Постанова
від 19.01.2017 по справі 817/1765/16
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

і м е н е м У к р а ї н и

19 січня 2017 р.Р і в н е 817/1765/16

          Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Сала А.Б. розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом

Державної податкової інспекції у м.Рівному Головного управління Державної фіскальної служби України у Рівненській області

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Спеціалізоване управління - 39"

про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна, що перебуває у податковій заставі,

В С Т А Н О В И В:

Державна податкова інспекція у м.Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області звернулася до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Спеціалізоване управління - 39"про надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу.

Представник позивач у судове засідання не з'явився, про дату, час та місце розгляду справи повідомлений належним чином. Водночас, на адресу суду надійшло клопотання про розгляд справи у відсутності представника податкової інспекції.

Відповідач заперечень на адміністративний позов не подав, в судове засідання не прибув, причини неприбуття суду не повідомив. Про дату, час та місце судового розгляду справи повідомлений належним чином.

За таких обставин, на підставі частини 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), враховуючи відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, суд прийшов до висновку про можливість розгляду справи в порядку письмового провадження.

Розглянувши позовну заяву, встановивши фактичні обставини справи, перевіривши їх доказами, дослідженими в судовому засіданні, оцінивши їх в сукупності, відповідно до вимог закону, судом встановлено наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Спеціалізоване управління - 39" зареєстроване як юридична особа Виконавчим комітетом Рівненської міської ради та перебуває на обліку платників податків в ДПІ у м.Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області.

Як вбачається із матеріалів справи за Товариством з обмеженою відповідальністю "Спеціалізоване управління - 39" рахується заборгованість в сумі 208223,58 грн., а саме:

- по податку на додану вартість на суму 233,40 грн.;

- по податку на прибуток приватних підприємств на суму 207990,18 грн.

Заборгованість по податку на прибуток приватних підприємств виникла на підставі :

- податкової декларації з податку на прибуток №9081342839 від 01.03.2015;

- податкового повідомлення-рішення (форма "Ш") №0021961540 від 02.10.2015;

- пені на суму 38746,68;

- податкового повідомлення-рішення (форма "Ш") №0022121540 від 23.11.2015;

- податкового повідомлення-рішення (форма "Ш") №0022341540 від 09.12.2015;

- податкового повідомлення-рішення (форма "Ш") №0020021540 від 04.01.2016;

- податкового повідомлення-рішення (форма "Ш") №0020951503 від 11.04.2016;

- податкового повідомлення-рішення (форма "Ш") №0021181203 від 11.05.2016

Заборгованість по податку на додану вартість виникла на підставі:

- податкового повідомлення-рішення (форма "Ш") №004821201 від 11.05.2016.

Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 15.09.2015 у справі №817/1803/14 за позовом ДПІ у м.Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Спеціалізоване управління - 39" стягнуто кошти платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника.

Оскільки податковий борг не було сплачено у добровільному порядку, позивачем було направлено до банківських установ інкасові доручення (розпорядження). Проте, вказані інкасові доручення (розпорядження) повернуто без виконання, у зв'язку з відсутністю коштів на рахунках.

З метою погашення податкової заборгованості Державна податкова інспекція у м.Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області для Товариства з обмеженою відповідальністю "Спеціалізоване управління - 39" було сформовано та надіслано податкову вимогу форми "Ю" №666-23 від 13.03.2015, яка у встановленому законом порядку не оскаржувалися.

Крім того, у зв'язку з несплатою відповідачем узгоджених податкових зобов'язань ДПІ у м.Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області було складено акт опису майна №19 від 08.05.2015, яким описано майно відповідача в податкову заставу.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам суд зазначає наступне.

Стаття 67 Конституції України передбачає обов'язок кожного сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Згідно зі ст.9 Податкового кодексу України, податок на додану вартість належить до загальнодержавних податків і зборів та справляється на всій території України.

Відповідно до п.16.1.4. ст.16 Податкового кодексу України, платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.

Стаття 19-1 Податкового кодексу України визначає функції органів доходів і зборів, до яких зокрема відноситься здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування і сплати податків та зборів, своєчасністю подання податкової звітності, здійснення контролю за погашенням податкового боргу з податків та зборів платників податків, у тому числі тих, майно яких перебуває у податковій заставі, організовує роботу та здійснює контроль за застосуванням арешту майна платника податків, що має податковий борг, та/або зупинення видаткових операцій на його рахунках у банку, здійснює інші функції, визначені цим Кодексом та законами України.

Згідно з п.129.1 ст.129 Податкового кодексу України, після закінчення встановлених цим Кодексом строків погашення узгодженого грошового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

За змістом п.57.3 ст.57 Податкового кодексу України, у разі визначення грошового зобов'язання контролюючим органом з причин, пов'язаних з порушенням податкового законодавства (за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1-54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу), платник податків зобов'язаний сплатити нараховану суму грошового зобов'язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Згідно з п.59.1 ст.59 Податкового кодексу України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

В силу ч.1 ст.72, ч.2 ст.255 КАС України, обставини, які були встановлені постановою, що набрала законної сили, в одній адміністративній справі не можуть оспорюватися в іншій судовій справі за участю тих самих сторін.

Так, наявність податкового боргу у відповідача в сумі 9405,91 грн. підтверджена у судовому порядку та не потребує доказуванню.

Дане податкове зобов'язання є узгодженим з моменту набрання законної сили рішенням Рівненського окружного адміністративного суду у справі №817/1803/15, а відтак підлягає сплаті.

Оскільки відповідач не оскаржував податкової вимоги форми "Ю" №666-23 від 13.03.2015 то сума податкового боргу є узгодженою і підлягає сплаті.

Відповідно до пп.14.1.175 п.14.1 ст.14 Податкового кодексу України, податковий борг - сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.

Згідно з п.87.2 ст.87 Податкового кодексу України, джерелами погашення податкового боргу платника податків є будь-яке майно такого платника податків з урахуванням обмежень, визначених цим Кодексом, а також іншими законодавчими актами.

Пунктами 88.1 та 88.2 ст.88 Податкового кодексу України передбачено, що з метою забезпечення виконання платником податків своїх обов'язків, визначених цим Кодексом, майно платника податків, який має податковий борг, передається у податкову заставу. Право податкової застави виникає згідно з цим Кодексом та не потребує письмового оформлення.

Відповідно до п.89.3 ст. 89 Податкового кодексу України, майно, на яке поширюється право податкової застави, оформлюється актом опису. До акта опису включається ліквідне майно, яке можливо використати як джерело погашення податкового боргу. Опис майна у податкову заставу здійснюється на підставі рішення керівника органу державної податкової служби, яке пред'являється платнику податків, що має податковий борг. Акт опису майна, на яке поширюється право податкової застави, складається податковим керуючим у порядку та за формою, що затверджені центральним органом державної податкової служби.

Згідно з п.95.3 ст.95 Податкового кодексу України, орган державної податкової служби повинен звернутися до суду щодо надання дозволу на погашення усієї суми податкового боргу за рахунок майна платника податків, що перебуває у податковій заставі. Рішення суду щодо надання вказаного дозволу є підставою для прийняття органом державної податкової служби рішення про погашення усієї суми податкового боргу.

Пунктом 41.1 статті 41 Податкового кодексу України визначено, що контролюючими органами є органи доходів і зборів - центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування єдиної державної податкової, державної митної політики в частині адміністрування податків і зборів та митних платежів, які справляються до бюджетів та державних цільових фондів.

Оскільки залишок коштів на рахунках у банках, обслуговуючих Товариства з обмеженою відповідальністю "Спеціалізоване управління - 39" відсутній, то майно, що описане у податкову заставу згідно з актом опису №19 від 08.05.2015 може бути використане, як джерело погашення податкового боргу.

За наведених обставин, позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами і підлягають до задоволення повністю.

Підстави для застосування ст.94 КАС України у суду відсутні.

Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Позов задовольнити повністю.

Надати дозвіл Державній податковій інспекції у м.Рівному Головного управління ДФС у Рівненській області на погашення податкового боргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Спеціалізоване управління - 39" (код ЄДРПОУ 38794559) за рахунок його майна, що перебуває у податковій заставі.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя                                                   Сало А.Б.

Дата ухвалення рішення19.01.2017
Оприлюднено20.02.2017
Номер документу64736835
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/1765/16

Постанова від 19.01.2017

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Сало А.Б.

Ухвала від 23.11.2016

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Сало А.Б.

Ухвала від 04.11.2016

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Сало А.Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні