Постанова
від 07.02.2017 по справі 908/2489/16
ДОНЕЦЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

донецький апеляційний господарський суд

Постанова

Іменем України

07.02.2017 справа №908/2489/16

Донецький апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:

головуючий: судді при секретарі: за участю представників сторін: від скаржника: від боржника: від кредиторів:ОСОБА_1 ОСОБА_2, ОСОБА_3 ОСОБА_4 не з'явився не з'явився не з'явився розглянувши апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в Оболонському районі ГУ ДФС у м.Києві на постанову господарського суду Запорізької області від 17.10.16 року у справі№ 908/2489/16 за заявою проТовариства з обмеженою відповідальністю «Дортвекс» , м.Запоріжжя банкрутство Товариства з обмеженою відповідальністю «Дортвекс» , м.Запоріжжя

В С Т А Н О В И В:

Постановою господарського суду Запорізької області від 17.10.2016р. по справі №908/2489/16 визнано товариство з обмеженою відповідальністю Дортвекс (код ЄДРПОУ 39782350; 69001, м.Запоріжжя, вул.Патріотична, буд.50) банкрутом.

Відкрито ліквідаційну процедуру.

Ліквідатором банкрута призначено голову ліквідаційної комісії ОСОБА_5 (ідент.№3030122548, поштова адреса: 69001, м.Запоріжжя, вул.Патріотична, буд.50).

Зобов'язано ліквідатора здійснити ліквідаційну процедуру відповідно до закону.

Постанова суду першої інстанції мотивована тим, що матеріалами справи підтверджено дотримання боржником встановлених законом вимог щодо ліквідації юридичної особи за рішенням власника, зокрема, положень ст. 105, 110, 111 Цивільного кодексу України та Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» , факт наявності кредиторської заборгованості та недостатності майнових активів для її задоволення.

Господарський суд першої інстанції, беручи до уваги недостатність майнових активів у боржника, що у разі призначення ліквідатором боржника арбітражного керуючого може призвести до неможливості задовольнити в повному обсязі вимоги з оплати послуг арбітражного керуючого та інших обов'язкових витрат, а також враховуючи склад майнових активів боржника (виключно грошові кошти) та те, що ліквідатор не буде зобов`язаний здійснювати дії, виконання яких потребує спеціальних знань арбітражного керуючого за наявності клопотання голови ліквідаційної комісії ОСОБА_5 про покладення обов'язку ліквідатора на голову ліквідаційної комісії ТОВ «Дортвекс» визнав за можливе покласти обов'язки ліквідатора на голову ліквідаційної комісії - ОСОБА_5

Суд першої інстанції дійшов висновку, що ТОВ Дортвекс правомірно звернулось до суду з заявою про порушення справи про банкрутство відповідно до ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", оскільки наявні всі ознаки неплатоспроможності боржника.

Не погодившись з прийнятою постановою, Державна податкова інспекція в Оболонському районі ГУ ДФС у м.Києві (далі - ДПІ в Оболонському районі ГУ ДФС у м. Києві) звернулась до Донецького апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати постанову господарського суду Запорізької області від 17.10.2016 року по справі №908/2489/16 та припинити провадження у справі.

Скаржник вважає, що судом першої інстанції, при прийнятті оскаржуваної постанови, порушено норми матеріального та процесуального права.

ДПІ у Оболонському районі ГУ ДФС у м. Києві посилається на те, що для визнання підприємства банкрутом по спрощеній процедурі у боржника повинні бути ознаки неплатоспроможності боржника, а за відсутності таких доказів банкрутство має ознаки фіктивного.

Заявник апеляційної скарги вважає, що оскаржувана постанова стосується інтересів держави в особі ДПІ у Оболонському районі ГУ ДФС у м. Києві, тому як імперативні норми Конституції України зобов'язують суб'єктів господарювання дотримуватися правових актів, які визначають соціально-економічні основи держави та суспільства (ст.17 Конституції України).

ДПІ у Оболонському районі ГУ ДФС у м. Києві вважає, що до таких актів належить і Податковий кодекс України, ст.3 якого встановлені принципи оподаткування, серед яких і принцип обов'язковості - впровадження норм щодо сплати податків і зборів, визначених на підставі достовірних даних про об'єкти оподаткування за звітний період.

ДПІ у Оболонському районі ГУ ДФС у м. Києві обґрунтовує своє право, як контролюючого органу, здійснити апеляційне оскарження у справі про банкрутство ТОВ «Дортвекс» в порядку ст.91 ГПК України.

Відзиву на апеляційну скаргу ДПІ у Оболонському районі ГУ ДФС у м. Києві від боржника не надано.

Протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 05.12.16р. визначено склад колегії суддів: Геза Т.Д. - головуючий суддя, судді - Мартюхіна Н.О., Ушенко Л.В.

Ухвалою Донецького апеляційного господарського суду від 07.12.2016 року по справі №908/2489/16 прийнято до провадження апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в Оболонському районі ГУ ДФС у м.Києві на постанову господарського суду Запорізької області від 17.10.16р. по справі №908/2489/16, розгляд апеляційної скарги призначено на 17.01.2017 року.

Ухвалою Донецького апеляційного господарського суду від 17.01.2017 року по справі №908/2489/16 розгляд апеляційної скарги ДПІ в Оболонському районі ГУ ДФС у м.Києві на постанову господарського суду Запорізької області від 17.10.16р. відкладено на 07.02.2017р. у зв'язку з неявкою сторін у судове засідання.

У судові засіданні 17.01.2017р., 07.02.2017р. представники сторін не з'явилися. Про час та місце проведення судового засідання сторони повідомлені належним чином.

Враховуючи, що явка сторін у судове засідання не визнавалась обов'язковою, апеляційна скарга, відповідно до ст.101 Господарського процесуального кодексу України, розглядається за наявними в матеріалах справи доказами.

Відповідно до ст.81-1 Господарського процесуального кодексу України в судових засіданнях апеляційної інстанції - 17.01.2017р., 07.02.2017р. складено протоколи.

Статтею 99 ГПК України встановлено, що в апеляційній інстанції справи переглядаються за правилами розгляду цих справ у першій інстанції з урахуванням особливостей, передбачених у цьому розділі. Апеляційний господарський суд, переглядаючи рішення в апеляційному порядку, користується правами, наданими суду першої інстанції.

Відповідно до ст.101 ГПК України, у процесі перегляду справи апеляційний господарський суд за наявними у справі і додатково поданими доказами повторно розглядає справу. Додаткові докази приймаються судом, якщо заявник обґрунтував неможливість їх подання суду першої інстанції. Апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги і перевіряє законність і обґрунтованість рішення місцевого господарського суду у повному обсязі. В апеляційній інстанції не приймаються і не розглядаються вимоги, які не були предметом розгляду в суді першої інстанції .

Сторони у справі, прокурор, треті особи та особи, які не брали участь у справі, якщо господарський суд вирішив питання про їх права та обов'язки, мають право подати апеляційну скаргу на рішення господарського суду, яке не набрало законної сили відповідно до ч.1 ст. 91 ГПК України.

Положенням ст.1 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" регламентовано, що учасниками провадження у справі про банкрутство є: сторони (конкурсні кредитори та боржник), забезпечені кредитори, арбітражний керуючий (розпорядник майна, керуючий санацією, ліквідатор), власник майна (орган, уповноважений управляти майном) боржника, державний орган з питань банкрутства, Фонд державного майна України, представник органу місцевого самоврядування, представник працівників боржника, уповноважена особа засновників (учасників, акціонерів) суб'єкта підприємницької діяльності - боржника, а також у випадках, передбачених цим Законом, інші особи, які беруть участь у провадженні у справі про банкрутство.

Колегія суддів апеляційної інстанції бере до уваги, що вказаний перелік учасників провадження у справі про банкрутство не є вичерпним, оскільки до учасників провадження у справі про банкрутство дана стаття відносить також інших осіб, які у випадках, передбачених Законом, беруть участь у провадженні у справі про банкрутство.

Відповідно до пункту 41.1 статті 41 Податкового кодексу України, контролюючим органам державою делеговано повноваження контролю та справляння податків з суб'єктів підприємницької діяльності.

Відкриття ліквідаційної процедури відповідно до статті 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" має наслідком завершення підприємницької діяльності боржника, що унеможливлює виникнення нових податкових зобов'язань.

Законодавством визначено умови, за наявності яких особа набуває правового статусу учасника провадження у справі про банкрутство, а також допускає участь у справі про банкрутство інших, крім кредиторів, осіб, чиї інтереси можуть порушуватися в ході здійснення провадження у справі про банкрутство.

З наявного в матеріалах витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №1001412772 від 15.09.2016р. вбачається, що ТОВ Дортвекс змінювало своє місцезнаходження

Станом на 07.05.2015р. ТОВ Дортвекс зареєстровано за адресою: 04074, м. Київ, вул. Вушгородська, буд.4, оф.2.

На дату прийняття господарським судом заяви про порушення провадження у справі про банкрутство ТОВ Дортвекс (26.09.2016р.) місцезнаходження боржника: 69001, м.Запоріжжя, вул. Патріотична, буд.50.

Згідно витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань №1001412772 від 15.09.2016р. ТОВ «Дортвекс» з 07.05.2015р. знаходиться на обліку у ДПІ в Оболонському районі ГУ ДФС у м.Києві як платник податків та з 07.05.2015р. - на обліку в Запорізькій об'єднаній ДПІ ГУ ДФС у Запорізькій області як платник єдиного внеску (а.с. 11).

13.07.16р . протоколом №16 загальних зборів учасників ТОВ «Дортвекс» в особі єдиного учасника, що володіє 100% голосів, ОСОБА_6 було прийнято рішення про припинення діяльності юридичної особи шляхом її ліквідації у добровільному порядку та призначення головою ліквідаційної комісії ОСОБА_5 (а.с.8).

Враховуючи наведене, судова колегія дійшла до висновку, що зважаючи на особливості процедури банкрутства в даному випадку (в порядку статті 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом"), правовий статус Державної податкової інспекції, як контролюючого органу, передбачений нормами цивільного та податкового законодавства, оскаржувана постанова стосується його прав та обов'язків.

Колегія суддів враховує судову практику Вищого господарського суду України (постанова ВГСУ від 11.05.2016 року у справі №904/10403/15).

Дослідивши докази матеріалів справи, судова колегія Донецького апеляційного господарського суду встановила.

23.09.2016р. голова ліквідаційної комісії ТОВ „Дортвекс» ОСОБА_5 звернулася із заявою про порушення справи про банкрутство ТОВ „Дортвекс» , м.Запоріжжя відповідно до статті 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" до господарського суду Запорізької області.

Згідно ч.1 ст.95 Закону України «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом» якщо вартості майна боржника - юридичної особи, щодо якого прийнято рішення про ліквідацію, недостатньо для задоволення вимог кредиторів, така юридична особа ліквідується в порядку, передбаченому цим Законом. У разі виявлення зазначених обставин ліквідатор (ліквідаційна комісія) зобов'язаний звернутися до господарського суду із заявою про порушення справи про банкрутство.

Дотримання визначених вимог та сукупність вказаних дій ліквідаційної комісії (ліквідатора) під час досудової ліквідації боржника є підставою для звернення ліквідаційної комісії (ліквідатора) зі заявою про порушення справи про банкрутство боржника в порядку ст. 95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" із наданням господарському суду доказів існування всіх необхідних передумов для порушення провадження у справі про банкрутство боржника, що ліквідується власником, саме на момент звернення боржника з відповідною заявою.

Такі передумови полягають у наступному: прийняття рішення власником майна (або органом, уповноваженим управляти майном) боржника про звернення боржника до господарського суду із заявою; проведення аналізу боржника у вигляді проведення інвентаризації наявного майна (у тому числі переданого у заставу майна), його належної оцінки та оцінки грошових коштів на рахунках боржника, аналіз пасивів боржника шляхом публікації оголошення згідно з вимогами ч.2,5 ст.105 ЦК України, а також повідомлення явних кредиторів персонально у письмовій формі про ліквідацію юридичної особи боржника з метою виявлення кредиторів та встановлення повного обсягу кредиторської заборгованості, у тому числі по податку, зборах (обов'язкових платежах) проведення аналізу активів та пасивів боржника є підставою складання проміжного ліквідаційного балансу, який додається до заяви боржника відповідно до п.3 ст.11 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом"; повідомлення органу державної податкової служби про ліквідацію підприємства ч.7 ст.111 ЦК України.

Відповідно до ч.1 п.1 ст.110 ЦК України юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв'язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

Згідно ч. 3 ст. 110 ЦК України якщо вартість майна юридичної особи є недостатньою для задоволення вимог кредиторів, юридична особа здійснює всі необхідні дії, встановлені законом про відновлення платоспроможності або визнання банкрутом.

З матеріалів справи вбачається, що 13.07.16р. протоколом №16 загальних зборів учасників ТОВ «Дортвекс» в особі єдиного учасника, що володіє 100% голосів, ОСОБА_6 було прийнято рішення про припинення діяльності юридичної особи шляхом її ліквідації у добровільному порядку та призначення головою ліквідаційної комісії ОСОБА_5 (а.с.8).

За змістом ч.ч.1,3,5 ст.105 ЦК України, учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, зобов'язані протягом трьох робочих днів з дати прийняття рішення письмово повідомити орган, що здійснює державну реєстрацію.

Повідомлення про внесення запису щодо прийняття засновниками рішення про припинення юридичної особи ТОВ «Дортвекс» до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань оприлюднено на офіційному веб-сайті відповідного органу державної влади - 14.07.2016р. за №28.

Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до положень ЦК України, призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора та встановлюють порядок і строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється.

Строк заявлення кредиторами своїх вимог до юридичної особи, що припиняється, не може становити менше двох і більше шести місяців з дня оприлюднення повідомлення про рішення щодо припинення юридичної особи.

14.07.16р. до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань внесено запис про припинення підприємницької діяльності ТОВ Дортвекс за рішенням засновника.

Визначений засновником строк для заявлення кредиторами своїх вимог встановлено до 15.09.16р. (а.с.10)

З доказів матеріалів справи вбачається, що головою ліквідаційної комісії ОСОБА_5 про припинення діяльності ТОВ «Дортвекс» повідомлені: ДПІ у Орджонікідзевському районі ГУ ДФС в Запорізькій області, відділення Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у м. Запоріжжі, Запорізьке обласне відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, УПФУ у Орджонікідзевському районі м. Запоріжжя, Запорізький міський центр зайнятості, про що свідчить поштовий реєстр відправлення рекомендованих листів від 18.08.2016р. (а.с.16). Також повідомлені Оболонський міський центр зайнятості, Оболонська міжрайонна виконавча дирекція Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Лівобережний відділ Виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у м. Києві, УПФУ у Оболонському районі м. Києва, в тому числі і ДПІ в Оболонському районі ГУ ДФС України у м.Києві - на підтвердження наданий реєстр поштових відправлень рекомендованих листів від 18.08.2016р.(а.с.24).

Матеріали справи не містять доказів надання головою ліквідаційної комісії ТОВ "Дортвекс" до органів доходів і зборів, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування документів підприємства, у тому числі первинних документів, регістрів бухгалтерського та податкового обліку для проведення перевірки та визначення наявності чи відсутності заборгованості (ч.7 ст.111 ЦК України).

До матеріалів справи на дату звернення із заявою про порушення справи про банкрутство ТОВ Дортвекс не додано відповіді з вищезазначених державних установ із зазначенням відсутності чи наявності заборгованості зі сплати податків, зборів, єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, страхових коштів, тому неможливо дійти до висновку про правильність внесення головою ліквідаційної комісії відповідних відомостей в проміжний ліквідаційний баланс ТОВ Дортвекс від 20.09.2016р.

Ухвалою господарського суду Запорізької області від 26.09.2016р. зобов'язано до дня судового засідання надати суду:

ВДВС - довідку про наявність виконавчих документів щодо боржника та про вжиті заходи щодо стягнення безспірних сум з боржника з документальним підтвердженням; витяг з Державного реєстру виконавчих проваджень про наявні виконавчі провадження за участю боржника;

УПФУ - інформацію щодо надання боржником звітності до органу Пенсійного фонду України, довідку про наявність у боржника заборгованості перед Пенсійним фондом України;

ДПІ - довідку про податкову заборгованість боржника та про надання ним останньої податкової звітності; відомості про наявні у боржника рахунки в установах банків із зазначенням дат відкриття та закриття; інформацію про призначення та проведення податкових перевірок щодо боржника відповідно до закону, акти та матеріали перевірок станом на дату судового засідання;

ЗФ ДП «Національні інформаційні системи» - витяг з Державного реєстру обтяжень рухомого майна щодо наявності майна боржника у реєстрах;

Головне управління статистики у Запорізькій області - довідку про включення боржника до ЄДРПОУ, про надання звітності в органи статистики.

На виконання вимог ухвали господарського суду Запорізької області від 26.09.2016р. від Запорізької ОДПІ надано довідку б/н від 03.10.2016р., в якій вказано, що ТОВ Дортвекс знаходиться на основному обліку в ДПІ в Оболонському районі ГУ ДФС України у м.Києві; листом №14956/12 від 03.10.2016р. УПФУ у Вознесенському районі м. Запоріжжя повідомлено, що ТОВ Дортвекс на обліку в управлінні не перебуває; Запорізькою філією ДП Національні інформаційні системи надано витяг з Державного реєстру обтяжень рухомого майна щодо ТОВ Дортвекс станом на 03.10.2016р.; листом №06-09/1053 від 03.10.2016р Головного управління статистики у Запорізькій області повідомлено, що ТОВ Дортвекс фінансова звітність в органи статистики не надавалася.

Дії щодо встановлення наявності та розміру активів та аналіз пасивів підприємства - боржника повинні передувати складенню проміжного ліквідаційного балансу, який згідно п.3 ст. 11 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" додається до заяви боржника про порушення справи про банкрутство.

Ч.3 ст. 111 ЦК України встановлено, що під час проведення заходів щодо ліквідації юридичної особи до завершення строку пред'явлення вимог кредиторів ліквідаційна комісія (ліквідатор) закриває рахунки, відкриті у фінансових установах, крім рахунка, який використовується для розрахунків з кредиторами під час ліквідації юридичної особи.

П.20.4 глави 20 Інструкції про порядок відкриття, використання і закриття рахунків у національній та іноземних валютах, затвердженої постановою Правління Національного банку України від 12.11.2003р. № 492 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 17.12.2003р. за № 1172/8493 (надалі Інструкція) встановлено, що у разі припинення юридичної особи внаслідок її ліквідації для проведення ліквідаційної процедури використовується один поточний рахунок юридичної особи, що ліквідовується, визначений комісією з припинення (ліквідатором, ліквідаційною комісією тощо)

Згідно з п.11.16 "Порядку обліку платників податків та зборів", затвердженого Наказом Міністерства Фінансів України № 1588 від 09.12.2011 року, належним доказом наявності відкритих /закритих рахунків у боржника є Довідка ДПІ по розрахункових рахунках боржника в банківських установах, розміру залишку коштів та їх закриття.

Проте, докази звернення голови ліквідаційної комісії ТОВ «Дортвекс» до ДПІ в Оболонському районі ГУ ДФС України у м.Києві для отримання довідки з переліком рахунків юридичної особи боржника та відомості про їх закриття в матеріалах справи відсутні.

До матеріалів справи головою ліквідаційної комісії ТОВ Дортвекс не додано довідку ДПІ по розрахункових рахунках ТОВ Дортвекс .

За відсутності належних доказів про наявність відкритих рахунків або їх відсутність, руху коштів на них, залишку коштів на рахунках ТОВ «Дортвекс» , на дату прийняття рішення про припинення діяльності боржника неможливо дійти до висновку про обґрунтоване співвідношення активу та пасиву ТОВ «Дортвекс» , відображених у проміжному ліквідаційному балансі ТОВ Дортвекс від 20.09.2016р.

Ч.4 ст.111 ЦК України встановлено, що ліквідаційна комісія (ліквідатор) вживає заходів щодо інвентаризації майна юридичної особи, що припиняється, а також майна її філій та представництв, дочірніх підприємств, господарських товариств, а також майна, що підтверджує її корпоративні права в інших юридичних особах, виявляє та вживає заходів щодо повернення майна, яке перебуває у третіх осіб.

Такими заходами можуть бути, зокрема, отримання відповідних витягів з реєстрів, які діють відповідно до Закону України "Про Державний земельний кадастр" та Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень".

Відповідно до Витягу з Державного реєстру обтяжень рухомого майна (витяг №50365281 від 22.09.2016р.), Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об'єктів нерухомого майна щодо суб'єкта №68692846 від 22.09.16р., рухоме та нерухоме майно за боржником не значиться.

Відовідно до п.5 Положення про інвентаризацію активів та зобов'язань, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 879 від 02.09.2014 року (надалі Положення про інвентаризацію), інвентаризація проводиться з метою забезпечення достовірності даних бухгалтерського обліку та фінансової звітності підприємства. Під час інвентаризації активів і зобов'язань перевіряються і документально підтверджуються їх наявність, стан, відповідність критеріям визнання і оцінка.

П.1 Розділу ІІ Положення про інвентаризацію передбачено, що для проведення інвентаризації на підприємстві розпорядчим документом керівника підприємства створюється інвентаризаційна комісія з представників апарату управління підприємства, бухгалтерської служби (представників аудиторської фірми, централізованої бухгалтерії, суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи, яка здійснює ведення бухгалтерського обліку на підприємстві на договірних засадах) та досвідчених працівників підприємства, які знають об'єкт інвентаризації, ціни та первинний облік (інженери, технологи, механіки, виконавці робіт, товарознавці, економісти, бухгалтери). Інвентаризаційну комісію очолює керівник підприємства (його заступник) або керівник структурного підрозділу підприємства, уповноважений керівником підприємства.

Проте, інвентаризація майна боржника була проведена головою ліквідаційної комісії ОСОБА_5 одноособово, без створення інвентаризаційної комісії та без участі матеріально відповідальної особи.

З інвентаризаційного опису основних засобів ТОВ «Дортвекс» від 20.09.2016р., проведеного і підписаного ОСОБА_5, вбачається, що у боржника відсутні активи, окрім грошових коштів, що зберігаються в касі підприємства в сумі 600,00грн. (а.с.39).

В матеріалах справи відсутні докази, які підтверджують підстави виникнення зазначеної в інвентаризаційному описі основних засобів від 20.09.2016р. суми в касі боржника.

З огляду на вищевикладене, колегія суддів приходить до висновку, що матеріали справи не містять доказів належного проведення головою ліквідаційної комісії боржника ОСОБА_5 інвентаризації майна боржника у відповідності до Положення про інвентаризацію, що свідчить про недотримання ліквідатором приписів ч.4 ст.111 ЦК України.

Ч.8 ст.111 ЦК України передбачено що ліквідаційна комісія (ліквідатор) після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторами складає проміжний ліквідаційний баланс, що включає відомості про склад майна юридичної особи, що ліквідується, перелік пред'явлених кредиторами вимог та результат їх розгляду. Проміжний ліквідаційний баланс затверджується учасниками юридичної особи, судом або органом, що прийняв рішення про ліквідацію юридичної особи.

На виконання вимог ч.8 ст.111 ЦК України після закінчення строку для пред'явлення вимог кредиторів головою ліквідаційної комісії ОСОБА_5 складений проміжний ліквідаційний баланс станом на 20.09.16р., затверджений протоколом №17 загальних зборів учасників ТОВ Дортвекс

У проміжний ліквідаційний баланс ТОВ Дортвекс станом на 20.09.2016р. включена кредиторська заборгованість, що підтверджується наявними в матеріалах справи претензією ТОВ «ОСОБА_7 ЛТД» (вих.№7 від 19.07.2016р.) за договором постачання продукції №02/06 від 02.06.2015р. та видатковою накладною №02/06-к від 02.06.2015р. за поставлений товар - вогнетрив у кількості 8-х штук у сумі 40320,00 грн.. (а.с. 31-35).

Доказів звернення інших кредиторів з вимогами до боржника до матеріалів справи не додано.

З проміжного ліквідаційного балансу ТОВ Дортвекс станом на 20.09.2016р. вбачається, що дебіторська заборгованість у боржника відсутня, а кредиторська заборгованість за товари, роботи, послуги (рядок 530 балансу) на кінець звітного періоду становить 40,3 (визнані головою ліквідаційної комісії вимоги за претензією ТОВ «ОСОБА_7 ЛТД» у сумі 40320,00 грн. за договором постачання продукції №02/06-к від 02.06.2015р.)

У проміжному ліквідаційному балансі ТОВ Дортвекс не відображена сума, яка за даними інвентаризаційного опису основних засобів від 20.09.2016р. знаходилася у касі боржника.

Таким чином судом апеляційної інстанції встановлено, що судом першої інстанції неповно з'ясовано обставини, що мають значення для справи, а саме: належним чином не перевірено дотримання заявником встановленого законом порядку ліквідації юридичної особи та дій, що передують зверненню до суду із заявою про визнання боржника банкрутом на підставі ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", не проведено аналізу активів та пасивів боржника, не перевірено, чи мало підприємство-боржник станом на день прийняття рішення засновника про ліквідацію недостатньо грошових коштів та іншого ліквідаційного майна для здійснення розрахунків з кредитором, не перевірено наявність чи відсутність грошових коштів та відкритих рахунків ТОВ Дортвекс , що є підставою для скасування оскаржуваної постанови відповідно до п.1.ч.1 ст.104 Господарського процесуального кодексу України.

Як встановлено апеляційною інстанцією, заявником не було дотримано всіх, передбачених законом, дій, що передують зверненню до суду із заявою про визнання боржника банкрутом на підставі ст.95 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

За таких обставин порушення провадження у цій справі не може бути визнано підставним, а тому відсутні підстави і для визнання боржника ТОВ Дортвекс - банкрутом.

Постанова господарського суду Запорізької області від 17.10.2016р. по справі №908/2489/16 про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю «Дортвекс» банкрутом підлягає скасуванню.

Провадження у справі №908/2489/16 підлягає припиненню на підставі п.1-1 ч.1 ст.80 Господарського процесуального кодексу України.

Керуючись п.1-1 ч.1 ст.80, ст.101,102,103, п.1 ч.1 ст.104, ст.105 Господарського процесуального кодексу України, Донецький апеляційний господарський суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Апеляційну скаргу Державної податкової інспекції в Оболонському районі Головного управління ДФС у м. Києві Головного управління ДФС у м. Києві на постанову господарського суду Запорізької області від 17.10.2016р. по справі №908/2489/16 задовольнити.

Постанову господарського суду Запорізької області від 17.10.2016р. по справі №908/2489/16 скасувати.

Провадження у справі №908/2489/16 про визнання Товариства з обмеженою відповідальністю «Дортвекс» , м. Запоріжжя банкрутом припинити.

Копію постанови направити Державному реєстратору Департаменту реєстраційних послуг Запорізької міської ради для здійснення відповідних реєстраційних дій щодо Товариства з обмеженою відповідальністю «Дортвекс» м. Запоріжжя.

Постанова набирає чинності з дня її прийняття.

Постанова може бути оскаржена в касаційному порядку у двадцятиденний строк до Вищого господарського суду України.

Головуючий: Т.Д. Геза

Судді Н.О. Мартюхіна

ОСОБА_3

Надруковано 7 прим.:

1 апелянту

1 боржнику

1 ліквідатору

1 у справу

1ДАГС

1 ГСЗО

1-реєстратору

СудДонецький апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення07.02.2017
Оприлюднено12.02.2017
Номер документу64657260
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —908/2489/16

Постанова від 07.02.2017

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Геза Т.Д.

Ухвала від 17.01.2017

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Геза Т.Д.

Ухвала від 07.12.2016

Господарське

Донецький апеляційний господарський суд

Геза Т.Д.

Постанова від 17.10.2016

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Ухвала від 04.10.2016

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

Ухвала від 26.09.2016

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Ніколаєнко Р.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні