Рішення
від 07.02.2017 по справі 907/943/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАКАРПАТСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

07.02.2017 Справа № 907/943/16

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Е100 Україна", м. Київ

до відповідача товариства з обмеженою відповідальністю "Еко - Транс - ЛТД", м. Мукачево

про стягнення 108 771,94 грн.

Суддя Бобрик Г. Й.

За участю представників:

від позивача - ОСОБА_1, представник по довіреності від 01.12.2016 року

від відповідача - не з'явився

Суть спору: товариство з обмеженою відповідальністю "Е100 Україна", м. Київ подало позовну заяву до товариства з обмеженою відповідальністю "Еко - Транс - ЛТД", м. Мукачево про стягнення 108 771,94 грн., з яких: 48 347,34 грн. - основний борг, 19 108,00 грн. 3% річних, 41 316,60 грн. інфляційні витрати (з урахуванням заяви про уточнення позовних вимог)

Представник позивача, присутня у судових засіданнях, позовні вимоги підтримала у повному обсязі, з урахуванням заяви від 07.02.2017 року про уточнення позовних вимог, в частині суми основного боргу 48 347,34 грн., яка визнана відповідачем шляхом підписання акту звірки взаємних розрахунків, складеного станом на 26.01.2017 року, який просить суд долучити до матеріалів справи.

Відповідач, належним чином повідомлений про час та місце розгляду справи, письмових пояснень по суті спору з підтверджуючими матеріалами та інших документів, суду не подав та не забезпечив явку представника для участі в судовому засіданні. У зв'язку з наведеним розгляд справи відкладався.

За таких обставин справа розглядається за наявними в ній матеріалами в порядку ст. 75 Господарського процесуального кодексу України.

Вивчивши та дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення представника позивача , суд

ВСТАНОВИВ:

09 лютого 2011 року між позивачем та відповідачем було укладено Договір поставки № 80-20 (далі - договір поставки), за яким позивач, забезпечує відповідачу можливість використання карт для придбання товарів та послуг на АЗС та пунктах дорожнього сервісу, які знаходяться на митній території України (Мережа станцій).

Станом на 01 січня 2013 року у відповідача залишилось несплачених зобов'язань перед позивачем за період роботи з моменту підписання договору по 31.12.2012 року, на суму 162 344,88 грн.

Протягом періоду з 01.01.2013 року по 31.03.2013 року позивач виконав свої зобов'язання перед відповідачем згідно договору поставки, на суму 281 940,17 грн. Та було видано відповідачу наступні рахунки на оплату (з деталізованими розшифруваннями): рахунок № 4591 від 15.01.2013 року на загальну суму 3 879,50 грн., в т.ч. ПДВ 646,58грн.; рахунок № 4790 від 31.01.2013 року на загальну суму 60 111,00 грн., в т.ч. ПДВ 10 018,53грн.; рахунок № 5065 від 15.02.2013 року на загальну суму 74 290,67грн., в т.ч. ПДВ 12 381,78грн.; рахунок № 5375 від 28.02.2013 року на загальну суму 49 099,60 грн., в т.ч. ПДВ 8 183,29грн.; рахунок № 5622 від 15.03.2013 року на загальну суму 33 720,50 грн., в т.ч. ПДВ 5 620,08грн.; рахунок № 6009 від 31.03.2013 року на загальну суму 60 838,90 грн., в т.ч. ПДВ 10 139,81грн. Всього видано рахунків на суму 28 1940,17 грн., в т.ч. ПДВ 46 990,07грн.

Пунктом 2 додатку № 1 до договору поставки передбачено 2 розрахункові періоди: перший - з 1 числа по 15 число поточного місяця та другий - з 16 числа по останній день поточного місяця.

Порядок розрахунків по договору, згідно п. 3 додатку № 1 договору поставки - відстрочка платежу.

Термін оплати рахунків по договору поставки, останній день місяця (тридцяте, тридцять перше число або двадцять восьме, двадцять дев'яте число в лютому), в якому виданий рахунок, за перший розрахунковий період. Та п'ятнадцятого числа місяця наступного за місяцем в якому виданий рахунок за другий розрахунковий період (п. 5. додатку №1 до договору поставки). Тобто не пізніше 16 (шістнадцяти) календарних днів з моменту видачі рахунку.

Отже, оплата згідно рахунку № 4591 від 15.01.2014 року здійснюється в строк до 31.01.2014 року; згідно рахунку №4790 від 31.01.2014 року здійснюється в строк до 15.02.2014 року; згідно рахунку № 5065від 15.02.2014 року здійснюється в строк до 02.03.2014 року; згідно рахунку № 5375 від 28.02.2014 року здійснюється в строк до 15.03.2014 року; згідно рахунку № 5622 від 15.03.2014 року здійснюється в строк до 31.03.2014 року; згідно рахунку № 6009 від 31.03.2014 року здійснюється в строк до 15.04.2014 року.

При цьому датою оплати суми заборгованості є дата зарахування коштів на розрахунковий рахунок позивача. Нездійснення такої оплати в строки визначені в п.5 додатку №1 до договору поставки тягне за собою нарахування штрафних санкцій за прострочку платежу у відповідності з умовами договору поставки.

Відповідно до п.4 § 3 договору поставки, будь-які платежі по договорі будуть здійснені відповідачем згідно виставлених рахунків в формі безготівкового перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок позивача.

Однак, за період з 01.01.2013 року по 23.12.2016 року відповідачем було тільки частково здійснено оплату за товар, а саме у розмірі 395 937,71 грн. з яких 162 344,88 грн. грн. зараховано як оплата заборгованості за 2012 рік, а 233 592,83 оплата за товари отримані протягом 2013 року, що підтверджується платіжними дорученнями ПАТ УкрСиббанк : платіжне доручення № 10 від 16.01.2013 року на загальну суму 15 000,00 грн.; в т. ч. ПДВ 2 500,00 грн.; платіжне доручення № 23 від 17.01.2013 року на загальну суму 6 000,00 грн., в т. ч. ПДВ 1 000,00 грн.; платіжне доручення № 25 від 18.01.2013 року на загальну суму 10 000,00 грн., в т. ч. ПДВ 1 666,67 грн.; платіжне доручення № 28 від 23.01.2013 року на загальну суму 5 000,00 грн., в т. ч. ПДВ 833,33 грн.; платіжне доручення № 30 від 24.01.2013 року на загальну суму 5 000,00 грн., в т. ч. ПДВ 833,33 грн.; платіжне доручення № 29 від 24.01.2013 року на загальну суму 10 000,00 грн., в т. ч. ПДВ 1 666,67 грн.; платіжне доручення № 33 від 29.01.2013 року на загальну суму 12 000,00 грн., в т. ч. ПДВ 2 000,00 грн.; платіжне доручення № 34 від 31.01.2013 року на загальну суму 8 000,00 грн., в т. ч. ПДВ 1 333,33 грн.; платіжне доручення № 42 від 01.02.2013 року на загальну суму 20 000,00 грн., в т. ч. ПДВ 3 333,33 грн.; платіжне доручення № 56 від 06.02.2013 року на загальну суму 7 000,00 грн., в т. ч. ПДВ 1 166,67 грн.; платіжне доручення № 61 від 08.02.2013 року на загальну суму 22 000,00 грн. в т. ч. ПДВ 3 666,67 грн.; платіжне доручення № 64 від 11.02.2013 року на загальну суму 6 000,00 грн., в т. ч. ПДВ 1 000,00 грн.; платіжне доручення № 65 від 13.02.2013 року на загальну суму 9 000,00 грн., в т. ч. ПДВ 1 500,00 грн.; платіжне доручення № 66 від 13.02.2013 року на загальну суму 3 000,00 грн., в т. ч. ПДВ 500,00 грн.; платіжне доручення № 67 від 15.02.2013 року на загальну суму 10 000,00 грн., в т. ч. ПДВ 1 666,67 грн.; платіжне доручення № 68 від 19.02.2013 року на загальну суму 12 000,00 грн., в т. ч. ПДВ 2 000,00 грн.; платіжне доручення № 71 від 20.02.2013 року на загальну суму 6 000,00 грн., в т. ч. ПДВ 1 000,00 грн.; платіжне доручення № 430 від 27.02.2013 року на загальну суму 93 937,71 грн., в т. ч. ПДВ 15 656,29 грн.; платіжне доручення № 105 від 20.03.2013 року на загальну суму 10 000,00 грн., в т. ч. ПДВ 1 666,67 грн.; платіжне доручення № 180 від 14.05.2013 року на загальну суму 25 000,00 грн., в т. ч. ПДВ 4 166,67 грн.; платіжне доручення № 205 від 11.06.2013 року на загальну суму 10 000,00 грн., в т. ч. ПДВ 1 666,67 грн.; платіжне доручення № 225 від 20.06.2013 року на загальну суму 20 000,00 грн., в т. ч. ПДВ 3 333,33 грн.; платіжне доручення № 242 від 10.07.2013 року на загальну суму 15 000,00 грн., в т. ч. ПДВ 2 500,00 грн.; платіжне доручення № 257 від 16.07.2013 року на загальну суму 20 000,00 грн., в т. ч. ПДВ 3 333,33 грн.; платіжне доручення № 329 від 12.09.2013 року на загальну суму 5 000,00 грн., в т. ч. ПДВ 833,33 грн.; платіжне доручення № 425 від 05.12.2013 року на загальну суму 27 000,00 грн., в т. ч. ПДВ 4 500,00 грн.; платіжне доручення № 481 від 30.12.2013 року на загальну суму 4 000,00 грн., в т. ч. ПДВ 666,67 грн.

Всього сплачено за заборгованість за 2012 рік на суму 162 344,88 грн. За товари отримані протягом 2013 року на суму 233 592,83 грн.

Разом сплачено на суму 395 937,71 грн.

Також це підтверджує банківська виписка АТ УкрСиббанк по рахунку TOB Е100 Україна, кореспондент - TOB ЕКО-ТРАНС ЛТД .

Враховуючи вищевказане , прострочена заборгованість відповідача перед позивачем станом на 23.12.2016 року по договору поставки становить 47 347,34грн.

25.11.2013 року відповідач гарантував TOB Е100 Україна те, що до 13.12.2013 року оплатить всю заборгованість перед TOB Е100 Україна , яка згідно на той момент складала 81 304,00 грн., що підтверджує лист вих. № 087 від 25.11.2013 року. Однак, з моменту написання листа сплачено було тільки 31 000,00грн.

02.12.2015 року відповідач знову визнав свою заборгованість перед позивачем, у розмірі 50 303,00 грн., та склав графік погашення заборгованості в якому зобов'язувався сплатити прострочену заборгованість до 18.02.2016 року. Проте, відповідач своїх зобов'язань не виконав та з 30.12.2013 року по 23.12.2016 року не здійснив жодної оплати заборгованості.

Зі змісту наведеного випливає, що порушенням зобов'язання щодо здійснення відповідачем оплати за товар є невиконання його обов'язку, визначеного у п. 3 § 5. Права та обов'язки Сторін договору поставки.

Згідно п. 13 § 3 договору поставки, у випадку невиконання або неналежного виконання відповідачем свого обов'язку з оплати рахунків у встановлені додатком № 1 строки, відповідач зобов'язується оплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також п'ятнадцять відсотків річних, рахуючи з дня наступного за днем в який повинна була надійти оплата.

Отже, згідно договору поставки, крім повернення суми заборгованості у розмірі 47 347,34грн. відповідач зобов'язаний повернути, суму боргу згідно рахунків з урахуванням установленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також п'ятнадцять відсотків річних від простроченої суми за весь період прострочення. Розрахунок суми яких наведений нижче.

Розрахунок інфляційних втрат та відсотків річних наведений у змісті позовної заяви та в додатку до позовної заяви.

З метою досудового врегулювання спору, позивачем була направлена відповідачу претензія з вимогою оплатити заборгованість у добровільному порядку (вх.№8 від 23.11.2016 року), шляхом відправлення цінного листа з описом через УДППЗ Укрпошта . Також, копію претензії (вих. № 8 від 23.11.2016 року) було направлено шляхом відправлення листа через кур'єрську службу ТОВ Нова Пошта з доставкою листа на адресу місцезнаходження відповідача.

Враховуючи факт виконання позивачем договірних зобов'язань за Договором поставки № 80-20 від 09.02.2011 року, відсутність з боку відповідача відповіді на претензію, відсутність в матеріалах справи доказів повної оплати відповідачем зобов'язань станом на день розгляду справи, не забезпечення на виклик суду представника відповідача, суд дійшов висновку про правомірність та обґрунтованість вимог позивача та задоволення позову в повному обсязі.

Отже, порушене право позивача підлягає захисту шляхом стягнення з відповідача на користь позивача суми 108 771,34 грн. заборгованості за поставлений товар.

Судовий збір, відповідно до ст. 49 Господарського процесуального кодексу України, суд покладає на відповідача повністю по вині якого доведено спір до вирішення у господарському суді.

Керуючись ст. ст. 22, 33, 34, 44 - 49, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд

ВИРІШИВ:

1. Позов задоволити повністю.

2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю "Еко - Транс - ЛТД" (89600, Закарпатська область, м. Мукачево, вул. Першотравнева набережна, 6, копрус Б, кв. 42; код ЄДРПОУ 22106710) на користь товариства з обмеженою відповідальністю "Е100 Україна" (03179, м. Київ, проспект Перемоги, 123; код ЄДРПОУ 37311364) суму 108 771,94 (сто вісім тисяч сімсот сімдесят одна гривня 94 коп., з яких: 48 347,34 основного боргу, 19 108,00 грн. 3% річних, 41 316,60 грн. інфляційних витрат) та суму 1 666,60 (одна тисяча шістсот шістнадцять шість гривень 60 коп.) на відшкодування сплачених позивачем судових витрат.

Рішення набирає законної сили відповідно до ст. 85 Господарського процесуального кодексу України та може бути оскаржене до Львівського апеляційного господарського суду.

Вступну та резолютивну частини рішення проголошено 07.02.2017 року.

Повне рішення складено 10.02.2017 року.

Суддя Бобрик Г. Й.

СудГосподарський суд Закарпатської області
Дата ухвалення рішення07.02.2017
Оприлюднено12.02.2017
Номер документу64656957
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —907/943/16

Судовий наказ від 20.03.2017

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Бобрик Г.Й.

Рішення від 07.02.2017

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Бобрик Г.Й.

Ухвала від 17.01.2017

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Бобрик Г.Й.

Ухвала від 30.12.2016

Господарське

Господарський суд Закарпатської області

Бобрик Г.Й.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні