Постанова
від 08.02.2017 по справі 825/165/17
ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЧЕРНІГІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

08 лютого 2017 року м. Чернігів Справа № 825/165/17

Чернігівський окружний адміністративний суд у складі:

Головуючого судді - Бородавкіної С.В.

за участі секретаря - Гайдука С.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Чернігові, без фіксації судового процесу, в порядку ч. 1 ст. 41 КАС України, справу за адміністративним позовом Корюківського районного центру зайнятості до Публічного акціонерного товариства "Слов'янські шпалери - КФТП" про стягнення суми виплаченого забезпечення,

В С Т А Н О В И В:

Позивач 24.01.2017 звернувся до суду з адміністративним позовом до Публічного акціонерного товариства "Слов'янські шпалери - КФТП" (далі - ПАТ Слов'янські шпалери - КФТП ) та просить стягнути з відповідача кошти виплаченого забезпечення ОСОБА_2 в сумі 518,95 грн.

Свої вимоги мотивує тим, що ОСОБА_2 була звільнена з посади прибиральника виробничих приміщень дільниці з благоустрою територій ПАТ Слов'янські шпалери - КФТП та зареєстрована у Корюківському районному центрі зайнятості як безробітна з призначенням виплати допомоги по безробіттю. За період її перебування на обліку позивачем було виплачено 518,95 грн. допомоги по безробіттю.

На виконання постанови Корюківського районного суду Чернігівської області вищевказану громадянку було поновлено на займаній посаді, а тому, відповідно до положень ст. 35 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття , виплачені центром зайнятості ОСОБА_2 кошти має бути стягнуто з відповідача.

Представник позивача надав клопотання про розгляд справи без його участі, позовні вимоги підтримує в повному обсязі.

Представник відповідача в судове засідання не прибув, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином, причини неявки не повідомив, заперечень на позов не надав. За наведених обставин суд вважає за можливе розглянути справу без його участі.

Дослідивши матеріали справи, суд вважає, що позов має бути задоволений з таких підстав.

Судом встановлено, що ОСОБА_2 працювала прибиральником виробничих приміщень дільниці з благоустрою територій ПАТ Слов'янські шпалери - КФТП та була звільнена із займаної посади на підставі наказу генерального директора товариства від 22.01.2016 № 11.

12.02.2016 ОСОБА_2 звернулась до Корюківського районного центру зайнятості із заявами про призначення виплати допомоги по безробіттю та надання статусу безробітного (а.с. 6, 7).

Наказом Корюківського районного центру зайнятості від 18.02.2016 № НТ160218, відповідно до Закону України Про зайнятість населення , ОСОБА_2 надано статус безробітного та наказом від 19.02.2016 № НТ160219 призначено допомогу по безробіттю з 24.02.2016 (з урахуванням наказу від 24.02.2016 № НТ160224) (а.с. 8).

Постановою Корюківського районного суду від 22.03.2016 по справі № 736/187/16-ц ОСОБА_2 було поновлено на посаді прибиральника виробничих приміщень дільниці з благоустрою територій ПАТ Слов'янські шпалери - КФТП з 22.01.2016.

Наказом генерального директора ПАТ Слов'янські шпалери - КФТП , на виконання постанови Корюківського районного суду від 22.03.2016 по справі № 736/187/16-ц, ОСОБА_2 поновлено на роботі на посаді прибиральника виробничих приміщень дільниці з благоустрою територій ПАТ Слов'янські шпалери - КФТП з 22.01.2016 (а.с. 11).

Наказом Корюківського районного центру зайнятості від 08.04.2016 № НТ160408 припинено виплату допомоги по безробіттю та реєстрацію безробітної ОСОБА_2 у зв'язку із поновленням її на роботі за рішенням суду, що набрало законної сили (а.с. 8 зворот).

Відповідно до довідки позивача від 18.01.2017 № 02/63 ОСОБА_2 за період з 24.02.2016 по 29.02.2016 нараховано та виплачено допомоги по безробіттю в сумі 518,95 грн. (а.с. 10).

05.08.2016 за № 02/665 Корюківським районним центром зайнятості було сформовано та направлено на адресу відповідача претензію про перерахування в добровільному порядку суми допомоги по безробіттю, призначеної та виплаченої ОСОБА_2, в розмірі 518,95 грн. (а.с. 9).

ПАТ Слов'янські шпалери - КФТП отримано претензію Корюківського районного центру зайнятості, проте на даний час заборгованість в добровільному порядку не сплачена.

Надаючи правову оцінку обставинам вказаної справи, суд зважає на таке.

Юрисдикція адміністративних судів, відповідно до ч. 1 ст. 17 Кодексу адміністративного судочинства України, поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень владних управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму.

Корюківський районний центр зайнятості є державною установою у централізованій системі державних установ державної служби зайнятості та свою діяльність здійснює на підставі Положення, затвердженого наказом Чернігівського обласного центру зайнятості від 15.03.2016 № 35 (а.с. 29-30, 31-35).

Оскільки Корюківський районний центр зайнятості звернувся до суду із позовом щодо реалізації покладених на нього владних управлінських функцій (акумуляція страхових внесків, контроль за використанням коштів) суд вважає, що даний спір підсудний Чернігівському окружному адміністративному суду.

Спірні правовідносини регулюються Конституцією України, Законом України від 02.03.2000 № 1533-ІІІ Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття (далі - Закон № 1533-ІІІ), Законом України від 05.07.2012 № 5067-VI Про зайнятість населення (далі - Закон № 5067-VI) та Порядком реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.03.2013 № 198 (далі - Порядок).

Так, ст. 46 Конституції України встановлено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом. Це право гарантується загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними.

Згідно із п. 1 ч. 1 ст. 1 Закону № 5067-VI безробіття - соціально-економічне явище, за якого частина осіб не має змоги реалізувати своє право на працю та отримання заробітної плати (винагороди) як джерела існування.

Згідно із п. 1 ч.1 ст. 43 Закону № 5067-VI статус безробітного може набути особа працездатного віку до призначення пенсії (зокрема на пільгових умовах або за вислугу років), яка через відсутність роботи не має заробітку або інших передбачених законодавством доходів, готова та здатна приступити до роботи.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 45 Закону № 5067-VI реєстрація безробітного в територіальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, припиняється у разі поновлення на роботі за рішенням суду, що набрало законної сили.

Умови та тривалість виплати допомоги по безробіттю визначені статтею 22 Закону № 1533-ІІІ.

Так, частинами 1, 3, 4 ст. 22 Закону № 1533-ІІІ передбачено, що право на допомогу по безробіттю залежно від страхового стажу мають застраховані особи, визнані в установленому порядку безробітними, страховий стаж яких протягом 12 місяців, що передували реєстрації особи як безробітної, становить не менше ніж шість місяців за даними Державного реєстру загальнообов'язкового державного соціального страхування.

Допомога по безробіттю виплачується з 8 дня після реєстрації застрахованої особи в установленому порядку в державній службі зайнятості.

Загальна тривалість виплати допомоги по безробіттю не може перевищувати 360 календарних днів протягом двох років, а для осіб, зазначених у частині другій статті 6 цього Закону, - 180 календарних днів.

Згідно із п. 2 ч. 1 ст. 31 № 1533-ІІІ виплата допомоги по безробіттю припиняється у разі поновлення безробітного на роботі за рішенням суду.

Згідно з пп. 1 п. 37 Порядку, реєстрація безробітних припиняється з дня поновлення зареєстрованого безробітного на роботі за рішенням суду, що набрало законної сили.

Виплата допомоги по безробіттю припиняється в разі припинення реєстрації безробітного з підстав, передбачених Порядком реєстрації, перереєстрації безробітних та ведення обліку осіб, які шукають роботу, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 20 березня 2013 року № 198 (з дня припинення реєстрації або в разі невідвідування без поважних причин центру зайнятості) (пп. 2 п. 1 розділу 5 Порядку надання допомоги по безробіттю, у тому числі одноразової її виплати для організації безробітним підприємницької діяльності, затвердженого Наказом Міністерства соціальної політики України 15 червня 2015 року № 613).

Відповідно до ч. 1 ст. 34 Закону № 1533-ІІІ фонд має право стягувати з роботодавця суму страхових коштів та вартість соціальних послуг, наданих безробітному в разі поновлення його на роботі за рішенням суду, а також незаконно виплачені безробітному суми матеріального забезпечення в разі неповідомлення роботодавцем Фонду про прийняття його на роботу.

Частиною 4 ст. 35 Закону № 1533-ІІІ передбачено, що із роботодавця утримуються сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг безробітному у разі поновлення його на роботі за рішенням суду.

Отже, з аналізу наведених норм вбачається, що в разі поновлення безробітного на посаді за рішенням суду, яку він обіймав до встановлення йому статусу безробітного, реєстрація такої особи як безробітного припиняється та припиняється виплата йому допомоги по безробіттю. Також, законодавцем чітко зазначено, що у випадку поновлення працівника на посаді за рішенням суду, сума виплаченої працівнику допомоги по безробіттю стягується з роботодавця.

В ході судового розгляду встановлено, що на підставі постанови Корюківського районного суду від 22.03.2016 по справі № 736/187/16-ц ОСОБА_2 поновлена на роботі на посаді прибиральника виробничих приміщень дільниці з благоустрою територій ПАТ Слов'янські шпалери - КФТП , з 22.01.2016. Постанова в цій частині підлягала негайному виконанню. Тобто, є рішення суду про поновлення безробітної ОСОБА_2 на посаді, яку вона обіймала у ПАТ Слов'янські шпалери - КФТП до встановлення їй статусу безробітної. Отже, з цього моменту вона втратила статус безробітної та сума отриманої нею допомоги по безробіттю має бути повернена на користь Корюківського айонного центру зайнятості з роботодавця - ПАТ Слов'янські шпалери - КФТП .

За наведених обставин, суд вважає, що позовні вимоги Корюківського районного центру зайнятості про стягнення із відповідача коштів виплаченого забезпечення є обґрунтованими та мають бути задоволені.

Відповідно до ч. 4 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 158 - 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Корюківського районного центру зайнятості - задовольнити.

Стягнути з Публічного акціонерного товариства "Слов'янські шпалери - КФТП" (код ЄДРПОУ 00278876, вул. Передзаводська, 4, м. Корюківка, Чернігівська область, 15300) на користь Корюківського районного центру зайнятості (код ЄДРПОУ 14249192, р/р 37175300901235, банк: ГУ ДКСУ Чернігівської області, МФО 853592) суму виплаченого забезпечення в розмірі 518 (п'ятсот вісімнадцять) грн. 95 коп.

Постанова суду набирає законної сили в порядку статей 167,186 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання її копії.

Апеляційна скарга подається до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Суддя С.В. Бородавкіна

Дата ухвалення рішення08.02.2017
Оприлюднено15.02.2017
Номер документу64709352
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —825/165/17

Постанова від 08.02.2017

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Постанова від 08.02.2017

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

Ухвала від 25.01.2017

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Бородавкіна С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні