Постанова
від 17.01.2013 по справі 2а/2370/4804/2012
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Черкаси

17 січня 2013 року Справа № 2а/2370/4804/2012

Черкаський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-судді Гриньковської Н.Ю.,

при секретарі Педані О.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом управління Пенсійного фонду України в м. Умані та Уманському районі Черкаської області до приватного підприємства «Джоена» про стягнення заборгованості,-

встановив:

До Черкаського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом звернулося управління Пенсійного фонду України в Умані та Уманському районі Черкаської області, в якому ставить питання про стягнення з приватного підприємства «Джоена» заборгованості зі сплати штрафної санкції та пені в сумі 10533,38грн.

Обґрунтовуючи позовні вимоги, позивач зазначає, що приватне підприємство «Джоена» як страхувальник зобов'язане сплачувати в установлені законом строки та в повному обсязі страхові внески. Разом з тим, всупереч цьому, відповідач належні суми внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування не сплачував, як наслідок, на підставі матеріалів перевірки правильності нарахування та сплати страхових внесків відповідачу було нараховано штрафну санкцію та пеню. Згідно розрахунку, наданого до позовної заяви, загальна сума боргу відповідача становить 10533,38грн. у т.ч. штрафна санкція 2625,27грн. та пеня – 7908,11грн., що зумовило необхідність звернення до суду.

Сторони належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, однак у судове засідання не з'явились.

Позивач надав суду заяву про розгляд справи за відсутності представника УПФУ в м. Умані та Уманському районі Черкаської області.

Відповідач у судове засідання свого представника не направив, причини повторної неявки суду не повідомив. В підтвердження того, що відповідач належним чином був повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, в матеріалах справи містяться копії реєстрів на відправлення простої кореспонденції, з яких вбачається, що відповідачеві направлялися повістки про виклик в судове засідання на 09.01.2013р. та на 17.01.2013р. (а.с.13,17).

Неприбуття в судове засідання представників сторін без поважних причин або неповідомлення ними про причини неприбуття не є перешкодою для розгляду справи і відповідно до ч. 4 ст. 128 КАС України розгляд справи у таких випадках не відкладається, а справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.

За таких обставин, суд вирішив провести розгляд справи за відсутності сторін на підставі наявних матеріалів справи.

Частиною 1 статті 41 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що у разі неявки у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.

Розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги підлягають задоволенню, виходячи з наступного.

Частиною першою ст. 67 Конституції України закріплено обов'язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Відповідно до ст. 3 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» від 26.06.1997р. №400/97-ВР (надалі за текстом – «Закон №400/97-ВР»), збір на обов'язкове державне пенсійне страхування платники збору сплачують до Пенсійного фонду України в порядку визначеному законодавством України.

Приписами ч. 1 ст. 1 Закону №400/97-ВР визначено, що платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників.

Спеціальним законом, який визначає принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов'язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел, передбачених цим Законом №400/97-ВР, а також регулює порядок формування накопичувального пенсійного фонду та фінансування за рахунок його коштів видатків на оплату договорів страхування довічних пенсій або одноразових виплат застрахованим особам, членам їхніх сімей та іншим особам, є Закон України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003р. №1058-IV (далі за текстом – Закон №1058), в редакції що діяла на час виникнення спірних правовідносин.

Статтями 1, 2 Закону №1058 встановлено, що страхувальниками є роботодавці та інші особи, які відповідно до цього Закону сплачують страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування. Страхувальниками, що згідно статті 17 Закону №1058-IV зобов'язані, окрім іншого нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески, а також у строки, в порядку та за формою, встановленими Пенсійним фондом, подавати звітність територіальним органам Пенсійного фонду є:

- роботодавці, зокрема підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії, фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи (включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок, придбали спеціальний торговий патент), які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру.

Статусу платників страхових внесків до Пенсійного фонду зазначені вище страхувальники набувають з дня взяття їх на облік територіальним органом Пенсійного фонду зокрема на підставі відповідної заяви або відомостей з реєстраційної картки, наданих державним реєстратором згідно із Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців».

Судом встановлено, що приватне підприємство «Джоена» зареєстроване виконавчим комітетом Уманської міської ради Черкаської області 14.02.2002р. та з огляду на викладені вище норми Закону №1058 є страхувальником, в розумінні цього Закону, та зареєстроване як платник страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України.

Як вбачається з матеріалів справи, управлінням Пенсійного фонду було проведено перевірки відповідача щодо своєчасності, достовірності, повноти нарахування та своєчасності сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування за період з 20.02.2009р. по 22.11.2010р. та з 20.09.2011р. по 27.05.2011р.

На підставі вказаних перевірок, відповідно до п. 5 ч. 9 ст.106 Закону №1058 до відповідача застосовано фінансову санкцію в розмірі 2786,85грн. та нараховано пеню в розмірі 9057,96грн., про що винесено рішення №369 від 16.12.2010р. (а.с.5).

Відповідачем по даному рішенню було частково сплачено штраф в розмірі 399,26грн. та пеню в розмірі 1297,69грн., внаслідок чого, несплачений залишок по рішенню становить: 2387,59грн. штрафу та 7760,27грн. пені, що підтверджується розрахунком суми боргу (а.с.4). Вказане рішення отримано директором ПП «Джоена» 16.12.2010р.

За рішенням №340 від 29.07.2011р. (а.с.6) до відповідача застосовано фінансову санкцію в розмірі 378,12грн. та нараховано пеню в розмірі 228,45грн.

Відповідачем по даному рішенню було частково сплачено штраф в розмірі 140,44грн. та пеню в розмірі 80,61грн., внаслідок чого, несплачений залишок по рішенню становить: 237,68грн. штрафу та 147,84грн. пені, що підтверджується розрахунком суми боргу (а.с.4). Вказане рішення отримано директором ПП «Джоена» 29.07.2011р.

Стаття 20 Закону №1058 визначає порядок обчислення та сплати страхових внесків. Частиною 4 зазначеної статті визначено, що сплата страхових внесків здійснюється виключно в грошовій формі шляхом внесення відповідних сум страхових внесків до солідарної системи на банківські рахунки виконавчих органів Пенсійного фонду. Страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду, що передбачено ч. 6 ст. 20 Закону №1058.

Відповідно до ч. 12 ст. 20 зазначеного Закону №1058 страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника.

У відповідності до ч. 10 ст. 20 Закону №1058, якщо страхувальники несвоєчасно або не в повному обсязі сплачують страхові внески, до них застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом.

Згідно п.2 ч.9 ст.106 Закону №1058-IV, виконавчі органи Пенсійного фонду застосовують до страхувальників такі фінансові санкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум. Одночасно на суми своєчасно не сплачених (не перерахованих) страхових внесків і фінансових санкцій нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка зазначених сум коштів, розрахована за кожний день прострочення платежу.

Таким чином, сума заборгованості відповідача зі сплати штрафної санкції та пені відповідно до розрахунку складає 10533,38грн. (2625,27грн. штрафна санкція + 7908,11грн. пеня = 10533,38грн.)

Беручи до уваги те, що суму заборгованості до Пенсійного фонду України у розмірі 10533,38грн. відповідач у встановлені законом строки не сплатив, а також ту обставину, що рішення про застосування фінансових санкцій та пені у встановленому законом порядку не оскаржувались, суд знаходить вимоги позивача обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 86, 122, 128, 159, 161, 162, 163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

постановив:

Адміністративний позов управління Пенсійного фонду України в м. Умані та Уманському районі Черкаської області до приватного підприємства «Джоена» про стягнення заборгованості – задовольнити повністю.

Стягнути з приватного підприємства «Джоена» (20300, Черкаська область, м. Умань, вул. 8 Березня, 45, ідентифікаційний код - 31070628) на користь управління Пенсійного фонду України в м. Умані та Уманському районі Черкаської області (20300, Черкаська область, м. Умань, вул. Тельмана, 4, ідентифікаційний код - 37908064) заборгованість зі сплати штрафної санкції та пені на загальну суму 10533 (десять тисяч п'ятсот тридцять три) гривні 38 копійок.

Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд в порядку, передбаченому ст.ст.185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Н.Ю. Гриньковська

постанова складена в повному обсязі 21.01.2013р.

СудЧеркаський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення17.01.2013
Оприлюднено16.02.2017
Номер документу64678174
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2370/4804/2012

Постанова від 17.01.2013

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Гриньковська

Ухвала від 19.12.2012

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Н.Ю. Гриньковська

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні