Постанова
від 20.07.2010 по справі 2а-1657/10/1170
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

20 липня 2010 року Справа № 2а-1657/10/1170

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Могилан С.В., розглянувши у судовому засіданні о 17-25 год. адміністративну справу

за позовом: Кіровоградської об'єднаної державної податкової інспекції

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю Українсько-італійського підприємства з іноземними інвестиціями Вуд Індарстріс Україна

про припинення підприємницької діяльності юридичної особи,

за участю :

секретаря судового засідання -Момонт Г.М.,

представників:

позивача -не з'явився,

відповідача -не з'явився,

Державна податкова інспекція у м. Кіровограді звернулася з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю Українсько-італійського підприємства з іноземними інвестиціями Вуд Індарстріс Україна про припинення підприємницької діяльності юридичної особи та зазначила, що відповідач зареєстрований у виконавчому комітеті Кіровоградської міської ради та взятий на облік ДПІ у м. Кіровограді. Позивач просить припинити підприємницьку діяльність Товариства з обмеженою відповідальністю Українсько-італійського підприємства з іноземними інвестиціями Вуд Індарстріс Україна з підстави, визначеної ч. 2 ст. 38 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців - наявності в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Ухвалою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 06.07.2010 р. за клопотанням представника позивача допущено заміну позивача -Державної податкової інспекції у м. Кіровограді на її правонаступника -Кіровоградську об'єднану державну податкову інспекцію.

В судове засідання представник позивача не з'явився, до суду надійшла заява про розгляд справи без його участі та про підтримання позовних вимог у повному обсязі (а.с.49).

У судове засідання представник відповідача не з'явився, кореспонденція двічі направлена за адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України: 25015, м.Кіровоград, вул.Євгена Маланюка, 25 (а.с.14) повернулася до суду з відміткою про відсутність за місцезнаходженням (а.с.24, 43).

У відповідності до ч. 8 ст. 35 КАС України, вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи. Враховуючи те, що кореспонденція направлена відповідачеві за адресою зазначеною в Єдиному державному реєстрі підприємств та організацій України, повернулася до суду з відміткою, що організація за вказаною адресою не знаходиться (а.с.24,43), суд вважає повістку врученою належним чином.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 20.07.2010 р. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено у строк до 26.07.2010 р., про що повідомлено після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КАС України.

Дослідивши подані позивачем документи і матеріали, всебічно і повно з'ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, адміністративний суд,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю Українсько-італійського підприємства з іноземними інвестиціями Вуд Індарстріс Україна зареєстроване у виконавчому комітеті Кіровоградської міської ради 06.12.2004 р. (а.с.13) та 27.12.2004 р. взяте на облік ДПІ у м.Кіровограді (а.с.18).

Згідно довідки з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (а.с.47-49) державним реєстратором до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців внесено запис про відсутність ТОВ Українсько-італійського підприємства з іноземними інвестиціями Вуд Індарстріс Україна за місцезнаходженням.

Пунктом 1 ст. 59 Господарського кодексу України передбачено, що припинення діяльності суб'єкта господарювання здійснюється шляхом його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації -за рішенням власника (власників) чи уповноважених ним органів, за рішенням інших осіб -засновників суб'єкта господарювання чи їх правонаступників, а у випадках передбачених цим Кодексом - за рішенням суду.

Абзацом 12 ч. 1 ст. 239 Господарського кодексу України визначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування відповідно до своїх повноважень та у порядку, встановленому законом, можуть застосовувати до суб'єктів господарювання адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації та ліквідація суб'єкта господарювання.

Відповідно до ч. 1 ст. 247 Господарського кодексу України у разі здійснення суб'єктом господарювання діяльності, що суперечить закону чи установчим документам, до нього може бути застосовано адміністративно-господарську санкцію у вигляді скасування державної реєстрації цього суб'єкта та його ліквідації.

Згідно з частиною 1 статті 33 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців від 15.05.2004р. №755-IV юридична особа припиняється в результаті передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом.

Підпунктом 5 пункту 2 статті 38 вищевказаного Закону визначено, що підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема, є наявність в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням.

Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Порядок державної реєстрації припинення юридичної особи на підставі судового рішення, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, визначений статтею 38 вищевказаного Закону.

Суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення.

Дата надходження відповідного судового рішення вноситься державним реєстратором до журналу обліку реєстраційних дій.

Пунктом 4 частини 1 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що компетенція адміністративних судів поширюється на спори за зверненням суб'єкта владних повноважень у випадках, встановлених законом.

Відповідно до ст. 1 Закону України Про державну податкову службу в Україні державні податкові інспекції в районах, містах, районах у містах входять до системи органів державної податкової служби.

Повноваження позивача, в тому числі і звернення до суду, передбачені ст. 11 Закону України Про державну податкову службу в Україні , яка передбачає право органів державної податкової служби звертатися до суду з заявою про скасування державної реєстрації суб'єкта підприємницької діяльності і не містить повноважень щодо звернення до суду із позовною заявою про припинення підприємницької діяльності юридичної особи.

Проте, суд вважає, що позивач має право на звернення до суду з позовом про припинення підприємницької діяльності юридичної особи у зв'язку з неподанням останньою протягом року органам державної податкової служби звітності про отримані доходи. Даний висновок суду ґрунтується на підставі наступних законодавчих актів.

Відповідно до ч. 2 ст. 124 Конституції України, юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі. Згідно ст. 2 Закону України Про судоустрій , суд здійснює правосуддя на засадах верховенства права, забезпечує захист гарантованих Конституцією України та законами прав і законних інтересів юридичних осіб. Пунктом 3 статті 3 зазначеного закону встановлено, що судова система забезпечує доступність правосуддя для кожної особи в порядку, встановленому Конституцією України та законами. Відповідно до п. 1 ст. 6 Закону України Про судоустрій , усім суб'єктам правовідносин гарантується захист їх прав і законних інтересів незалежним і неупередженим судом. Відповідно до п. 3 ст. 6 зазначеного закону, ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи у суді, до підсудності якого вона віднесена процесуальним законом.

Рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2002 року по справі №1-2/2002 визначено, що частина 2 статті 124 Конституції України передбачає право юридичної особи на захист судом своїх прав, встановлює юридичні гарантії їх реалізації, надаючи можливість кожному захищати права будь-якими не забороненими засобами. Кожна особа має право вільно обирати не заборонений законом засіб захисту прав, у тому числі судовий захист. Право на судовий захист своїх прав не може бути обмежене. Суб'єкти правовідносин, у тому числі юридичні особи, у разі виникнення спору можуть звертатися до суду за його вирішенням. Юридичні особи мають право на звернення до суду для захисту своїх прав безпосередньо на підставі Конституції України. Держава має забезпечувати захист прав усіх суб'єктів права власності, в тому числі у судовому порядку. Право юридичної особи на звернення до суду за вирішенням спору не може бути обмежене законом, іншими нормативно-правовими актами.

Пунктом 3 статті 10 Закону України Про державну податкову службу в Україні визначено, що функцію по контролю за своєчасністю подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевірку достовірності цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів, покладено на державні податкові інспекції.

Отже, Кіровоградську ОДПІ слід вважати органом, на який державою покладено обов'язок щодо здійснення діяльності у зазначених правовідносинах, в тому числі і діяльності спрямованої на захист інтересів держави, а тому суд приходить до висновку, що позивача слід вважати уповноваженим органом держави, який має право на звернення до суду з позовними вимогами, що є предметом спору у даній справі.

Таким чином, в судовому засіданні знайшов підтвердження факт наявності в Єдиному державному реєстрі запису про відсутність юридичної особи за вказаним її місцезнаходженням, а тому позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 159 - 163, 167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити в повному обсязі.

2. Припинити підприємницьку діяльність юридичної особи Товариства з обмеженою відповідальністю Українсько-італійського підприємства з іноземними інвестиціями «Вуд Індастріс Україна» (код ЄДРПОУ 33316217, адреса: 25015, м. Кіровоград, вул. Євгена Маланюка, 25).

Після набрання постановою законної сили, копію постанови направити Державному реєстратору виконавчого комітету Кіровоградської міської ради для виконання вимог ст.38 Закону України „Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» .

Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку.

Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови -з дня складення постанови у повному обсязі відповідно до ст. 160 КАС України, заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги, або в порядку ч. 5 ст. 186 КАС України.

Дата складення повного тексту постанови - 26 липня 2010 року.

Суддя

Кіровоградського окружного

адміністративного суду ОСОБА_1

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення20.07.2010
Оприлюднено15.02.2017
Номер документу64658963
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1657/10/1170

Ухвала від 06.07.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. Могилан

Постанова від 20.07.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. Могилан

Ухвала від 19.05.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. Могилан

Постанова від 20.07.2010

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

С.В. Дегтярьова

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні