Постанова
від 13.02.2017 по справі 815/287/17
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 815/287/17

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

13 лютого 2017 року м.Одеса

У залі судових засідань №29

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Харченко Ю.В.

При секретарі Рудченко О.І.

Розглянувши в порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом Управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеси до Товариства з обмеженою відповідальністю "Санаторно-оздоровчий комплекс "Магнолія" про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат, що становить різницю між сумою пенсії, призначеної згідно з Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність", і сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів науковим працівникам у загальному розмірі 535,89грн.,-

ВСТАНОВИВ:

Управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеси звернулось до Одеського окружного адміністративного суду з позовною заявою, у якій просить суд стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Санаторно-оздоровчий комплекс "Магнолія" заборгованість по відшкодуванню витрат, що становить різницю між сумою пенсії, призначеної згідно з Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність", і сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів науковим працівникам у загальному розмірі 535,89грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що Товариство з обмеженою відповідальністю "Санаторно-оздоровчий комплекс "Магнолія" відповідно до ст.24 Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" зобов'язане сплачувати різницю між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" та сумою пенсії, обчисленої відповідно до законодавчих актів, на яку має право особа. Розмір сум відшкодування зазначених коштів до пенсійного фонду визначено в повідомленнях про суми витрат на фінансування різниці між науковими пенсіями та пенсіями, обчисленими згідно з іншими законодавчими актами, котрі надсилались Управлінням Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеси на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "Санаторно-оздоровчий комплекс "Магнолія". Позивач також зазначає, що Сушко А.О. пенсія призначалася відповідно до довідки про наукову та науково-технічну діяльність, виданої Товариством з обмеженою відповідальністю "Санаторно-оздоровчий комплекс "Магнолія", та оскільки Товариство не є бюджетною установою, відповідно повинно проводити відшкодування різниці між пенсіями за рахунок власних коштів.

Відповідач у судове засідання 08.02.2017р. не з'явився, про дату, час та місце судового засідання повідомлявся належним чином та своєчасно, проте наявна у матеріалах справи судова кореспонденція, яка надсилалася на зазначену в реєстраційних документах адресу відповідача, повернулась до суду з відповідним поштовим повідомленням з відміткою органу зв'язку - "за закінченням строку зберігання".

При цьому, як вбачається з наявного у матеріалах справи Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, місцезнаходженням Товариства з обмеженою відповідальністю "Санаторно-оздоровчий комплекс "Магнолія" є, зокрема, 65058, м.Одеса, Французький бульвар,63/65.

Згідно з ч.11 ст.35 КАС України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Таким чином, з огляду на відсутність будь-яких заперечень з боку відповідача на адміністративний позов, справу розглянуто на підставі наявних у ній доказів відповідно до приписів ч.4 ст.128 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до ч.6 ст.128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.

Таким чином, з урахуванням того, що від позивача - Управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеси до суду надійшла заява (вхід.№3312/17 від 03.02.2017р.) про розгляд справи без участі представника Управління в порядку письмового провадження, а також з огляду на відсутність потреби у витребуванні додаткових доказів, виклику у судове засідання свідка, експерта, судом ухвалено рішення щодо розгляду даної адміністративної справи в порядку письмового провадження, відповідно до ч.6 ст.128 КАС України.

Дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності та проаналізувавши вимоги чинного законодавства, суд встановив наступне.

Як встановлено судом, та вбачається з матеріалів справи, сума витрат органу ПФУ на виплату пенсій, що становлять різницю між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", та сумою пенсії обчисленою відповідно до інших законодавчих актів за період вересень 2015р. становить 535,89грн., про що свідчить наявний у матеріалах справи відповідний обґрунтований помісячний розрахунок заявленої до стягнення суми боргу по відшкодуванню наукових пенсій по ТОВ Санаторно-оздоровчий комплекс Магнолія .

Зазначена заборгованість виникла відповідно до направлених Управлінням Пенсійного Фонду України в Приморському районі м.Одеси на адресу ТОВ Санаторно-оздоровчий комплекс Магнолія повідомлень про суми витрат на виплату пенсій, що становлять різницю між сумою пенсій, призначених згідно з Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність" і сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, про що свідчать наявні в матеріалах справи належним чином засвідчені копії повідомлень, зокрема, на 2015р. (з 1 серпня 2015р. по 31 грудня 2015р.) (вихід.№8611/05 від 16.09.2015р.).

Зокрема, судом встановлено, що з урахуванням означеного повідомлення, сума заборгованості ТОВ Санаторно-оздоровчий комплекс Магнолія по відшкодуванню виплати різниці між сумою пенсії, призначеної науковим працівникам, щодо пенсіонера: Сушко А.О., загалом склала 535,89грн.

Згідно з приписами ч.ч.1,2 ст.1 Закону України Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування від 26 червня 1997 року №400/97-ВР (із змінами та доповненнями), платниками збору на обов'язкове державне пенсійне страхування є, у тому числі, суб'єкти підприємницької діяльності незалежно від форм власності, їх об'єднання, бюджетні, громадські та інші установи та організації, об'єднання громадян та інші юридичні особи, а також фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності, які використовують працю найманих працівників; філії, відділення та інші відокремлені підрозділи платників податку, зазначених у пункті 1 цієї статті, що не мають статусу юридичної особи, розташовані на території іншої, ніж платник збору, територіальної громади.

Абзацом 2 пункту 13 розділу XV "Прикінцевих положень" Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" №1058-ІV від 09.07.2003р. (зі змінами та доповненнями) встановлено, що у разі якщо особа має право на отримання пенсії відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" та цього Закону, призначається одна пенсія за її вибором. При цьому різниця між розміром пенсії, на який має право особа відповідно до зазначеного Закону, та розміром пенсії із солідарної системи відповідно до цього Закону фінансується відповідно до умов, передбачених Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність".

Відповідно до положень ст.24 Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" від 13 грудня 1991року №1977-XII (чинного на момент виникнення спірних правовідносин) держава встановлює для наукових (науково-педагогічних) працівників, які мають необхідний стаж наукової роботи, пенсії на рівні, що забезпечує престижність наукової праці та стимулює систематичне оновлення наукових кадрів.

Різниця між сумою пенсії, призначеної за цим Законом, та сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів, на яку має право науковий працівник, фінансується: для наукових (науково-педагогічних) працівників державних бюджетних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів - за рахунок коштів державного бюджету; для наукових (науково-педагогічних) працівників інших державних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів - за рахунок коштів цих підприємств, установ, організацій та закладів, а також коштів державного бюджету в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. При цьому за рахунок коштів державного бюджету науковим (науково-педагогічним) працівникам оплачується з розрахунку на одну особу 50 відсотків різниці пенсії, призначеної за цим Законом; для наукових (науково-педагогічних) працівників недержавних наукових установ, організацій та вищих навчальних закладів - за рахунок коштів цих установ, організацій та закладів.

Як встановлено судом та вбачається з наявних у матеріалах справи документів, розмір сум витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" і сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів між УПФУ в Приморському районі м.Одеси та Товариством з обмеженою відповідальністю "Санаторно-оздоровчий комплекс "Магнолія" визначено у відповідних повідомленнях.

Згідно з п.3 Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність", та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2004р. №372 (зі змінами та доповненнями) фінансування різниці у розмірі пенсії осіб, які мають науковий стаж роботи на кількох підприємствах, в установах, організаціях та вищих навчальних закладах III - IV рівнів акредитації незалежно від форми власності та фінансування, здійснюється пропорційно зарахованому для призначення пенсії науковому стажу роботи за рахунок джерел фінансування, визначених законодавством для відповідних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації. Наприклад: особі для призначення пенсії як науковому (науково-педагогічному) працівнику необхідно мати стаж наукової роботи не менше ніж 20 років. Фактично вона має стаж наукової роботи 30 років 14 днів, з яких: у державній бюджетній установі - 5 років 5 місяців 14 днів, на іншому державному підприємстві - 9 років 11 місяців 20 днів, у недержавній науковій установі - 14 років 7 місяців 10 днів. Для визначення частки та джерел фінансування різниці у розмірі пенсії враховується стаж роботи на зазначених підприємствах та в установах: у державній бюджетній установі - 18,06 відсотка за рахунок коштів державного бюджету; на іншому державному підприємстві - 33,33 відсотка, з яких 50 відсотків фінансується за рахунок коштів цього підприємства, 50 відсотків - за рахунок коштів державного бюджету; у недержавній науковій установі - 48,61 відсотка за рахунок коштів цієї установи.

Відповідно до ч.1 п.5 Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність", та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2004р. №372, розмір витрат на фінансування різниці у розмірі пенсії за рахунок коштів державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації визначається у розрахунку на рік органами Пенсійного фонду до 20 січня поточного року та протягом 10 днів з дня призначення пенсії відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", про що відповідному підприємству, установі, організації або закладу відразу надсилається повідомлення за зразком, що додається.

Згідно з ч.2 п.5 Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність", та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, зазначені підприємства, установи, організації та заклади самостійно визначають суму, що підлягає до сплати у розрахунку на місяць, та щомісяця до 25 числа перераховують органу Пенсійного фонду за своїм місцезнаходженням відповідні кошти для фінансування різниці у розмірі пенсії, призначеної у минулому та поточному роках.

На виконання зазначеного припису Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних небюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III - IV рівнів акредитації згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність", та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, Управлінням Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеса згідно діючого законодавства на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "Санаторно-оздоровчий комплекс "Магнолія" направлено повідомлення про суму витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", і сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів.

Особливий характер праці особи, котрому пенсія призначена як науковому працівнику відповідно до Закону України Про наукову та науково-технічну діяльність , підтверджується наявними у матеріалах справи належним чином засвідченими копіями відповідних: Розпорядження від 16.04.2007р. №189787, Акта від 12.02.2007р., Довідки від 16.01.2007р. №2, від 22.01.2007р. №3, з яких вбачається, що роботи, котрі виконувались пенсіонером - Сушко А.О. відносяться до науково-технічної діяльності.

Судом встановлено, що відповідачем - Товариством з обмеженою відповідальністю "Санаторно-оздоровчий комплекс "Магнолія" не сплачено у законодавчо визначені строки суму витрат на фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність", і сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, у зв'язку з чим виникла заборгованість, сума якої за період вересень 2015р., загалом склала 535,89грн.

Відповідно до п.8 Порядку фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковим (науково-педагогічним) працівникам державних не бюджетних підприємств, установ, організацій та вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації згідно із Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність", та сумою пенсії, обчисленою відповідно до інших законодавчих актів, на яку мають право зазначені особи, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2004 р. №372, у разі порушення строку сплати коштів, які спрямовуються на фінансування різниці у розмірі пенсії, органи Пенсійного фонду стягують відповідні суми у порядку, визначеному законодавством.

При цьому, судом з'ясовано, що визначенні в надісланих на адресу Товариства з обмеженою відповідальністю "Санаторно-оздоровчий комплекс "Магнолія" суми витрат фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковому працівнику державного не бюджетного підприємства у загальному розмірі 535,89грн., у законодавчо визначеному порядку та строки самостійно Товариством сплачено не було, у зв'язку з чим, виникла заборгованість по відшкодуванню витрат фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковому працівнику державного не бюджетного підприємства у загальному розмірі 535,89грн., що, у тому числі, підтверджується наявною у справі відповідною карткою особового рахунку.

Таким чином, з урахуванням вищевикладеного судом встановлено, що за Товариством з обмеженою відповідальністю "Санаторно-оздоровчий комплекс "Магнолія" рахується заборгованість по відшкодуванню виплати різниці між сумою пенсії, призначеної науковим працівникам за Законом України "Про наукову і науково - технічну діяльність" та сумою пенсії призначеної відповідно до інших законодавчих актів у загальному розмірі 535,89грн., що підтверджується наявною у матеріалах справи карткою особового рахунку по відшкодуванню фактичних витрат на виплату пенсій наукових працівників державного не бюджетного підприємства.

Частиною 1 ст.71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно ч.1 ст.69 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів.

Відтак, беручи до уваги наведене, оцінюючи наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеси обґрунтовані, документально підтверджені, ґрунтуються на положеннях чинного, на момент виникнення спірних правовідносин, законодавства, отже підлягають задоволенню повністю зі стягненням з Товариства з обмеженою відповідальністю "Санаторно-оздоровчий комплекс "Магнолія" суми заборгованості по відшкодуванню витрат фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковому працівнику державного не бюджетного підприємства у загальному розмірі 535,89грн.

Керуючись ч.4 ст.122, ч.ч.4,6 ст.128, ст.ст.158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеси до Товариства з обмеженою відповідальністю "Санаторно-оздоровчий комплекс "Магнолія" про стягнення заборгованості по відшкодуванню витрат, що становить різницю між сумою пенсії, призначеної згідно з Законом України "Про наукову і науково-технічну діяльність", і сумою пенсії, обчисленої відповідно до інших законодавчих актів науковим працівникам у загальному розмірі 535,89грн., задовольнити.

2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Санаторно-оздоровчий комплекс "Магнолія" (65058, м.Одеса, Французький бульвар,63/65, код ЄДРПОУ 32971681) до Державного бюджету України на користь Управління Пенсійного фонду України в Приморському районі м.Одеси (65009, м.Одеса, пров.Світлий,8, код ЄДРПОУ 26302649, р/р 256013013705 у ВАТ Державний ощадний банк України , МФО 328845) заборгованість по відшкодуванню витрат фінансування різниці між сумою пенсії, призначеної науковому працівнику державного не бюджетного підприємства у загальному розмірі 535(п'ятсот тридцять п'ять)грн. 89коп.

Постанова може бути оскаржена шляхом подання апеляційної скарги протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Постанова набирає законної сили в порядку, передбаченому приписами ст.254 КАС України.

Суддя Харченко Ю.В.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення13.02.2017
Оприлюднено15.02.2017
Номер документу64709154
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —815/287/17

Ухвала від 15.11.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голяшкін О.В.

Ухвала від 17.10.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 22.09.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 22.09.2017

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Яковлєв О.В.

Ухвала від 19.08.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 08.08.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Постанова від 13.02.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 23.01.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 11.01.2017

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні