Рішення
від 08.02.2017 по справі 903/963/16
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

08 лютого 2017 р. Справа № 903/963/16

Господарський суд Волинської області, розглянувши матеріали по справі

за позовом Міністерства соціальної політики України

до відповідача ОСОБА_1 обласного санаторію матері і дитини "Турія"

про стягнення 114 729,00грн.

Суддя: С.В. Бондарєв

За участю представників сторін:

від позивача: ОСОБА_2-дов. №1485/о/9-16 від 29.12.2016р.

від відповідача: н/з

Відповідно до ст. 20 Господарського процесуального кодексу України роз'яснено право відводу судді. Відводу судді заявлено не було. В судовому засіданні учасникам судового процесу згідно ст. 22 ГПК України роз'яснено процесуальні права та обов'язки.

В судовому засіданні 08.02.2017 року відповідно до ст. 85 ГПК України оголошено вступну та резолютивну частину рішення.

Суть спору: Позивач- Міністерство соціальної політики України - звернувся до господарського суду з позовом до відповідача- Волинського обласного санаторію матері і дитини "Турія"- про стягнення 114 729,00грн.-заборгованості за ненадані відповідачем послуги з оздоровлення, які були оплачені позивачем на підставі договору від 25.07.2014р. №14/28-ВТ про закупівлю за державні кошти санаторно-курортних путівок для громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилався на те, що між Міністерством соціальної політики України та ОСОБА_1 обласним санаторієм матері і дитини "Турія" 25.07.2014р. було укладено договір №14/28-ВТ про закупівлю за державні кошти.

Відповідно до умов договору виконавець зобов'язався у 2014 році надати санаторно-курортні путівки для громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, згідно із специфікацією, що зазначена у Додатку №1 до цього договору, у порядку, встановленому цим договором, та надати за путівками послуги із санаторно-курортного лікування за відповідним профілем захворювання, а замовник зобов'язався оплатити надані санаторно-курортні путівки у порядку, за цінами та у строки, встановлені цим договором.

Згідно із специфікацією відповідач зобов'язаний надати позивачу 2039 путівок загальною вартістю 6 492 600,00грн.

Згідно з пунктом 4.12 кошти за невикористані ліжко-дні за оплаченими путівками та невикористані путівки, які не були перенесені на інші дати заїздів, повертаються виконавцем на рахунок замовника після проведення звірки використання путівок за квартал протягом 3 робочих днів після підписання акта.

Позивачем сплачено відповідні кошти за придбання санаторно-курортних путівок для громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, згідно із специфікацією, що зазначена у Додатку № 1, що підтверджується копіями платіжних доручень, які додаються.

Відповідно до довідки від 28.04.2015р. № 040-24/066 Державною фінансовою інспекцією у Волинській області в ході планової ревізії фінансово-господарської діяльності Мінсоцполітики за період з 01.09.2012р. по завершений звітний місяць 2015 року проведено зустрічну звірку з метою документального підтвердження виду, обсягу і якості операцій та стану розрахунків з Міністерством соціальної політики за період з 01.09.2012р. по 01.03.2015р. у ОСОБА_1 обласному санаторії матері і дитини "Турія".

Згідно зазначеної довідки, зустрічну звірку проведено з 21.04.2015р. по 28.04.2015р. з відома директора санаторію "Турія" ОСОБА_3 та головного бухгалтера ОСОБА_4

Як зазначено в довідці від 28.04.2015р. № 040-24/066, в ході зустрічної звірки досліджувалося питання дотримання санаторієм "Турія" умов договорів, укладених з Міністерством у 2013 та 2014 роках, при наданні послуг із санаторно- курортного лікування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Так, зустрічною звіркою Державна фінансова інспекція у Волинській області виявила порушення у ОСОБА_1 обласному санаторії матері і дитини "Турія" в частині ненадання послуг з оздоровлення, які були включені до актів приймання- передачі послуг і оплачені Міністерством, однак не надані санаторієм. Така сума ненадання послуг за договором № 14/28-ВТ складає 114 729, 00 грн.

За результатами вищевказаної перевірки, довідку від 28.04.2015р. № 040-24/066 було підписано та погоджено головним державним фінансовим інспектором Державної фінансової інспекції у Волинській області, директором санаторію "Турія" ОСОБА_3 та головним бухгалтером ОСОБА_4

З урахуванням викладеного, вбачається факт неналежного виконання відповідачем своїх зобов'язань за договором №14/28-ВТ про закупівлю за державні кошти від 25.07.2014р., що було встановлено перевіркою Державної фінансової інспекції у Волинській області, внаслідок чого у відповідача утворилася заборгованість в розмірі 114 729,00грн.

В правове обгрунтування позовних вимог посилався на ст.ст. 180, 193 ГК України, ст.ст. 525, 526, 627, 629, 530, 610, 629, 638, 901, 903 ЦК України.

Ухвалою суду від 15.12.2016р. порушено провадження у справі, справу призначено до розгляду на 18.01.2017р. на 10:00год.

Позивач в судове засідання 18.01.2017р. не з'явився, вимог суду не виконав, про причини неявки суд не повідомив, хоча належним чином був повідомлений про дату, час та місце судового розгляду спору, що стверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення №4301034580906 від 21.12.2016р.

Відповідач в судове засідання 18.01.2017р. не з'явився, вимог суду не виконав. Ухвала суду від 15.12.2016р., направлена на адресу ОСОБА_1 обласного санаторію матері і дитини "Турія", зазначену у позовній заяві, а саме: Волинська обл., м. Ковель, вул. Володимирська, 137, повернулась до суду органами поштового зв'язку з відміткою "через незапит".

Ухвалою суду від 18.01.2017р. розгляд справи відкладався згідно ст. 77 ГПК України з метою повного та всебічного з'ясування всіх обставин по справі, зважаючи на неявку сторін в судове засідання, неподання ними витребуваних судом доказів та необхідність витребування додаткових доказів по справі, Крім того, зобов'язано сторін представити суду: позивача-оригінали, долучених до позову доказів, в т.ч. фіскального чека та опису вкладення в цінний лист; чіткий, обгрунтований розрахунок суми основного боргу з зазначенням підстав нарахувань, проплат; додатки до довідок перевірок по спірних правовідносинах; завірити належним чином долучені до позову матеріали; відповідача-письмові пояснення (обгрунтовані доводи та заперечення) по суті позовних вимог; довідки перевірок Державної фінансової інспекції у Волинській області щодо спірних правовідносин та додатки до них; статут; сторін-провести звірку взаєморозрахунків, скласти та підписати акт звірки, який представити суду в судове засідання.

Представник позивача в судовому засіданні 08.02.2017р. та в письмових поясненнях б/н від 08.02.2017р. (вх.№01-54/1577/17 від 08.02.2017р.) позовні вимоги підтримав та просив суд задоволити їх в повному обсязі, вказавши, що сума боргу відповідача перед позивачем становить 114 729,00грн., яка відповідно до довідки Державної фінансової інспекції у Волинській області від 28.04.2015р. №040-24/066 складається з 111 600,00грн. (ненадані послуги) та 3 129,00грн. (невикористано путівку).

Долучив до матеріалів справи оригінал опису вкладення у цінний лист від 19.11.2016р., поштової квитанції №2244 від 19.11.2016р. та квитанції №15 від 08.02.2017р. про оплату судового збору в розмірі 0,01грн.

Представник відповідача в судове засідання 08.02.2017р. не з'явився, вимог суду не виконав, про причини неявки суд не повідомив. Ухвала суду від 18.01.2017р. була направлена на адресу ОСОБА_1 обласного санаторію матері і дитини "Турія", зазначену в позовній заяві та у витязі з ЄДР, а саме: Волинська обл., Ковельський район, с. Зелена, повернулась до суду органами поштового зв'язку з відміткою "через незапит".

У відповідності до п. 3.9.1. постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.2011 р. № 18 Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції за змістом зазначеної статті 64 ГПК, зокрема, в разі якщо ухвалу про порушення провадження у справі було надіслано за належною адресою (тобто повідомленою суду стороною, а в разі ненадання суду відповідної інформації - адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), і не повернуто підприємством зв'язку або повернуто з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про час і місце розгляду справи судом.

Згідно із ч. 3 ст. 22 ГПК сторони зобов'язані добросовісно користуватися належними їм процесуальними правами, виявляти взаємну повагу до прав і охоронюваних законом інтересів другої сторони, вживати заходів до всебічного, повного та об'єктивного дослідження всіх обставин справи. У разі неподання учасником судового процесу з неповажних причин або без повідомлення причин матеріалів та інших доказів, витребуваних господарським судом, останній може здійснити розгляд справи за наявними в ній матеріалами та доказами (Інформаційний лист Вищого господарського суду України від 15.03.2010р. №01-08/140 "Про деякі питання запобігання зловживанню процесуальним правами у господарському судочинстві").

Неподання або несвоєчасне подання доказів з неповажних причин, спрямоване на штучне затягування судового процесу, суперечить, зокрема, вимогам статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року, учасником якої є Україна, стосовно права кожного на розгляд його справи судом упродовж розумного строку.

Беручи до уваги приписи ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод стосовно розгляду справи упродовж розумного строку, враховуючи те, що сторони належним чином були повідомлені про час та місце розгляду справи, письмові докази могли відправити поштою і вправі були забезпечити явку представників на власний розсуд, господарський суд, визнавши зібрані докази достатніми для розгляду спору за наявними в справі матеріалами відповідно до ст. 75 Господарського процесуального кодексу України, -

встановив:

Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, 25 липня 2014р. між Міністерством соціальної політики України в особі заступника Міністра-керівника апарату ОСОБА_5, який діє на підставі Положення про Міністерство (замовник) та ОСОБА_1 обласним санаторієм матері і дитини "Турія" в особі директора ОСОБА_3, який діє на підставі статуту (виконавець) було укладено договір №14/28-ВТ про закупівлю за державні кошти, згідно з пунктами 1.1., 1.3. якого виконавець зобов'язується у 2014 році за кодом ДКПП 016-2010 86.10.1 послуги лікувальних закладів (послуги із санаторно-курортного лікування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи) надати путівки на санаторно-курортне лікування згідно із специфікацією, що зазначена в додатку №1 до цього договору у порядку, встановленому цим договором, та надати за путівками послуги із санаторно-курортного лікування за відповідним профілем захворювання, а замовник зобов'язується оплатити надані санаторно-курортні путівки, за якими буде здійснено надання послуг із санаторно-курортного лікування, у порядку, за цінами та у строки, встановлені цим договором. Обсяги закупівлі, передбачені додатком №1 до договору, можуть бути зменшені з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника.

Розділом 3 даного договору сторони визначили ціну договору згідно якого ціна цього договору становить 6 492 600,00грн., в т.ч. ПДВ-0,00грн. Розрахунок ціни договору наведено у додатку №1 до цього договору, в т.ч. за рахунок коштів загального фонду державного бюджету 6 492 600,00грн. та коштів доплати вартості путівок за рахунок власних коштів громадян 0,00грн. Оплата послуг із санаторно-курортного лікування здійснюється по мірі надходження бюджетних коштів відповідно до вимог бюджетного законодавства шляхом безготівкового перерахування коштів на рахунок виконавця. Вартість одного ліжко-дня та однієї санаторно-курортної путівки є незмінною і визначена у додатку №1 до цього договору. Ціна цього договору може бути зменшена за взаємною згодою сторін шляхом укладення додаткової угоди до цього договору.

Розділом 4 цього договору передбачено, що замовник може здійснювати попередню оплату відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 23.04.2014р. №117 "Про здійснення попередньої оплати товарів, робіт і послуг, що закуповуються за бюджетні кошти" в розмірі 50% від загальної вартості путівок відповідного заїзду (ів), яка сплачується за рахунок коштів загального фонду державного бюджету, шляхом перерахування їх на рахунок виконавця протягом 7 робочих днів після надання рахунку відповідно до чинного законодавства та в міру надходження бюджетних коштів на рахунок замовника. Виконавець протягом 30 календарних днів з дня надходження коштів як попередньої оплати, але не пізніше ніж протягом 2 робочих днів з дня закінчення заїзду, за який здійснено попередню оплату вартості путівок, підтверджує їх використання надаючи замовнику акт приймання передачі послуг (в подальшому-акт) та звіт про використання путівок за відповідний заїзд. У випадку якщо виконавець надасть замовнику послуги за путівками на суму, яка перевищує суму попередньої оплати, замовник здійснює кінцеву оплату за путівками за якими надано послуги на підставі акту. У випадку якщо виконавець надасть замовнику послуги за путівками на суму, яка є меншою від суми попередньої оплати, виконавець, до подання замовнику акту зобов'язаний повернути невикористані кошти на реєстраційний рахунок замовника протягом 2 (двох) робочих днів з дня закінчення терміну попередньої оплати. Замовник здійснює попередню оплату послуг за наступними заїздами тільки після повернення виконавцем невикористаних коштів. Остаточний розрахунок з виконавцем за путівками за якими надані послуги здійснюється протягом 7 робочих днів з дня підписання акта за рахунок коштів загального фонду державного бюджету та за рахунок коштів доплати вартості путівок за рахунок власних коштів громадян. У випадку дострокового вибуття з закладу виконавця особи, яка прибула за санаторно-курортною путівкою, виконавець зобов'язаний врахувати невикористані ліжко-дні за санаторно-курортною путівкою при проведенні звірки використання путівок за відповідний квартал санаторно-курортного лікування. Відповідальність за достовірність інформації про кількість невикористаних ліжко-днів несе виконавець. Виконавець не пізніше ніж через 5 календарних днів після завершення відповідного кварталу проводить звірку використання путівок з органами соціального захисту населення, за результатами якої підписується акт звірки про використання путівок та здійснюються остаточні розрахунки відповідно до п. 4.7. У випадку якщо під час проведення звірки використання санаторно-курортних путівок виявиться, що залишилися невикористаними путівки за відповідний квартал, заїзди за такими путівками можуть бути перенесені на інші квартали санаторно-курортного лікування в поточному році за письмовим погодженням сторін. Перенесення дати заїздів путівок здійснюється за ініціативи місцевих органів соціального захисту населення за погодженням з виконавцем, про що повідомляється замовника. Кошти за невикористані ліжко-дні за оплаченими путівками та невикористані путівки, які не були перенесені на інші дати заїздів, повертаються виконавцем на рахунок замовника після проведення звірки використання путівок за квартал протягом 3 (трьох) робочих днів після підписання акта. Надання послуг за цим договором провадиться виконавцем протягом 2014 року з першого дня першого заїзду і закінчуються у останній день останнього заїзду за наданими виконавцем санаторно- курортними путівками, але не пізніше 20 грудня 2014 року.

Згідно пункту 10.1. цього договору цей договір набирає чинності з моменту його укладення і діє до 31 грудня 2014 року.

У відповідності до пункту 12.1. вказаного договору невід'ємною частиною цього договору є додаток №1-специфікація санаторно-курортних путівок для громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Згідно зі специфікацією (додаток №1 до договору) відповідач зобов'язаний надати позивачу 2039 путівок загальною вартістю 6 492 600,00грн.

Даний договір зі специфікацією до нього (додаток №1) підписані сторонами, підписи скріплені відтиском їх круглої печатки (а.с. 14-16, 17).

Відповідно до підпункту 47 пункту 4 Положення про Мінсоцполітики, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.06.2015р. №423, Мінсоцполітики відповідно до покладених на нього завдань, зокрема організовує санаторно-курортне лікування інвалідів, громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, ветеранів війни та учасників антитерористичної операції.

У відповідності до ч. 1 ст. 202 Цивільного кодексу України правочин є дія особи, спрямована на набуття, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.

Частиною 1 ст. 205 Цивільного кодексу України визначено, що правочин може вчинятися усно або в письмовій формі. Сторони мають право обирати форму правочину, якщо інше не встановлено законом.

Відповідно до ст. 173 ГК України господарським визнається зобов'язання, що виникає між суб'єктом господарювання та іншим учасником (учасниками) відносин у сфері господарювання з підстав, передбачених цим Кодексом, в силу якого один суб'єкт (зобов'язана сторона, у тому числі боржник) зобов'язаний вчинити певну дію господарського чи управлінсько-господарського характеру на користь іншого суб'єкта (виконати роботу, передати майно, сплатити гроші, надати інформацію тощо), або утриматися від певних дій, а інший суб'єкт (управнена сторона, у тому числі кредитор) має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку.

Згідно ч. 1 ст. 174 Господарського кодексу України, господарські зобов'язання можуть виникати, зокрема, з господарського договору та інших угод, передбачених законом, а також з угод, не передбачених законом, але таких, які йому не суперечать.

Відповідно до ст. 175 Господарського кодексу України, майново-господарськими визнаються цивільно-правові зобов'язання, що виникають між учасниками господарських відносин при здійсненні господарської діяльності, в силу яких зобов'язана сторона повинна вчинити певну господарську дію на користь другої сторони або утриматися від певної дії, а управнена сторона має право вимагати від зобов'язаної сторони виконання її обов'язку.

Майнові зобов'язання, які виникають між учасниками господарських відносин, регулюються Цивільним кодексом України.

Відповідно до статті 11 Цивільного кодексу України, цивільні права та обов'язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов'язки. Так, підставами виникнення цивільних прав та обов'язків, зокрема, є договори та інші правочини.

Частина 1 статті 626 Цивільного кодексу України передбачає, що договором є домовленість двох або більше сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.

Відносини між сторонами носять договірний характер, укладений між останніми договір №14/28-ВТ про закупівлю за державні кошти від 25.07.2014р. за своєю правовою природою є договором про надання послуг, предметом судових розглядів не виступав, недійсним судом не визнавався, сторонами розірваний не був.

Згідно ч.1 ст. 901 ЦК України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

Згідно ст. 629 ЦК України договір є обов'язковим для виконання сторонами.

Відповідно до статей 525, 526 ЦК України зобов'язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства. Одностороння відмова від зобов'язання або одностороння зміна його умов не допускається, якщо інше не встановлено договором або законом.

У відповідності до ст. 202 Господарського кодексу України, ст. 599 Цивільного кодексу України зобов'язання припиняється виконанням, проведеним належним чином.

Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, позивачем сплачено відповідні кошти в сумі 6 182 190,00грн. за фактичне придбання санаторно-курортних путівок для громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, що підтверджується наявними в матеріалах справи копіями платіжних доручень, виписками по рахунку, актами приймання-передачі послуг та актом №2 звірки про використання путівок та взаєморозрахунків за прийняті-передані послуги за договором №14/28-ВТ про закупівлю за державні кошти від 25.07.2014р.

Відповідачем зобов'язання по наданню послуг згідно договору №14/28-ВТ про закупівлю за державні кошти від 25.07.2014р. виконані в повному обсязі не були.

Відповідно до довідки від 28.04.2015р. № 040-24/066 Державною фінансовою інспекцією у Волинській області в ході планової ревізії фінансово-господарської діяльності Мінсоцполітики за період з 01.09.2012р. по завершений звітний місяць 2015 року проведено зустрічну звірку з метою документального підтвердження виду, обсягу і якості операцій та стану розрахунків з Міністерством соціальної політики за період з 01.09.2012р. по 01.03.2015р. у ОСОБА_1 обласному санаторії матері і дитини "Турія".

Згідно зазначеної довідки, зустрічну звірку проведено з 21.04.2015р. по 28.04.2015р. з відома директора санаторію "Турія" ОСОБА_3 та головного бухгалтера ОСОБА_4.

Як зазначено в довідці від 28.04.2015р. № 040-24/066, в ході зустрічної звірки досліджувалося питання дотримання санаторієм "Турія" умов договорів, укладених з позивачем- Міністерством соціальної політики України у 2013 та 2014 роках, при наданні послуг із санаторно-курортного лікування громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.

Так, зустрічною звіркою Державна фінансова інспекція у Волинській області виявила порушення у ОСОБА_1 обласному санаторії матері і дитини "Турія" в частині ненадання послуг з оздоровлення, які були включені до актів приймання- передачі послуг і оплачені Міністерством, однак не надані санаторієм. Така сума ненадання послуг за договором № 14/28-ВТ складає 114 729, 00 грн., яка відповідно до довідки Державної фінансової інспекції у Волинській області від 28.04.2015р. №040-24/066 складається з 111 600,00грн. (ненадані послуги) та 3 129,00грн. (невикористано путівку).

За результатами вищевказаної перевірки, довідку від 28.04.2015р. № 040-24/066 було підписано та погоджено головним державним фінансовим інспектором Державної фінансової інспекції у Волинській області, в тому числі Директором санаторію "Турія" ОСОБА_3 та головним бухгалтером ОСОБА_4

Крім цього, відповідачу після перевірки направлявся лист від 09.11.2015р. № 259/07/103-15 з актом звіряння розрахунків, другий екземпляр якого з погодженням не повертався (в даному акті зазначалося: "якщо протягом десяти календарних днів після отримання акту звірки інформація в ньому не заперечується, то вона вважається підтвердженою").

З урахуванням викладеного, вбачається факт неналежного виконання відповідачем своїх договірних зобов'язань за договором про закупівлю за державні кошти № 14/28-ВТ від 25.07.2014р., що було встановлено перевіркою Державної фінансової інспекції у Волинській області (згідно довідки від 28.04.2015р. № 040-24/066), внаслідок чого у виконавця виникла заборгованість у розмірі 114 729, 00 грн.

Отже, заборгованість відповідача перед позивачем по договору №14/28-ВТ про закупівлю за державні кошти від 25.07.2014р. на день розгляду спору становить 114 729, 00 грн., яка відповідно до довідки Державної фінансової інспекції у Волинській області від 28.04.2015р. №040-24/066 складається з 111 600,00грн. (ненадані послуги) та 3 129,00грн. (невикористано путівку), відповідачем не сплачена, належними та допустимими доказами не спростована, стверджується договором №14/28-ВТ про закупівлю за державні кошти від 25.07.2014р., специфікацією до договору (додаток №1), довідкою Державної фінансової інспекції у Волинській області від 28.04.2015р. №040-24/066, платіжними дорученнями, листом від 09.11.2015р. №259/07/103-15 з актом звіряння розрахунків, актами приймання-передачі, виписками по рахунку та актом №2 звірки про використання путівок та взаєморозрахунків за прийняті-передані послуги за договором №14/28-ВТ про закупівлю за державні кошти від 25.07.2014р., відповідачем належними та допустимими доказами не оспорена та підлягає до стягнення з нього в силу ст.ст. 193, 265 ГК України, якими встановлено, що суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.

Згідно ст. 33 ГПК кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень.

В силу ст. 34 ГПК України господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Згідно ст. 43 ГПК України господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.

Існування боргу в сумі 114 729,00 грн. перед позивачем відповідачем належними та допустимими доказами не спростовано та підтверджено матеріалами справи.

Враховуючи вищенаведене, господарський суд дійшов висновку про обґрунтованість вимог Міністерства соціальної політики України до ОСОБА_1 обласного санаторію матері і дитини "Турія" про стягнення 114 729,00грн. заборгованості, у зв'язку з чим позовні вимоги підлягають до задоволення.

При цьому суд виходив з обставин повної підтвердженості пред'явлених позовних вимог в цій частині належними та допустимими доказами.

Оскільки спір до суду доведений з вини відповідача, витрати позивача по сплаті судового збору в розмірі 1 720,94 грн. згідно ст.49 ГПК України слід покласти на відповідача.

Враховуючи викладене, господарський суд, керуючись ст.ст. 33, 34, 43, 44, 49, 82-85 ГПК України, -

вирішив:

1. Позовні вимоги задоволити повністю.

2. Стягнути з ОСОБА_1 обласного санаторію матері і дитини "Турія" (Волинська обл., Ковельський район, с. Зелена, код 13366151)

на користь Міністерства соціальної політики України (м. Київ, вул. Еспланадна, 8/10, код 37567866)

114 729,00грн.-заборгованості та 1 720,94грн.-витрат по сплаті судового збору.

Повний текст рішення складено

13.02.2017

Суддя С. В. Бондарєв

СудГосподарський суд Волинської області
Дата ухвалення рішення08.02.2017
Оприлюднено16.02.2017
Номер документу64678476
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —903/963/16

Судовий наказ від 24.02.2017

Господарське

Господарський суд Волинської області

Бондарєв Сергій Васильович

Рішення від 08.02.2017

Господарське

Господарський суд Волинської області

Бондарєв Сергій Васильович

Ухвала від 18.01.2017

Господарське

Господарський суд Волинської області

Бондарєв Сергій Васильович

Ухвала від 15.12.2016

Господарське

Господарський суд Волинської області

Бондарєв Сергій Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні