Постанова
від 07.12.2011 по справі 2а/2570/5745/2011
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

07.12.2011 Справа № 2а/2570/5745/2011

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01 грудня 2011 р. м. Чернігів

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючої судді - Бородавкіної С.В.

при секретарі - Андрушко І.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Ніжинського міжрайонного прокурора в інтересах держави в особі Ніжинської об'єднаної державної податкової інспекції Чернігівської області до Дочірнього підприємства "Сервіс" комунального підприємства "Виробниче управління комунального господарства" про стягнення податкового боргу ,-

В С Т А Н О В И В :

Ніжинський міжрайонний прокурор 03.11.2011 року позивач звернувся до суду з позовом в інтересах держави в особі Ніжинської об'єднаної державної податкової інспекції Чернігівської області до Дочірнього підприємства "Сервіс" комунального підприємства "Виробниче управління комунального господарства" і просить стягнути з відповідача податковий борг, а саме: 32678,09 грн. податку на додану вартість та 14,90 грн. податку на прибуток. Свої вимоги обґрунтовують тим, що відповідачем несвоєчасно та не в повному обсязі сплачуються податки до бюджету.

Представник прокуратури позовні вимоги просив задовольнити в повному обсязі.

Представник Ніжинської об'єднаної державної податкової інспекції Чернігівської області просив позовні вимоги задовольнити в повному обсязі та пояснив, що відповідач помилково вважає, що Ніжинською ОДПІ не дотримано вимог ст.96 Податкового кодексу України в частині обов'язку звернення з поданням до органу місцевого самоврядування, до сфери управління якого належить ДП "Сервіс" комунального підприємства "Виробниче управління комунального господарства". Відповідач не звернув уваги на те, що звернення з вказаним поданням здійснюється лише у разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного у податкову заставу майна комунального підприємства не покриває суму його податкового боргу.

Представник відповідача позовні вимоги не визнав та пояснив, що п.96.1 ст.96 Податкового кодексу України визначає чіткий порядок погашення податкового боргу саме щодо комунальних підприємств, до яких належить Дочірнє підприємство "Сервіс" комунального підприємства "Виробниче управління комунального господарства". Відповідно до п.96.1 ст.96 Податкового кодексу України орган державної податкової служби зобов'язаний звернутися до органу місцевого самоврядування чи органу виконавчої влади, до сфери управління якого належить майно такого платника податків, з поданням щодо прийняття рішення про: виділення коштів місцевого бюджету на сплату податкового боргу такого платника податків; затвердження плану досудової санації такого платника податків, який передбачає погашення його податкового боргу; ліквідацію такого платника податків та призначення ліквідаційної комісії; прийняття сесією відповідної ради рішення щодо порушення справи про банкрутство платника податків. Оскільки, відповідач є підприємством комунальної власності, законодавством встановлений особливий порядок стягнення податкового боргу для даного виду підприємств, а тому просив відмовити в задоволенні позову.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши матеріали справи, суд вважає наступне:

Дочірнє підприємство "Сервіс" комунального підприємства "Виробниче управління комунального господарства" зареєстроване Виконавчим комітетом Ніжинської міської ради, про що до Єдиного державного реєстру включено відомості 26.01.2005 р. (а.с.7-9). На податковому обліку в ДПІ у м.Чернігові перебуває з 08.07.2002 р. (а.с.10).

Відповідно до п.п. 14.1.156 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податкове зобов'язання - сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Відповідно до п.п. 14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Відповідно до п.п.16.1.4 п.16.1 ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в установлені строки.

Відповідач несвоєчасно і не в повному обсязі вносить податки до бюджету. Згідно розрахунку позивача відповідач має податковий борг, а саме: 32678,09 грн. податку на додану вартість та 14,90 грн. податку на прибуток.

Податковий борг з податку на додану вартість виник на підставі поданих відповідачем декларацій №9008053226 від 18.09.2011 р. на суму 8042,00 грн. (а.с.24-25), № НОМЕР_1 від 21.08.2011 р. на суму 5799,00 грн. (а.с.26-27), №9004778649 від 15.07.2011 р. на суму 8860,00 грн. (а.с.28-29), договору про розстрочення грошових зобов'язань від 30.05.2011 р. №45 (а.с.16) та рішень про розстрочення грошових зобов'язань № 4 від 28.01.2011 р. (а.с.15) та № 44 від 30.05.2011 р. (а.с.18)

Податковий борг з податку на прибуток виник на підставі поданої відповідачем декларації №9006456321 від 09.08.2011 р. (а.с.19-20) та податкового повідомлення рішення №0002391530 від 08.09.2011 р., яким до відповідача застосовано штрафні санкції в сумі 2,9 грн., яке було отримано відповідачем 18.09.2011 р. (а.с.23).

Відповідно до п. 54.1 ст.54 Податкового кодексу України крім випадків, передбачених податковим законодавством, платник податків самостійно обчислює суму податкового та/або грошового зобов'язання та/або пені, яку зазначає у податковій (митній) декларації або уточнюючому розрахунку, що подається контролюючому органу у строки, встановлені цим Кодексом.

Відповідно до п.57.1 ст.57 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом 10 календарних днів, що настають за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого цим Кодексом для подання податкової декларації, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до п.п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Відповідно до п.п.59.3 ст.59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається не раніше першого робочого дня після закінчення граничного строку сплати суми грошового зобов'язання.

Податкова вимога повинна містити відомості про факт виникнення грошового зобов'язання та права податкової застави, розмір податкового боргу, який забезпечується податковою заставою, обов'язок погасити податковий борг та можливі наслідки його непогашення в установлений строк, попередження про опис активів, які відповідно до законодавства можуть бути предметом податкової застави, а також про можливі дату та час проведення публічних торгів з їх продажу.

Відповідно до п.59.4. ст.59 Податкового кодексу України податкова вимога надсилається також платникам податків, які самостійно подали податкові декларації, але не погасили суми податкових зобов'язань у встановлені цим Кодексом строки, без попереднього надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

Відповідачу було надіслано податкову вимогу №104 від 04.08.2011 р., яка була отримана 08.08.2011 р. (а.с.35).

Відповідно до п. 20.1.18 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.

Відповідно до ст.361 Закону України "Про прокуратуру" від 05.11.1991 № 1789-XII представництво прокуратурою інтересів громадянина або держави в суді полягає у здійсненні прокурорами від імені держави процесуальних та інших дій, спрямованих на захист у суді інтересів громадянина або держави у випадках, передбачених законом.

Відповідно до ст.60 Кодексу адміністративного судочинства України у випадках, встановлених законом, Уповноважений Верховної Ради України з прав людини, прокурор, органи державної влади, органи місцевого самоврядування, фізичні та юридичні особи можуть звертатися до адміністративного суду із адміністративними позовами про захист прав, свобод та інтересів інших осіб і брати участь у цих справах. Прокурор здійснює в суді представництво інтересів громадянина або держави в порядку, встановленому цим Кодексом та іншими законами, і може здійснювати представництво на будь-якій стадії адміністративного процесу.

Відповідно до п. 95.1 ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Оскільки заборгованість по податковим боргам є самостійно визначеним відповідачем грошовим зобов'язанням, тому позовні вимоги є законними і обґрунтованими, і відповідно сума податкового боргу підлягає стягненню у судовому порядку.

Щодо посилань представника відповідача на порушення процедури погашення податкового боргу комунального підприємства передбаченої п.96.1 ст.96 Податкового кодексу України, суд зазначає наступне: згідно зазначеної статті Податкового кодексу України звернення з вказаним поданням здійснюється лише у разі якщо сума коштів, отримана від продажу внесеного у податкову заставу майна комунального підприємства не покриває суму його податкового боргу.

Судові витрати по справі згідно ч.4 ст.94 КАС України з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В :

Позов задовольнити.

Стягнути з Дочірнього підприємства "Сервіс" комунального підприємства "Виробниче управління комунального господарства" (код ЄДРПОУ 32094676, 16600, Чернігівська область, м.Ніжин, вул. Чернігівська, буд.128) податковий борг, а саме:

- 32678,09 грн. податку на додану вартість на р/р 311170297000005, Державний бюджет м.Ніжина, код 22820749, УДК в Чернігівській області, МФО 853592;

- 14,90 грн. податку на прибуток на р/р 33210861700005, Місцевий бюджет м.Ніжина, код 22820749, УДК в Чернігівській області, МФО 853592

з рахунків в установах банку:

р/р 26007301836891 в філії ПАТ ПІБ в м.Чернігові, МФО 353456;

р/р 26044320836891 в філії ПАТ ПІБ в м.Чернігові, МФО 353456.

Постанова набирає законної сили та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду у порядок і строки, передбачені статтями 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Бородавкіна С.В.

Дата ухвалення рішення07.12.2011
Оприлюднено16.02.2017
Номер документу64684827
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/2570/5745/2011

Постанова від 01.12.2011

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Постанова від 07.12.2011

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Ухвала від 04.11.2011

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні