Ухвала
від 07.02.2017 по справі 815/4353/16
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

----------------------

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

07 лютого 2017 р.м.ОдесаСправа № 815/4353/16

Категорія: 10.3.4 Головуючий в 1 інстанції: Андрухів В. В.

Одеський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

Головуючого - судді Бойка А.В.,

суддів: Танасогло Т.М.,

Яковлєва О.В.,

за участю секретаря: Авраменка А.О.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті Одесі апеляційну скаргу Приватного підприємства "Велика Арнаутська" на постанову Одеського окружного адміністративного суду від 28 вересня 2016 року по справі за позовом Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до Приватного підприємства "Велика Арнаутська" про стягнення адміністративно-господарських санкцій,-

В С Т А Н О В И В:

30.08.2016 року Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до суду з позовом до Приватного підприємства "Велика Арнаутська" про стягнення адміністративно-господарських санкцій та пені за невиконання нормативу робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів у 2015 році у розмірі 9 853,14 грн.

Постановою Одеського окружного адміністративного суду від 28.09.2016 року адміністративний позов Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів задоволено.

23.12.2016 року, не погоджуючись з вказаною постановою суду першої інстанції, ПП "Велика Арнаутська" подало апеляційну скаргу.

В своїй апеляційній скарзі, апелянт зазначає, що ПП "Велика Арнаутська" виконало норматив з працевлаштування інвалідів у 2015 році, а відтак вважає, що накладені на підприємство адміністративно-господарські санкції є неправомірними та не підлягають стягненню.

На підставі викладеного, апелянтом ставиться питання про скасування постанови Одеського окружного адміністративного суду від 28.09.2016 року та ухвалення нової про задоволення позовних вимог ПП "Велика Арнаутська" у повному обсязі.

Судом першої інстанції встановлено та матеріалами справи підтверджується, що ТОВ ПП "Велика Арнаутська" перебуває на обліку у Фонді як підприємство, яке у своїй діяльності використовує найману працю, у зв'язку із цим подало до Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів за 2015 рік за формою N 10-ПІ, згідно якого середньооблікова кількість штатних працівників становить 9 осіб.

Згідно "Звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2015 рік", підприємство показало середньооблікову кількість штатних працівників облікового складу: 9 осіб, з них: середньооблікова кількість штатних працівників, яким відповідно до законодавства встановлена інвалідність: 1 (а.с. 7).

Звертаючись з позовом до суду першої інстанції, позивач посилався на те, що за невиконання нормативу створення робочих місць для працевлаштування інвалідів в кількості 1 особи, відповідач повинен сплатити суму адміністративно-господарських санкції у розмірі середньомісячної заробітної плати штатного працівника на підприємстві за одне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте ним у розмірі 9 277,78 грн. (а.с. 8). Крім того, позивач вважає, що за порушення термінів сплати зазначених санкцій ПП "Велика Арнаутська" зобов'язане сплатити пеню у розмірі 575,36 грн.

Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів, виходив з того, що адміністративно-фінансові санкції за незайняті інвалідами робочі місця правомірно застосовані до відповідача, оскільки ним не виділено та не створено робочі місця для інвалідів у 2015 році та не повідомлено про наявність вакансій державну службу зайнятості.

Колегія суддів апеляційної інстанції погоджується з таким висновком суду першої інстанції, виходячи з наступного:

За правилами статті 19 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні від 21 березня 1991 року для підприємств, установ, організацій встановлюється норматив робочих місць для забезпечення працевлаштування інвалідів. у розмірі 4% середньооблікової чисельності штатних працівників облікового складу за рік, а якщо працює від 8 до 25 осіб - у кількості одного робочого місця.

Згідно з частиною третьою статті 18 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні підприємства, установи, організації, фізичні особи, які використовують найману працю, зобов'язані виділяти та створювати робочі місця для працевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умови праці з урахуванням індивідуальних програм реабілітації і забезпечувати інші соціально-економічні гарантії, передбачені чинним законодавством, надавати державній службі зайнятості інформацію, необхідну для організації працевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайнятість та працевлаштування інвалідів у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до частини третьої статті 18-1 цього Закону державна служба зайнятості здійснює пошук підходящої роботи відповідно до рекомендацій МСЕК, наявних у інваліда кваліфікації та знань, з урахуванням його побажань.

Колегією суддів встановлено, що відповідно до звіту про зайнятість та працевлаштування інвалідів за 2015 рік за формою N 10-ПІ, який подавався ПП "Велика Арнаутська", середньооблікова чисельність штатних працівників на підприємстві у 2015 році становить 9 осіб (а.с. 6). У відповідності з нормативом робочих місць, призначених для працевлаштування інвалідів, визначених ст. 19 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні , відповідач повинен був створити 1 робоче місце.

В поданій апеляційній скарзі апелянт посилався на те, що у 1 кварталі 2015 року на підприємстві працювало 13 осіб; у 2 кварталі 2015 року -5 осіб; у 3 кварталі 2015 року - 6 осіб; у 4 кварталі 2015 року - 6 осіб, тобто у 2, 3, 4 кварталах 2015 року кількість працюючих на підприємстві становила меншу кількість, ніж передбачено ст. 19 Закону, а тому у відповідача не виникло обов'язку щодо створення робочих місць для інвалідів.

У підтвердження своїх доводів позивачем були надані податкові розрахунки сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб і сум утриманого з них податку ПП "Велика Арнаутська" за Формою № 1 ДФ (а.с 64- 71).

Колегія суддів звертає увагу на те, що відповідно до пункту 3.2.5 Інструкції Про затвердження форми звітності N 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів" та Інструкції щодо заповнення форми звітності N 10-ПІ (річна) "Звіт про зайнятість і працевлаштування інвалідів", затвердженої Наказом Міністерства праці та соціальної політики від 10.07.2007 року №42 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 13.02.2007 року за № 117/13384 (далі за текстом - Інструкція), середньооблікова чисельність працівників за період з початку року (в тому числі за квартал, півріччя, 9 місяців, рік) обчислюється шляхом підсумовування середньооблікової чисельності працівників за всі місяці роботи підприємства, що минули за період з початку року до звітного місяця включно та діленням одержаної суми на кількість місяців 12 (тобто місяців).

Окрім того, відповідно до п. 3.4. Інструкції, данні щодо середньооблікової кількості штатних працівників, облікового складу (рядок 01), середньооблікової кількості штатних працівників, яким відповідно до чинного законодавства встановлена інвалідність (рядок 02), та кількість інвалідів, які повинні працювати на робочих місцях (рядок 03), відображається в цілих одиницях. Якщо при обчисленні виникає дробове число, його необхідно округлити до цілого (якщо після коми число 5 і більше, то воно округлюється в бік збільшення).

Таким чином, навіть з урахуванням чисельності працюючих на підприємстві осіб у 2015 році, зазначених у податкових розрахунках форми 1 ДФ, відповідно до положень чинного законодавства щодо підрахунку кількості працівників, середньооблікова кількість штатних працівників облікового складу ПП "Велика Арнаутська" у 2015 році складає ( (13+5+6+6):4 = 7,5=8) 8 осіб.

З огляду на зазначене, відповідач повинен був, згідно до ст. 19 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні , створити 1 робоче місце для працевлаштування інваліда.

З матеріалів справи вбачається, що у відповідача на протязі 3 місяців 2015 року працював один інвалід - ОСОБА_2, що у перерахунку на середньооблікову річну кількість становить (3 : 12 = 0,25 = 0) 0 працевлаштованих інвалідів, тобто відповідачем не було виконано обов'язку щодо працевлаштування 1 інваліда на підприємстві у 2015 році.

Частиною сьомою ст. 19 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні передбачено, що порядок реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, його відділеннях, строки подання йому звітів про зайнятість та працевлаштування інвалідів, зарахування кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів, контролю за виконанням нормативів робочих місць та перевірки підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, які використовують найману працю, щодо їх реєстрації у Фонді соціального захисту інвалідів, його відділеннях, подачі щорічного звіту, а також надання державній службі зайнятості інформації, необхідної для організації працевлаштування інвалідів, визначаються Кабінетом Міністрів України

Відповідно до п. 4 ч. 3 ст. 50 Закону України "Про зайнятість населення", роботодавці зобов'язані своєчасно та в повному обсязі подавати територіальним органам центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, інформацію про попит на робочу силу (вакансії). Згідно пункту 2.1 Порядку надання форми звітності № 3-ПН "Інформація про попит на робочу силу (вакансії)", затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 31.05.2013 № 316, інформація за даною формою подається за наявності у роботодавця попиту на робочу силу (вакансії) не пізніше 10-ти робочих днів з дати відкриття вакансії(й). Датою відкриття вакансії є наступний день після створення робочого місця чи припинення трудових відносин з працівником, робоче місце якого стає вакантним, або дата, починаючи з якої може бути укладений трудовий договір з найманим працівником.

Отже, згідно діючих положень Наказу № 316 звітність за формою № 3-ПН роботодавці подають до центрів зайнятості за наявності попиту на робочу силу (вакансії), тобто лише у разі наявності на підприємстві чи в організації вільних робочих місць.

Слід зазначити, що норма щодо щомісячної подачі звітів про наявність вільних робочих місць, встановлена Законом України від 1 березня 1991 року № 803-ХІІ Про зайнятість населення , втратила чинність з 1 січня 2013 року, коли набрав чинності новий Закон України від 5 липня 2012 року № 5067-VI Про зайнятість населення .

Таким чином, періодичності подачі звітності за формою № 3-ПН не встановлено, а регламентується лише, що вона подається не пізніше 10-ти робочих днів з дати відкриття вакансії.

Колегія суддів з матеріалів справи вбачає, що Одеське обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів звернулось до Одеського міського центру зайнятості із запитом від 31.03.2016 року №03-1/507 чи ПП "Велика Арнаутська" надавало форми звітності № 3-ПН "Інформація про попит на робочу силу (вакансії)" (а.с. 23-24).

Відповідно до відповіді Одеського міського центру зайнятості від 22.04.2016 року №1179/19/12 ПП "Велика Арнаутська" не надавало форми звітності № 3-ПН "Інформація про попит на робочу силу (вакансії)".

У частині першій статті 20 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні встановлено, що Підприємства, установи, організації, у тому числі підприємства, організації громадських організацій інвалідів, фізичні особи, які використовують найману працю, де середньооблікова чисельність працюючих інвалідів менша, ніж установлено нормативом, передбаченим статтею 19 цього Закону, щороку сплачують відповідним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів адміністративно-господарські санкції, сума яких визначається в розмірі середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, фізичної особи, яка використовує найману працю, за кожне робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом. Для підприємств, установ, організацій, у тому числі підприємств, організацій громадських організацій інвалідів, фізичних осіб, на яких працює від 8 до 15 осіб, розмір адміністративно-господарських санкцій за робоче місце, призначене для працевлаштування інваліда і не зайняте інвалідом, визначається в розмірі половини середньої річної заробітної плати на відповідному підприємстві, в установі, організації, у тому числі підприємстві, організації громадських організацій інвалідів, у фізичної особи, яка використовує найману працю. Положення цієї частини не поширюється на підприємства, установи і організації, що повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів.

Відповідно до ч. 2 ст. 20 Закону України Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні , порушення термінів сплати адміністративно-господарських санкцій тягне за собою нарахування пені. Пеня обчислюється виходячи з 120 % річних облікової ставки Національного банку України, що діяла на момент сплати, нарахованої на повну суму недоїмки за весь її строк.

В свою чергу, згідно з положенням частини першої статті 218 Господарського кодексу України підставою господарсько-правової відповідальності учасника господарських відносин є вчинене ним правопорушення у сфері господарювання. У частині другій наведеної статті передбачено, що учасник господарських відносин відповідає, зокрема за порушення правил здійснення господарської діяльності, якщо не доведе, що ним вжито усіх залежних від нього заходів для недопущення господарського правопорушення.

З огляду на зазначене, колегія суддів доходить висновку, що ПП "Велика Арнаутська" не надавало форми звітності № 3-ПН "Інформація про попит на робочу силу (вакансії)" та не виконало свій обов'язок по забезпеченню встановленої кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів та інформуванню державної служби зайнятості про створення робочих місць та наявність вакансій для організації працевлаштування інвалідів.

Оскільки нормами чинного законодавства на підприємство покладено обов'язок по забезпеченню певної кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів, а також в матеріалах справи наявні відомості про невиконання відповідачем обов'язку передбаченого нормами чинного законодавства щодо соціальної захищеності інвалідів в Україні по забезпеченню певної кількості робочих місць для працевлаштування інвалідів, то колегія суддів вважає, що позовні вимоги Одеського обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів підлягають задоволенню.

Крім того, ПП "Велика Арнаутська" в своїй апеляційній скарзі також посилалось на порушення судом першої інстанції його права на участь у судовому засіданні, оскільки вихідна кореспонденція суду направлялась на адресу, відмінну від адреси реєстрації відповідача.

Відповідно до листа Головного управління статистики в Одеській області від 06.04.2016 року № 03.3-13/798 місцезнаходження ПП "Велика Арнаутська" - 65125, м. Одеса, Приморський р-н, вул. Велика Арнаутська, буд. 23-А (а.с. 27).

Відповідно до ч. 1, 3 ст. 33 КАС України судові виклики і повідомлення здійснюються повістками про виклик і повістками-повідомленнями. Судовий виклик або судове повідомлення осіб, які беруть участь у справі, свідків, експертів, спеціалістів, перекладачів здійснюється рекомендованою кореспонденцією (листом, телеграмою), кур'єром із зворотною розпискою за адресами, вказаними цими особами, або шляхом надсилання тексту повістки, складеного відповідно до статті 34 цього Кодексу факсимільним повідомленням (факсом, телефаксом), електронною поштою, телефонограмою, опублікування у друкованому засобі масової інформації.

В свою чергу, з матеріалів справи вбачається, що суд першої інстанції направляв кореспонденцію для ПП "Велика Арнаутська" на адресу: 65125, м. Одеса, вул. Велика Арнаутська, буд. 23, корп. А (а.с. 14).

Разом з тим, направлена поштова кореспонденція повернулась на адресу суду першої інстанції з відміткою відділення поштового зв'язку "за закінченням терміну зберігання", що вказує на те, що поштова кореспонденція направлена на вірну адресу, проте відповідач не з'явився до поштового відділення для отримання рекомендованої кореспонденції.

Таким чином, судом першої інстанції правильно встановлено обставини справи та постановлено судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права, та відповідно до ст. 200 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на постанову суду першої інстанції суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін.

Керуючись ст. ст. 184, 185, 196, 198, 200, 205, 206, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції,

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Приватного підприємства "Велика Арнаутська" залишити без задоволення, а постанову Одеського окружного адміністративного суду від 28 вересня 2016 року - без змін.

Ухвала апеляційного суду набирає законної сили негайно після проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня набрання законної сили судовим рішенням суду апеляційної інстанції.

Головуючий суддя: А.В. Бойко

Суддя: Т.М. Танасогло

Суддя: О.В. Яковлєв

СудОдеський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення07.02.2017
Оприлюднено15.02.2017
Номер документу64660618
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/4353/16

Ухвала від 07.02.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 30.12.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 30.12.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 30.12.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 30.12.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Ухвала від 30.12.2016

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Бойко А.В.

Постанова від 28.09.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 31.08.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

Ухвала від 31.08.2016

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Андрухів В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні