05.12.2011 Справа № 2а/2570/5634/2011
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
29 листопада 2011 р. м. Чернігів
Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючої судді - Бородавкіної С.В.
при секретарі - Андрушко І.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Державної податкової інспекції у м. Чернігові до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгово-виробнича фірма "Райдуга" про стягнення фінансових санкцій,-
В С Т А Н О В И В :
01.11.2011 року позивач звернувся до суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгово-виробнича фірма "Райдуга" та просить стягнути з відповідача суму фінансових санкцій в розмірі 1700,00 грн. Свої вимоги обґрунтовують тим, що в ході перевірки в магазині встановлено зберігання та реалізацію алкогольних напоїв маркованих марками акцизного збору з візуальними ознаками фальсифікації, а саме: в торгівельному залі знаходились: 1 пляшка горілки "Істинна Крижана" 0,5 л 40%, виробник TOB ЛГЗ "Прайм", Харківська область, смт.Малинівка, по ціні 25,50 грн., маркована маркою акцизного збору 20 АААД №166763, 10/09, AB; та 1 пляшка горілки "Істинна Прозора" 0,5 л 40%, виробник TOB ЛГЗ "Прайм", Харківська область, смт.Малинівка по ціні 25,50 грн., маркована маркою акцизного збору 20 АААО №358566, 01/10, AB, чим порушено ст.11 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", пункт 20 Положення про виробництво, зберігання, продаж марок акцизного збору з голографічними захисними елементами і маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2003 року № 567. Відповідно до акту експертизи від 18 квітня 2011 року № 203-04-11 марок акцизного податку для маркування алкогольних напоїв вітчизняного виробництва, надані на експертизу марки акцизного податку для маркування алкогольних напоїв вітчизняного виробництва 20 АААД №166763, 20 АААО №358566 були підроблені шляхом травлення реквізитів автентичних марок (індексу регіону, серії, дати виготовлення та суми акцизного податку) і нанесення нових. На підставі акту перевірки від 30.03.2011 року № 0055/25/26/23/14246704 ДПІ у м. Чернігові прийнято рішення від 20.05.2011 року № НОМЕР_1 про застосування до TOB "Торгово-виробнича фірма "Райдуга" на підставі ст.17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" фінансових санкцій у вигляді штрафу в розмірі 1700,00 грн.
Представник позивача позовні вимоги просив задовольнити в повному обсязі.
Представник відповідача позовні вимоги не визнав та зазначив, що рішення про застосування штрафних санкцій є незаконним, оскільки марки акцизного податку були автентичними (справжніми) і не були підроблені шляхом травлення, оскільки у позивача відсутнє спеціальне обладнання для підробки марок акцизного податку. Крім того, пояснив, що звертався до ДПА в Чернігівській області зі скаргою про оскарження рішення про застосування штрафних санкцій, на яке не отримав відповіді, а тому вважає, що якщо вмотивоване рішення за скаргою платника податків не надсилається платнику податків протягом двадцятиденного строку або протягом строку, продовженого за рішенням керівника органу державної податкової служби, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податків з дня, наступного за останнім днем зазначених строків.
Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав:
Товариство з обмеженою відповідальністю "Торгово-виробнича фірма "Райдуга" зареєстроване виконавчим комітетом Чернігівської міської ради, про що до Єдиного державного реєстру включено відомості 28.07.2005 р. (а.с.20). Перебуває на обліку в ДПІ у м. Чернігові як платник податків з 04.02.1994 р. (а.с.7).
30.03.2011 року співробітниками Державної податкової інспекції у м. Чернігові було проведено фактичну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгово-виробнича фірма "Райдуга" з питань дотримання суб'єктами господарювання порядку проведення розрахунків за товари (послуги), вимог з регулювання обігу готівки, наявності торгових патентів і ліцензій, про що складено акт № 0055/25/26/23/14246704 від 30.03.2011 року (а.с.10-11).
В результаті перевірки виявлено порушення п.2, п.11 ст.226 Податкового кодексу України, ст.11 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", п. 20 Положення про виробництво, зберігання, продаж марок акцизного збору з голографічними захисними елементами і маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2003 року № 567, а саме: по господарській одиниці здійснювалась реалізація та зберігання алкогольних напоїв з візуальними ознаками фальсифікації марок акцизного збору, в торгівельному залі знаходились: 1 пляшка горілки "Істинна Крижана" 0,5 л 40% виробництва TOB ЛГЗ "Прайм", Харківська область, смт.Малинівка, маркована маркою акцизного збору 20 АААО 20 АААО №358566, 01/10, AB по ціні 25,50 грн.
Зазначені марки за заявою завідуючої магазином ОСОБА_1, в присутності якої проводилась перевірка, були надані на експертизу.
Актом експертизи марок акцизного податку для маркування алкогольних напоїв вітчизняного виробництва №203-04-11 від 18.04.2011 р. встановлено, що надані на експертизу марки акцизного податку для маркування алкогольних напоїв вітчизняного виробництва 20 АААД №166763, 20 АААО №358566 були підроблені шляхом травлення реквізитів автентичних марок (індексу регіону, серії, дати виготовлення та суми акцизного податку) і нанесення нових (а.с.15-16).
На підставі матеріалів перевірки було прийнято рішення про застосування фінансових санкцій №0002572323 від 20 травня 2011 року за порушення п.2, п.11 ст.226 Податкового кодексу України, ст.11 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", п. 20 Положення про виробництво, зберігання, продаж марок акцизного збору з голографічними захисними елементами і маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2003 року № 567 та застосовано фінансову санкцію на підставі ст.17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" в сумі 1700,00 грн. (а.с.8). Вказане рішення було отримано відповідачем 25.05.2011 року.
27.05.2011 р. позивачем було подано до Державної податкової адміністрації Чернігівської області скаргу на рішення про застосування фінансових санкцій №0002572323 від 20 травня 2011 року (а.с.27).
Рішенням Державної податкової адміністрації Чернігівської області №1085/10/25-020 від 09.06.2011 р. про результати розгляду скарги, рішення №0002572323 від 20 травня 2011 року про застосування фінансових санкцій - залишено без змін, а скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгово-виробнича фірма "Райдуга" від 27.05.2011 р. №54 - без задоволення (а.с.17-18). Вказане рішення 09.06.2011 року було направлено рекомендованим листом відповідачу. Лист повернувся з відміткою почти за закінченням терміну зберігання (а.с.41-42).
Відповідно до п.75.1 ст. 75 Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI органи державної податкової служби мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки. Камеральні та документальні перевірки проводяться органами державної податкової служби в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на органи державної податкової служби.
Відповідно до п.п.75.1.3 п.75.1 ст.75 Податкового кодексу України фактичною вважається перевірка, що здійснюється за місцем фактичного провадження платником податків діяльності, розташування господарських або інших об'єктів права власності такого платника. Така перевірка здійснюється органом державної податкової служби щодо дотримання порядку здійснення платниками податків розрахункових операцій, ведення касових операцій, наявності ліцензій, патентів, свідоцтв, у тому числі про виробництво та обіг підакцизних товарів, дотримання роботодавцем законодавства щодо укладення трудового договору, оформлення трудових відносин з працівниками (найманими особами).
Відповідно до п.80.1 ст.80 Податкового кодексу України фактична перевірка здійснюється без попередження платника податків (особи).
Відповідно до п.80.2 ст.80 Податкового кодексу України фактична перевірка може проводитися на підставі рішення керівника органу податкової служби, оформленого наказом, копія якого вручається платнику податків або його уповноваженому представнику під розписку до початку проведення такої перевірки.
Відповідно до п. 80.5 ст.80 Податкового кодексу України допуск посадових осіб органів податкової служби до проведення фактичної перевірки здійснюється згідно із статтею 81 цього Кодексу.
Відповідно до п.81.1 ст.81 Податкового кодексу України посадові особи органу державної податкової служби вправі приступити до проведення документальної виїзної перевірки за наявності підстав для її проведення, визначених цим Кодексом, і фактичної перевірки, яка проводиться з підстав, визначених цим Кодексом, та за умови пред'явлення направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування органу державної податкової служби, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб'єкта (об'єкта), перевірка якого проводиться (прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється), мета, вид (планова або позапланова), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника органу державної податкової служби або його заступника, що скріплений печаткою органу державної податкової служби.
Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров'я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України визначає Закон України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» .
Відповідно до ст.11 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" від 19.12.1995 № 481/95-ВР алкогольні напої та тютюнові вироби, які виробляються в Україні, а також такі, що імпортуються в Україну, позначаються марками акцизного податку в порядку, визначеному законодавством.
Відповідно до п.20 Постанови Кабінету Міністрів України від 23.04.2003 № 567 "Про запровадження марок акцизного збору нового зразка з голографічними захисними елементами для маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів" немаркованими вважаються алкогольні напої та тютюнові вироби, марковані з порушенням вимог цього Положення та/або марками, що не видавалися безпосередньо виробникові (імпортерові) зазначеної продукції.
Відповідно до п.226.2 ст.226 Податкового кодексу України виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів здійснюються відповідно до положення, затвердженого Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до п.226.11 ст.226 Податкового кодексу України ввезення на митну територію України, зберігання, транспортування, прийняття на комісію з метою продажу та продаж на митній території України не маркованих в установленому порядку алкогольних напоїв та тютюнових виробів забороняються.
Відповідно до п.19 Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів, затвердженого постанова Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 № 1251 наявність наклеєної в установленому порядку марки акцизного податку встановленого зразка на пляшці (упаковці) алкогольного напою та пачці (упаковці) тютюнового виробу є однією з умов для ввезення на митну територію України і продажу таких товарів споживачам, а також підтвердженням сплати акцизного податку та легальності ввезення товарів.
Відповідно до п.20 Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів вважаються такими, що немарковані: алкогольні напої та тютюнові вироби з підробленими марками; алкогольні напої та тютюнові вироби, марковані з порушенням вимог цього Положення, та/або марками, що не видавалися безпосередньо виробнику або імпортеру зазначеної продукції; алкогольні напої з марками, на яких зазначення суми акцизного податку, сплаченого за одиницю маркованої продукції, не відповідає сумі, визначеній з урахуванням чинних на дату розливу продукції ставок акцизного податку, міцності продукції та місткості тари.
Відповідно до абз.14 ст.17 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів" до суб'єктів підприємницької діяльності застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі зберігання, транспортування, реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв та тютюнових виробів, алкогольних напоїв та тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку - 100 відсотків вартості товару, але не менше 1700 гривень.
Відповідно до п. 20.1.18 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Враховуючи те, що відповідачем було порушено вимоги п.226.2, п.226.11 ст.226 Податкового кодексу України, ст.11 Закону України "Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів", п. 20 Положення про виробництво, зберігання, продаж марок акцизного збору з голографічними захисними елементами і маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23 квітня 2003 року №567, а також те, що рішення про застосування фінансових санкцій відповідачем до суду не оскаржено, тобто є чинним на день розгляду справи, позовні вимоги Державної податкової інспекції у м. Чернігові до Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгово-виробнича фірма "Райдуга" є законними, обґрунтованими, а фінансова санкція у вигляді штрафу підлягає стягненню з відповідача.
Судові витрати по справі згідно ч.4 ст.94 КАС України з відповідача не стягуються.
Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
П О С Т А Н О В И В :
Позов задовольнити.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Торгово-виробнича фірма "Райдуга" (код 14246704, м.Чернігів, вул. Червоногвардійська, 22) суму фінансових санкцій в розмірі 1700,00 грн. та перерахувати на р/р 31118106700002, код бюджетної класифікації 21081100, код 22825965, одержувач: Державний бюджет, банк: ГУДКУ в Чернігівській області, МФО 853592
з рахунків у банку, обслуговуючого такого платника:
р/р 2600800018355 в філії АТ "Укрексімбанк" м.Чернігів, МФО 353649;
р/р 2604200018355 в філії АТ "Укрексімбанк" м.Чернігів, МФО 353649.
Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядок і строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя Бородавкіна С.В.
Суд | Чернігівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.12.2011 |
Оприлюднено | 15.02.2017 |
Номер документу | 64659445 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Чернігівський окружний адміністративний суд
Бородавкіна С.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні