09.02.2017 ЄУН № 389/3252/16-а
Провадження № 2а/389/101/16
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07 лютого 2017 року Знам'янський міськрайонний суд Кіровоградської області у складі:
головуючого судді Берднікової Г.В.
секретаря Чуканової О.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Знам'янка адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю ГЕОІД до Знам'янської міської ради Кіровоградської області за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - ОСОБА_1, а також третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - відділу освіти виконавчого комітету Знам'янської міської ради - про визнання незаконним та скасування рішення тринадцятої сесії Знам'янської міської ради № 244 від 17 червня 2016 року Про створення тимчасової контрольної комісії по перевірці якості та об'єму виконаних робіт по заміні вікон , -
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до суду з вищевказаним позовом. Вказав, що 17 червня 2016 року Знам'янською міською радою прийнято рішення № 244 Про створення тимчасової контрольної комісії по перевірці якості та об'єму виконаних робіт по заміні вікон у закладах освіти за 2015 рік .
Як зазначено в рішенні, метою його прийняття є здійснення контролю за ефективним використанням бюджетних коштів, використаних на виконання робіт по заміні вікон на енергозберігаючі у закладах освіти міста та відповідності виконаних робіт нормам Державних будівельних норм. При цьому, фактично рішення прийняте лише з однієї мети, а саме перевірки якості виконаних робіт на відповідність їх ДБН.
Позивач вважає, що створення ТКК по перевірці якості та об'єму виконаних робіт із заміни вікон у закладах освіти за 2015 рік суперечить вимогам ч.1 ст.48 ЗУ Про місцеве самоврядування в Україні . Приймаючи рішення про створення тимчасової контрольної комісії по перевірці якості та об'єму виконаних робіт по заміні вікон у закладах освіти за 2015 рік на предмет встановлення відповідності виконаних робіт та встановлених вікон нормам ДБН, відповідачем порушені вимоги чинного законодавства України, оскільки дане питання належить виключно центральним органам виконавчої влади або органу державного архітектурно-будівельного контролю, створеного місцевою радою.
Окрім цього, рішення про створення тимчасової контрольної комісії по перевірці якості та об'єму виконаних робіт по заміні вікон у закладах освіти за 2015 рік не відповідає вимогам п. 7 ст. 12 Регламенту Знамянської міської ради, затвердженого рішенням № 57 від 25.12.2015 року, оскільки рішенням про її створення не встановлено порядок діяльності тимчасової контрольної комісії.
Представник позивача в судовому засідання позовні вимоги підтримав у повному обсязі, посилаючись на обставини викладені у позовній заяві.
Представник відповідача у судовому засіданні позовні вимоги не визнав, вказавши, що посилання і доводи позивача не відповідають дійсним обставинам справи, є необгрунтованими та не підтвердженими у встановленому законом порядку.
Третя особа ОСОБА_1 та його представник у судовому засіданні позовні вимоги не визнали, вказуючи на їх безпідставність.
Представник третьої особи ОСОБА_1 у судовому засіданні вказав, що позивачем не обґрунтовано які саме права чи інтереси у публічно-правових відносинах порушено відповідачем. Пояснення викладені у позові не грунтуються на законі, не підтверджені доказами та не спростовують законність оскаржуваного рішення.
Підставою для утворення комісії стала отримана депутатом інформація від виконавчих органів міської ради за результатами перевірки інформації з відповідних звернень. Зокрема, 10.03.2016 рокудепутат міської ради ОСОБА_2 зареєстрував у відділі освіти міської ради депутатське звернення, в якому відповідно до статті 13 Закону України Про статус депутатів місцевих рад , просив до 15.03.2016 року надати інформацію про проведені заходи з енергозбереження у закладах освіти в 2015 році та повідомити, чи відповідають виконані роботи вимогам нормативно-правових актів з питань забезпечення енергозбереження в закладах освіти .
Листом від 15.03.2016 року № 01-20/467 Про відповідь на депутатське звернення , відділ освіти міської ради в особі начальника відділу ОСОБА_3 надав відповідь на звернення ОСОБА_2, повідомивши, що виконані роботи не відповідають вимогам ДБНВ.2.6.31: 2006 (коефіцієнт опору теплопередачі) .
Саме цей лист-відповідь, тобто фактичні данні, надані органом місцевого самоврядування щодо невідповідності встановлених вікон вимогам Державних будівельних норм (ДБН) і стали остаточною (формальною) підставою для створення ТКК, оскільки на оплату послуг з виготовлення та встановлення вікон було витрачено кошти місцевого бюджету, тобто кошти територіальної громади міста, а тому ефективність використання таких коштів є об'єктом уваги та інтересу як депутатського корпусу, так і громади міста - платників податків.
Комісія проводила свою діяльність в період з 17 червня по 21 липня 2016 року, за результатами якої подала відповідний звіт на розгляд Знам'янської міської ради.
Незаконність та (або) протиправність діяльності вказаної тимчасової контрольної комісії у судовому порядку станом на цей час не встановлено.
Відповідно до частини першої статті 48 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні та частини шостої статті 12 Регламенту Знам'янської міської ради VII сликання , затвердженого рішенням міської ради № 57 від 25.12.2015 р. (зі змінами), тимчасові контрольні комісії є органами Ради , які обираються з числа її депутатів для здійснення контролю з конкретно визначених Радою питань, що належать до повноважень місцевого самоврядування.
У зв'язку з фактичним закінченням тимчасовою контрольною комісією під керівництвом відповідача своєї діяльності, в межах завдань, визначених рішенням міської ради у рішенні № 244 від 17.06.2016 року, її звіт був оприлюднений виконавчими органами міської ради на офіційному веб-сайті міської ради 08.08.2016 року.
Підстави створення комісії зазначені у пояснювальній записці до проекту рішення міської ради, оприлюдненого 29.04.2016 року, та за яким 17.06.2016 року Знам'янська міська рада ухвалила рішення № 244.
Проект рішення та пояснювальна записка до нього оприлюднені на сайті міської ради.
Отже, право ініціювання перевірок роботи підзвітних та підконтрольних раді органів, підприємств, установ і організацій - є невід'ємним правом, пов'язаним зі статусом депутата місцевої ради. Таке право законом не обмежується необхідністю обгрунтування своєї ініціативи, підтвердження її доказами.
Тобто, у позові TOB ГЕОІД , в особі її керівника, обґрунтовуючи порушення своїх прав у публічно-правовій сфері - чинить дії, спрямовані на перешкоджання законній діяльності депутатів міської ради.
За викладених обставин представник ОСОБА_1 просив залишити позов без задоволення.
Представник третьої особи відділу освіти виконавчого комітету Знам'янської міської ради, у судовому засіданні вказав, що вирішення даного спору відносить на розсуд суду, претензій до ТОВ ГЕОІД відділ освіти не має.
Заслухавши пояснення учасників процесу, дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов не підлягає задоволенню за наступних підстав.
Завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень шляхом справедливого, неупередженого та своєчасного розгляду адміністративних справ (ч.1 ст.2 КАС України).
Відповідно до ст. 55 Конституції України та ст. 77 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні кожний має право оскаржити в суді неправомірні рішення, дії або бездіяльність органів державної влади, місцевого самоврядування та їх посадових осіб.
Рішенням міської ради від 24.01.2014 року за №1206 Про затвердження Міської цільової комплексної програми покращення матеріально - технічної бази закладів освіти міста на 2014-2015 роки затверджена Міська цільова комплексна програма покращення матеріально - технічної бази закладів освіти міста на 2014-2015 роки в межах бюджету. У пункті 2 Основних завдань Програми розділу ІІІ Мета та основні завдання Програми визначено проведення капітальних ремонтів приміщень, в тому числі - заміна зношених віконних блоків на енергозберігаючі, а саме: згідно розділу 5 Переліку завдань і заходів Програми та результативні показники - заміна вікон на енергозберігаючі у закладах освіти, зазначених у адміністративному позові. Розділом 6 Координація та контроль за ходом виконання Програми зазначено, що контроль за виконанням програми здійснюється виконавчим комітетом та постійною комісією міської ради з питань освіти, культури, охорони здоров'я та соціального захисту населення.
За змістом Регламенту Знам'янської міськох ради VII скликання, затвердженого рішенням міської ради №57 від 25 грудня 2015 року, Рада утворює постійні та тимчасові контрольні комісії. Функціональна спрямованість і порядок організації роботи постійних комісій визначається окремим положенням.
Тимчасові контрольні комісії є органами Ради, які обираються з числа її депутатів для здійснення контролю з конкретно визначених радою питань, що належать до повноважень місцевого самоврядування. Контрольні комісії подають звіти і пропозиції на розгляд Ради. Рішення про утворення тимчасової контрольної комісії вважається прийнятим, якщо за це проголосувало не менше однієї третини депутатів від загального складу Ради. Порядок діяльності тимчасової контрольної комісії та строк її повноважень визначаються рішенням Ради про створення такої комісії. Роботу тимчасових контрольних комісій забезпечує Відділ по обслуговуванню ради. За рішенням Ради можуть створюватися інші комісії у порядку, визначеному чинним законодавством України.
Тринадцятою сесією Знам'янської міської ради сьомого скликання 17.06.2016 року, з метою здійснення контролю за ефективним використанням бюджетних коштів, використаних на виконання робіт по заміні вікон на енергозберігаючі у закладах освіти міста та відповідності виконаних робіт нормам ДБН, керуючись ст.48 Закону України Про місцеве самоврядування в України , прийнято рішення №244 про створення тимчасової контрольної комісії по якості перевірки та об'єму виконаних робіт по заміні вікон на енергозберігаючі у закладах освіти міста зо 2015 рік у складі: голови комісії - ОСОБА_1, голови постійної комісії з питань житлово - комунального господарства та охорони навколишнього природного середовища; членів комісії: ОСОБА_4, депутата міської ради, члена фракції Свобода в Знам'янській міській раді сьомого скликання; ОСОБА_5, голови постійної комісії з питань освіти, культури, молоді та спорту; ОСОБА_6, депутата міської ради, члена фракції Радикальна партія Олега Ляшка в Знам'янській міській раді сьомого скликання; ОСОБА_8, депутата міської ради, члена фракції Сила людей в Знам'янській міській раді сьомого скликання. Рішенням визначено тимчасовій контрольній комісії по перевірці якості та об'єму виконаних робіт по заміні вікон на енергозберігаючі - у місячний термін здійснити перевірки та про результати доповісти на черговій сесії міської ради. Контроль за виконанням даного рішення покладено на постійну комісію з питань житлово-комунального господарства та охорони навколишнього природного середовища (гол. ОСОБА_1).
Вказане рішення про створення тимчасової контрольної комісії від 17.06.2016 року №224, прийняте шляхом поіменного голосування депутатів Знам'янської міської ради сьмого скликання, під час засідання тринадцятої сесії міської ради від 17.06.2016 року.
Підставою для утворення комісії стала надана відділом освіти міської ради відповідь від 15.03.2016 року №01-20/467 на депутатське звернення щодо невідповідності встановлених вікон вимогам Державних будівельних норм. Підстави створення комісії зазначені у пояснювальній записці до проекту рішення міської ради, оприлюдненого 29 квітня 2016 року на сайті міської ради. Зазначені обставини викладені у запереченнях представника третьої особи ОСОБА_9 і не заперечувалися під час судового засідання представником позивача.
Відповідно до наданих позивачем свідоцтва про державну реєстрацію юридичної особи та статуту затвердженого зборами учасників товариства, Товариство з обмеженою відповідальністю Геоід є юридичною особою, державну реєстрацію проведено 24 січня 2008 року, з присвоєнням ідентифікаційного коду юридичної особи - 23099739. Одним з видів предмету діяльності є діяльність у галузі виробництва, видобування та переробки, зокрема виробництво метало пластикових виробів та нестандартних конструкцій (вікон, дверей, коробок віконних, дверних, тощо).
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Статтею 144 Конституції України встановлено, що органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов'язковими до виконання на відповідній території.
Закон України Про місцеве самоврядування в України визначає систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування.
Відповідно до статті 4 Закону України Про місцеве самоврядування основними принципами місцевого самоврядування в Україні є: народовладдя; законність; гласність; колегіальність; поєднання місцевих і державних інтересів; виборність; правова, організаційна та матеріально-фінансова самостійність в межах повноважень, визначених цим та іншими законами; підзвітність та відповідальність перед територіальними громадами їх органів та посадових осіб; державної підтримки та гарантії місцевого самоврядування; судового захисту прав місцевого самоврядування.
Згідно ч.ч.1, 3 ст. 10 Закону України Про місцеве самоврядування сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами. Представницькі органи місцевого самоврядування, сільські, селищні, міські голови, виконавчі органи місцевого самоврядування діють за принципом розподілу повноважень у порядку і межах, визначених цим та іншими законами.
Відповідно до ч. 1 ст.25 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.
Відповідно до п. 2 ст. 26 Закону, питання утворення і ліквідація постійних та інших комісій ради, затвердження та зміна їх складу, обрання голів комісій вирішуються на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради.
Закон передбачає можливість утворення двох видів комісій: постійні комісії ради - є органами ради, що обираються з числа її депутатів, для вивчення, попереднього розгляду і підготовки питань, які належать до її відання, здійснення контролю за виконанням рішень ради, її виконавчого комітету (ч. 1 ст. 47 Закону) та тимчасові контрольні комісії - є органами ради, які обираються з числа її депутатів для здійснення контролю з конкретно визначених радою питань, що належать до повноважень місцевого самоврядування (ч. 1 ст. 48 Закону).
Згідно з частиною першою статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , до виключної компетенції місцевих рад віднесено: затвердження програм соціально-економічного та культурного розвитку відповідних адміністративно-територіальних одиниць, цільових програм з інших питань місцевого самоврядування (пункт 22); затвердження місцевого бюджету, внесення змін до нього; затвердження звіту про виконання відповідного бюджету (пункт 23).
За нормами ст.31 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні , до самоврядних повноважень органів місцевого самоврядування в галузі будівництва віднесено : організацію за рахунок власних коштів і на пайових засадах будівництва, реконструкиії і ремонту об'єктів комунального господарства та соціально-культурного призначення, жилих будинків, шляхів місцевого значення, а також капітального та поточного ремонту вулиць і доріг населених пунктів та інших доріг, які є складовими автомобільних доріг державного значення (як співфінансування на договірних засадах) виконання або делегування на конкурсній основі генеральній будівельний організації (підрядній організації) функцій замовника на будівництво, реконструкцію і ремонт житла, інших об'єктів соціальної та виробничої інфраструктури комунальної власності. До самоврядних повноважень органів місцевого самоврядування в галузі освіти віднесено: управління закладами освіти, які належать територіальним громадам або передані їм, молодіжними підлітковими закладами за місцем проживання, організація їх матеріально-технічного та фінансового забезпечення.
За змістом ст. 48 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" тимчасові контрольні комісії ради є органами ради, які обираються з числа її депутатів для здійснення контролю з конкретно визначених радою питань, що належать до повноважень місцевого самоврядування, тобто створюються виключно із числа депутатів, а спеціалісти можуть залучатися до роботи комісії. Контрольні комісії подають звіти і пропозиції на розгляд ради.Рішення про створення тимчасової контрольної комісії ради, її назву та завдання, персональний склад комісії та її голову вважається прийнятим, якщо за це проголосувало не менше однієї третини депутатів від загального складу ради. Повноваження тимчасової контрольної комісії ради припиняються з моменту прийняття радою остаточного рішення щодо результатів роботи цієї комісії, а також у разі припинення повноважень ради, яка створила цю комісію.
Зазначене кореспондується з ч.6 ст.12 Регламенту Знам'янської міської ради VII скликання, затвердженого рішенням міської ради №57 від 25 грудня 2015 року.
Відповідно до пункту 11 частини другої статті 19 Закону України Про статус депутатів місцевих рад , депутат місцевої ради має право порушувати в раді та її органах питання про необхідність перевірки роботи підзвітних та підконтрольних раді органів, підприємств, установ, організацій.
Відповідно до ч.ч.1, 2 ст.71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.
Аналізуючи зібрані у справі докази та враховуючи приписи статті 48 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні з питань, віднесених до повноважень органів місцевого самоврядування, суд вважає, що міська рада може здійснювати відповідний контроль, у тому числі шляхом створення тимчасової контрольної комісії міської ради. Відповідач довів суду правомірність своїх дій при прийнятті оскаржуваного рішення.
Посилання позивача на незаконність дій тимчасової контрольної комісії не стосуються суті позову, оскільки предметом спору є саме законність створення такої комісії відповідно до рішення № 244 від 17.06.2016 року.
Беручи до уваги викладене, суд приходить до висновку про те, що оскаржуване рішення Знам'янської міської ради № 244 від 17 червня 2016 року Про створення тимчасової контрольної комісії по перевірці якості та об'єму виконаних робіт по заміні вікон прийняте на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України, а отже позовні вимоги є, необгрунтованими та такими, що не підлягають задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.9, 10, 11, 71, 158-163 КАС України, суд,-
П О С Т А Н О В И В:
У задоволенні позову товариства з обмеженою відповідальністю ГЕОІД до Знам'янської міської ради Кіровоградської області про визнання незаконним та скасування рішення тринадцятої сесії Знам'янської міської ради № 244 від 17 червня 2016 року Про створення тимчасової контрольної комісії по перевірці якості та об'єму виконаних робіт по заміні вікон - відмовити.
Судові витрати віднести на рахунок позивача, залишивши їх по фактично понесеним.
Постанова суду може бути оскаржена до Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду через Знам'янський міськрайонний суд Кіровоградської області протягом 10 днів з дня отримання її копії.
Постанова суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після розгляду справи апеляційним судом.
Суддя Г.В. Берднікова
Суд | Знам’янський міськрайонний суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 09.02.2017 |
Оприлюднено | 16.02.2017 |
Номер документу | 64696374 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Богданенко І.Ю.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Богданенко І.Ю.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Богданенко І.Ю.
Адміністративне
Знам’янський міськрайонний суд Кіровоградської області
Берднікова Г. В.
Адміністративне
Знам’янський міськрайонний суд Кіровоградської області
Берднікова Г. В.
Адміністративне
Знам’янський міськрайонний суд Кіровоградської області
Берднікова Г. В.
Адміністративне
Знам’янський міськрайонний суд Кіровоградської області
Берднікова Г. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні