Ухвала
від 27.08.2009 по справі 5020-5/601
СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СЕВАСТОПОЛЬСЬКИЙ АПЕЛЯЦІ ЙНИЙ

АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Ухвала

Іменем України

27.08.2009 Справа № 5020-5/601

Севастопольськ ий апеляційний адміністрати вний суд у складі колегії суд дів:

головуючого судді Дуг аренко О.В.,

суддів Курапової З.І. ,

Санакоєвої М.А.

секретар судового засід ання Клюкіна Н.С.

за участю представників ст орін:

представник позивача, Се вастопольського міського ві дділення Фонду соціального з ахисту інвалідів - Кухаренко Віра Миколаївна, довіреніст ь № 04-03 від 08.01.09,

представник відповідача, Приватного підприємства "С игнал"- не з' явився, про час т а місце розгляду справи пові домлений належним чином та с воєчасно, про причину неявки суд не повідомив,

розглянувши апеляційну ск аргу Приватного підприєм ства "Сигнал" на постанову Го сподарського суду мiста Сева стополь (суддя Євдокимов І.В. ) від 02.02.09 у справі № 5020-5/601

за позовом Севастополь ського міського відділення Ф онду соціального захисту інв алідів (вул. Гоголя 20-а,Севасто поль,99011)

до Приватного пі дприємства "Сигнал" (вул. Руднє ва, 1-г,Севастополь,99003)

про стягнення штрафних сан кцій в розмірі 2841,74 грн.

ВСТАНОВИВ:

Постановою господарськ ого суду м. Севастополя від 02.02. 2009 (повний текст складно та під писано 04.02.2009) позов Севастополь ського міського відділення Ф онду соціального захисту інв алідів до Приватного підприє мства "Сигнал" про стягнення ш трафних санкцій в розмірі 2841,74 грн., задоволено. Постановлен о: стягнути з відповідача на к ористь позивача суму адмініс тративно-господарських санк цій в розмірі 2617,34 грн. та суму пе ні в розмірі 224,40 грн.

Не погодившись з постаново ю суду, відповідач подав заяв у про апеляційне оскарження та апеляційну скаргу.

Ухвалою Севастопольського апеляційного адміністратив ного суду від 16.03.2009 відкрито ап еляційне провадження за апел яційною скаргою Приватного підприємства "Сигнал" .

В судовому засіданні предс тавник позивача заперечував проти задоволення апеляційн ої скарги, посилаючись на зак онність та обґрунтованість п останови суду першої інстанц ії. Звукозапис судового проц есу не здійснювався у зв'язку з перепадами напруження в пр иміщенні суду.

Згідно зі Звітом відповіда ча про зайнятість та працевл аштування інвалідів (форма № 10-ПІ) за 2007 рік, наданим відповід ачем, на підприємстві працює 14 осіб, норматив для працевла штування інвалідів склав 1 ро боче місце, фактично на підпр иємстві протягом 2007 року прац ював 1 інвалід 2-ої групи ОСОБ А_1, середньорічна заробітн а плата на одну людину на підп риємстві склала 5407,78 грн.

Спір виник у зв' язку з пору шенням відповідачем соціаль них інтересів держави внаслі док невиконання ним вимог ді ючого законодавства в сфері соціального захисту інвалід ів, а саме: Закону України „Про основи соціальної захищенос ті інвалідів в України”

Правовідносини сторін рег улюються статтями 10, 17-20 Закону України „Про основи соціаль ної захищеності інвалідів”, Положенням про Фонд соціальн ого захисту інвалідів Україн и, затвердженим постановою К абінету Міністрів України № 1434 від 26.09.2002, Положенням про Сева стопольське міське відділен ня Фонду соціального захисту інвалідів, затвердженим дир ектором Фонду соціального за хисту інвалідів України 10.06.2004, „ Інструкцією зі статистики кі лькості працівників”, затвер дженою наказом Державного ко мітету статистики України № 286 від 28.09.2005, зареєстрованою в Мін істерстві юстиції України 30.11 .2005 під № 1442/11722, „Положенням про ро боче місце інваліда і про пор ядок працевлаштування інвал ідів”, затвердженим наказом директора Фонду соціального захисту інвалідів від 30.07.2003 №101.

Згідно з пунктом 4 статті 17 Ко дексу адміністративного суд очинства України до компетен ції адміністративних судів в ходить розгляд спорів за зве рненням суб'єктів владних по вноважень у випадках, встано влених законом.

Згідно зі статтею 8 Закону У країни „Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні” державне управління в галузі забезпечення соціаль ної захищеності інвалідів зд ійснюється центральним орга ном виконавчої влади з питан ь праці та соціальної політи ки, Міністерством охорони зд оров'я України та органами мі сцевого самоврядування Укра їни.

Відповідно до пункту 1 Полож ення про Фонд соціального за хисту інвалідів, затверджено го Постановою Кабінету Мініс трів України від 26.09.2002 № 1434, Фонд с оціального захисту інваліді в (далі - Фонд) є урядовим орган ом державного управління, як ий діє у складі Мінпраці та пі дпорядковується йому.

Згідно з пунктом 9 цього ж По ложення для реалізації покла дених на Фонд завдань за пого дженням з Мінпраці утворюють ся територіальні відділення Фонду в межах граничної чисе льності його працівників. По ложення про територіальні ві дділення затверджує директо р Фонду.

За змістом статті 20 Закону У країни „Про основи соціально ї захищеності інвалідів в Ук раїні” Фонд соціального захи сту інвалідів, його відділен ня мають право захищати свої права та законні інтереси, у т ому числі в суді. Тобто саме Фо нду соціального захисту інва лідів надано право на стягне ння адміністративно-господа рських санкції за недодержан ня законодавчо встановленог о нормативу робочих місць дл я забезпечення працевлаштув ання інвалідів.

Згідно зі статтею 10 Закону У країни „Про основи соціально ї захищеності інвалідів” фін ансування заходів щодо соціа льної захищеності інвалідів і дітей-інвалідів здійснюєт ься Фондом соціального захис ту інвалідів, а також органам и місцевого самоврядування з а місцевими програмами соціа льного захисту окремих катег орій населення за рахунок ко штів місцевих бюджетів.

Виходячи з Положення про Се вастопольське міське відділ ення Фонду соціального захис ту інвалідів, затвердженого директором Фонду 10.06.2004, дане від ділення є територіальним орг аном урядового органа держав ного управління - Фонду соціа льного захисту інвалідів, на яке, зокрема, покладений конт роль за своєчасним і повним п ерерахуванням у бюджет відді лення штрафних санкцій підпр иємствами, установами, орган ізаціями за недотримання ним и нормативів робочих місць д ля забезпечення працевлашту вання інвалідів, вживання за ходів по стягненню штрафних санкцій у випадку їхньої нес плати в судовому порядку.

Основні правила щодо праце влаштування інвалідів, зокре ма, приписи стосовно органів та організацій, що мають здій снювати працевлаштування ін валідів, нормативу робочих м ісць для забезпечення працев лаштування інвалідів та штра фних санкцій за його невикон ання, містять статті 17-20 Закону України „Про основи соціаль ної захищеності інвалідів в Україні” № 875-ХІІ від 21.03.1991 (зі змі нами та доповненнями, далі - Закон №875).

Згідно з частиною першою ст атті 19 Закону №875 для підприємс тв, установ, організацій, у том у числі підприємств, організ ацій громадських організаці й інвалідів, фізичних осіб, як і використовують найману пра цю, установлюється норматив робочих місць для працевлашт ування інвалідів у розмірі ч отирьох відсотків середньоо блікової чисельності штатни х працівників облікового скл аду за рік, а якщо працює від 8 д о 25 осіб, - у кількості одного ро бочого місця.

Частинами другою, п`ятою ста тті 19 Закону №875 встановлено, що підприємства, установи, орга нізації, у тому числі підприє мства, організації громадськ их організацій інвалідів, фі зичні особи, які використову ють найману працю, самостійн о розраховують кількість роб очих місць для працевлаштува ння інвалідів відповідно до нормативу, встановленого час тиною першою цієї статті, і за безпечують працевлаштуванн я інвалідів. При розрахунках кількість робочих місць окр углюється до цілого значення .

Виконанням нормативу робо чих місць у кількості, визнач еній згідно з частиною першо ю цієї статті, вважається пра цевлаштування підприємство м, установою, організацією, у т ому числі підприємством, орг анізацією громадських орган ізацій інвалідів, фізичною о собою, яка використовує найм ану працю, інвалідів, для яких це місце роботи є основним.

Згідно зі статтею 20 Закону № 875 підприємства, установи, орг анізації, у тому числі підпри ємства, організації громадсь ких організацій інвалідів, ф ізичні особи, які використов ують найману працю, де середн ьооблікова чисельність прац юючих інвалідів менша, ніж ус тановлено нормативом, передб аченим статтею 19 цього Закону , щороку сплачують відповідн им відділенням Фонду соціаль ного захисту інвалідів адмін істративно-господарські сан кції, сума яких визначається в розмірі середньої річної з аробітної плати на відповідн ому підприємстві, установі, о рганізації, у тому числі підп риємстві, організації громад ських організацій інвалідів , фізичної особи, яка використ овує найману працю, за кожне р обоче місце, призначене для п рацевлаштування інваліда і н е зайняте інвалідом. Для підп риємств, установ, організаці й, у тому числі підприємств, ор ганізацій громадських орган ізацій інвалідів, фізичних о сіб, на яких працює від 8 до 15 ос іб, розмір адміністративно-г осподарських санкцій за робо че місце, призначене для прац евлаштування інваліда і не з айняте інвалідом, визначаєть ся в розмірі половини середн ьої річної заробітної плати на відповідному підприємств і, в установі, організації, у т ому числі підприємстві, орга нізації громадських організ ацій інвалідів, у фізичної ос оби, яка використовує найман у працю. Положення цієї частини не поширюється на пі дприємства, установи і орган ізації, що повністю утримуют ься за рахунок коштів держав ного або місцевих бюджетів.

Порушення термінів сплати адміністративно-господарсь ких санкцій тягне за собою на рахування пені. Пеня обчислю ється виходячи з 120 відсотків річних облікової ставки Наці онального банку України, що д іяла на момент сплати, нарахо ваної на повну суму недоїмки за весь її строк.

Сплату адміністративно-го сподарських санкцій і пені п ідприємства, установи, орган ізації, у тому числі підприєм ства, організації громадськи х організацій інвалідів, фіз ичні особи, які використовую ть найману працю, проводять в ідповідно до закону за рахун ок прибутку, який залишаєтьс я в їх розпорядженні після сп лати всіх податків і зборів (о бов'язкових платежів).

Адміністративно-господарс ькі санкції розраховуються т а сплачуються підприємствам и, установами, організаціями , у тому числі підприємствами , організаціями громадських організацій інвалідів, фізич ними особами, зазначеними в ч астині першій цієї статті, са мостійно в строк до 15 квітня р оку, наступного за роком, в яко му відбулося порушення норма тиву, встановленого частиною першою статті 19 цього Закону. При цьому до правовідносин і з стягнення адміністративно -господарських санкцій, пере дбачених цим Законом, не заст осовуються строки, визначені статтею 250 Господарського код ексу України.

У разі несплати адміністра тивно-господарських санкцій або пені чи неможливості їх с плати за рішенням господарсь кого суду їх стягнення в прим усовому порядку може бути зв ернено на майно підприємства , установи, організації, у тому числі підприємства, організ ації громадських організаці й інвалідів, фізичної особи, я ка використовує найману прац ю, в порядку, передбаченому за коном.

Статтею 18 Закону №875 визначен о, що підприємства, установи, о рганізації, фізичні особи, як і використовують найману пра цю, зобов'язані виділяти та ст ворювати робочі місця для пр ацевлаштування інвалідів, у тому числі спеціальні робочі місця, створювати для них умо ви праці з урахуванням індив ідуальних програм реабіліта ції і забезпечувати інші соц іально-економічні гарантії, передбачені чинним законода вством, надавати державній с лужбі зайнятості інформацію , необхідну для організації п рацевлаштування інвалідів, і звітувати Фонду соціального захисту інвалідів про зайня тість та працевлаштування ін валідів у порядку, встановле ному Кабінетом Міністрів Укр аїни.

Середньоблікова чисельніс ть штатних працівників облік ового складу та працюючих ін валідів, про яку йде мова у ста ттях 19, 20 Закону №875, розраховуєт ься відповідно до пункту 3 „Ін струкції зі статистики кільк ості працівників”, затвердже ної наказом Державного коміт ету статистики України від 28.0 9.2005 №286 (зареєстрованої Міністе рством юстиції України 30.11.2005 з а №1442/11722).

Середньоблікова чисельніс ть працюючих інвалідів склад ає 1 одиниця, тобто менш ніж вс тановлений норматив для прац евлаштування інвалідів на од ну одиницю.

Відповідно до звіту про зай нятість та працевлаштування інвалідів, наданого відпові дачем до Севастопольського м іського відділення Фонду соц іального захисту інвалідів з а 2007 рік середньооблікова чис ельність штатних працівникі в облікового складу у 2007 році с клала 14 чоловік. Норматив для працевлаштування інвалідів склав 1 робоче місце. В тому ж з віті вказано, що фактично на п ідприємстві на протязі 2007 рок у працівником інвалідом було зайнято одне місце. Але прийн ятий інвалід у 2007 році працюва в лише 4 місяці.

Середня річна заробітна пл ата на підприємстві за рік ск лала 5234,68 грн.

Таким чином, враховуючи вим оги Закону №875, відповідач за н едотримання нормативів робо чих місць по кількості працю ючих інвалідів, зобов`язаний сплатити позивачеві адмініс тративно-господарські санкц ії у розмірі 2617,34 грн.

В добровільному порядку п огашення визначених позивач ем по результатам звітності про зайнятість та працевлашт ування інвалідів за 2007 рік адм іністративно-господарських санкцій в розмірі 2617,34 грн. відп овідачем не проведено.

Матеріалами справи підтве рджується, що чисельність пр ацюючих інвалідів на підприє мстві відповідача менш, ніж в становлено нормативами, а то му відповідач повинен сплати ти адміністративно-господар ські санкції, передбачені ст аттею 20 Закону №875.

Відповідач самостійно у зв іті форми 10-ПІ за 2007 рік зазначи в загальнооблікову кількіст ь інвалідів, які повинні прац ювати на підприємстві: 1 одини ць.

Відповідно до пункту 3.7 Поря дку нарахування пені та їх сп лати, затвердженого наказом Міністерства праці та соціал ьної політики України від 15 тр авня 2007 року № 223,у поданій позов ній заяві за невиконання нор мативу щодо працевлаштуванн я інвалідів до відповідної с удової інстанції відділення Фонду розраховує суму пені т а дату її подання. Таким чином , позивачем вірно було нарахо вано відповідачу пеню в сумі 224,40 грн.

Таким чином, враховуючи вик ладене, колегія суддів вважа є, що апеляційна скарга має бу ти залишена без задоволення, тоді як постанова суду має бу ти залишена без змін.

Керуючись стат тями 195, 198, 205, 206, 254 Кодексу адмініст ративного судочинства Украї ни, суд, -

УХВАЛИВ:

Апеляційну скаргу Прива тного підприємства "Сигнал" з алишити без задоволення.

Постанову Господарського суду мiста Севастополь від 02.02.0 9 у справі № 5020-5/601 залишити без зм ін.

Ухвала набирає законну сил у з моменту проголошення.

Ухвала може бути оскаржена в касаційному порядку безпо середньо до Вищого адміністр ативного суду України протя гом одного місяця з моменту п роголошення.

Повний текст с удового рішення виготовлени й 01 вересня 2009 р.

Головуючий суддя підпис О.В .Дугаренко

Судді підпис З.І.Курапова

під пис М.А.Санак оєва

З оригіналом згідно

Головуючий суддя О.В.Д угаренко

СудСевастопольський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.08.2009
Оприлюднено20.11.2009
Номер документу6470485
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —5020-5/601

Ухвала від 27.08.2009

Адміністративне

Севастопольський апеляційний адміністративний суд

Дугаренко Ольга Володимирівна

Постанова від 02.02.2009

Господарське

Господарський суд м. Севастополя

Євдокимов І.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні