Рішення
від 06.10.2009 по справі 15/363
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВС ЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківськ а, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06.10.09 С права№ 15/363

Господарський суд Львівс ької області у складі:

Судді Костів Т.С.

при секретарі Качур Ю.

За участю представників:

від прокуратури - Ма когон Ю.І.

від позивача - ОСОБА _2 - представник

від відповідача - 1 - М арушко Ю.В. - представник

від відповідача - 2 - не з ' явився

від третьої особи - 1 - ОСОБА_4.

від третьої особи - 2 - ОСОБА_5

від третьої особи - 3 - ОСОБА_6 - представник

Розглянув матеріали спра ви за позовом: фізичної особи - підприємця ОСОБА_7, м. Жо вква, Львівська область до ві дповідача - 1- Жовківської мі ської ради, м. Жовква, Львівськ а область та до відповідача - 2 - Жовківського районного ві дділу земельних ресурсів, м. Ж овква, Львівська область, за у частю третьої особи - 1 на стор оні відповідачів, яка не заяв ляє самостійних вимог на пре дмет спору - ОСОБА_8, м. Жов ква, Львівська область, трето ї особи - 2 на стороні відповід ачів, яка не заявляє самостій них вимог на предмет спору - ОСОБА_5, м. Жовква, Львівськ а область, третої особи - 3 на ст ороні відповідачів, яка не за являє самостійних вимог на п редмет спору - ОСОБА_9, м. Жовква, Львівська область пр о визнання недійсними рішень Жовківської міської ради №86 в ід 27.06.2007 р, №46 від 28.03.2007 р., №47 від 28.03.2007 р. , №76 від 28.03.2007 р. та спонукання до в чинення дій.

Суть спору: Позовну зая ву подано фізичною особою - підприємцем ОСОБА_7, м. Жов ква, Львівська область, до від повідача - 1- Жовківської міс ької ради, м. Жовква, Львівська область, до відповідача - 2- Ж овківського районного відді лу земельних ресурсів, м. Жовк ва, Львівська область, третя о соба - 1 на стороні відповідачі в, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - О СОБА_8, м. Жовква, Львівська о бласть, третя особа - 2 на сторо ні відповідачів, яка не заявл яє самостійних вимог на пред мет спору - ОСОБА_5, м. Жовк ва, Львівська область, третя о соба - 3 на стороні відповідачі в, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - О СОБА_9, м. Жовква, Львівська о бласть, про визнання недійсн им рішення Жовківської міськ ої ради №86 від 27.06.2007 р. “Про надан ня дозволу ПП ОСОБА_10 на ск ладання проекту відведення з емельної ділянки в кварталі індивідуальної забудови по АДРЕСА_1”. Заявою про збіль шення позовних вимог позивач додатково просить визнати н едійсними рішення Жовківськ ої міської ради №46 від 28.03.2007 р. “П ро передачу у приватну власн ість земельної ділянки гр. ОСОБА_4 для будівництва та о бслуговування жилого будинк у, господарських будівель і с поруд по АДРЕСА_2”, №47 від 28.0 3.2007 р. “Про передачу у приватну власність земельної ділянки гр. ОСОБА_5 для будівництв а та обслуговування жилого б удинку, господарських будіве ль і споруд по АДРЕСА_2”, №76 від 28.03.2007 р. “Про передачу у прив атну власність земельної діл янки гр. ОСОБА_9 для будівн ицтва та обслуговування жило го будинку, господарських бу дівель і споруд по АДРЕСА_2 ”; зобов' язати Жовківський районний відділ земельних р есурсів скасувати реєстраці ю державних актів на право вл асності на землю №01:07:455:00629 - про реєстрацію Державного акту н а право власності на земельн у ділянку, виданого ОСОБА_4 ; №01:07:455:00628 - про реєстрацію Держав ного акту на право власності на земельну ділянку, виданог о ОСОБА_9; №01:07:455:00630 - про реєстр ацію Державного акту на прав о власності на земельну діля нку, виданого ОСОБА_5. Заяв ою про збільшення позовних в имог від 24.01.2008 р. позивач додатк ово просить зобов' язати Жов ківську міську раду протягом одного місяця з дня набрання м судовим рішенням законної сили прийняти рішення про на дання фізичній особі - підпр иємцю ОСОБА_10 дозволу на р озроблення проекту землеуст рою щодо відведення земельно ї ділянки з метою надання в ор енду для обслуговування виро бничих об' єктів нерухомост і по вул. Равській, 15 б в м. Жовкв а та провадження підприємниц ької діяльності.

Ухвалою господарського су ду Львівської області від 05.11.20 07 р. порушено провадження у сп раві та призначено розгляд н а 11.12.2007 р.. Розгляд справи відкла дався з мотивів, зазначених в ухвалах суду від 11.12.2007 р., 18.12.2007 р., 15.0 1.2008 р., 29.01.2008 р. Ухвалою господарсь кого суду Львівської області від 12.02.2008 р. було зупинено прова дження у справі у зв' язку із призначенням судової будіве льно-технічної експертизи. У хвалою від 07.09.2009 р. поновлено пр овадження у справі та призна чено розгляд на 15.09.2009 р.. Розгляд справи відкладався з мотиві в, зазначених в ухвалах суду в ід 15.09.2009 р.та від 23.09.2009 р.

У відповідності до ст. 75 ГПК У країни, справа слухається за наявними у ній матеріалами. П редставникам сторін, третім особам та їх представникам р оз' яснено їх права згідно з і ст. 22 ГПК України.

Представник позивача в суд ових засіданнях позов підтри мав з мотивів, зазначених у по зовній заяві, заявах про збіл ьшення позовних вимог. Ствер див, що позивачу належить об' єкт нерухомого майна - лісопи льний цех в м. Жовква по вул. Ра вській, 15 б. Відтак, позивач наб уває і права на відповідну зе мельну ділянку. Однак, оспорю ваним рішенням Жовківської м іської ради №86 від 27.06.2007 р. “Про н адання дозволу ПП ОСОБА_10 на складання проекту відвед ення земельної ділянки в ква рталі індивідуальної забудо ви по АДРЕСА_1” позивачу б уло відмовлено у наданні доз волу на виготовлення проекту відведення земельної ділянк и, а іншими оспорюваними ріше ннями частини земельної діля нки, які належать до категорі ї земель промисловості, були надані у власність третім ос обам для житлового будівницт ва. Посилається на ту обстави ну, що на земельних ділянках, щ о надані третім особам, знахо диться пожежна водойма. Прос ить позов задоволити.

Представник відповідача - 1 позов заперечив з мотивів, за значених у відзивах. Стверди в, зокрема, що однією із підста в відмови у наданні позивачу згоди на виготовлення проек ту відведення земельної діля нки було надання цієї ділянк и у власність іншим особам.

Представник відповідача - 2 позов заперечив з мотивів, за значених у відзиві. Ствердив , зокрема, що спірна земельна д ілянка не належить до катего рії земель промисловості, а в іднесена до земель житлової та громадської забудови. Про сить у позові відмовити.

Представник третьої особи та самі треті особи позов за перечили з мотивів, зазначен их у відзиві.

Розглянувши подані докази в їх сукупності, заслухавши п ояснення представників стор ін та третіх осіб та їх предст авників, суд встановив насту пне.

Лісопильний цех поз. 2 та сто лярний цех поз. 3 у АДРЕСА_1 належали ТзОВ “Столяр”, що пі дтверджується договором куп івлі-продажу комунального ма йна від 18.08.1995р., актом приймання -передачі державного майна в ід 16.04.1996р., Витягом про реєстрац ію права власності на нерухо ме майно від 03.11.2006 р. №12388127.

16.11.2006 р. між ТзОВ “Столяр” (прод авець) та позивачем (покупець ) був укладений договір купів лі-продажу, згідно із п. 1.1. яког о продавець передає у власні сть покупця лісопильний цех, загальною площею 101 кв. м., поз. 2, за адресою АДРЕСА_1. Згідно із п. 15 вказаного договору, право власності на придбаний лісо пильний цех у покупця виника є з моменту державної реєстр ації (ст. 182, п. 4 ст. 334 ЦК України).

У відповідності до Витяг у про реєстрацію права влас ності на нерухоме майно від 21. 11.2006р. №12590468, виданого державним п ідприємством “Червоноградс ьке міжміське бюро технічної інвентаризації”, за ОСОБА_ 10, як покупцем вказаного нер ухомого майна, зареєстровано право приватної власності н а нежитлову будівлю, лісопил ьний цех, який розміщений за а дресою: Львівська область, Жо вківський район, АДРЕСА_1, що в контексті з приписом п.4 с т. 334 ЦК України свідчить про на буття ним права власності за вищевказаним договором на з азначену будівлю лісопильн ого цеху.

У відповідності до ч. 1 ст. 120 Зе мельного кодексу України при переході права власності на будівлю і споруду право влас ності на земельну ділянку аб о її частину може переходити на підставі цивільно-правов их угод, а право користування - на підставі договору орен ди.

Як вбачається з матеріалів справи, позивач неодноразов о звертався до відповідача-1 і з заявами щодо оформлення за ним землекористування на зе мельну ділянку по АДРЕСА_1 з урахуванням наявності у нь ого на праві власності нерух омого майна, яке розміщене за вказаною адресою.

Натомість, відповідач - 1 лис тами від 20.12.2006р. №02-09/1245 та від 15.02.2007р. № 02-09/183 роз' яснив позивачу, що у з в' язку з придбанням останні м нерухомості, в нього виник о бов' язок виготовити свідоц тво про право власності на да ний об' єкт та звернутись у м іську раду на отримання дозв олу на інвентаризацію земел ьної ділянки та укладення до говору оренди цієї земельної ділянки, закріплення якої у в ідповідності до ст. 120 Земельн ого кодексу України можливе на підставі договору оренди (лист від 15.02.2007р. №02-09/183).

Судом з' ясовано та підтве рджено матеріалами справи, щ о в подальшому, а саме, 01.03.2007 р. по зивач звернувся до відповіда ча - 1 із заявою про надання до зволу на виготовлення докуме нтації із землеустрою на зем ельну ділянку по вул. Равські й,15 у м. Жовква у зв' язку з при дбанням ним нерухомого майна - споруди-приміщення лісопил ьного цеху.

Проте, 27.06.2007р. Жовківською мі ською радою було прийнято рі шення №86 “Про надання дозволу ПП ОСОБА_10 на складання пр оекту відведення земельної д ілянки в кварталі індивідуал ьної забудови по вул. Равські й, 15 в м. Жовкві”, яким позивачу було відмовлено у наданні до зволу на розробку проекту ві дведення земельної ділянки з метою надання в оренду для об слуговування виробничих об' єктів нерухомості по АДРЕС А_1.

При цьому, як вбачається з п реамбули вищезазначеного ос порюваного акту органу місце вого самоврядування, рішенн я про відмову у наданні дозво лу на розробку проекту відве дення земельної ділянки з ме тою надання в оренду для обсл уговування виробничих об' є ктів нерухомості по АДРЕСА _1 Жовківською міською радо ю було прийнято за наслідкам и розгляду заяви ПП ОСОБА_10 про надання земельної ділян ки по АДРЕСА_1 з огляду на з вернення громадян про самові льне захоплення земельної ді лянки ПП ОСОБА_10, а також на підставі рішення адміністра тивної комісії. При цьому, док азів про притягнення ПП ОСО БА_10 до відповідальності, пе редбаченої чинним законодав ством, за самовільне зайнятт я земельної ділянки суду не н адано.

Згідно із ч. 3 ст. 124 ЗК України, в редакції, яка діяла на дату існування спірних правовідн осин, передача в оренду земел ьних ділянок громадянам і юр идичним особам із зміною їх ц ільового призначення та із з емель запасу під забудову зд ійснюється за проектами відв едення в порядку, встановлен ому статтями 118, 123 цього Кодекс у.

Згідно із ч. ч. 3 - 5 ст. 123 ЗК Укра їни у вказаній редакції, особ а, зацікавлена в одержанні зе мельної ділянки у користуван ня із земель державної або ко мунальної власності, звертає ться з відповідним клопотанн ям до районної, Київської та С евастопольської міських дер жавних адміністрацій або сіл ьської, селищної, міської рад и. До клопотання про відведен ня земельної ділянки додають ся матеріали, передбачені ч. 15 ст. 151 цього Кодексу, документи , що обґрунтовують її розмір, п ризначення та місце розташув ання. Відповідна районна дер жавна адміністрація або сіль ська, селищна, міська рада роз глядає клопотання у місячний строк і дає згоду на розробле ння проекту відведення земел ьної ділянки.

У відповідності до пункту 3 постанови Кабінету Міністрі в України від 26.05.2004р. №677, якою зат верджено Порядок розробленн я проектів землеустрою щодо відведення земельних діляно к, зазначено, що проект відвед ення земельної ділянки розро бляється на підставі рішення сільської, селищної, міської ради до повноважень яких нал ежить надання у користування або передача у власність зем ельних ділянок.

Статтею 15 Закону України „П ро оренду землі” передбачено , що невід' ємною частиною до говору оренди землі є (крім ін шого) - проект відведення зе мельної ділянки у випадках, п ередбачених цим Законом.

У відповідності до ч.4 ст. 16 ць ого ж Закону передача земель ної ділянки, межі якої визнач ено в натурі (на місцевості), в оренду без зміни цільового п ризначення здійснюється без розроблення проекту відведе ння. Водночас, у разі якщо меж і земельної ділянки не встан овлені в натурі (на місцевост і), то оформлення земельної ді лянки в оренду проводиться з розробленням проекту відвед ення.

Згідно ст. 50 Закону України „ Про землеустрій” проекти зем леустрою щодо відведення зем ельних ділянок складаються у разі надання, передачі, вилуч енні (викупу), відчуженні земе льних ділянок.

Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку, що у відп овідача-1 не було жодних право вих підстав для відмови пози вачеві у наданні дозволу на в иготовлення проекту відведе ння земельної ділянки з мето ю надання в оренду для обслуг овування виробничих об' єкт ів нерухомості по АДРЕСА_1 . Відтак, вимоги позивача про визнання недійсним рішення Ж овківської міської ради №86 ві д 27.06.2007 р. “Про надання дозволу П П ОСОБА_10 на складання про екту відведення земельної ді лянки в кварталі індивідуаль ної забудови по вул. Равській , 15 в м. Жовкві” та зобов' язанн я вказану раду прийняти ріше ння про надання фізичній осо бі-підприємцю ОСОБА_10 доз волу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки з метою на дання в оренду для обслугову вання належного йому на прав і власності виробничого об' єкту нерухомості (лісопильно го цеху) по АДРЕСА_1 з метою провадження підприємницьк ої діяльності є обґрунтовани ми, такими, що узгоджуються з н ормами чинного законодавств а та підлягають до задоволен ня.

Позивач, також, просить суд зобов'язати Жовківську міськ у раду протягом одного місяц я з дня набрання судовим ріше нням законної сили прийняти рішення про надання фізичній особі-підприємцю ОСОБА_10 дозволу на розроблення прое кту землеустрою щодо відведе ння земельної ділянки з мето ю надання в оренду для обслуг овування виробничих об'єктів нерухомості по АДРЕСА_1 т а провадження підприємницьк ої діяльності. Однак, станом н а дату розгляду справи судом , у Земельний кодекс України б ули внесені зміни щодо поряд ку набуття права на земельну ділянку. Відтак, позивач зобо в'язаний звернутись до орган у місцевого самоврядування і з заявою, у відповідності до ч инного законодавства. Відпов ідно в цій частині позовні ви моги задоволенню не підлягаю ть.

Судом з' ясовано та підтве рджено матеріалами справи, щ о незважаючи на отримання ві дповідачем - 1 заяви позивача в ід 01.03.2007 р. про надання дозволу н а виготовлення документації із землеустрою на земельну д ілянку по вул. Равській,15 б у м. Жовква у зв' язку з придбанн ям ним нерухомого майна, спор уди-приміщення лісопильного цеху та до прийняття оспорюв аного рішення №86 від 27.06.2007р, яким позивачу було відмовлено у н аданні дозволу на розробку п роекту відведення земельної ділянки з метою надання в оре нду для обслуговування вироб ничих об' єктів нерухомості по АДРЕСА_1, Жовківською м іською радою стосовно третіх осіб у даній справі приймали сь відповідні рішення в част ині оформлення за останніми право користування земельни ми ділянками, розміщених поб лизу лісопильного цеху.

Так, відповідачем - 1 були п рийняті рішення №46 від 28.03.2007р. “П ро передачу у приватну власн ість земельної ділянки гр. ОСОБА_4-Б.М. для будівництва т а обслуговування жилого буди нку, господарських будівель і споруд по АДРЕСА_2”, №47 ві д 28.03.2007 р. “Про передачу у приват ну власність земельної ділян ки гр. ОСОБА_5 для будівниц тва та обслуговування жилого будинку, господарських буді вель і споруд по АДРЕСА_2” , №76 від 28.03.2007р. “Про передачу у пр иватну власність земельної д ілянки гр. ОСОБА_9 для буді вництва та обслуговування жи лого будинку, господарських будівель і споруд по АДРЕСА _2” на підставі яких зазначе ні треті особи отримали у вла сність земельні ділянки за в казаними адресами, що підтве рджується відповідними держ авними актами, зареєстровани ми Жовківським районним відд ілом земельних ресурсів №01:07:455 :00629 (ОСОБА_4.); №01:07:455:00628 (ОСОБА_9 .); №01:07:455:00630 (ОСОБА_5.).

Позивач просить визнати не дійсними вказані рішення та скасувати державну реєстрац ію зазначених державних акті в, посилаючись, зокрема, на те, що цими оспорюваними рішенн ями зазначеним третім особам були надані земельні ділянк и, які необхідні позивачеві д ля обслуговування належної й ому будівлі лісопильного цех у, провадження діяльності, по в' язаного із лісопилянням, а також з підстав допущення п орушень чинного законодавст ва при прийнятті оспорюваних рішень щодо надання вищевка заним третім особам земельни х ділянок.

З матеріалів справи вбачає ться, що земельні ділянки, які оспорюваними рішеннями Жовк івської міської ради №46 від 28.03 .2007р., №47 від 28.03.2007р. та №76 від 28.03.2007р. бу ли надані у власність третім особам, існували обмеження я к щодо їх використання за ціл ьовим (згідно категорії земе ль) призначенням - землі жит лової і громадської забудови , так і відповідне обтяження в частині знаходження на них пожежного водоймища, призна ченого для пожежегасіння роз міщених поруч виробничих та житлових будівель.

Для з' ясування вищевказа них питань, необхідних для пр авильного вирішення спору, у хвалою господарського суду Л ьвівської області від 12.02.2008р. бу ло призначено судову будівел ьно-технічну експертизу, яку доручено провести Львівськ ому науково-дослідному інсти туту судових експертиз.

Висновком №1178 судової будів ельно-технічної експертизи, а також іншими доказами, які з находяться в матеріалах спра ви, зокрема листами Жовківсь кого РВ ГУ МНС України у Львів ській області від 12.11.2007р. №25/309, від 24.2088р. №25/52, Інвентиризацінною ві домістю обліку вододжерел на об' єктах в районі виїзду СД ПЧ-25 м. Жовква станом на 20.12.2008р., в становлено, що поблизу лісоп ильного цеху по АДРЕСА_1 , а саме на віддалі 42,0-х метрів, з находиться пожежне водоймищ е ємністю 100 м. куб. Дане пожежне водоймище було змонтоване з прийняттям в експлуатацію к олишнього РБД-3 та РБД-10, є одним із джерел протипожежного во допостачання на даній терито рії, а також призначене для об слуговування розміщених пор уч житлових будинків та вище вказаного лісопильного цеху .

Крім того, висновком №1178 судо вої будівельно-технічної екс пертизи встановлено, що згад ане пожежне водоймище ємн.100 м . куб. розташоване частково на земельній ділянці, виділені й під житлову забудову гр. О СОБА_5 (рішення Жовківської міської ради №47 від 28.03.2007р.) та по вністю на земельній ділянці, виділеній гр. ОСОБА_4.( ріше ння Жовківської міської ради №46 від 28.03.2007р.).

Як вбачається з матеріалів справи, на замовлення відпов ідача-1 орендним підприємств ом „Львівське обласне проект но-виробниче архітектурно-пл анувальним бюро” Жовківськи й відділ було виготовлено мі стобудівне обґрунтування ро зташування земельної ділянк и, площею 5 000,00 м. кв. для влаштува ння групи садибної житлової забудови в м. Жовква на вул. Гр ебінки. Згідно вказаного міс тобудівного обґрунтування, з емельна ділянка, яка плануєт ься для влаштування групи са дибної житлової забудови, є з емлями запасу Жовківської мі ської ради з категорією земе ль - землі житлової та громадс ької забудови. Доказів про за твердження відповідачем-1 вк азаного містобудівного обґр унтування суду не надано.

Судом встановлено та підтв ерджено висновком №1178 судової будівельно-технічної експер тизи, що в межах земельної діл янки, площею 5 000,00 м. кв., призначе ної для влаштування групи са дибної житлової забудови в м . Жовква на вул. Гребінки, знах одяться земельні ділянки, як і були оспорюваними рішенням и №46 від 28.03.2007р, №46 від 28.03.2007р.та №76 ві д 28.03.2007р. передані у приватну вл асність третім особам для бу дівництва та обслуговування жилого будинку, господарськ их будівель і споруд.

Крім того, як встановлено у висновку №1178 судової будівель но-технічної експертизи, зем ельна ділянка, яка призначен а для влаштування групи сади бної житлової забудови по А ДРЕСА_2 згідно містобудівно го обґрунтування ще у 1992р. була виділена малому приватному підприємству „Блок” для виро бничих потреб. В подальшому, р ішенням виконавчого комітет у Жовківської міської ради в ід 16.07.1998р. №308 ця земельна ділянка була вилучена з користуванн я ПП „Блок” та зарахована до з емель запасу Жовківської міс ької ради. Доказів про віднес ення вказаної земельної діля нки за цільовим призначенням до категорії земель житлово ї та громадської забудови су ду не надано.

Склад та цільове призначен ня земель України визначено главою 4 розділу II Земельного кодексу України згідно з вим огами якого землі України за основним цільовим призначен ням поділяються на відповідн і категорії (сільськогоспода рського призначення, громадс ької та житлової забудови то що), встановлення та зміна яки х здійснюється у визначеному законом порядку, і недотрима ння цього порядку тягне відп овідні наслідки.

Відповідно до ч. 1; 2 ст.20 Земель ного кодексу України зміна ц ільового призначення земель проводиться органами викона вчої влади або органами місц евого самоврядування, які пр иймають рішення про передачу цих земель у власність або на дання у користування, вилуче ння (викуп) земель і затверджу ють проекти землеустрою або приймають рішення про створе ння об' єктів природоохорон ного та історико-культурного призначення.

Згідно зі статтею 1 Закону У країни “Про землеустрій” ці льове призначення земельної ділянки є використання земе льної ділянки за призначення м, визначеним на підставі док ументації із землеустрою у в становленому законодавство м порядку.

Враховуючи положення земе льного законодавства, та з ог ляду на відсутність доказів щодо віднесення земельної ді лянки площею 5 000,00 м. кв., яка приз начена для влаштування групи садибної житлової забудови, в межах якої були надані у при ватну власність земельні діл янки третім особам для будів ництва та обслуговування жил ого будинку, господарських б удівель і споруд, (а саме: ріше ння Жовківської місткої ради про зміну цільового признач ення землі, документації із з емлеустрою, якою є проект від ведення земельної ділянки та її затвердження у встановле ному законом порядку, з яких в бачалося б факт зміни її ціль ового призначення, а відтак п риналежність до категорії зе мель житлової та громадської забудови), суд дійшов висновк у про неправомірність прийня ття рішень Жовківською міськ ою радою №46 від 28.03.2007р, №46 від 28.03.2007р .та №76 від 28.03.2007р., оскільки такі п рийняті з порушенням норм зе мельного законодавства.

Однак, державні акти на прав о власності на земельну діля нку не можуть виступати пред метом спору: таким може бути л ише правовстановлюючий доку мент, на підставі якого видан о свідоцтво. Така позиція під тверджується п.9 листа Вищого господарського суду України № 01-8/98 "Про деякі приписи законо давства, яке регулює питання пов'язані із здійсненням пра ва власності та його захисто м". За таких обставин, в цій час тині позовні вимоги не підля гають до задоволення.

Також, як встановлено судом та зазначено вище, позивач не одноразово звертався до відп овідача-1 із заявами щодо нада ння йому в оренду земельної д ілянки по АДРЕСА_1 з ураху ванням наявності у нього на п раві власності нерухомого ма йна - лісопильного цеху, яки й розміщений за вказаною адр есою.

За приписом п.1 ст. 93 Земельно го кодексу України право оре нди земельної ділянки - це з асноване на договорі строков е платне володіння та корист ування земельною ділянкою, н еобхідною для провадження пі дприємницької діяльності.

Відповідно до Державних са нітарних правил планування т а забудови населених пунктів , затверджених наказом Мініс терства охорони здоров' я Ук раїни від 19.06.1996р. №173 та зареєстро ваного у Міністерстві юстиці ї України 24.07.1996р. за №379/1404, вказані Правила включають основні г ігієнічні вимоги до плануван ня і забудови як нових, так й і снуючих міських та сільських поселень України, їх санітар ного упорядкування.

У відповідності до п. 5.4 Прави л, промислові, сільськогоспо дарські та інші об' єкти, що є джерелами забруднення навко лишнього природного середов ища хімічними, фізичними та б іологічними факторами, при н еможливості створення безві дходних технологій, повинні відокремлюватися від житлов ої забудови санітарно-захисн ими зонами. Санітарно-захисн у зону слід встановлювати ві д джерел шкідливості до межі житлової забудови, ділянок г ромадських установ, будинків і споруд.

Згідно із п. 5.6 Правил основою для встановлення санітарно- захисних зон є санітарна кла сифікацієя підприємств, виро бництв та об' єктів, що навед ена у додатку 4 до цих Правил, д е зазначено, що за класом ІУ са нітарна зона для заводів ліс опильних, фанерних та детале й дерев' яних стандартних бу дівель становить 100 метрів.

Як встановлено висновком № 1178 судової будівельно-технічн ої експертизи, санітарно - зах исна зона навколо лісопильно го цеху по вул. Равській,15 б у м. Жовква відповідно до класиф ікації виробництва, пов' яза ного з лісопилянням, яка пере дбачена санітарними нормами , у тому числі Державними сані тарними правилами плануванн я та забудови населених пунк тів, затверджених наказом Мі ністерства охорони здоров' я України від 19.06.1996р. №173 та зареє строваного у Міністерстві юс тиції України 24.07.1996р. за №379/1404 пов инна становити 100 метрів, а фат ично становить 35 метрів.

Як вбачається з матеріалів справи та висновку №1178 судово ї будівельно-технічної експе ртизи санітарно - захисна зон а навколо лісопильного цеху (100 метрів), частково накладаєт ься на земельні ділянки, які н адані третім особам у даній с праві для будівництва та обс луговування жилого будинку, господарських будівель і спо руд.

Відтак, з огляду на вказану обставину та беручи до уваги , що рішення відповідача-1 від 27.06.2007р. №86 про відмову позивачу у наданні дозволу на розробку проекту відведення земельно ї ділянки з метою надання в ор енду для обслуговування виро бничих об' єктів нерухомост і по АДРЕСА_1 було прийнят о після прийняття рішення пр о надання третім особам у вла сність земельних ділянок, су д дійшов висновку, що факт над ання третім особам вказаних земельних ділянок без урахув ання розташування лісопильн ого цеху та пожежної водойми , призначеної для його обслуг овування, обмежує права пози вача на можливість користува ння земельною у відповідност і до категорії використання належного йому лісопильного цеху та специфіки підприємн ицької діяльності, пов' язан ої із лісопилянням.

Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституці ї України, органи державної в лади та органи місцевого сам оврядування, їх посадові осо би зобов' язані діяти лише н а підставі, в межах повноваже нь та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами Ук раїни.

Відповідно до ч. 3 ст. 24 Закону України "Про місцеве самовря дування в Україні", органи міс цевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважен ь та у спосіб, передбачені Кон ституцією і законами України , та керуються у своїй діяльно сті Конституцією і законами України, актами Президента У країни, Кабінету Міністрів У країни, а в Автономній Респуб ліці Крим - також нормативно-п равовими актами Верховної Ра ди і Ради міністрів Автономн ої Республіки Крим, прийняти ми у межах їхньої компетенці ї.

Згідно із ч. 10 ст. 59 вказаного з акону, акти органів та посадо вих осіб місцевого самовряду вання з мотивів їхньої невід повідності Конституції або з аконам України визнаються не законними в судовому порядку .

Відповідно до ч. 1 ст. 21 ЦК Укра їни, суд визнає незаконним та скасовує правовий акт індив ідуальної дії, виданий орган ом державної влади, органом в лади Автономної Республіки К рим або органом місцевого са моврядування, лише якщо він с уперечить актам цивільного з аконодавства і порушує цивіл ьні права або інтереси.

Згідно із ст. 15 ЦК України, ко жна особа має право на захист свого цивільного права але л ише у разі його порушення, нев изнання або оспорювання. Кож на особа має право на захист с вого інтересу, який не супере чить загальним засадам цивіл ьного законодавства.

Виходячи з вищенаведеного , суд приходить до висновку, що позов слід задоволити частк ово.

Керуючись ст. ст. 33, 34, 43, 49, 75, 82, 84 ГПК України, суд -

ВИРІШИВ:

1. Позов задоволити ч астково.

2. Визнати недійсним рі шення Жовківської міської ра ди №86 від 27.06.2007 р. “Про надання до зволу ПП ОСОБА_10 на склада ння проекту відведення земел ьної ділянки в кварталі інди відуальної забудови по АДР ЕСА_1”.

3. Визнати недійсними р ішення Жовківської міської р ади №46 від 28.03.2007 р. “Про передачу у приватну власність земельн ої ділянки гр. ОСОБА_4 для б удівництва та обслуговуванн я жилого будинку, господарсь ких будівель і споруд по АД РЕСА_2”; №47 від 28.03.2007 р. “Про пере дачу у приватну власність зе мельної ділянки гр. ОСОБА_5 для будівництва та обслугов ування жилого будинку, госпо дарських будівель і споруд п о АДРЕСА_2”; №76 від 28.03.2007 р. “Пр о передачу у приватну власні сть земельної ділянки гр. О СОБА_9 для будівництва та об слуговування жилого будинку , господарських будівель і сп оруд по АДРЕСА_2”.

4. Зобов' язати Жовків ську міську раду розглянути питання про надання фізичній особі - підприємцю ОСОБА_1 0 дозволу на розроблення пр оекту землеустрою щодо відве дення земельної ділянки з ме тою надання в оренду для обсл уговування виробничих об' є ктів нерухомості по вул. Равс ькій, 15 б в м. Жовква та провадже ння підприємницької діяльно сті.

5. Стягнути з Жовківськ ої міської ради (80310, Львівська область, м.Жовква, пл.Вічева, 1) н а користь фізичної особи - п ідприємця ОСОБА_7 (80300, АДР ЕСА_3) 42, 50 грн. державного мита , 59, 00 грн. витрат на інформаційн о-технічне забезпечення судо вого процесу та 1012, 50 грн. судови х витрат на проведення експе ртизи.

6. Стягнути з Жовківськ ої районного управління земе льних ресурсів (80300, Львівська о бласть, м.Жовква, вул.Львівськ а, 40) на користь фізичної особи - підприємця ОСОБА_7 (80300, АДРЕСА_3) 42, 50 грн. державного м ита, 59, 00 грн. витрат на інформац ійно-технічне забезпечення с удового процесу та 1012, 50 грн. суд ових витрат на проведення ек спертизи.

7. В решті частині позов них вимог - відмовити.

8. Заходи до забезпечен ня позову, вжиті ухвалою госп одарського суду Львівської о бласті від 13.02.2008 р., - скасувати .

9. Накази видати у відповід ності до ст. 116 ГПК України.

Суддя

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення06.10.2009
Оприлюднено25.01.2011
Номер документу6466362
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —15/363

Ухвала від 12.01.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

Ухвала від 19.11.2009

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Рішення від 06.10.2009

Господарське

Господарський суд Львівської області

Костів Т.С.

Ухвала від 07.09.2009

Господарське

Господарський суд Львівської області

Костів Т.С.

Ухвала від 23.09.2009

Господарське

Господарський суд Львівської області

Костів Т.С.

Ухвала від 15.09.2009

Господарське

Господарський суд Львівської області

Костів Т.С.

Ухвала від 06.07.2009

Господарське

Господарський суд Харківської області

Лаврова Л.С.

Ухвала від 02.09.2008

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Клепай З.В.

Постанова від 12.11.2008

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Мазур А.С.

Постанова від 26.11.2008

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Афанасьєв В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні