ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06.02.2017р. Справа № 914/3253/16
до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРНЕКСТПУЛБРУТТ», м. Львів
про стягнення заборгованості у розмірі 451 453, 20 грн.
Суддя Манюк П.Т.
При секретарі Марінченко Р.І.
Представники:
від позивача: не з'явився,
від відповідача: не з'явився.
Розглядається справа за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Центр сучасних охоронних технологій інженерних споруд» до товариства з обмеженою відповідальністю «УКРНЕКСТПУЛБРУТТ» про стягнення заборгованості у розмірі 451 453, 20 грн.
Ухвалою Господарського суду Львівської області від 26.12.2016 р. порушено провадження у справі та призначено до розгляду в судовому засіданні на 11.01.2017 р. Розгляд справи відкладався з підстав наведених у відповідній ухвалі суду.
В судове засідання представник позивача не з'явився, у заяві надісланій на адресу суду просить розгляд справи проводити за відсутності уповноваженого представника. Також на адресу суду надіслав для огляду в судовому засіданні оригінали документів, копії яких були долучені до позовної заяви.
Відповідач вимог суду, зазначених в ухвалах про порушення справи та про відкладення справи не виконав, витребуваних доказів не подав, явки свого представника в засідання суду не забезпечив. Відповідно до п. 3.9.1. постанови Пленуму Вищого господарського суду України від 26.12.11 № 18 “Про деякі питання практики застосування Господарського процесуального кодексу України судами першої інстанції”, особи, які беруть участь у справі, вважаються повідомленими про час і місце розгляду судом справи у разі виконання останнім вимог частини першої статті 64 та статті 87 ГПК України. За змістом статті 64 ГПК України, зокрема, в разі якщо ухвалу про порушення провадження у справі було надіслано за належною адресою (тобто повідомленою суду стороною, а в разі ненадання суду відповідної інформації - адресою, зазначеною в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців), і не повернуто підприємством зв'язку або повернуто з посиланням на відсутність (вибуття) адресата, відмову від одержання, закінчення строку зберігання поштового відправлення тощо, то вважається, що адресат повідомлений про час і місце розгляду справи судом.
Конверт з ухвалою суду про порушення провадження у справі, що скеровувався на адресу відповідача, повернутий підприємством поштового зв'язку на адресу суду.
За таких обставин, суд вважає за можливе розглянути справу за наявними матеріалами, яких достатньо для вирішення спору по суті.
Розглянувши матеріали справи, суд встановив таке.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Центр сучасних охоронних технологій інженерних споруд» (надалі – позивач) звернулося до господарського суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю «УКРНЕКСТПУЛБРУТТ» (надалі – відповідач) про стягнення заборгованості у розмірі 451 453, 20 грн.
В обґрунтування позовних вимог позивач вказує на те, що 18 вересня 2014 року між позивачем та ТОВ «АНТ ЯПИ» було укладено договір поставки № 12105 (надалі – договір), відповідно до якого позивач (постачальник) зобов'язувався в порядку та на визначених цим договором умовах поставити і передати у власність TOB «АНТ ЯПИ» (покупець) протипожежні металеві двері в номенклатурі, асортименті, за цінами та в строки, визначені цим договором, а ТОВ «АНТ ЯПИ» зобов'язалося прийняти поставлений товар та здійснити його оплату.
У серпні 2015 року товариство з обмеженою відповідальністю «АНТ ЯПИ» змінило своє найменування на нове - товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНЕКСТПУЛБРУТТ», змінило керівника, учасників, а також змінило місцезнаходження на нове: 79007, Львівська обл., м. Львів, вул. Гнатюка, буд. 20/22, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
Пунктом 1.2. договору передбачено, що поставки товару за цим договором здійснюється партіями. Умови поставки кожної партії товару визначаються сторонами у специфікаціях.
18 вересня 2014 року між сторонами було підписано специфікацію № 1 до договору, якою, зокрема, визначено конкретний перелік товару, що є предметом поставки по даній специфікації, вимоги до товару, загальна вартість та ціна одиниці такого товару, умови і строки поставки, умови оплати.
Згідно специфікації від 18.09.2014 р. № 1 кількість дверей, що підлягають поставці по цій специфікації, становить 311 одиниць загальною вартістю з ПДВ - 1 566 535, 30 грн, що еквівалентно 85 317,00 Євро, розрахованого по курсу за домовленістю сторін в розмірі 18,09 грн /Євро збільшений на 1,5%.
Пунктом 2 специфікації від 18.09.2014 р. №1 передбачено, що ціна одиниці товару (в гривні) та загальна вартість товару (в гривні), що є предметом поставки по даній специфікації № 1 до договору, на дату укладення специфікації є орієнтованою та підлягає зміні і перерахунку у випадку, якщо на дату фактичного платежу покупця курс продажу на міжбанківському валютному ринку становить 18,15 грн/Євро або більше. Підписанням даної специфікації сторони підтвердили надання своєї згоди на вказану зміну вартості товару.
Остаточний перерахунок ціни товару (в гривні) та загальної вартості товару (в гривні), що є предметом поставки по даній специфікації № 1 до договору, відбувається після його повної оплати покупцем шляхом підсумовування фактично сплаченої покупцем часткової попередньої оплати та фактично сплаченої остаточної оплати за товар у розмірі, передбачено п. 7 специфікації.
Пунктом 7 Специфікації від 18.09.2014 р. № 1 закріплено, що оплата товару здійснюється покупцем на підставі рахунку - фактури постачальника в наступному порядку:
1) часткова попередня оплата за товар в розмірі 70 % від загальної вартості товару протягом 3 (трьох) банківських днів з дня укладення даної специфікації до договору;
2) остаточна оплата за товар в розмір 30 % від загальної вартості товару протягом 5 (п'яти) банківських днів з дня фактичної поставки товару на склад покупця.
Постачальник визначає суму платежу за товар (у грн), що підлягає оплаті покупцем, шляхом добутку загальної вартості товару в еквіваленті Євро, що вказана у п. 2 даної специфікації (тобто, 1 566 535, 30 грн з ПДВ), та курсу продажу на міжбанківському валютному ринку грн /Євро на день виставлення постачальником рахунку-фактури на оплату, грн/Євро збільшений на 1,5%, помножені на розмір платежу у відсотковому відношенні до загальної вартості товару, що підлягає оплаті на умовах даної специфікації до договору.
Згідно з пунктом 4 специфікації від 18.09.2014 р. № 1, постачальник зобов'язаний поставити товар на склад покупця протягом 45 календарних днів з дня виконання покупцем умов по здійсненню часткової попередньої оплати в розмірі 70 % від загальної вартості товару протягом 3 (трьох) банківських днів з дня укладення даної специфікації до договору.
Дотримуючись умов договору поставки № 12105 від 18.09.2014 р., після підписання сторонами специфікації від 18.09.2014 р. № 1 постачальник виставив покупцю рахунок - фактуру № 12105/1 від 18.09.2014 р. на загальну суму 1 096 574, 71 грн (еквівалентно 59 723, 04 Євро по курсу 18, 361 грн/Євро з урахуванням збільшення 1,5 %), що згідно п. 7.1 специфікації № 1 від 18.09.2014 р. являє собою аванс у розмірі 70 % від загальної вартості товару, вказаного в даній специфікації.
03 жовтня 2014 року та 08 жовтня 2014 року відповідач перерахував позивачу 550 000, 00 грн та 546 574,71 грн відповідно. Факт сплати відповідачем зазначених грошових коштів (аванс у розмірі 70 % від загальної вартості товару) підтверджується випискою із банківського рахунку позивача.
24 листопада 2014 року постачальник виставив покупцю рахунок - фактуру № 12105/2 на загальну суму 521 409, 60 грн (еквівалентно 25 593, 96 Євро по курсу 20,3723691 грн/Євро з урахуванням збільшення 1,5 %), що становить розмір остаточної плати за товар у розмірі 30 % від загальної вартості товару (з урахуванням права постачальника на зміну ціни товару та перерахунок загальної вартості товару у зв'язку із збільшенням курсу продажу на міжбанківському валютному ринку на дату фактичного платежу покупця).
25 листопада 2015 року відповідач перерахував позивачу 150 000,00 грн, що еквівалентно 7 362, 91 Євро по курсу 20, 3723691 грн/Євро з урахуванням збільшення 1,5 %, що підтверджується випискою із банківського рахунку позивача, копія якої додається до даної позовної заяви.
Таким чином, з урахуванням ціни договору - 85 317,00 Євро покупець загалом сплатив 67 085,95 Євро (59 723,04 Євро + 7 362,91 Євро), що в перерахунку на гривні становить 1 246 574,71 грн (550 000,00 грн. + 546 574,71 грн + 150 000,00 грн).
Неоплаченою за договором, на думку позивача залишається заборгованість в сумі 18 231, 05 Євро (85 317, 00 Євро - 67 085, 95 Євро), що в перерахунку на гривні на момент фактичної поставки товару 30.01.2015 року склало 451 453, 20 грн (по курсу 24, 7628737 грн/Євро з урахуванням збільшення 1.5 %).
30 січня 2015 року постачальник поставив покупцю визначений сторонами у специфікації від 18.09.2014 р. № 1 товар у кількості 311 одиниць на загальну суму 1 698 027, 91 грн, з урахуванням перерахунку ціни товару, передбаченого пунктом 2 специфікації № 1, в т.ч. ПДВ - 283 004, 65 грн, що підтверджується видатковою накладною від 30 січня 2015 року № РН1- 000985, підписаною представниками сторін та скріпленою печатками сторін.
Відповідно до п. 4.3 договору, датою фактичного виконання постачальником обов'язку щодо поставки замовленого покупцем товару вважається дата поставки товару, що вказана у відповідних видаткових накладних, які супроводжують поставку товару.
Враховуючи, що товар був поставлений постачальником і прийнятий покупцем 30 січня 2015 року, то в силу положень пункту 7.2 специфікації № 1 у покупця виник обов'язок здійснити остаточну оплату вартості поставленого товару протягом 5 (п'яти) банківських днів з дня фактичної поставки товару, тобто з 07 лютого 2015 року.
30 січня 2015 року постачальник виставив покупцю рахунок - фактуру №12105/3 на загальну суму 451 453.20 грн, що являє собою суму вартості неоплаченого покупцем поставленого товару, розрахованої, виходячи із вартості товару, зазначеної у Видатковій накладній від 30 січня 2015 року № РН1-000985.
Пунктом 8.2. договору передбачено, що в частині здійснення поставки погодженого товару та/або в частині здійснення розрахунків даний договір діє до моменту повного виконання сторонами своїх зобов'язань.
Однак, станом на момент звернення з позовом до суду відповідач у повному обсязі за поставлений товар не розрахувався, тому позивач просить суд стягнути з відповідача суму боргу в розмірі 451 453, 20 грн, що розрахована як різниця між загальною вартістю поставленого товару, узгодженою сторонами у видатковій накладній від 30 січня 2015 року № РН1-000985 (а саме - 1 698 027, 91 грн) та загальною сумою грошових коштів, сплачених відповідачем на рахунок позивача в якості часткової попередньої оплати (а саме - 1 246 574, 71 грн).
Розглянувши матеріали справи, оцінивши докази в їх сукупності, суд вважає, що позовні вимоги підлягають до задоволення виходячи із наступних мотивів.
Згідно ст. 11 ЦК України, однією з підстав виникнення цивільних прав та обов'язків, є, зокрема, договори та інші правочини.
Відповідно до статті ст. 526 ЦК України, 193 Господарського кодексу України, зобов‘язання повинні виконуватися належним чином відповідно до умов договору, актів цивільного законодавства, а при відсутності таких вказівок – відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.
Відповідно до ст. 712 ЦК України, за договором поставки продавець (постачальник), який здійснює підприємницьку діяльність, зобов‘язується передати у встановлений строк (строки) товар у власність покупця для використання його у підприємницькій діяльності або в інших цілях, не пов‘язаних з особистим, сімейним, домашнім або іншим подібним використанням, а покупець зобов‘язується прийняти товар і сплатити за нього певну грошову суму. До договору поставки застосовуються загальні положення про купівлю продаж, якщо інше не встановлено договором, законом або не випливає з характеру відносин сторін.
Відповідно до ч. 1 ст. 655 Цивільного кодексу України за договором купівлі-продажу одна сторона (продавець) передає або зобов'язується передати майно (товар) у власність другій стороні (покупцеві), а покупець приймає або зобов'язується прийняти майно (товар) і сплатити за нього певну грошову суму.
Як встановлено судом, 18 вересня 2014 року між позивачем та ТОВ «АНТ ЯПИ» було укладено договір поставки № 12105.
У серпні 2015 року товариство з обмеженою відповідальністю «АНТ ЯПИ» (код ЄДРПОУ 35573003) змінило своє найменування на товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНЕКСТПУЛБРУТТ» (код ЄДРПОУ 35573003), змінило керівника, учасників, а також змінило місцезнаходження на нове: 79007, Львівська обл., м. Львів, вул. Гнатюка, буд. 20/22, що підтверджується витягом з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань.
У договорі сторони погодили, що позивач (постачальник) зобов'язувався в порядку та на визначених цим договором умовах поставити і передати у власність відповідача (покупця) протипожежні металеві двері в номенклатурі, асортименті, за цінами та в строки, визначені цим договором, а відповідач зобов'язувався прийняти поставлений товар та здійснити його оплату.
Пунктом 1.2. договору передбачено, що поставки товару за цим договором здійснюється партіями. Умови поставки кожної партії товару визначаються сторонами у специфікаціях.
18 вересня 2014 року між сторонами було підписано специфікацію № 1 до договору, якою, зокрема, визначено конкретний перелік товару, що є предметом поставки по даній специфікації, вимоги до товару, загальна вартість та ціна одиниці такого товару, умови і строки поставки, умови оплати.
Згідно специфікації від 18.09.2014 р. № 1 кількість дверей, що підлягають поставці по цій специфікації, становить 311 одиниць загальною вартістю з ПДВ - 1 566 535, 30 грн, що еквівалентно 85 317, 00 Євро, розрахованого по курсу за домовленістю сторін в розмірі 18, 09 грн/Євро збільшений на 1,5%.
Пунктом 2 специфікації від 18.09.2014 р. № 1 передбачено, що ціна одиниці товару (в гривні) та загальна вартість товару (в гривні), що є предметом поставки по даній специфікації № 1 до договору, на дату укладення специфікації є орієнтованою та підлягає зміні і перерахунку у випадку, якщо на дату фактичного платежу покупця курс продажу на міжбанківському валютному ринку становить 18, 15 грн/Євро або більше. Підписанням даної специфікації сторони підтвердили надання своєї згоди на вказану зміну вартості товару.
Остаточний перерахунок ціни товару (в гривні) та загальної вартості товару (в гривні), що є предметом поставки по даній специфікації № 1 до договору, відбувається після його повної оплати покупцем шляхом підсумовування фактично сплаченої покупцем часткової попередньої оплати та фактично сплаченої остаточної оплати за товар у розмірі, передбачено п. 7 специфікації.
Пунктом 7 специфікації від 18.09.2014 р. № 1 закріплено, що оплата товару здійснюється покупцем на підставі рахунку - фактури постачальника в наступному порядку:
- часткова попередня оплата за товар в розмірі 70 % від загальної вартості товару протягом 3 (трьох) банківських днів з дня укладення даної специфікації до договору;
- остаточна оплата за товар в розмір 30 % від загальної вартості товару протягом 5 (п'яти) банківських днів з дня фактичної поставки товару на склад покупця.
Постачальник визначає суму платежу за товар (у гривнях), що підлягає оплаті покупцем, шляхом добутку загальної вартості товару в еквіваленті Євро, що вказана у п. 2 даної специфікації (тобто, 1 566 535, 30 грн з ПДВ), та курсу продажу на міжбанківському валютному ринку грн/Євро на день виставлення постачальником рахунку-фактури на оплату, грн/Євро збільшений на 1,5%, помножені на розмір платежу у відсотковому відношенні до загальної вартості товару, що підлягає оплаті на умовах даної специфікації до договору.
Згідно з пунктом 4 специфікації від 18.09.2014 р. № 1 постачальник зобов'язаний поставити товар на склад покупця протягом 45 календарних днів з дня виконання покупцем умов по здійсненню часткової попередньої оплати в розмірі 70 % від загальної вартості товару протягом 3 (трьох) банківських днів з дня укладення даної специфікації до договору.
Як вбачається з матеріалів справи, постачальник виставив покупцю рахунок - фактуру № 12105/1 від 18.09.2014 р. на загальну суму 1 096 574, 71 грн (еквівалентно 59 723, 04 Євро по курсу 18, 361 грн/Євро з урахуванням збільшення 1,5 %), що згідно п. 7.1 специфікації № 1 від 18.09.2014 р. являє собою аванс у розмірі 70 % від загальної вартості товару, вказаного в даній специфікації.
03 жовтня 2014 року та 08 жовтня 2014 року відповідач перерахував позивачу 550 000, 00 грн та 546 574,71 грн відповідно. Факт сплати відповідачем зазначених грошових коштів (аванс у розмірі 70 % від загальної вартості товару) підтверджується випискою із банківського рахунку позивача.
24 листопада 2014 року постачальник виставив покупцю рахунок - фактуру № 12105/2 на загальну суму 521 409, 60 грн (еквівалентно 25 593, 96 Євро по курсу 20,3723691 грн/Євро з урахуванням збільшення 1,5 %), що становить розмір остаточної плати за товар у розмірі 30 % від загальної вартості товару (з урахуванням права постачальника на зміну ціни товару та перерахунок загальної вартості товару у зв'язку із збільшенням курсу продажу на міжбанківському валютному ринку на дату фактичного платежу покупця).
25 листопада 2015 року відповідач перерахував позивачу 150 000, 00 грн, що еквівалентно 7 362, 91 Євро по курсу 20, 3723691 грн/Євро з урахуванням збільшення 1,5 %, що підтверджується випискою із банківського рахунку позивача.
Судом встановлено, що з урахуванням ціни договору - 85 317, 00 Євро покупець загалом сплатив 67 085, 95 Євро (59 723, 04 Євро + 7 362, 91 Євро), що в перерахунку на гривні становить 1 246 574, 71 грн (550 000, 00 грн. + 546 574, 71 грн + 150 000, 00 грн).
Таким чином, неоплаченою за договором залишається заборгованість в сумі 18 231, 05 Євро (85 317, 00 Євро - 67 085, 95 Євро), що в перерахунку на гривні на момент фактичної поставки товару 30.01.2015 року склало 451 453, 20 грн (по курсу 24, 7628737 грн/Євро з урахуванням збільшення 1.5 %).
30 січня 2015 року постачальник поставив покупцю визначений сторонами у специфікації від 18.09.2014 р. № 1 товар у кількості 311 одиниць на загальну суму 1 698 027, 91 грн, з урахуванням перерахунку ціни товару, передбаченого пунктом 2 специфікації № 1, в т.ч. ПДВ - 283 004, 65 грн, що підтверджується видатковою накладною від 30 січня 2015 року № РН1- 000985, підписаною представниками сторін та скріпленою печатками сторін.
Відповідно до п. 4.3 договору датою фактичного виконання постачальником обов'язку щодо поставки замовленого покупцем товару вважається дата поставки товару, що вказана у відповідних видаткових накладних, які супроводжують поставку товару.
30 січня 2015 року постачальник виставив покупцю рахунок - фактуру №12105/3 на загальну суму 451 453, 20 грн, що являє собою суму вартості неоплаченого покупцем поставленого товару, розрахованої, виходячи із вартості товару, зазначеної у видатковій накладній від 30 січня 2015 року № РН1-000985.
Враховуючи, що товар був поставлений постачальником і прийнятий покупцем 30 січня 2015 року, то в силу положень пункту 7.2 специфікації № 1 у покупця виник обов'язок здійснити остаточну оплату вартості поставленого товару протягом 5 (п'яти) банківських днів з дня фактичної поставки товару, тобто з 07 лютого 2015 року.
Пунктом 8.2. Договору передбачено, що в частині здійснення поставки погодженого товару та/або в частині здійснення розрахунків даний договір діє до моменту повного виконання сторонами своїх зобов'язань.
За умовами ст. 629 ЦК України договір є обов'язковим для виконання сторонами.
Відповідно до ст. 610 ЦК України порушенням зобов'язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов'язання (неналежне виконання). Частиною 1 ст. 612 ЦК України передбачено, що боржник вважається таким, що прострочив, якщо він не виконав зобов'язання у строк, встановлений договором.
Як встановлено судом, станом на момент звернення з позовом до суду відповідач у повному обсязі за поставлений товар не розрахувався, позовні вимоги не заперечив, доказів які б спростовували позовні вимоги не представив, таким чином, суд вважає підставним стягнення з відповідача суми боргу в розмірі 451 453, 20 грн, що розрахована як різниця між загальною вартістю поставленого товару, узгодженою сторонами у видатковій накладній від 30 січня 2015 року № РН1-000985 (а саме - 1 698 027, 91 грн) та загальною сумою грошових коштів, сплачених відповідачем на рахунок позивача в якості часткової попередньої оплати (а саме - 1 246 574, 71 грн).
Відповідно до ст. 32 ГПК України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у встановленому законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
Відповідно до ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.
Оскільки спір виник через неправомірні дії відповідача, судовий збір покладається на відповідача, в порядку передбаченому ст. 49 ГПК України.
На підставі наведеного та керуючись ст.ст. 49, 75, 82-85 ГПК України, суд,-
в и р і ш и в:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «УКРНЕКСТПУЛБРУТТ» (79007, м. Львів, вул. Гнатюка, 20/22, код ЄДРПОУ 35573003) на користь товариства з обмеженою відповідальністю «Центр сучасних охоронних технологій інженерних споруд» (02156, м. Київ, вул. Братиславська, 8, код ЄДРПОУ 33633285) суму в розмірі 458 225, 20 грн, з яких:
- 451 453, 20 грн – заборгованості;
- 6 772, 00 грн – судового збору.
3. Наказ видати відповідно ст.116 ГПК України.
Суддя Манюк П.Т.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 06.02.2017 |
Оприлюднено | 16.02.2017 |
Номер документу | 64679462 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Манюк П.Т.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні