР.

Південно - Українським територіальним управлінням НКЦПФР встановлено порушення чинного законодавства на ринку цінних паперів з боку публічного акціонерного товариства Сонячне , а саме:

ПАТ Сонячне не виконало розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 24.12.2015р. № 563-ПУ-1-Е, яким передбачено:

- у термін до 15.03.2016р. згідно вимог частини 2 статті 32 Закону України Про акціонерні товариства , ПАТ Сонячне скликати та провести загальні збори акціонерів товариства за 2012, 2013 та 2014 року до порядку денного яких обов'язково вносяться питання, передбачені пунктами 11, 12 і 24 частини другої статті 33 цього Закону;

- у термін до 15.03.2016р. письмово повідомити Південно - Українське територіальне управління НКЦПФР про виконання пункту 1 цього розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери з копіями підтверджуючих документів.

Факт вчинення правопорушення на ринку цінних паперів підтверджується розпорядженням про усунення порушень законодавства про цінні папери від 24.12.2015р. №563-ПУ-1-Е.

Порядок та строки розгляду Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку справ про порушення юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів регулюється Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених Рішенням НКЦПФР від 16.10.2012 р. № 1470 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 5 листопада 2012р. за № 1855 22167.

Постановою від 06.07.2016р. № 161-ПУ-1-Е у відношенні ПАТ Сонячне порушено справу про правопорушення на ринку цінних паперів, якою передбачалося керівнику або повноважному представнику товариства прибути 15.07.2016р. до Південно - Українського територіального управління НКЦПФР для ознайомлення та підписання акту про правопорушення на ринку цінних паперів.

Постанови від 06.07.2016р. № 161-ПУ-1-Е направлена на адресу відповідача, що підтверджується реєстром рекомендованих листів від 06.07.2016р. № 3.

15 липня 2016 року у відношенні ПАТ Сонячне складено акт про правопорушення на ринку цінних паперів № 159-ПУ-1-Е, для ознайомлення та підписання яких до Південно-Українського територіального управління НКЦПФР керівник або представник ПАТ Сонячне не з'явився.

Постановою від 20 липня 2016 року № 148-ПУ-1-Е у відношенні ПАТ Сонячне розгляд справи про правопорушення на ринку цінних паперів призначено на 28 липня 2016 року.

Постанова від 20.07.2016р. № 148-ПУ-1-Е направлена на адресу відповідача, що підтверджується реєстром рекомендованих листів від 20.07.2016р. № 2.

Для участі у розгляді справи про правопорушення на ринку цінних паперів до Південно - Українського територіального управління НКЦПФР керівник або представник ПАТ Сонячне не з'явився.

За наслідками розгляду справи про правопорушення на ринку цінних паперів Південно-Українським територіальним управлінням НКЦПФР винесено постанову про накладення санкції за правопорушення на ринку цінних паперів від 28.07.2016р. № 146-ПУ- 1-Е,за невиконання розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 24.12.2015р. № 563-ПУ-1-Е.

Відповідно до вимог пункту 8 статті 11 Закону України Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні - передбачено накладення на юридичних осіб адміністративно-господарських санкцій за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Постанова від 28.07.2016р. № 146-ПУ-1-Е направлена на адресу відповідача, що підтверджується реєстром рекомендованих листів від 04.08.2016р. № 2.

Надаючи належну правову оцінку спірним правовідносинам суд виходив з наступного.

Згідно зі ст. 5 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів та фондового ринку" державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Правові засади здійснення державного регулювання ринку цінних паперів та державного контролю за випуском і обігом цінних паперів та їх похідних в Україні визначені Законом України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" (далі - Закон №448/96-ВР).

Так, згідно зі ст. 2, ст. 3, ч. 1 ст. 5, ч.ч. 3-6 ст. 6, ч.ч. 1, 2 ст. 9 Закону №448/96-ВР, державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється з метою: реалізації єдиної державної політики у сфері випуску та обігу цінних паперів та їх похідних; створення умов для ефективної мобілізації та розміщення учасниками ринку цінних паперів фінансових ресурсів з урахуванням інтересів суспільства; одержання учасниками ринку цінних паперів інформації про умови випуску та обігу цінних паперів, результати фінансово-господарської діяльності емітентів, обсяги і характер угод з цінними паперами та іншої інформації, що впливає на формування цін на ринку цінних паперів; забезпечення рівних можливостей для доступу емітентів, інвесторів і посередників на ринок цінних паперів; гарантування прав власності на цінні папери; захисту прав учасників фондового ринку; інтеграція в європейський та світовий фондові ринки; дотримання учасниками ринку цінних паперів вимог актів законодавства; запобігання монополізації та створення умов розвитку добросовісної конкуренції на ринку цінних паперів; контролю за прозорістю та відкритістю ринку цінних паперів.

Державне регулювання ринку цінних паперів здійснюється у таких формах: прийняття актів законодавства з питань діяльності учасників ринку цінних паперів; регулювання випуску та обігу цінних паперів, прав та обов'язків учасників ринку цінних паперів; видача ліцензій на здійснення професійної діяльності на ринку цінних паперів та забезпечення контролю за такою діяльністю; заборона та зупинення на певний термін (до одного року) професійної діяльності на ринку цінних паперів у разі відсутності ліцензії на цю діяльність та притягнення до відповідальності за здійснення такої діяльності згідно з чинним законодавством; реєстрація випусків (емісій) цінних паперів та інформації про випуск (емісію) цінних паперів; контроль за дотриманням емітентами порядку реєстрації випуску цінних паперів та інформації про випуск цінних паперів, умов продажу (розміщення) цінних паперів, передбачених такою інформацією; створення системи захисту прав інвесторів і контролю за дотриманням цих прав емітентами цінних паперів та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів; контроль за достовірністю інформації, що надається емітентами та особами, які здійснюють професійну діяльність на ринку цінних паперів, контролюючим органам; встановлення правил і стандартів здійснення операцій на ринку цінних паперів та контролю за їх дотриманням; пруденційний нагляд за професійними учасниками фондового ринку в межах діяльності, яка провадиться таким учасником на підставі виданої Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку ліцензії; контроль за системами ціноутворення на ринку цінних паперів; контроль за діяльністю осіб, які обслуговують випуск та обіг цінних паперів; проведення інших заходів щодо державного регулювання і контролю за випуском та обігом цінних паперів.

Державне регулювання ринку цінних паперів здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку. Інші державні органи здійснюють контроль за діяльністю учасників ринку цінних паперів у межах своїх повноважень, визначених чинним законодавством.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку може утворювати територіальні органи у випадках, передбачених у положенні про Національну комісію з цінних паперів та фондового ринку.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку здійснює повноваження через центральний апарат і свої територіальні органи.

Порядок та строки розгляду справ про порушення громадянами, посадовими особами та юридичними особами вимог законодавства на ринку цінних паперів, метою яких є забезпечення дотримання учасниками ринку цінних паперів вимог законодавства на ринку цінних паперів, захисту прав учасників ринку цінних паперів, визначено Правилами розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затвердженими рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 16 жовтня 2012 року №1470 (далі - Правила №1470).

Згідно п.7, п. 10 розділу І, п.1 розділу XVII Правил №1470, розгляд справ про правопорушення здійснюється виключно уповноваженими особами Комісії (далі - уповноважені особи) у межах наданих повноважень.

Справи про правопорушення розглядаються уповноваженими особами, на підвідомчій території яких було виявлено порушення або перебуває особа, щодо якої порушено справу про правопорушення.

Справи про адміністративні правопорушення розглядаються відповідно до законодавства.

За правопорушення на ринку цінних паперів, зазначені у статті 11 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні", до юридичних осіб застосовуються фінансові санкції, передбачені цією статтею.

Відповідно до п.8 ст.11 Закону №448/96-ВР, Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку застосовує до юридичних осіб фінансові санкції за невиконання або несвоєчасне виконання рішень Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку або розпоряджень, постанов або рішень уповноважених осіб Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку щодо усунення порушень законодавства на ринку цінних паперів - у розмірі від тисячі до п'яти тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

В свою чергу, як встановлено судом Постановою Південно - Українського територіального управління НКЦПФР від 06.07.2016 р. № 161-ПУ-1-Е порушено справу про правопорушення у відношенні ПАТ Сонячне , що вказує на початок процедури, яка визначена законом задля прийняття у подальшому рішення.

Крім того, суб'єктом владних повноважень Південно - Українським територіальним управлінням НКЦПФР у встановлений законом строк розпочато та проведено процедуру.

Відповідно до ст. 12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" та абзацу другого пункту 1 розділу IV Правил розгляду справ про порушення вимог законодавства на ринку цінних паперів та застосування санкцій, затверджених рішенням Комісії від 16.10.2012 №1470, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 05.11.2012 за № 1855/22167 (далі - Правила №1470), справа про правопорушення порушується з дати винесення постанови про порушення справи про правопорушення на ринку цінних паперів.

Положеннями спеціального законодавства врегульовані питання щодо накладення адміністративних стягнень, штрафних та інших санкцій за порушення чинного законодавства.

Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку має право: накладати адміністративні стягнення, штрафні та інші санкції за порушення чинного законодавства на юридичних осіб та їх співробітників, аж до анулювання ліцензій на здійснення

професійної діяльності на ринку цінних паперів (п. 14 ст. 8 Закону).

Отже, суд, вважає правомірним застосування до спірних правовідносин положень ст. 8 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні".

Відповідно до позиції Верховного Суду України у спірних правовідносинах підлягає застосуванню спеціальна норма закону, яка міститься у ст. 12 Закону України "Про державне регулювання ринку цінних паперів в Україні" та встановлює, порядок застосування санкцій до юридичних осіб за правопорушення на ринку цінних паперів, а саме, визначає, що юридична особа може бути притягнута до відповідальності за вчинення правопорушення на ринку цінних паперів не пізніше трьох років з дня його вчинення незалежно від санкції.

Розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери від 24.12.2015р. № 563-ПУ-1-Е, яким передбачено:

- у термін до 15.03.2016р. згідно вимог частини 2 статті 32 Закону України Про акціонерні товариства , ПАТ Сонячне скликати та провести загальні збори акціонерів товариства за 2012, 2013 та 2014 року до порядку денного яких обов'язково вносяться питання, передбачені пунктами 11, 12 і 24 частини другої статті 33 цього Закону;

- у термін до 15.03.2016р. письмово повідомити Південно - Українське територіальне управління НКЦПФР про виконання пункту 1 цього розпорядження про усунення порушень законодавства про цінні папери з копіями підтверджуючих документів.

У вказаний строк, ПАТ Сонячне не усунуло вказані порушення.

Отже, оскаржувана постанова № 146-ПУ-1-Е прийнята паперів Південно - Українським територіальним управлінням НКЦПФР з дотриманням приписів чинного законодавства.

Частиною 3 ст. 2 КАС України передбачено, що у справах щодо оскарження рішень суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено).

В силу положень ст. ст. 71, 86 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши надані ними докази, суд дійшов висновку про достатність правових підстав для задоволення адміністративного позову.

Згідно зі ст. 159 КАС України, судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні.

Процесуальні гарантії статті 6 § 1 застосовуються до усіх сторон процесу, а не лише до тих осіб, які не виграли справи у національних судах (Philis v. Greece (Філіпс проти Греції) (No. 2), § 45).

Керуючись ст. ст. 6-8, 71, 86, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з публічного акціонерного товариства Сонячне (код ЄДРПОУ 05414692) штрафні санкції у сумі 17 000 грн. (сімнадцять тисяч гривень) та перерахувати на р/р 31114106700447, МФО 828011, код ЄДРПОУ 37907783, ГУДКСУ в Одеській області.

Постанова набирає законної сили в порядку і строки, встановлені ст. 254 КАС України.

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з моменту отримання копії постанови з одночасним поданням її копії до суду апеляційної інстанції.

Суддя Потоцька Н.В.

Дата ухвалення рішення10.02.2017
Оприлюднено12.02.2017
Номер документу64653211
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/7189/16

Постанова від 10.02.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

Ухвала від 23.01.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

Ухвала від 11.01.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

Ухвала від 19.12.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Потоцька Н. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні