Харківський окружний адміністративний суд 61004, м. Харків, вул. Мар'їнська, 18-Б-3, inbox@adm.hr.court.gov.ua
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
Харків
14 лютого 2017 р. № 820/134/17
Харківський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Спірідонов М.О., розглянувши у порядку скороченого провадження адміністративну справу за адміністративним позовом
Харківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в особі Дергачівської міжрайонної виконавчої дирекції до Калиновецької сільської ради простягнення заборгованості, - В С Т А Н О В И В:
Позивач, Харківське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в особі Дергачівської міжрайонної виконавчої дирекції, звернувся до Харківського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Калиновецької сільської ради, в якій просить суд стягнути заборгованість в розмірі 670,72 грн.
В обґрунтування позову вказано, що відповідач - Калиновецька сільська рада, перебуває на обліку в Дергачівській міжрайонній виконавчій дирекції Харківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності як платник страхових внесків за реєстраційним номером №6322683001. Згідно з планом проведення перевірок страхувальників на ІІІ кв. 2016 р., затвердженим наказом директора Дергачівської МРВД ХОВ ФСС з ТВП від 15.06.2016 р. №14-ос та направлення від 31.08.2016 № 93 спеціалістом Фонду було проведено планову перевірку по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності Калиновецької сільської ради за період з 01.07.2012 по 01.07.2016 р.р., результати якої оформлені актом перевірки № 94 від 05.09.2016 року.
Так, як зазначено позивачем, у ході перевірки були встановлені порушення страхувальником - Калиновецькою сільською радою ч. 1 ст. 53 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку із тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованнями від 18.01.2001 року №2240 (діючого на час виникнення спірних правовідносин), п. 3.1 Інструкції про порядок заповнення листка непрацездатності, затвердженої наказом Міністерства охорони здоров'я України, Міністерства праці та соціальної політики України, Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 03.11.2004 р. №532/274/136-ос/1406. Таким чином, було встановлено неправомірне використання коштів Фонду на суму 670,72 грн.
На підставі акту перевірки директором Дергачівської МРВД ХОВ ФСС з ТВП було прийнято рішення №50 від 12.09.2016 року про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, яким також було визначено суму неправомірно витрачених коштів, які підлягають поверненню до Фонду, у розмірі 670,72 грн. без застосування до страхувальника фінансових санкцій, наразі ума є узгодженою і підлягає стягненню на користь позивача у судовому порядку.
Копія ухвали про відкриття скороченого провадження була надіслана відповідачу та була отримана уповноваженим представником відповідача.
Відповідно до ч. 8, 11 ст. 35 КАС України вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової особи. Розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Відповідач у десятиденний строк з дня одержання ухвали про відкриття скороченого провадження жодної заяви на адресу суду не надав.
Дослідивши матеріали справи, суд прийшов до висновку, що адміністративний позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Матеріалами справи підтверджено, що відповідач - Калиновецька сільська рада, перебуває на обліку в Дергачівській міжрайонній виконавчій дирекції Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності Харківське обласне відділення як платник страхових внесків за реєстраційним номером №6322683001.
Правові, організаційні та фінансові основи загальнообов'язкового державного соціального страхування громадян на випадок тимчасової втрати працездатності, у зв'язку з вагітністю та пологами, у разі смерті, а також надання послуг із санаторно-курортного лікування та оздоровлення застрахованим особам та членам їх сімей визначалися Законом України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку із тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованнями від 18.01.2001 року № 2240-Ш (Закон втратив чинність на підставі Закону N 77-VIII ( 77-19 ) від 28.12.2014 року).
Так, п.п.6, 8 та 9 Прикінцевих та Перехідних положень Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування", передбачено, що до завершення заходів, пов'язаних з утворенням Фонду соціального страхування України та його робочих органів, виконання функцій та завдань, передбачених цим Законом, забезпечують у межах компетенції відповідні виконавчі дирекції та їх робочі органи Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.
До приведення законодавства України у відповідність із цим Законом закони та інші нормативно-правові акти застосовуються в частині, що не суперечить цьому Закону. Нормативно-правові та розпорядчі акти Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності діють до затвердження відповідних рішень Фондом.
Так, відповідно до положень ст. 9 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 23 вересня 1999 року № 1105-XIV,Основними завданнями Фонду та його робочих органів, серед іншого є здійснення контролю за використанням роботодавцями та застрахованими особами коштів Фонду.
Фонд та його робочі органи відповідно до покладених на них завдань здійснюють контроль за використанням коштів Фонду, веденням і достовірністю обліку та звітності щодо їх надходження та використання, застосовують в установленому законодавством порядку фінансові санкції та накладають адміністративні штрафи.
З матеріалів справи вбачається, що згідно з планом проведення перевірок страхувальників на ІІІ кв. 2016 р., затвердженим наказом директора Дергачівської МРВД ХОВ ФСС з ТВП від 15.06.2016 р. №14-ос та направлення від 31.08.2016 № 93 спеціалістом Фонду було проведено планову перевірку по коштах Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності Калиновецької сільської ради за період з 01.07.2012 по 01.07.2016 р.р., результати якої оформлені актом перевірки № 94 від 05.09.2016 року.
Згідно п. 5 ч.1 ст. 10 вказаного вище Закону, Фонд має право накладати і стягувати фінансові санкції та адміністративні штрафи, передбачені законом за порушення вимог цього Закону.
Фонд зобов'язаний забезпечувати фінансування та виплачувати матеріальне забезпечення, страхові виплати і надавати соціальні послуги, передбачені цим Законом; здійснювати контроль за дотриманням порядку використання страхувальником страхових коштів; вживати заходів щодо раціонального використання коштів і забезпечення фінансової стабільності Фонду (п.п.1 - 3 ч.2 ст. 10 Закону України від 23 вересня 1999 року № 1105).
Так, як зазначено позивачем, у ході перевірки були встановлені порушення страхувальником - Калиновецькою сільською радою ч. 1 ст. 53 Закону України Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку із тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованнями від 18.01.2001 року №2240 (діючого на час виникнення спірних правовідносин), п. 3.1 Інструкції про порядок заповнення листка непрацездатності, затвердженої наказом Міністерства охорони здоров'я України, Міністерства праці та соціальної політики України, Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності, Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України від 03.11.2004 р. №532/274/136-ос/1406. Таким чином, було встановлено неправомірне використання коштів Фонду на суму 670,72 грн.
На підставі акту перевірки директором Дергачівської МРВД ХОВ ФСС з ТВП було прийнято рішення №50 від 12.09.2016 року про повернення коштів Фонду та застосування фінансових санкцій за порушення законодавства про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, яким також було визначено суму неправомірно витрачених коштів, які підлягають поверненню до Фонду, у розмірі 670,72 грн. без застосування до страхувальника фінансових санкцій, наразі ума є узгодженою і підлягає стягненню на користь позивача у судовому порядку.
Суд зазначає, що вказане рішення було оскаржено відповідачем в адміністративному порядку, шляхом подання скарг до Виконавчої дирекції ХОВ ФСС з тимчасової втрати працездатності. проте скарги були залишені без задоволення. У судовому порядку рішення про повернення коштів не оскаржувалося, отже сума у розмірі 670,72 грн. є узгодженою.
Частинами 1 та 2 статті 17 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 23 вересня 1999 року № 1105 передбачено, що спори, що виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку. Строк давності в разі стягнення штрафних санкцій, передбачених цим Законом, а також інших видів заборгованості перед Фондом не застосовується.
Станом на момент розгляду даної справи вказана сума заборгованості у розмірі 670,72 грн. відповідачем не була сплачена, а тому підлягає стягненню у судовому порядку.
Крім того, суд зазначає, що відповідач доказів на спростування вимог позивача суду не надав.
Враховуючи викладене вище та беручи до уваги той факт, що відповідно до ч. 1 ст. 71 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а відповідач належними доказами не довів факт подачі до податкових органів фінансової звітності, суд вбачає достатньо підстав для задоволення позову.
Відповідно до ч. 4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.
Згідно з ч.1 ст. 256 КАС України, негайно виконуються постанови суду, прийняті в порядку скороченого провадження.
Керуючись ст. ст. 94, 160-163, 167, 183-2, 185, 186, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов Харківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності в особі Дергачівської міжрайонної виконавчої дирекції до Калиновецької сільської ради про стягнення заборгованості - задовольнити.
Стягнути з Калиновецької сільської ради" (код ЄДРПОУ 04398637, місцезнаходження - 62251, Харківська область, Золочівський район, с. Калинове, майдан Конституції, буд. 1) на користь Харківського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності (61200, м. Харків, пл. Конституції, 1, Палац Праці, 3-й під'їзд, 4 поверх, код ЄДРПОУ 21224442) на р/р 37171200800020 в Головному управлінні Державної казначейської служби України у Харківській області, МФО 851011, суму заборгованості зі сплати внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності у розмірі 670 (шістсот сімдесят) грн. 72 коп.
Постанова підлягає негайному виконанню.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Харківського апеляційного адміністративного суду через Харківський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення та з дня отримання копії постанови, у разі проголошення постанови суду, яка містить вступну та резолютивну частини, а також прийняття постанови у письмовому провадженні.
Якщо суб'єкта владних повноважень, у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Суддя Спірідонов М.О.
Суд | Харківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.02.2017 |
Оприлюднено | 20.02.2017 |
Номер документу | 64736958 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський окружний адміністративний суд
Спірідонов М.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні